/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +2
    tanrının ezeli olduğunu kabul etmek; bana tanrının evreni yaratma gücünü nasıl bulduğunu açıklayamıyor, işte bu yüzden saçma geliyor. Yani demek istiyorum ki bütün evreni yaratan bir tanrı varsa,o nasıl varolabildi? Onunda bir yaratıcısı olabilir mi sorusunu akla getiriyor buda?
    Tabii bu düşünce devam ettirilirse Dünyanın bulunduğumuz aşamasında düşüncelerimiz bunu kavrayamıyor.Çünkü elle tutulur kanıtlar bulamadık yorumlamak için bile,ben böyle düşünüyorum
    ···
    1. 1.
      +2
      Sana hak veriyorum. Bulduğunu açıklayamaz fakat anlamamıza biraz yardımcı olabilir.

      Tanrının varlığının mahiyetini anlamak istiyorsak her şeyden önce kafamızdaki tanrı imajını yerle bir etmemiz gerekiyor. Farabi'nin varlık felsefesinde yaptığı ayrımı bilmemizin faydası olacaktır.

      iki türlü varlık vardır :

      1 - Zorunlu varlık
      2 - Mümkün varlık

      Öncelikle mümkün varlığı açıklayayım. Mümkün varlığın var olabilmesi için bir neden gereklidir. Yukarıda kısaca değindiğim madde, uzay ve zaman ilişkisinde, nedenlerin kapısının sonuca çıktığını ve bunun bir süreç olduğunu söyledim. Tanrının varlığının nereden geldiğini anlayamamamız tanrıyı da bizim gibi bir mümkün varlık olarak görmemizdendir.

      Zorunlu varlık ise sebepler zincirinin başlatıcısıdır. Ulaşılabilecek son noktadır. Yalnız önce tanrının tanımını yapalım. Tanrı yaratılmaya ihtiyacı olmayan, her şeyin sebebi, ilk neden yani bir başlangıcı olmayan bir varlıktır. Yani tanrının bir nedeni yoktur. Zamansızdır, özü sadece kendisindendir.

      Yani sorduğun tanrının yaratıcısı sorusu bu noktada zamansızlık bakımından ele alındığında tamamen anlamsız kalıyor.
      ···
    2. 2.
      +1
      Zaten en ünlü ateist filozoflar bile "peki tanrıyı kim yarattı" sorusunu sormaz. Çünkü nedensellik ilkesinde her sonucun bir sebebi vardır. Siz her sonucu açıklamak için bir sebep göstermek zorundasınız. Fakat kendisi hiçbir şeyin sonucu olmayan, her şeyin ana sebebi olan bir varlığı açıklamak için bir sebep aramamız gerekmiyor.
      ···
    3. 3.
      +1
      Bu çok iyi bir örnek oldu, Farabi de zamanında aynı soruyu sorup, buna bu şekilde mantıksal bir cevap bulmanın gerektiğini düşündüğü için ortaya çıkmış yazılı düşünceler olduğunu düşünüyorum bu yukarıdakilerin.
      Tanrının varlığının nedeninin olması konusunda direttiğimde tekrar aynı noktaya döneceğimizden bu konuda üstelemeye gerek görmüyorum.
      Gelelim Zorunlu Varlık konusuna, Zorunlu Varlık düşüncesinin yaratıcısı Farabi'yi ele alalım ilk olarak.
      Farabi, bu açıklamayı yapmaya mecbur hissetmiş olabilir kendisini ve sonunda aklın elinde hiçbir veri olmadığından varsayımsalda olsa tutarlı olduğu için kabul edebildiği bir gerekçe ortaya çıkarmış olabilir hayatın başlangıcını keşfedebilmek için.
      Tabii benim bu yazdıklarım nasıl hem gerçek olma ihtimali olan düşüncelerse bir o kadar da gerçekleşmeme ihtimalleri var.
      işte bu noktada ben;başlangıcı bulamıyorum,o halde bu işte akıl üstü bir 'şey'olmalı diyerek düşüncelerle bir 'üst akıl' yaratma ihtimalini değerlendiriyorum ve bu ihtimali aynı zamanda hayatı anlamlandırma çabası olarak görüyorum. Bunun yanında akıl için bir kaçış teorisi bu varsayım. Kesin olmamasına karşın sımsıkı tutunulan bir dayanak...
      Yani bu bahsettiğimiz sebepler zincirinin başlangıcı Zorunlu Varlık ;bir insanın düşüncelerinde yaratıldı ve karşısında onu tamamı ile yok edecek bir karşı düşünce de yoktu zaten bu sebeple üzerinde hala tartışabiliyoruz. Demek istediğim tanrı her insanın düşüncelerinde yaratılmıştır.Hal böyle olunca da bizim Görünmeyen Tanrımız düşüncelerde varlığını sürdürmektedir, gün yüzüne çıkmış veya çıkarılabilmiş değildir.Ve de çıkarılamayacaktır. Kabul edelim ki düşünceler ölümsüzdür;bu yüzden tanrı düşüncesi varlığını daima sürdürecektir.
      Gelelim ikinci ve senin ele aldığında zamansızlığı hesaba katmadığım için anlamsız bulduğun kısma. Maalesef senin için kesin kanıtlarım yok, eğer ki kesin kanıtlarım olsaydı bunların konuşulması mümkün olmazdı zaten.
      Burada zamansızlıkla ilgili ihtimaller sıralamak yerine Tanrının nasıl zamansız olabildiğini açıklamanı beklemeyi tercih ediyorum.. Yani tanrıya zamansızlık özelliğini neye dayanarak verdin? Yani tanrıya belirli bir zamanın içine dahil edemediğimiz için mi zamansız diyorsun ?
      ···
    4. 4.
      0
      Farabi'nin düşünme sürecine getirdiğin açıklama da katılmadığım noktalarda olsa gerçekten hoş olmuş.

      Tanrının zamansız olmasını big bangin nedeni olmasına bağlıyorum. Madde, zaman ve uzay ilişkisine dayanıp öncül olarak uzayın başlangıcını big bang alıyorum. Uzayın başlangıcı yukarıdaki ilişkiye göre zaman ve maddenin de başlangıcıdır.

      Gördüğün gibi maddenin oluşumundan önceki sebep maddesel değildir. Bu sebepten ona zamansız ve uzaysız demeyi uygun buldum.
      ···
    5. diğerleri 2
   tümünü göster