/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +3 -2
    Münker ve Nekir, ölen kişiye Rabbini, dinini ve peygamberini sorarlar. Mü'min kişi bu sorulara cevap verir, ama kâfir veremez. Bu husustaki hadisler pek çoktur. Söz konusu iki melek ölünün kabrine gelir, Allah ölüyü diriltir ve melekler sorularını yöneltirler (Pezdevî, "Ehl-i Sünnet Akâidi" Çev., Şerafettin Gölcük, istanbul 1980, 237).

    Ebu Hüreyre'den; Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:

    "Ölü defnedildiğinde, ona gök gözlü simsiyah iki melek gelir. Bunlardan birine Münker diğerine de Nekir denir. Ölüye:

    "Bu adam (Rasûlüllah) hakkında ne diyorsun?" diye sorarlar. O da hayatta iken söylemekte olduğu;

    "O, Allah'ın kulu ve Resûlüdür. Allah'tan başka Allah olmadığına, muhafazid(s.a.s.)in O'nun kulu ve elçisi olduğuna şehadet ederim." sözlerini söyler. Melekler;

    "Biz de bunu söylediğini biliyorduk zaten." derler. Sonra kabri yetmiş çarpı yetmiş zira' kadar genişletilir ve aydınlatılır. Sonra ona "Yat!" denir.

    "Aileme dönüp onlara haber versem mi?" diye sorar. Onlar da;

    "Akrabalarından en çok sevdiği kimseden başkası kendisini uyandırmayan, güveğinin uyuması gibi uyu!" derler. Böylece, yatlığı yerden, Cenab-ı Allah onu tekrar diriltinceye kadar uyur.

    Eğer münafık ise, "insanların söylediklerini duyup aynısını söylerdim, bilmiyorum." der. Melekler de,

    "Böyle söylediğini zaten biliyorduk" derler. Sonra arza: "Onu sıkıştır" denir. Arz onu sıkıştırır da kaburga kemikleri birbirine geçer. Allah onu yattığı bu yerden tekrar diriltinceye kadar kendisine azap edilir."
    ···
    1. 1.
      +3 -1
      .Âişe (R) şöyle demiştir: Ben altı yaşımda bir kız iken Peygamber (S) beni nikâh akdiyle zevceliğe almıştı. (Üç sene sonra) biz Medine'ye hicret ettik. Haris ibn Hazrec oğulları'nın menziline indik. Müteakiben ben sıtmaya tutuldum. Bu hastalıktan dolayı sa­çım döküldü. (iyileştikten sonra) saçım yine gürleşti ve omuzlarıma kadar uzadı. Bir defasında ben arkadaşlarımla beraber salıncakta oy­narken annem Ümmü Rûmân bana doğru geldi de, beni çağırdı. Ben de annemin yanına geldim. Bana ne yapmak istediğini bilmiyordum. Annem elimi tuttu. Tâ evin kapısı önünde beni durdurdu. Ben de yor­gunluktan kaba kaba soluyordum. Nihayet soluğum biraz yatıştı. Son­ra annem biraz su aldı.. Onunla yüzümü, başımı sıvazladı. Sonra beni eve koydu. Evde Ensâr'dan birtakım kadınlar hazır bulunuyorlardı. Bunlar bana:
      — Hayır ve bereket üzere geldin, hayırlı kısmete geldin, dediler.
      Annem beni bu kadınlara teslim etti. Bunlar da benim kılığımı kıyafetimi düzelttiler ve Rasûlullah'a teslim ettiler. Beni hiçbirşey sık­madı, ancak Rasûlullah'ı habersiz görünce sıkıldım. Ensâr kadınları beni Rasûlullah'a teslîm ettiklerinde, ben dokuz yaşında bir kız­dım
      ···
    2. 2.
      +1
      “Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine’ye gelerek Müslüman oldular. Medine’nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar ve çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı, ellerini ve ayaklarını kesti, gözlerini oydu, çölde susuz ölüme terk etti. Biz onlara su vermek isteyince, Peygamber bizi engelledi.”

      Buhari Tıp5/1, Hanbel 3/107,163
      ···
    3. 3.
      +3 -4
      münker nekire de böyle söylersin
      ···
    4. 4.
      +1 -1
      Atayiz araplar eskiden kızların yaşlarını genç kız olduktan sonra saymaya başlarmış hz aişenin 9 yaşında ergenliğe girdi desek en az olarak 18 yaşında falan olacak bu da normal bir yaş
      ···
    5. 5.
      +1
      işin ilginci sahih hadislerde yazmıyor 9 yasında evlendiği falan

      uydurma
      ···
    6. 6.
      +1 -2
      Münker ve nekir fln yok kabir azabıda yok hepsi hurafe uydurma şeyler hz. aişe eğer hesaba göre bakarsak ki hesabı ablasının yaşı ve ölüm tarihidnen yapıyoruz 18-20 yaşlarıdna çıkıo o 6 ve 9 yaş hadisine göre yaparsak araplar kız adet gördükten sonra sayar yılı o dönemde öyle birşey var ve bu bilinen birşey hani öyle gizli saklı değil o zamanda üstte arakadaşın yazdığı gibi en az 18 çıkıyo lütfen arap toplumunu bilmeden züt züt şeyler yazmayın diğer arkadaş sende kabir azabınıda araştır yok öyle birşey islamda olsa kuranda bahsederdi mahşer günü var sonuçta kabir fln palavra anlayacağın, madem kabirde hesap var mahşer neden birdaha hesap yapılıyo saçmalık yani sonradan eklemiş masalcılar
      ···
    7. 7.
      -1
      sen nerden biliyosun kesin yok diyorsun öldünde tekrar mı dirildin ?

      tüm hesap kabırde değıl sadece dını allaha olan ınancı soruluyormus ve bence bu gayet adaletlı inanan la inanmayan bir olamaz
      ···
    8. diğerleri 5
   tümünü göster