/i/İnanç

İnanç
  1. 326.
    0
    Tekrarlamalardan hoşlanmasam da yineleyeyim;

    Rahman suresi 19-22 ayetleri ile Furkan suresi 53. ayetinde geçen iki denizin birbirine salındığı-karıştırıldığı ama aralarında bir engel olduğunu yazan ayetlerde denizlerden birinin suyunun içilebilen tatlı su olduğu, diğerinin acı ve tuzlu su olduğu yazılıdır. Rahman-22′de her ikisinde de inci ve mercan yetiştirildiğini yazar.Ve tatlı suda mercan yetişmez..

    Bakara suresi 97. ayetinde; Cebrail'in Kuran'ı peygamberin kalbine indirdiği yazılmıştır. Bilim ise, bilgilerin ve hafızanın beyinde saklandığı kanıtlamıştır.
    Yine Bakara suresi 260. ayetinde ibrahim'in kalbinin tatmin olması için Allah'tan ölüleri nasıl dirilttiğini göstermesini istediği yazılıdır. Halbuki tatmin olan, ikna olan kalp değil, beyindir.
    Kalp, sadece kan pompalayan bir organdır ve beyin işlevlerinin hiçbirine sahip değildir..

    Ve yeteri kadar araştırdığım da fazlası ile aşikardır..

    Kimseyi ikna etmek gibi de bir derdim yok..
    Sorulara cevap verip kendimce hatalı bulduğum örneklere de karşı tezler sunuyorum..

    oha diye başlayan bir yorumda da savunma olarak edebiyat kullanılması enteresandır..
    ···
    1. 1.
      0
      tekrarliyorum atlas okyanusu akdeniz kastedilmistir sen sevdigini seni beynime kazidim unutmam vs benzeri ornekler vermiosundur buyuk ihtimalle kalp orda maneviyati belirtmis sana tum kalbimle inanorum gibisinden yani gercekten tefsir denen bisey siz bu elestirileri yapmadan yilllar once bunlar tefsirde yaziodu ama anlamiosunuz zaten diger yazdigim yorumlarada cevap gelmemis henuz pm uzerindende tartisabiliriz
      ···
      1. 1.
        0
        Bilim gerçeği açıklar din ise ters bulduğu noktalarda hep bahaneler ortaya koyar..
        Öncelikle yazdığınız her yoruma cevap verme gereği duymamış olabilirim..
        Nasıl ki verdiğim bir çok örnek karşısında sizin bu konuda takılmış olmanız gibi..
        Gelelim denizlerin karışmamasına;
        Dünya'nın her bölgesindeki, birbiriyle bağlantılı olan her su kütlesi birbiriyle karışmak zorundadır. Buna karşılık Dünya'nın sayısız noktasında, özellikle nehirler, kimi zamansa okyanuslar ve denizler, içlerindeki mineral ve kompozisyon (içerik) farklılıklarından ötürü farklı renklerde görünürler ve akış yönlerine/hızlarına da bağlı olarak kavşak (conflux ya da confluence) denen buluşma noktalarında sanki birbirlerine karışmıyorlar gibi bir görünürler. Halbuki bütün su kütleleri birbirine karışmak zorundadır; gerek yavaş, gerek hızlı. Dışarıdan bakıldığında iki suyun birbiriyle karışmıyor gibi gözükmesi, bu kütlelerin gerçekten birbirinden ayrılmış olduğu anldıbına gelmez. Okyanusların birbiriyle buluştuğu noktalardan birinde ya da birkaçında, okyanus veya deniz kütlelerinin birbiriyle karışmadığını iddia etmek tamamen asılsızdır ve hiçbir bilimsel dayanağı yoktur. ..
        Bu konu hakkında çok daha fazla bilimsel gerçek yazabilirim ama siz zaten sureleri de tam anlayamamışsınız..
        Ama tabi ki aslında arapca meali türkçe meali sonrasında tefirler vs vs araya girecektir..
        Aslında Müslümanlara gelen anlaşılamayan ve açıklanamayan sureleri müfessirler tarafından tefsir edilerek işin kulpuna uydurulmaya çalışılmıştır..
        Zaten Allah ile kendi arasında aracı koymak şeklinde gerçekleşen şirk, masum gözüken, ama tevhidin temel amacını saptıran bir noktadır..
        ···
      2. 2.
        0
        ilk olarak bu tefsirler yilllar once yapilmis dun degil yogunluk farkindan dolayi birbirlerine karismamalari gerekir daha onceki yorumunuzda tatli suda mercan yetismez dediniz eger sular karisirsa ikisindede mercan yetismemesi gerekir haliyle kendinizle celisiosunuz ve hangi sorunuza cevap veremedim acaba cok merak ediorum bilmem kac milyarda bir olan ihitmale inananirsiniz oldu olacak tanrida tesaduf deyin yani akil var mantik var bi maymun otursun turk tarihini yazsin bakalim hatta bir degil milyonlarca maymunu oturtun pc basina bakalim turk tarihini yaziolarmi sadece goremediginiz icin tesaduf diosunuz sizin ateizminiz etten cikan bilinci AÇIKLAMAZ!
        ···
      3. 3.
        0
        Normal bi insanin kurani okuyup anlayabilir ama dindeki ilim dallarindan bilmem kacini yalayip yutmus bi insan bizden cok daha iyi anlar ve cevirir bilime 100 de 100 zit hicbir sure yoktur belki su ana kadar bilmediklerimiz vs vardir ama kesinlikle ve kesinlikle zitlik yoktur
        ···
      4. 4.
        0
        ne bioloji ne fizik bilginiz var.. aslında oturtun maymunu tarihi yazsın diyen birine de cevap vermek zaten gereksiz..
        ki zaten yazdığım hiç bir yorumu da anlamışlığınız yok..
        fazlası ile basit bir demagoji yolu ile bir şeyler karalıyorsunuz..
        tatlı sıda mercan yetişir diyen bilim değil kurandır..
        ve tatlı sular da
        Yer altı suları,
        Kaynak suları,
        Akarsular,
        Göl ve göletler gibi su kaynaklarıdır..
        bu kadar uyduruk bir bilgiyi belirtmek zorunda kalmak da garip oldu..
        suların karışmamalarını hala savunmanızı anlamak zaten mümkün değil..
        tüm çözeltilerinde su, başka bir su veya su çözeltisi ile karışır. Aksi taktirde adı çözelti olmaz zaten. Bileşik olur.
        Son olarak surelerde geçen yer de bahreyn'dir.. zaten kuranda bölge harici yetişen bir bitkiden bile bahsedilmez..
        üzerine de başka bir şey yazma gereği duymayacağım..

        Konuşacağım kişinin en azından ortaokul seviyesinde bir bioloji fizik ve kimya bilgisi olmalıdır.
        ···
      5. 5.
        0
        ustelik bi dunya da yorum var ibn-i Kesir tefsirine göre bu tatlı su ile tuzlu su arasındaki farktır.. Yani nehir ile deniz arasındaki fark.. Bu açıklama ile yukardaki arasında benzerlik vardır.. Zira Akdeniz'in tuz oranı, Atlantik Okyanusunun tuz oranından 38 promil fazladır..

        Hasan-ı Basri ve Katade Hazeratına göre Akdeniz ile Basra Körfezi arası kasdedilmiştir.. Bunu imam-ı Taberî rivayet eder.. Onlara göre engel dağ, taş, kara veya herhangi birşey olabilir.. Katade'ye göre bir denizin taşarak diğerine boşalmamasıdır..

        Said bin Cübeyr ve Abdullah bin Abbas'a göre göklerdeki deniz ile yerdeki denizdir. imam-ı Taberî'nin tercihe şayan bulduğu görüş budur.. Açıklaması aşağıda Elmalılı tarafından yapılacaktır kısaca..

        Elmalılı merhum burada bazı tefsirlerden yaptığımız açıklamaları toplu şekilde izah etmektedir.. Zira ilk rivayet, şu ayetle mutabıktır:

        "O, iki denizi birbirine salmıştır. Bu, tatlı ve susuzluğu giderici; şu tuzlu ve acıdır. Ve ikisinin arasına birbirine kavuşmalarına engel olan bir perde koymuştur" (Furkan, 53)
        ···
      6. diğerleri 3
   tümünü göster