1. 25.
    0
    @1 başka bir ateist çağır o anlatsın amk
    ···
  2. 24.
    0
    @26 kendisene ulaşma yeteneğimizi de o ekliyo zaten panpa anlatamıyorum size olayı
    ···
  3. 23.
    0
    ayetin doğrusu:
    Ve eğer Allah dileseydi, elbette sizi tek bir ümmet kılardı. Fakat O, dilediğini (doğuştan bütün insanlar dalâlette olduğundan Allah'a ulaşmayı dilemeyeni, Allah Kendisine ulaştırmaz, böylece onu) dalâlette bırakır. Ve dilediğini (Allah'a ulaşmayı dileyeni) hidayete erdirir (verdiği söz gereğince, kefaleti sebebiyle Kendisine ulaştırır). Ve elbette yaptıklarınızdan (yapmış olduğunuz amellerinizden) sorgulanacaksınız.

    yani kendisine ulaşmayı dilemeyeni saptırıyor.
    ···
  4. 22.
    0
    @20 panpa kimseye kötülük etmemesini de kendisi belirliyo zaten
    ···
  5. 21.
    0
    bizim kaderimizi o yazmış ama irade konusunu yazmamış yani iradenle seçtiğin şeyleri allah bilir ama kaderde yazmaz iradeyle alakalı olmayan şeylerin hepsini allah yazar
    ···
  6. 20.
    0
    @7 @8 ikiniz de çok saçma yerlerden giriyonuz amk birisi çıkmış açık kapı bırakıyo diyo birisi herkes allaha ulaşmayı dileseydi herkesi hidayete erdirirdi diyo ayeti okuyun bi ordaki mantık hatasını bi sorgulayın
    ···
  7. 19.
    -1
    panpa dilediğini saptırır dilediğini doğru yola sokar ama saptırdığına ceza vermektende alıkoymaz kendisini.
    ···
  8. 18.
    0
    başka bir ayettede "o herşeyi bilendir" diyo allah için. madem herşeyi biliyo neden yargılanıyoruz. şöyle bi örnekle açıklıyim :

    pes oynuyosun şimdi karşıda da çok iyi bi forvet var. ona faul yapıyosun ama sarı kart yedin diye adamı oyundan çıkarıyosun. bi farkı yok bence
    ···
  9. 17.
    -1
    keyfinin kahyası mısın aq? istediğini yapar sana ne?
    ···
  10. 16.
    0
    @14 şu isteme meselesini de bi düşün
    ···
  11. 15.
    0
    caps locku açmadan açıklama falan yok sana
    ···
  12. 14.
    0
    @12 iyi,sen de doğrusunu ya o zaman
    kaldı ki bu konuda daha çook ayet var
    şimdi vaktim yok uğraşamam ama istersen bi ara bu konuda konuşuruz bebişim
    ···
  13. 13.
    -1
    @9 yani sen o ayetteki dilemenin istemek olarak kullanıldığını anlamadın mı ? yani istersem gelirim istersem giderim bana bağlı anlamında kullanıldığını anlamadın mı ? veya arapça orijinalinde o kelimenin ne şekilde kullanıldığını bunun sadece türkçe bir meal olduğunu anlamadın mı ? yani beynin bu kadar mı kıt ? bu kadar mı düşünemiyorsun ?
    ···
  14. 12.
    -1
    @9 anladığın yeri gibiim pampa sana bişi olmasın
    ···
  15. 11.
    -1
    @9 meal o meal. sokuğa bak ya
    ···
  16. 10.
    +1
    16 yaşına gelen dini sorgular oldu sözlükte.
    ···
  17. 9.
    -1
    adam king
    ···
  18. 8.
    -1
    tam 3 kere dilemekten bahsediliyor o ayette
    dileyen de tanrı
    bu nasıl tanrıdır ki birşey diliyor
    dilemek ancak senden üstün olandan istenen birşeydir
    sanırım tanrı da kendi tanrısından diliyor
    ···
  19. 7.
    +1 -1
    Muhtevada 2 türlü insan vardır: Allah'a ulaşmayı dileyenler ve dilemeyenler. Allah'a ulaşmayı dilemeyenler, iradeleriyle karar vermiş ve Allah'a ulaşmayı dilememişlerdir. Allahû Tealâ onların iradelerine müdahale etmemektedir. Bunlar, sorgulanacak ve yaptıklarının hesabını vermek mecburiyetinde olanlardır. Herkes sorgulanacaktır, fakat bu insanlar sorgularında negatif sonuç alacak olanlardır. Gidecekleri yer cehennem olacaktır. Herkes Allah'a ulaşmayı dileseydi Allahû Tealâ herkesi hidayete erdirirdi ve tek bir ümmet kılardı. Allahû Tealâ'nın dizaynında insanlar Allah'a ulaşmayı dilerler, hidayete ererler. Veya dilemezler, o zaman Allah onları dalâlette bırakır, onların hidayete ermesini dilemez. Dalâlette kalmayı diledikleri için sorgulanmalarının neticesinde gidecekleri yer cehennemdir.

    Hidayette olanlar ve hidayete erenler, 3 boyutlu hayat filmlerini izleyerek, mizanla karşılaştırdıktan sonra, sorgularından pozitif ayrılanlar, kazandıkları dereceler fazla olanlardır. Dalâlette olanlar ise kazandıkları dereceler az olanlardır.

    birazda tefsirlere bak
    ···
  20. 6.
    -1
    @1 kötülüklere batmış içinde sevgiye merhamete yer kalmamış insanlar varya bundan adam olmaz dediklerimiz allah onların kalplerini mühürleyeceğini böylelikle onların bir daha asla iflah olamayacaklarını söylüyor. ama diğer yandan ufakta olsa bir umut ışığı taşıyanları hayatında bir kez de olsa hayırlı bir şey yapmışlara da kapıyı açık bırakıyor
    ···