1. 151.
    -3
    muhtemelen saçma salak hadisleri alarak dini çürütmeye kalkıştı çünkü kuran'ın ayetlerinin çürütülebilecek tek bir noktası bile yok ben bunu yapmaya çok kalktım olmuyor.

    bir tane de video'ya denk geldim kendisiyle ilgili çok tanımıyorum araştırma yapmadım bir şey demeyeceğim ama bunun haleflerinin videosuydu 'muhafazid geleceği tahmin edip tutturmuş olabilir.' dedikten sonra tansiyonum düştü... lan biz bunu nasıl akıl edemedik vay amk ya!
    ···
  2. 152.
    +1 -4
    sıyırmış adam panpalar. çok takmayın
    ···
  3. 153.
    -3
    Mal amk.
    ···
  4. 154.
    -4
    Önce Din ile dalga geçtiler...
    Sonra inci ile...

    Gerekeni yapmak lazım...

    http://imgim.com/adsznel.png
    ···
  5. 155.
    +3 -7
    kendisini zeki zanneden, kendi aşamadığı küçük problemler sebebiyle din gibi büyük bir olguyu reddeden zat. genel olarak küçük problemler sebebiyle büyük hakikatleri görme yeteneğini kaybetmiş, parçanın bütününü göz önünde bulundurmayı unutmuştur. kuran da bildirildiği üzere kalbi mühürlenen lerden olmuştur. ayrıca arapçayı söylendiği ölçüde bilmemektedir.
    ···
  6. 156.
    +2 -6
    @66 lan ben hanginize gelip gel olum sen müslüman ol diyorum, ben kendi ibadetimi yapıyorum. bunu dillendiren zaten müslümanlığı anlamamış demektir.

    allah yok diyeni hapse atalım demiyorum, fakat bunu tutup dillendirip, başklarına aşılamaya çalışırsan bu propagandadır. hadi onu da geçtim bu terbiyesizliktir, içinde yaşa kardeşim inancını. istersen yarrağa tap, bana ne amk.
    ···
  7. 157.
    -4
    Bu lafa ziyaretsizmi kalcanız binler ?
    ···
  8. 158.
    +3 -7
    gittiği yerde havlayabiliyor mudur acaba. dıbına kodumun muallak kılıklısı.
    ···
  9. 159.
    +1 -5
    bakın benim ateistle sorunum yoktur beyler , istediğine inan fakat tutup benim dinime saldıran, yalanlamaya kalkan olursa ona saygım falan olamaz.

    hee tabi ben şimdi ateizmi yalanlayan bir şey yazsam şakirt, yobaz,at gözlüklü olurum de mi ?

    işte siz busunuz beyler...
    ···
  10. 160.
    -5
    onun hakkında bulduğum ilginç bir eleştiri onun gerçeği mi yoksa kendine uyanımı söylediğini anlatıyor
    http://www.islamustundur.com/cevaplar4.html

    T. Dursun'un yazıları bir metoda mı dayanıyor? Yoksa (Don Kişotça) bazı itilimlerden doğan tepkiler midir? islami kaynakları değerlendirmede hiçbir metoda dayanmayışı, islam'ın temelinden olmayan (islam’ın temeli Kuran ve ona uygun rivayetlerdir) kitaplardan eleştirebileceği parçaları alışı; buna karşın işine gelmeyen bölümlere gözünü kapayışı onun tepkisel olduğunu gösteriyor. Buna birkaç örnek vermek istiyoruz;
    1) Şeytan ayetleri masalını anlatırken; "Olayın kalan bölümü, sayılamayacak kadar çok hadis ve tefsir kitaplarında var" (Din Bu I: s101) diyor. Halbuki sayılamayacak kadar çok dediği 3-4 kitabı geçmiyor. T.Dursun ayrıca bu rivayetleri reddeden (Kadı Iyaz, Fahreddin Razi, Alusi, Kadı Beyzavi, Muhyiddin Arabi, izmirli ismail Hakkı, muhafazid Abduh, muhafazid b. ishak b. Huzeyme, Beyhaki, Şevkani, Kurtubi, Ayni vs.) birçok alimi yok saymıştır.
    2) Ayetlerin geliş tarihine ilişkin kesin bir bilgi ileri sürülemez (s104) diyerek şeytan ayetleri masalını ispatlamaya çalışırken her nedense ayetlerin tarihine ilişkin kesin bilgi veren kaynakları unutuveiyor!
    3) Arap dilindeki mecazi (benzetme, sembolik) kavramları, sanki anlamlarını bilmiyormuş gibi kasıtlı çevirmektedir. Mesela Allah'ın gözetlemesi demek olan "Allah'ın gözü" deyimini "insanın gözü gibi göz" diye tercüme etmiştir.
    4) Eş kelimesini karı diye çevirerek okuyucunun zihninde olumsuz anlamlar uyandırıyor. Mekr kelimesini düzen yerine kasten tuzak olarak çevirerek yine aynı anlam saptırmasına başvuruyor.
    5) Tefsirlerdeki bilgilerden işine geleni alarak farklı yorumları gözardı etmekte, hatalı bir tefsirde gördüğü hatayı, islam’ın görüşüymüş gibi vermektedir. Mesela: Ayın yarılması konusunda (s217) ibnül Cevzi'nin tefsirini kendi yorumuna ters düştüğü için reddetmektedir. s230'da ise ibnül Cevzi'yi güvenilir bir müfessir olarak kabul etmektedir.
    Biz T. Dursun un bu "bilimsel!" yöntemli uygulamalarını objektif düşünme ve değerlendirme hassasiyetine zıt buluyor ve reddediyoruz.
    6) Bazı konularda tefsirleri kanıt olarak bir hünermiş gibi sıralarken nedense Arapların kızlarını öldürmesi konusunda "güvenilir" dediği tüm tefsirleri bir çırpıda arkasına atıyor, reddediyor ve şöyle diyor: “Tefsirler Ferezdak'ın iki dizesi üzerinde durur. Ne var ki tefsirlerde bu iki dize hep aynı sözcüklerden oluşmuyor. iki dize de değişik biçimde yer alıyor, dizelerin değişik olması göz önünde tutulursa sonradan uydurulduğu bile düşünülebilir (s204)”
    Aynı akıl yürütmeyi şeytan ayetleri konusunda nedense yapmıyor. Halbuki şeytan ayetleri denen uydurma dizeler 20 değişik şekilde aktarılmıştır. Şeytan ayetleri bu yüzden uydurmadır deseydi T.Dursun'un samimiyetine inanabilirdik. Şu durumda ise tepkiselciliğine ve sübjektifliğine şahit oluyoruz.
    7) Nefislerinizi öldürün ayetini mecburi anlayış istikameti gibi kendinizi (birbirinizi) öldürün diye anlamak gerektiğini söylerken nefsi, insanın eğilimleri olarak anlayanları bilgisizlikle ve Arapçayı bilmemekle suçluyor (s222). Halbuki aynı kitabın 254. sayfasında Şerif Cürcani'nin Tarifat'ından aldığı tanımda nefsin doğal eğilim anldıbına geldiğini söylüyor. Göstermek bizden, takdir sizden, çarpıtma T.Dursun'dan...
    8) Aslında kendisinin de güvenilirliğinden şüphe ettiği bazı hadisleri delil olarak öne sürüyor. Halbuki kendisi bunların uydurma olduğunu kabul ediyor. işte itirafı: "Gerçekten de hadis kitaplarının en güçlü sayılanları bile uydurma hadislerle doldurulmuştur" (2.Kitap, s158)
    Bazı yerlerde sorduğu sorular ise saçmalığın doruğunu zorlar nitelikte; işte ilginç soruları: "Neden son peygamber bir Arabi. muhafazidi seçmiş hem neden son Peygamber?" Bu soruda neye itiraz ettiği anlaşılmıyor. Son peygamber kavrdıbına mı? Onun Arap (ki başka bir milletten olsa idi yine aynı şekilde soracaktı) oluşuna mı? Adının muhafazid oluşuna mı? (Aslında son Peygamber bir Türk de olabilirdi, hatta adı T.Dursun da olabilirdi!) Ama Allah kime katından bir rahmet (Peygamberlik) indireceğini bilir. (bkz. ibrahim, 11)
    Allah teala, Hz. muhafazid'e vahiy gelmesi karşısında o dönemdeki insanların itirazlarını aynen şöyle aktarıyor: "Onlara bir ayet gelince Allah'ın elçilerine verilenin aynısı bize de verilmedikçe katiyyen inanmayız dediler. Allah elçiliğini kime vereceğini daha iyi bilir." (Enam:124)
    Görülüyor ki 1400 yıl evvelinin inkarcılarıyla T.Dursun’un mantığı ve itirazı arasında pek fark yok.
    "Onlar kendilerinden bir uyarıcı gelmesine hayret ettiler ve o kafirler dediler ki; bu yalancı bir sihirbazdır." (Sad: 4)
    Neden son peygamber sorusuna ise şu kısa cevabı vermekle yetineceğiz. Kuran'dan sonra gerek olmadığından (ilahi öğreti korunduğundan dolayı) yeni bir peygamberin gönderilmesine ihtiyaç kalmamıştır. Dolayısıyla Hz. muhafazid doğal olarak son peygamber olarak kalmıştır.
    Görülüyor ki, T.Dursun'un kitapları bir metoddan yoksundur. Sadece islam'a duyduğu tepkiden doğan kimi yerde duygusal, kimi yerde muhakemesiz yargılardır. T.Dursun iyi niyetli olsaydı ve din kavrdıbına şu iki açıdan bakabilseydi böyle bir bataklığa sürüklenmezdi:
    Tümünü Göster
    ···
  11. 161.
    +2 -8
    ergen özenti ateistlerin modeli
    ···
  12. 162.
    -6
    allahsız oç
    ···
  13. 163.
    +2 -8
    hasgibtir ordan pekekent tam bir orosbu çocuğu 1500 sene öncesinin arapçasını bilen tek elemanmış gibtir dıbına koydumun yalancası seni. buna inanan mallara sormak istiyorum bilen tek kişi buysa bu zütveren nereden kimden öğrenmiş?o öğrendiği kişi bi tek buna mı öğretmiş? amk palavracısı lan satılık bin.

    sümer tabletlerini araştırıp tufan burada varmış la din yok yalan diyen anyştanımsı yaratıklar biraz da bu adamın nasıl kiralandığını seküler güçlere hizmet ettiğini araştırıp okusunlar. nasıl satılmış bir bin olduğunu para uğruna rahat bir yaşam güzel bir gibiş uğruna bu adamın nasıl anasını bile satabilen biri olduğunu araştırın.

    herif din yok ilahi güçler yok falan diyor ondan sonrada efendim kuranın şurasında şeytan ayetleri var bunlar şeytan tarafından söylendi diyor ve bunun ispatına girişiyor. ulan itolit hani şeytan meytan yoktu sen neyin ispatını yapıyon?ha tabi amaç her ne şekilde olursa olsun kamuoyunun gözünde islamı karalamak ya bu bin bunun için para alıyor ya problem değil ne olduğu nasıl yaptığı.bu orosbu çocuğunun her türlü iddasına gibe gibe cevap verebilirim. isteyen istediğini sorsun.
    ···
  14. 164.
    -6
    Takipçileri din hakkında bilgi kirliliği yaymıştır. iddiaları çok kolay çürütülebiliniyor. Öldürülmesinin sebebi de, peygambere "abaza" dediği içindir.
    ···
  15. 165.
    +6 -13
    neresi kraldı amk bariz üçüncü nesil gibi bi adamdı. (laf atmadan nicke bak belki anlarsın durumu)
    o yüzden koca başlıkta tek aklı selim adam da @21 gerisinin koy zütüne amk sürü pgibolojisi sizi.
    şu adama da aydın dediniz ya yeminle koyayım alayınızın zütüne lan.
    hayatının 35 yılı leş medreselerde eğitim almış bi tak bilmeyen adam allah yok dediği gün aydın oldu gözünüzde resmen.
    okuduğuda iki tane din tarihi başka bişey değil. amk kokuşmuş beyinlileri sizi.
    ···
  16. 166.
    -8
    http://c12.incisozluk.com...11501/9/2257969_obde9.jpg
    ···
  17. 167.
    -8
    turan anana bi KOYAYIM DA ORACIKTA DURSUN ahahahahhaha embesillerin izinden gittigi dangalak. kulaklarINI KESMEK isterdim bunun ama OLMADI AMK.
    ···
  18. 168.
    -9
    katli gerekli şahsiyetlerdendi...
    ···
  19. 169.
    -12
    nush ile uslanmayanı etmeli tekdir ...

    kendisini her türlü yalanlayabilirim bu arada, bundan çalıntı yapıp karşıma gelen çoğu kişiyi züt etmişliğim vardır.
    ···
  20. 170.
    +5 -31
    giberek oldurduler bu kamili. tak yoluna gitti enayi.
    ···