1. 1.
    +9 -8
    özet yazının sonunda

    Ol deyince olduran, dur deyince durduran,
    gönüllerimizi iman nuruyla dolduran,
    çarp deyince çarpan,
    geleceği geçmişi ileriyi geriyi beriyi gören, bilen,
    sonsuz kudretli, herşeye kadir, doğmamış, doğurulmamış Allah'a neden isyan ediyor?
    Allah'la konuştuğu halde,
    onun varlığını birliğini bildiği halde nasıl oluyor da isyan ediyor?

    Allah'ı yeneceğini mi sanıyor?

    Yoksa Allah bize yalan mı söylüyor, herşeye gücü yeten, herşeye kadir değil mi? Şeytan isyan ettiğine göre.. vardır bi bildiği.. Yoksa isyan etmez.

    Bu Allah çocuk mu,
    kendi yarattığı Şeytanla iddiaya giriyor?

    'Yapamazsın lan, aha sana şu kadar mühlet, yap da göreyim' diyor..

    Allah neden haksız rekabet yapıyor?

    Allah'ın rakibi Şeytan birşey vaat etmezken, oyunu kurallarına göre oynarken,

    Allah neden bana taparsanız, size memeleri yeni tomurcuklanmış huri vereceğim(Nebe 31-32-33-34) diyor?
    Neden bana taparsanız size sonsuz mutlu hayat şaraplı hurili cennet vereceğim diyor, vaat ediyor?

    Kaybetmekten mi korkuyor?
    Şeytan'dan mı korkuyor, kendi yarattığı Şeytan'dan?

    özet: yok lan okuyun amk
    *
    ···
  2. 2.
    +1 -1
    hiç okumadim, allah'i yenemiyeceğini oda biliyor onun davasi ayri allah diyor ki insani yaratinca secde edin insana diye tüm varlıklara herbişeyler secde ediyorda kibirli şeytan ben ateşdenim o toprakdan ona secde etmem ben daha üstünüm diyor allah'a burda karşı geliyor o diyor ki ben insanlardan daha üstünüm onlara secde etmem o yüzden bana müddet ver dünya varken insanlari kandirayim kötüye şevk edeyim göreceksin diyor allah'a ben insanlardan daha iyiyim onlar kötü diyor ama kaybedicek benim gibi şakirtler varken

    long live şakirtci gençlik
    ···
  3. 3.
    +1 -1
    @1 okudum müslümandım ateist oldum panpa
    ···
  4. 4.
    -2
    ben niye okudum bunu bin ateistim ben zaten kendi yarattığıyla züt yarıştıran tanrıya mı inanıcam amk zeus daha gerçekçi
    ···
  5. 5.
    +1 -1
    annen ;)
    ···
  6. 6.
    -1
    @17 kızma panpa okuyun diye şey ettiydim :(
    ···
  7. 7.
    +1
    "Allah'dan daha kıskanç kimse yoktur. Bu sebeptendir ki fevâhişin açığını da kapalısını da haram kıldı. Medihten Allah kadar hoşlanan bir kimse de yoktur. Bu sebeptendir ki nefsini medhetmiştir." Buhârî
    Burdan yola çıkacak olursak yaratılış amacımızı kavrayabiliriz. Şahsi kanaatimce Allah insanı kendisini methetmesi için yaratmıştır. Peki böyle bir şeye ihtiyacı mı var ? Böyle yüce bir varlığın biz acizlerin kulluğuna, hürmetine, sevgisine ihtiyacı mı var ? Buna ihtiyaç olarak bakmak yanlış. Düşünün ki siz böyle bir kudrete sahipsiniz. Başkaları tarafından bilinmek, başkalarını kendinize hayran bırakmak istemez misiniz ? Evet bu insani bir duygu gibi görünebilir ancak Allah'ın da nefse sahip olduğunu göz önünde bulundurmak gerek. Bre dürzü madem öyle, sürekli kendisine ibadet eden varlıklar yaratmak yerine neden kendi iradesi olan insanı yarattı ? Neden karşısına şeytanı koydu gibi haklı sorular sorabilirsiniz. Ben de size şunu sorarım. Günde 5 vakit seni seviyorum demeye programlanmış bir varlık mı yoksa kendi iradesiyle, başkasını tercih etme gibi bir fırsatı varken size aşık olan bir varlık mı sizi daha çok memnun eder ? Eyyorlamam bu kadar
    ···
  8. 8.
    +1
    @34 dikkat edersen kıskançlık boyutuna hiç dokunmadım. ki onu yorumlayacak ilmim de yok. benim dikkat çektiğim nokta 'medih'. yaratılışımızın en mantıklı, en akla yatkın sebebi olarak görüyorum bunu. hak yolunda ilerlemek yürek işidir, akıl işi değil denilebilir ancak yürek mertebesine ulaşabilmek için de aklı kullanmak gerek. taklidi imandansa tahkiki imanı yeğlerim
    ···
  9. 9.
    +1
    @35 kardeş o yazdığım sahih hadistir. ben bir insanım ve takdir edersin ki olayı sadece beşeri boyutuyla değerlendirebilirm. senin de söylediğin gibi kudreti sonsuz olan allah'tan bahsediyoruz. senin bu noktada yapman gereken şey empati. düşün ki sen o derece muhteşem, kudretli bi varlıksın. senin yarattığın bi canlının sana günde 5 vakit secde etmesine ihtiyacın var mı ? elbette yok. peki neden yaratırsın ? cevabını ben vereyim. eger sen o kadar muhteşem bir varlık olsan bilinmek istersin. bizim yaratılışımız bizim için lütuftur buna itirazım yok ama allahın bizi yaratmasının en temelindeki düşünce bilinmek istemesidir
    ···
  10. 10.
    +1
    @37 acziyetimizin farkındayım. ve iman yürek işidir akıl işi değil bunun da farkındayım. benim meselem şu. bana öğretilen, anlatılan ve taklide dayanan imanımı mantık çerçevesinde şekillendirmek. o ki alemlerin rabbi, beşeri yaratmasında bizim anlayamayacağımız sonsuz sebep olabilir. ama belki anlayabileceğimiz sebepler de vardır. neden bunları düşünmek yerine bize öğretildiği gibi etliye sütlüye karışmadan namazımızı kılıp orucumuzu tutup vasat bi kulluk sergiliyoruz ?

    hadisin gerçekliği hakkında neden bu kadar şüphe duyduğunu anlayabiliyorum. ama söyle de bir durum var. allah insana kendi ruhundan üfledi diyor kuran. nefsin düsman olduğu, kusur olduğu algısı beşere aittir. allahın nefsi olduğunu kabul etmek bu yüzden zor gelir. nitekim gururlanmak da böyledir. sadece yaratılmış olanlar için ayıptır, kusurdur. yeterince acıklayamadığımın farkındayım, gözler de ufaktan gidiyor, idare et. okuyup da yorum yapmaya değer bulduğun için sağolasın, eyvallah kardeş
    ···
  11. 11.
    +1
    oranlar:

    allah 1.90
    şeytan 3.20
    berabere 3.00
    ···
  12. 12.
    -1
    allah insanlarla dassak geciyor.
    ···
  13. 13.
    0
    @1 müslüman.avi
    ···
  14. 14.
    0
    @15 şakirçi panpam benim
    ···
  15. 15.
    0
    herşey sorgulamakla başlar
    ···
  16. 16.
    0
    aynı sorular önceden benim de kafama takıldı anlam veremedim, nette sordum, tam bi cevap veren de çıkmadı, öyle kaldı..
    ···
  17. 17.
    0
    @46 ulan amın feryadı neye karşı çıktığın neyi savunduğun belli değil. sen savunduğun şeyi yazmadan beni eleştirirsen kusura bakma da gibtir git liseli derim
    ···
  18. 18.
    0
    @33 "allah'tan daha kıskanç bir varlık yoktur" ifadesine baktığımızda "Ağyar" kelimesinin kıskançlık anlamında ism-i tafdîl kipi olduğun görürüz. Kıskançlık (=gayret) kelimesi, daha çok eşler ve aileler hakkında kullanılır ki Yüce Allah için bu mânâda kullanılması imkânsızdır. Çünkü kelimenin kökü, eş ve aileyi müdâfaa ve izzetin gösterilmesi anında kişinin mizacında görülen değişime (=tağayyur) dayanmaktadır. Yüce Allah ise her türlü değişim ve ekgiblikten münezzehtir. Burada Allah için kullanımı, günah ve fuhşiyâttan caydırma anlamında olup ibni Fevrek bunu teyit ederek şöyle demiştir: Hiç kimse günah ve fuhşiyatı Allah kadar caydırıcı değildir.
    ···
  19. 19.
    0
    @32 senin arvadını gibiyim ya o nasıl bir kılıfın dibine vurmaktır dıbına koyim adam sizi cehenneme atıcam zütünüzden kan alıcam diyipte biz namaz kılınca kendi irademizle seni seviyorum demiş oluyoruz dimi dıbına kodugumun öküzü tüpünü gibiyim bu kadar çöp bi felsefe yapıp hayatın anldıbını çözdüm diye geziyosundur amın oğlu
    ···
  20. 20.
    0
    iyilikle - kötülük yarışı bu
    ···