+4
Burada şeriatı savunan azımsanmıyacak sayıda panpamı gördüm öncelikle konu ciddi bu yüzden fazla özet geçemiyeceğim..
Bilindiği üzere şeriat bir hukuk sistemidir. islam hukukunun kaynağı kuran ve hadislerdir.
Öncelikle müslüman olup şeriatı savunanların şunu anlaması lazım şeriat içerisindeki hukuki kurallar 14 asır öncesinin şartlarına göre oluşmuş kurallardır bu da çok normaldir çünkü hukuk kuralları zamanın ve şartlarının getirdiği ihtiyaçlara göre düzenlenir bu açıdan düşündüğümüzde kadınların ekonomik özgürlüğünün olmadığı 7.yüzyıl arabistan çöllerinde kadının mirastan erkeğe göre yarım pay alması hukuken erkeğe göre yarım şahit sayılması bir bakıma köleliğin bile meşru sayıldığı o dönem için sorun olarak görülmeyebilir ancak kuran ve hadislerdeki şeriat kanunları günümüz şartlarında çağdaş hukuk kurallarına ters düşer.. Çünkü ne adelet bakımından ne de insaniyet ve de vicdaniyet bakımından bir meşruluğu yoktur..
Örneğin günümüzde artık kadınlar da erkekler gibi ekonomik özgürlüğünü kazanır konuma gelmiştir. Kocasından daha fazla para kazanabilen kadınlar söz konusuyken nasıl olurda kadını mirasta erkeğin yarısı görebilirsin??..Bugün bir kadın bir mahkemede sorunsuz bir şekilde avukat hakim savcı olabiliyorken nasıl olurda yarım şahit sayabilirsin? Kadınların çalışmaması gerektiğini mi savunuyorsun? Yani nüfusun yarısının kadın olduğunu düşündüğümüzde toplumun yarısı ekonomik olarak bağımlı olsun hiç olsun istiyorsun.. Peki toplumun sadece yarısı çalışıp üretir geri kalan yarısı da sadece tüketirse nasıl gelişecek bu ülke? Kadın erkek demeden çalışan toplumlarla ekonomik olarak nasıl rekabet edeceğiz?? Refah seviyemiz nasıl yükselecek?(Daha bunlar gibi günümüz şartlarına ve hukuk kurallarına uymayan çok konu var ama hepsine burada girersem yazı daha fazla uzar)
Kurandaki kanunların dönemin şartlarına göre oluşturulduğu Bakara suresi 106.ayette şöyle ifade edilir Biz, bir âyetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturursak (ertelersek) mutlaka daha iyisini veya benzerini getiririz. Bilmez misin ki Allah her şeye kadirdir.Evet kuranda şartlara göre yürürlükten kaldırılan yani nesh edilmiş ayetler vardır ancak bu konuya burada girmeyeceğim dini kaynaklardan dileyen araştırabilir nesih meselesini.. Kısaca şartların zar zor değiştiği 7. yüzyılda bile yirmiüç yıl gibi kısa bir sürede kurandaki kanunlar değişebiliyor veya ertelenebiliyorken hatta bir ayetin yerine yenisi iniyorken 14 asırdır hiç mi birşey değişmedi de 7.yüzyıl çöl kanunlarına göre yönetilmek istiyorsunuz? Şeriat isteğiniz allahın size verdiğine inandığınız akılla üzerinde ince eleyip sık düşünerek ve Evet doğrusu bu!! diyerek arzulladığınız bir istek mi? Yoksa üzerine hiç düşünmeden karar verdiğiniz sadece tasuubkar ve fanatikçe bir istek mi?
Edit: Anlatımı biraz düzelltim hızlı yazdığım zaman cümleler biraz devrik olabiliyor.
Tümünü Göster