1. 251.
    -1
    Ürktüm lan
    ···
  2. 252.
    +3 -1
    dönüşümümün ilk dönemlerinde mensup olduğum mezhebin ilmihalini araştırıp kendimce notlar alıyor ve diğerleri ile karşılaştırıyordum . aslında mensup olduğum mezhep dediğime bakmayın . ailem bu mezhepten olduğu için doğuştan işaretlenen bir seçenekten ötesi değil , pek çoğunuzun ki gibi . araştırırken bir ifade dikkatimi çekti hemen . namaz kılmayanın hükmü ölümdü ,içki içeni gibmek lazımdı falan . bir tanesi ise kılmayanın , kılmaya başladıktan sonra kaza borcu olmadığını çünkü o süreçte zaten müslüman olmadığını iddia ediyordu . bu konu hakkında peygamberin 'mümin ile kafir arasındaki fark namazdır ' ibaresi vardı . bu dayanağa ise bahsettiğim gibi hadislerden ulaşılıyordu . ('hadis'in kelime anlamı 'söz' demektir ) . peki bu hadisleri kim nasıl nakletmişti ? kuran'da sürekli merhametli olduğundan , eğer tövbe edersem ve halimi düzeltirsem ' onlara korku yoktur' diyen allah'ın sözü ile çelişen bu hükümlere nasıl ulaşıyorlardı . 'halini düzeltirse ' ifadesinden yola çıkarsak , allah'ın ecel olarak tanımladığı şey gelene kadar vaktim vardı . oysa mezhep imamları 'öldürülmemim ' iyi olacağından falan bahsediyorlardı . kuran , hadis vs diye metodlarını sıralamışlardı ancak hükümlerinin geneli 'hadis' e dayanıyordu . günümüzde de yerleşen ' islam akıl değil , nakil dinidir' saçmalığı sorgulamamı engelliyordu . nakil dini ??? hımmm. oysa kuran sürekli ' düşünenler için , düşünesiniz diye ,ibret alasınız ' diye ayetlerini sıralıyordu . allah'ın 'apaçık ' indirdiği kuran'ı anlayamadığımız falan savunup , birçokları haşa allah'ın ekgib bıraktığı meseleleri yorumluyordu . yorumlasa yine güzel salık veriyordu .
    ···
  3. 253.
    +2 -1
    hadislerin özüne indiğimde , ciddi anlamda ve günümüzde temel olarak sayılan 'buhari' döneminde toplandığını gördüm , siz de ararsanız siz de görürsünüz . buhari . çoğunuz için bir dokunulmaz . ulu bir şahsiyet . buhari dedin mi akan sular durur . dokunulmazdır o . benim için ise değildi . ben dokunacaktım . dokunmaktan kastım sorgulayacaktım . allah'ın 'yeterli' diye tanımladığı kuran'ın yerine hükümler gelmişken , bunlara zemin hazırlayan hadisleri derleyen kişiyi araştıracaktım . buhari 810 yılında doğmuştur , yaklaşık olarak hazreti peygamberden 200 yıl kadar sonra gençliğe erişmiştir diyebiliriz . 200 yıl sonra hadisleri toplamaya karar vermiştir ve bu alandaki ilk ciddi eserlerdendir . peki o döneme kadar hadisler neden derlenmemiştir ? derine inerseniz hazreti peygamber'in yaşadığı dönemde buna müsade edilmediği görülür . hazreti peygamber'in yaşadığı dönemde de sık sık dile getirdiği bir mesele vardır . siz hıristiyanların meryem oğlu isa'ya yaptığı gibi , beni ilahlaştırmayın . bende yalnız sizin gibi bir kulum ve allahı elçisiyim .onlar hazreti isa'ya derin sevgilerinden ötürü onu yüceltirken , ona zulmettiler . şimdi bazı sivri zekalılar saldırabilirler , madem hadislere kuşku ile yaklaştın da peygamber döneminde bunu söylendiğini nerden biliyorsun . kuran'da da benzer meseleye değindiği için doğruluğuna eminim . kaldı ki bunu peygamber söylemese dahi kuran'da ifade edilen tanıma yakın olarak budur . kelimeler değişiktir belki ancak anlam sabittir
    ···
  4. 254.
    +2 -2
    buhari'den öncesi de vardır . oraya değinip buhariye geçeyim . mezhep imamları en erken doğanı ebu hanife'dir . gençliğe eriştiği dönem yaklaşk olarak peygamber'in vefatından 90 sene sonraya tekabül eder . ardından 4 hakk mezhep olarak tanınan mezhep imamları da 700 lerde , 800 lerde yaşam sürmüş kişilerdir . bugün 4 hakk mezhep olarak adlandırılması sizi yanıltmasın yüzlerce vardır . bu kimselerin görüşlerine tabii olunca o mezhebe mensup olmuş sayılıyorsunuz . onun yorumunu kabul ettiğiniz anda ondan oluyorsunuz . 'hanefi , şafii , maliki ,hanbeli' gibi . 'i ' eki ondan olduğunuzu gösteren bir ektir . peki bu kimselerin görüşlerine kadar yani tahminen 80-90 sene müslümanlar hangi mezhebe uydular . tenleri kanayınca mı abdest aldılar , 7 yaşından büyük karşı cins tenine değince mi ? köpek salyası necis miydi , yoksa mahsuru yok muydu ? abdestin sünneti kaçtı ? abdeste niyet edilirken en başta mı ediliyordu , yoksa yüz yıkanırken mi ? bunların cevabını bende bilmiyordum . soracak olsam ' şşşttt' falan alıyordu , aralarında ufak farklar vardı cıkkk cıkkk cıkkk'tı. aşırı olmuştum onlara göre . ben alim miydim ? amıma koysunlardı benim çok ayıp ediyordum . düşünerek çok ayıp ediyordum
    ···
  5. 255.
    +3 -1
    benim tek amacım allah'ın ne anlattığını tam olarak anlamaktı . islama hep hadislerden saldırıldığını gördüm . o çok heybetli , dokunulmaz buhari'ye göre peygamberim ayşe ile daha çocuk yaşında ilişki yaşamıştı . yine onun hadislerine göre bir gecede 9 hanımıyla falan beraber olmuştu . kaynak mı ? falan oğlu falan , falandan duymuş , ona da falancanın falanı söylemiş . delilsiz bir hadisle islama recm sokulmuştu . açıkça baktığında görüyordun ki , bunlar o dönem iktidar sahibi kimseler tarafından uygulanmak istenilenlere kılıf olarak dayatılanlardı . bende o zamanlar tüm sahabeleri ' süper kahraman' sanıyordum . oysa kuran'da kimisi hakkında münafıklık ayeti olduğu geçer . yine öyle meseleler var ki ; bazı uygulamalarda 3 kişinin şahitliği istenirken , işlerine geldiği gibi 'peygamberin hakkında 'kezzab ' yani yalancı dediği bir sahabenin ' şahitliği 3 kişi yerine sayılıp bugün okuduğunuz kitapların içine giriyordu . insanlara kuran yetmiyordu . kuran ferahlatıcıydı . kuran müjdeydi . kelime anlamı yol gösteren demektir . sıkça 'düşünesin diye ' ibaresi ile ayet veren bir kitap için , siz anlayamazsınız biz yorumladık diyen zalimler vardı . allah'ın sözünü çarpıtandan daha zalim kim vardır ? sahi kim vardı ? onlara göre ben vardım . amıma koysunlar benim bu sefer cidden çok ayıp ediyordum . cıkkk cıkkk cıkkk bu kadar da olur muydu ?
    ···
  6. 256.
    +1 -1
    o dönem görüşlerim ekseninde kuşkularımı sıkça araştırıp , mezhepçi zihniyete sorular soruyordum . tabi ki çok açıktan değil . birgün dine ilgimi gören ve türkiye'de en meşhur topluluklardan birine mensup bir arkadaş beni sohbetlerine çağırdı . gelirim dedim ve gittim . yapmacık bir inşallah , maşallah ortamı . ( her mensubu değil , tenzih ederim . benim gördüğüm ) . gülmekten uzak , sürekli mahzun adamlar . tiplere bakınca baygın gözler ,ağır çekim hareketler . huşu değil bunların ki uhu koklamış gibi . o zaman da şu zamanda onların ' kafir sakalı ' olarak adlandırdıkları saçma sakala sahiptim . kesmeyecem , kesmemde . o ağzım burnum gibi bir uzvum benim . her neyse çay bisküvi eşliğinde sohbet başladı . elinde cidden güzel ve benimde daha önce okumaya çalıştığım ancak eski lisan olduğundan bir sayfayı 10 dakika da bitirdiğim bir kitap . cidden güzel tespitler ve cidden güzel ahenkli benzetmeler ve belli ki halis bir niyetle kaleme alınmış . o gün orda ilk defa bana dönen nur yüzlü bir kardeş ( biz gidince meşrubat şişelerini zorluyordu bence ) bana şöyle seslendi

    - biliyor musun süleyman kardeş ? bunu yazmasını allah ona buyurmuş

    - allah sadece peygamberlere buyurmaz mı kardeş ? hani ilham olarak desen anlarım ama . birebir olarak cebrail aracılığıyla falan ? hı ? ( mutlu kedi hüsam gibi sahte bir tebessümle sordum . ceylanı ürkütemem )

    - hıhıhı ( içinden ne kadar cahil bir herif olduğumu geçiriyordu . üstadı olan şahıs peygamber türevi idi ve bunu ordaki herkes bilirdi : ) )

    - yanlış mıyım ? yanlışsam doğrusunu blmek isterim

    - zamanla anlarsın kardeş hıhıhı ( zamanla ne denli bir takun içinde anlayacaksın. sana ispatlayacağım sayın huur çocuğu diye geçirdim , ama

    ' inşallah , vesilenizle hıhıhı ' dedim.
    ···
  7. 257.
    0
    REZERVE
    ···
  8. 258.
    +3 -1
    sohbet ilerledikçe , hep aynı şeylerden bahsedildiğini gördüm . kesinlikle küçümsemek değildi amacım ama sığ ve basit örnekler anlatan konuşmacı , sanki islamı dünyaya tanıtmış gibi şişiyordu . ilkokul çocuğu seviyesinde örneklerle , inanmayanlarla dalga geçerek yapınca pek hoşuma gitmedi . ona göre kendisi ve yol arkadaşları dışında herkes ziyandaydı . evinde kendi halinde kuran'ı anlamaya çalışan adam bile yanmıştı , zira onun elinde üstadının açıklamaları yoktu . zaten allah peygamberin vefatından , üstadıdını bu eseri yazdığı döneme kadar olan bütün müslümanları da cennetin alt kademelerine koyabilirdi ona göre. öyle bir düşünce yapılarına sahiptiler . düşüncelere saygım belki birçoğunuzdan daha fazladır , ancak aptal aptal örnek veren bir adamın kendini 'dünyayı kurtaran adam ' sanması canımı sıktı . dikkat ederseniz üstad sözcüğünü kullanıyorum , bu aslında tahmin ettiğiniz cemaat olmayabilir . aslında her cemaatin tarikatın başındaki kişiler üstaddır . bunu bir ünvan olarak kullanabiliriz sanırım . konuşmacı herifin bir gibim olmadığı aşikardı , hep derim ya 'ahmak olmaktan daha beteri ahmak olduğunun farkında olmamaktır ' . bu adamlar islamı komik düşürüyor ve benim derdim bu . pilot kalem örnekli şakirt falan bu adamlar ilkokul tezlerini sunuyorlar ya , üstüne bir de kendi aralarında 'hıhıhı bak nasıl yapıştırdık örneği , dünya züt oldu ' gülüşü atıyorlar ya ; o zaman aleti çıkarıp ağzına burnuna veresim geliyor . herkese saplamam ama bunlara saplamak , kıvrımsız beyinlerinde gezdirmek istiyorum .
    ···
  9. 259.
    +2 -1
    (diyalogları kolay okunması için , yalın biaz akıcı yazmaya çalıştım . kelimeler o günle farklıdır ancak anlam aynı . malın biri zıplar nasıl hatırlıyon der . bunlara alıştık artık , en son cin ali okuyandan ne beklenir . az ama sağlam okuyucularım var .)
    ahmak konuşmacı devam ederken , ufak bir ara verdi . bana yönelerek

    - kuran okumayı biliyor musun süleyman kardeş ?

    - kökenim zaten arap , ama ben türkçe yani mealdan okuyorum

    (gözlerini irice açarak )

    - neden arapçasını okumuyorsun ?

    - allah ' anlayasınız diye arapça indirdik ' demiyor mu ? . peygamber'in görevi ifa etmesi için onun dilinde indi . ancak peygamber acemlere hükümleri anlatırken , yanındakilere bir nüsha olarak kendi dillerinde yazılmasını söyledi . peygamber iranlı olsa idi farsça indirirdi allah .

    - çok yanlış düşünüyorsun . evet en azından bir kez meali okunmalı ama kuran orjinal dili ile okunmalıdır.

    - en az 1 kez ( anlatmak istediği 1 kere oku yeter : ) ) okumak yetersiz değil mi ? arapçasını anlamıyorsam dahi , allah kelamıdır ve bu sebeple fonetiğinin gizemi olabileceğini düşünerek bir kez arapçasını okurum . daha mantıklı değil mi ?

    (nur yüzlü , pembiş yanaklı ahmağın sabrı taşacaktı . al yanakları daha bir kızardı . aklıma ' entarisi ala benziyor , şeftalisi bala benziyor ' isimli güzide türkü geldi . olası bir fikri kavgaya hazırdım)

    - tamam söylediğini anlıyorum ama okuduğun her harf kadar sana cennette mekan verilecek.

    - ben bunu kuranda okumadım , kimin söylediğini öğrenmek isterim .

    - alimler

    - allah onlara mı söylemiş ?

    - hadislerden rivayetlerden faydalanarak yol almışlar

    - allah böyle önemli bir hususu , topografik hesapları ve cennette istimlak edeceğim parselin ebatları hakkındaki şartnameyi bence ' kuran' da herkese sunardı . şimdi allah bizi uyarmak adına bu kitabı yolladı , amacı cennete gitmemiz ise ne kadar arazi alacağımızı ve nasıl alacağımızı ufak bir hesapla belirtirdi

    (yüzü iyice ekşidi)

    - herşey kuranda yazmaz . namazın nasıl kılınacağı kuran'da yazıyor mu ? çok yanlış düşünüyorsun

    - ha işte kuran'da namaz yazıyor ama nasıl kılınacağı elçi tarafından uygulanıyor . elçinin görevi zaten insanlara farzları anlatmaktır .bugün hangi mezhepten olursa olsun , biri secde ederken diğeri ters takla atmıyorsa 'namaz doğru intikal etmiş ' derim dedim . ancak diğer meseleler türlü efsanelerdir . belki böyle birşeyi demin ben uydursam ve bir arkadaşa söylesem , bunu da bir alimin ismini sallayarak ona dayandırmışımdır , o da size söylemiştir . aynı mesele değil mi ?

    - hangi mezheptensin ?

    - islam ...

    - hahahaha ( bu beni züt ettiğini sanan bir gülüştü . öyle ya din ile mezhebi bilmeyen bir maldım ona göre ) . din değil mezhep dedim hahahha

    - mezhep ne demektir ?

    - ?! ?

    - hani kelime anlamı olarak

    - ?! ? ! ...

    - gidilecek yol değil mi ?

    - evet

    - işte islam benimkisi

    - hanefi misin ?

    - yok hanefi , şafii , maliki ,hanbeli gibi sunni dinlerinden değilim ( dininden deyince , sert çıktığımı düşündü . hemen diğerlerinden olacağım aklıma geldi)

    - alevi ya da şii misin ?

    - o dinlerden de değilim

    - din ne demek yahu . bunlar mezheptir . kimisi hakk kimisi batıldır

    - beni dini allaha has kılarak kulluk ederim . ortaklarından uzağım . din bir tane olur . biri teni kanayınca abdest alırken , diğeri almıyorsa bu ayrı ayrı dinlerdir . hangisi doğru yapıyor ? hanefi ve şafii yi kastediyorum . bir hanefi erkek tenine kadın teni deyince abdest almaz ama şafii alır . kan olayında ise hanefinin aldığı miktarda iken şafii almaz . namazın şartı abdesttir . eğer kadın eli deyince bozuluyorsa şayet bir hanefinin tüm namazları batıldır . yok kan meselesi ve miktarına göre ise şafiinin namazları batıldır .

    - bak o mesele öyle değil . hazreti peygamber namaz kılarken alnına diken batıyor . hz ayşe çıkarıyor . peygamber namazı bozuyor . şafii kadın elindendi diyor , hanefi kandan dolayıydı diyor

    - ebu hanife peygamberden yaklaşık 70 kadar sene sonra doğmadı mı ? ( vefatından ) şafii ise daha sonraları . hadi diyelim yorumladılar . peki o zamana kadar müslümanlar nasıl muamele ettiler bu hususta

    - neyse bu meseleyi sonra konuşalım , ders bitince

    alakasız not :

    türküler bile tuhaf aq : )) bu farklı versiyonu : )

    http://www.youtube.com/watch?v=aA0KCJuZeRM
    Tümünü Göster
    ···
  10. 260.
    0
    upupupup ilgi artmalı
    ···
  11. 261.
    0
    ooo reis gelmiş uplayalım
    ···
  12. 262.
    +2 -1
    dersin sonuna kadar , konuşmacının beni sıkıştırabileceği soruları ve onlara verebileceğim yanıtları kafamda kurdum . açıkçası anlattıklarından pek birşey anlamadım , bu açıdan belki de doğru şeylerden bahsetmiştir . bu doğru şeyler az önceki değişik aklımda soru işareti yarattı kardeşler,biz şirkin içindeyiz aq olabilirdi . düzenbaz olmaktan iyidir lan küfretmek ( tanıdık geldi mi : ) )
    ···
  13. 263.
    +2 -1
    dersten sonra karşılıklı oturduk . ona diğerleri büyük bir saygı gösteriyor , bayık esprilerine zoraki gülüyorlardı . ancak ben kendi adıma duruş sahibi bir adamdım , bu duruş kibir değil fikirlerime olan hürmetimdir . karşısında süklüm püklüm oturmadım , bacak bacak üstüne de atmadım . kendisine sadece 'kardeş' diye hitap ettim .

    - kardeş birşey kafamı karıştırdı . allah'ın kitabından değilde size göre onun tercümesinden bahsetmekte ki amaç nedir ? hani bahsedilmesin demiyorum ama neden hiç 'kuran'da böyle ' demiyorsunuzda , sürekli 'x kitapta' buna değiniliyor diyorsunuz

    - senin aklın karışmış kardeş . şeytan her zaman şüphe yaratabilir . ama bu kitaplar kuran'dan süzülenlerdir

    - süzmek derken . birşeyin süzülebilmesi için süzme işlemi sonunda süzgeç üstünde kalanların posa pahasına sayılması gerekir . kuran'ı posadan mı ayıklıyorsunuz

    - sivri konuşuyorsun kardeş

    - o zaman keldıbınızın ucu açıktır kardeş . teşbihte hata olmaz derler ama sizin teşbihler nedense hep allah'ı maddeleştiriyor . dünyadakine kıyaslıyor

    - ciddi anlamda senin aklın karışmış . mezhepler olayında da öyle . senin mesleğin nedir bana söyler misin

    - öğrenciyim , inşaat mühendisi olacağım

    - bak sen medrese görmemişsin . ha işte bu mezhep alimleri büyük şahsiyetlerdir . sen kendin bu meseleleri yargılayacak olgunlukta ve birikimde değilsin . yarın birgün sen inşaa ederken birisi gelse ve bu adam ne bilir dese ne derdin

    - örnek aslında güzel ama din böyle bir mesele değil bana kalırsa . birincil olarak ; allah dini herkese gönderdi ve açıklayıcı olarak sadece bir peygambere ihtiyaç duydu . ondan sonra vayhin kesildiğini göstermek adına erkek çocuklarına dahi ömür vermedi . demek ki peygamber ile beraber aracılık bitti . kaldı ki allah peygamber için bile 'bizim bildirdiklerimizden ötesini söylemez' benzeri ifadeler kullanıyor . demek ki peygamber dahi kendinden yorum üretemiyor . o halde nasıl olurda bu kişilerin hükümlerine sarılırız

    - herşey kuranda yazmıyor

    - allah ' buna sarılanlara korku yok buyuruyor ' . buna ve yorumlarına demiyor . demek ki kuran yetiyor . ismi geçen farzları ise peygamber aracılığı ile uygulamalarını gösteriyor . siz dini kompleks içinden çıkılamaz bir hale sokuyorsunuz . cahil insanların aklı karışıyor . tuvalete girme duasından , elbise giyme duasına kadar arapça metinler var . oysa haşa allah eminim türkçe anlıyor . namaz dualarını kastetmiyorum . bunların fonetiğinden gelen gizem olabilir ve meal tam anldıbını karşılamaz fakat bir insanın tuvalete girerken illa belli arapça bir metni okumaya ne ihtiyacı var . ya da şu 1011 kere oku sana şu olur türü hadiseler nedir . kim allahla görüştü bunları

    - kardeşim senle daha fazla tartışamam . dilersen aramıza katıl dinle kapımız açık ama sen küfürdesin

    işin içinden çıkamayınca beni kafir ilan etti : ) bu kadar kolaydır . oysa o pilot kalem ile ateizmi çürüten dehalardandı . işte o günden sonra ailem dışında yakın gördüğüm her kişiye 'muvahhid ' müslümanlığı anlattım . şimdi size çıkardığım el yazısı notlarımı temize geçireceğim . bunlar sadece notlarımdır , dayanaklarım . isteyen geçebilir . korkmayın bu dönemde bir geçiş evresi full bu konudan gitmeyeceğiz

    edit : 228 nolu entry me kadar kendimce ayetlere dayanan delillerimdir . isteyen bakar , isteyen bu numaralı entryden sonra başlar arkadaşlar . hikayede ki bu kısım dini temele çekmek değildi , bağı var
    Tümünü Göster
    ···
  14. 264.
    0
    rezerved
    ···
  15. 265.
    0
    rezerved okurum bir ara.
    ···
  16. 266.
    +3
    tevbe suresi 31.ayet

    ( yahudiler ) allah'ı bırakıp hahamlarını ; (hıristiyanlar ise ) rahiplerini ve meryem oğlu mesih'i rab edindiler. oysa , bunlarda ancak , bir olan allah'a ibadet etmekle emrolunmuşlardı . o'ndan başka hiçbir ilâh yoktur . o , onların ortak koştukları herşeyden uzaktır .

    ...

    rahipler 'günah çıkarma ' işleminde bir aracıdır , günümüz tarikat anlayışında ise 'tövbe almak ' deyimi vardır . şeyhler , üstadlar ya da üstadların vekilleri 'allah adına tövbe verirler ' . bu davranışı süsleyerek mevlanadan falan dem vururlar . dua edecek temiz bir kalbin yoksa , temiz gönüllü dostlarından dua dilen vs gibi . hatta bunları kandil mesajlarına da yazarlar . oysa yine aynı adamlar , allah katında kim makbuldür bilinmez derler . hz peygamberin kızı hz fatıma 'ya ' ey kızım ben bile sonumun ne olacağını bilmiyorum . peygamber kızıyım diye güvenme ' dediğini öve öve anlatırlar . ancak doğru kabul ettikleri bu hadiste (doğru olması umrumda değil , ben zaten kuran mantığı ile kimsenin kimseye yardımı olmayacağını biliyorum ) , peygamberin bile cesaret edemediği bir hususta şeyhler müritleri kibrit kutusunda falan cennete zütürüyor . aksini iddia edeni züt ederim o kapılarda yıllarım geçti

    o rahipte o şeyhte kendini rabb yerine koymaz aslında . sadece aracıdırlar . ya da bunu iddia ederler . allah'ın eleştirdiği hıristiyan ve yahudiler birer örnektir . birçok mürid ancak verilen ayette başka dinlerden bahsediyor diyebilir ... sizde böyle olacaksınız !!! dese idi kuran , o zaman bir kural değil bir kehanet ve ümitsizlik kitabı olurdu. oysa allah _u teala hazretleri bize kuran'da ibretler göstererek , nelerden uzak durmamız gerektiğini dolaylı yoldan ima ediyor .

    geçmişten ibret adına örnekler veren bir kitaptır kuran . ibret ise yaşanmış olaylardan ders çıkarmak adınadır . yani putperestten , yahudi ve hıristiyandan bahsederek sana şunu ifade ediyor sen böyle yapma : )
    ···
  17. 267.
    0
    (bkz: çetin dayının cinli perili hikayesi)
    ···
  18. 268.
    0
    okuyorum skortak panpam
    ···
  19. 269.
    +3
    âli imran sures 64.ayet

    de ki ; '' ey kitap ehli ! bizimle sizin aranızda ortak bir söze gelin . yalnız allah'a ibadet edelim . o'na hiçbir şeyi ortak koşmayalım . allah'ı bırakıpta kimimiz kimimizi ilah edinmesin

    eğer onlar yine yüz çevirirlerse , deyin ki ; şahit olun biz müslümanlarız

    ...

    ilâh : elihe kökünden gelir , fiildir

    perdelenmiş olmak , gizli olmak , yönelmek , alışmak , düşkün olmak manalarındadır . dikkatinizi yönelmek , alışmak ve düşkün olmak kısmına çekmek istiyorum . ilâh edinmek illa tapınmak manasına , allah kabul etmek manasına gelmez . işte bunun adı gizli şirktir .

    bu fiilden türeyen ilâh ismi ; ısınılan , alışılan , 'aşırı sevgi ile yönelinen , düşkün olunan , esrarengiz ve gizemli olan ' manalarına gelir.

    demek ki ; ilâh sadece allah'a açıktan şirk koşulan şeyler değildir . 'la ilahe illallah ' ... kısacası allah adına icazet alınacak bir makam , mevki imkansızdır . elbette bu bana göredir
    ···
  20. 270.
    0
    panpa hikayeden biraz daha uzak oldu gibi ancak çok mantıklı konuşmalar var. ve doğru düşünüyorsun gibi geliyor. mezhep konusunda seninle konuşmak isterim ya da elinde herhangi bir kaynak varsa okumak.
    ···