/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +1 -1
    kuranın muhafazid bin abdullah ve arkadaşları tarafından yazıldığının (bence) delilleri:

    -peygamberin kiminle evlenip kimi boşayacağı gibi gereksiz konulardan bahsetmesi.

    -kuranın bir yerinde "ak" denilen bir konuya daha sonra "kara" denmesi.

    -konularda çok sayıda gereksiz tekrar olması.

    -evlat edinmenin yasaklanması (niye?)

    -nahl 101 (biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman -ki allah neyi indireceğini gayet iyi bilir- onlar peygamber'e, "sen ancak uyduruyorsun" derler. hayır, onların çoğu bilmezler.)

    -tebbet suresinde ebu leheb'e lanet edilmesi.

    -kitabın edebi bir değerinin olmaması. konudan konuya atlaması. başının sonunun belli olmaması. bu kitap bir yayıncıya basılması için gönerilmiş olsa edebi yetersizlikten dolayı hemen reddedilirdi.

    -ilk ayetin "oku" olmasına rağmen muhafazid bin abdullahın okuma öğrenmemesi veya okuma bilmediğinin iddia edilmesi.

    -kadınların ikinci sınıf insan olması.

    -ibrahimin çocuklarının sayısının ve isimlerinin bir türlü doğru düzgün verilememesi.

    -ibrahimin çocuğunu kesmeye çalışmasının takdir edilmesi.

    -inanmayanların öldürülmesinin teşvik edilmesi.

    -çok fazla sayıda ve olmayacak şeyler üzerine yemin edilmesi.

    -her şey için bir, bilemedin iki şahit yeterli olurken, zina için penisin vajinaya girdiğini, aradan ip geçmediğini gören 4 şahit gerekmesi. bu şahadetin olabilmesi pratikte mümkün mü?

    -tanrının varlığı için hiç bir müsbet delil gösterilmemesi. bu yüzden kafası iyi çalışan, gerçeklere her zaman şüpheyle bakan, bilimsel akla sahip olan insanlar tanrının varlığını görememesi. sanki tanrı "müsbet bir delil göstermeyeyim, herşeyi müphem bırakayım, bu pekekentler (kafası çalışan şüpheciler -skeptikler) inanmasın, ben de onları cehenneme atayım. her lafa inanan tipler de cennete gidiversin." diye düşünüyor.

    -dinin önce bir kasabaya gönderilmiş olması, daha sonra işler büyüyünce evrensel olduğunun iddia edilmesi.

    -kitaptaki ifadelerin farklı yorumlanmaya çok müsait olması.

    -geldiği zamana göre devrimsel değişiklik getirecek ahlaki ve sosyolojik değişiklikler içermemesi. (demokrasi, insan hakları, köleliğin kaldırılması vb... )

    -cennetteki ödüllerin çok kısıtlı olması (yiyecek-içecek, ciks. başka?)

    -insanların yaptıkları sonlu sayıda hata yüzünden cehennemde sonsuz işkenceye maruz kalması.

    -islam dışı kişilerden erkek olanlarının öldürülmesinin, mallarının gasp edilmesinin, karısına tecavüz edilmesinin, karısının ve çocuklarının köle yapılmasının normal karşılanması.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    0
    bir kaç soru hariç mesela bu
    -kitaptaki ifadelerin farklı yorumlanmaya çok müsait olması.
    genelde islam açısından + olarak gösterilir bunlar hariç katılıyorum
    ···
    1. 1.
      0
      Nedn katılmıyorsun açıkla bari panpa
      ···
    2. 2.
      +1
      yorumlanmaya müsait olması kuranın çok yönlülüğünü gösterir ve yorumlanabilir bir pay çıkarır buda herkesin kendine göre bir pay çıkarmasını ve aklını kullanmasını sağlar buda kuranın aklı kullanmaya teşvik ettiğini gösterir
      diye bir cevap verilebilir rahatlıkla ayrıca diğer maddeler çok sağlam olduğu için birazda gereksiz kaldığını düşünüyorum
      ···
  3. 3.
    0
    aga anlayamadınız gitti be

    (bkz: bir şizonun günlükleri)
    ···
  4. 4.
    0
    Hele beynini gibtilerimine bak.
    ···
  5. 5.
    0
    Kur-an senin gibi ateistin anlayabileceği gibi basit bir kitap değildir. Hangi meali okuduğunuz hiç belli değil. Ayetlere bakarak Kur-an dan hüküm çıkartıyorsunuz. Kur-an bir bütündür tamdıbını esas alarak bir şeyler anlamaya çalışırsın. Bu kadar alim, bu kadar kur-an tefsircisi boşuna mı var?

    Bu işler şaka değil. Kur-an bir beşer kelamı demek büyük bir şeyi ortaya atmaktır. 1400 yıl önce indirilen Kur-an bir beşer kelamı olsa, 14 asır boyunca bugüne kadar bu denli itibar edilmezdi. Neden Kur-anın beşer kelamı olduğuna dair zayıfta olsa, en ufak rivayet bile yoktur? Dine çamur atmadan önce, gidip insanlığınızı sorgulayın hayatınızı sorgulayın. Kimisi ne bir yaratıcıya inanır, neden bir dine inanır. Kör tesadüfler eseri meydana geldiğimizi bu düzenin kör tesadüfler eseri ortaya çıktığını savunur (Bundan büyük akılsızlık varmıdır) Kimisi ise bir yaratıcıya inanır, dini yok sayar (Oda kendisi ile çelişmiş olur)
    ···
  6. 6.
    0
    Bir çoban padişahın kılığına girip onu taklit etmeye çalışsa hem yalanı ortaya çıkar. Hemde herkese maskara olur. Aynen öylede sen şu Kur'anı Kerime Allah'ın kelamı olmayarak bakarsan bir insan kelamı olarak bakarsan böyle düşünürsün zeki kardeşim...
    ···