/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    -1
    Peygamber Türbesi Yıkmak
    Cami Bombalamak
    istediğin Müslümana kolayca kafir demek
    Köle Almak
    Aldığın esirleri öldürmek
    Hilafeti islam'dan saymak
    Şehadet getirenleri bile öldürmek
    Kur'an hükümlerini değiştirmeye kalkmak

    Bunları yapanlara Müslüman denmez Batı'nın gizli casusları denir fitne çıkaran denir katleden denir dinimize hakaret denir gidin Caner Taslaman Mehmet Okuyan Mehmet Yıldız Cübbeli izleyin arkanızdaki gücü saklamaya çalışıyorsunuz.
    ···
    1. 1.
      +3
      copy paste yine amg. hangi peygamber türbesi ben sana islamda türbenin yanlış olduğu ile ilgili onlarca delil getiririm sende doğru olduğuyla ilgili getir.

      cami bombalama dediğin şiaların hazreti ali resmi karşısında namaz kıldıkları mabetler delilde getiririm sende getir.
      istediği müslüman diye bir şey yok onu da bil .

      köle almak islamda var aç kuranda oku .

      islamiyetin ilk yıllarında köleler esir alınmazdı ve salınmazdı .enfal 65 ve 67 ye kadar oku sonra gel.
      biri allaha şirk koşa eğer sahadet getirse bile kafirdir bunu da bil .

      kuranın hiç bir hükmü değiştirilmeye kalkışılmamıştır bunlar kopyala yapıştır yapmakla olmaz alim adam akıllı delillerle gel.
      ···
    2. 2.
      +1
      Asıl sen okumamışsın burada laf yapma. Aç bakayım muhafazid Suresi 4. Ayeti;

      Savaşta inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman hemen boyunlarını vurun. Nihayet onlara üstün geldiğiniz zaman bağı sıkı bağlayıp esir alın. Sonra harp ağırlıklarını atıp, savaş bitince de onları ya karşılıksız olarak, ya da fidye ile salıverin. Allah'ın emri budur. Eğer Allah dileseydi onlardan başka türlü de intikam alırdı. Fakat böyle olması sizi birbirinizle denemek içindir. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların amellerini asla boşa çıkarmaz.

      Görüyor musun "ya fidye karşılığı ya da karşılıksız serbest bırakın" diyor inkar etmeyin sizin söylediğinizlerde elinizde bulunanlardan bahsediyor Kur'an ile köle yapma bitiriliyor elde kalanlar ile ilgili hükümler de dediğiniz surelerde veriliyor siz okuyun biraz bu nasıl okuma böyle bakalım bu sureyi inkar edebilecek misin?
      ···
      1. 1.
        0
        Asrı saadette hazreti peygamber savaş sonrası esir almış, bir kısmını esir düşen müminlere karşılık takas için kullanmıştır. Bunun haricinde düşmanla harbedilmiş, kadınları esir alınmıştır. (bkz: Hayber savaşı)
        Hatta bu konuda nazil olan ayet şöyle bahseder: "Ve kitap ehlinden onlara arka çıkanları (yardım edenleri) kalelerinden indirdi. Ve onların kalplerine korku düşürdü. Bir kısmını öldürüyordunuz ve bir kısmını esir alıyordunuz"

        Esir almak geçmişten günümüze her savaşta olmuştur ve ilelebet olacaktır. Senin değindiğin mesele kölelik. islam köleliğe karşı çıkar. Fakat bunun sınırları kesin hatlarla cizilmemiştir. Nitekim senin peygamberin bizzat bir köle sahibiydi (bkz: zeyd) ve cariye sahibiydi (bkz: maria)

        burada esire ne yapılacağı o duruma kalmıştır. daha evla olan öldürmekse öldürülür, esir tutup takas yapmaksa esir tutulur. Kaldı ki verdiğin ayet bizzat "öldürün" derken, üstün gelince serbest bırakır veya fidye karşılığı bırakırsınız derken bunu savunman saçmalık.

        Peki fidye nedir? Kölenin bulup buluşturup, kölelikten azledilmek için efendisine verdiği paradır. Ebubekir'in sermayesini fidye ödemekle tükettiği biliniyor.
        Şayet köle fidyeyi ödeyemezse edendiyle akd imzalanır. Bunun karşılığında tıpkı ücretli bir işçi gibi çalışır, o parayı öder.
        ···
    3. 3.
      +1 -1
      Bir nebî (peygamber) için yeryüzünde kesin zafer kazanıncaya kadar onun esirlerinin olması, olmaz (uygun değildir). Siz, dünya malını istiyorsunuz ve Allah, ahireti istiyor. Ve Allah; Azîz’dir, Hakîm’dir. Allah tarafından önceden verilmiş bir hüküm olmasaydı, aldığınız fidyeden ötürü size mutlaka büyük bir azap dokunurdu. enfal 67 68 .açıkla bakalım .1 ayette tam bir güç elde etmedikçe esir almayın diyor .sonraki ayette fidye kabul edişinizden dolayı azaba uğramadığınız için şükredin diyor .sonra muhafazid suresi dörtte Savaşta inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman hemen boyunlarını vurun. Nihayet onlara üstün geldiğiniz zaman bağı sıkı bağlayıp esir alın. Sonra harp ağırlıklarını atıp, savaş bitince de onları ya karşılıksız olarak, ya da fidye ile salıverin. Allah'ın emri budur. Eğer Allah dileseydi onlardan başka türlü de intikam alırdı. Fakat böyle olması sizi birbirinizle denemek içindir. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların amellerini asla boşa çıkarmaz. burdada esir almaya artık serbestlik gelmiştir. ENFAL SURESi 67-68
      67 - Hiçbir peygamberin, yeryüzünde ağır basmadıkça (kesin zafere ulaşıp üstün gelmedikçe) esirleri olması layık değildir. Siz dünya malını istersiniz, oysa Allah ahireti kazanmanızı murad eder. Allah azizdir, hakimdir.
      68 - Eğer Allah'dan bir yazı (hüküm) bulunmasa idi aldığınız fidyeden dolayı size mutlaka büyük bir azab dokunurdu.

      buda tefsiri akıllı Allah düşmanlarını gecici dünya malı fidye karşılığı değişmek istemiyo öldürülmesini istiyo bu konuda hatta hz
      Ömer ebubekir ve peygamber efendimiz istişare ediyor esirlerin 70inin fidye karşılığı verilmesi ve diğer 70 esirinde öldürülmesi üzerine hz.ömer hayır hepsinin boynu vurulsun diyo peygamber efendimiz s.a.v ise ebubekirn dediğini yapıyo 70ini serbest bırakıyolar snra ertesi gün bu ayet iniyo ve efendimiz s.a.v diyorki eğer bu ayet inemeseydi aldğımz fidyeden dolayı büyük bir azap dokunurdu bu azapdan sadece hz
      Ömer kurtulurdu diyo cünkü ömer hepsinin öldürülmesini istemişti
      ···
    4. 4.
      0
      O öldürün ayetinin zaten savaştan bahsettiğini bilmen gerek zaten ilk söylediğime bak Köle almaktan bahsediyoruz Işid de köle alıyor cariye de kölenin kadınıdır cariye de alıyor inkar edemezsiniz. Savaşmayan kısım ölmeyen kısım da zaten esir oluyor ama bunu köle yapmak islam'da yoktur. Yoksullar karşılıksız zenginler de fidye ile serbest bırakılırdı Bedir Savaşına bakın.
      Mariye ile Zeyd hususuna değineyim:

      Zeyd Hz. Hatice'nin Hz. muhafazid'e verdiği bir köleydi Hz. muhafazid savaşta kazanmamıştı esirler hala mülkiyetteydi Mariye de Mısır hükümdarı Mukavkıs'ın gönderdiği bir hediyeydi onunla evlenerek bir çocuk yapmış ve adını ibrahim koymuştu Hz. Mariye'nin kendi isteğiyle cariye kaldığına dair argümanlar da vardır Hz. muhafazid'in onu azat ederek nikahladığına dair argümanlar da vardır ama bunların hiçbiri muhafazid suresinin 4. ayetine ters düşmez islam'da esir olması için savaş yapmak gerekir ama sonra da serbest bırakılır köle olmaz köleler ile olan hükümler ise dahili olanlar içindir. Senin söylediğin enfal surelerini de açıklayayım. Bu savaşın neticesinde Peygamberimiz esirler alıyor. Ama bu esirlerin Peygamberimiz tamamen müşriklerin gücünü kırıncaya kadar alınmamasını söyleyerek ona bir daha yapmaması için uyarıyor. Hem savaşta esir alıp hem de fidye aldıkları için de Allah önceden Ehl-i Bedr'in tüm günahlarının bağışlanacağıyla ilgili sözünü hatırlatarak bu söz olmasaydı gazaba uğratılırdınız diyor. Buradan öldürülmeleri ilgili bir sonuç da çıkmamış oluyor. Savaşta Allah öldürün dediği halde esir almaları yüzünden böyle ayetler çıkmıştır. Normal durumda üstün gelince esir alınır ama bu savaş için esir almak uygun düşmemiştir çünkü böyle yaparak düşmana güç sağlamış oluyorlardı ama Allah hepsini affetmiş, bir sonraki surede de bunu bildirip rızıklarını helal ettiğini söylemiştir. Hadiste de Ömer kurtulurdu da demiyor.

      ilk yazımda da dedim esir almak değil kölelik islam'da yoktur esirleri de ya karşılıksız ya da fidye karşılığı ile salabilirsin. Verdiğim ayet savaş durumunda yapılması gerekir üstün kalınca da esir alın diyor.
      ···
    5. diğerleri 2
   tümünü göster