-
51.
0Güldüm bin
-
52.
0Ozet gec pic
-
53.
0Rezervatuar
-
54.
0Rez okurum
-
55.
+1Hasgibtşr bune hhsdgj
-
56.
+1Hahahyaa şuku
-
57.
+1SEN NASI Bi KRALSIN MJ QJDJSNDJ
-
58.
0He amk ateistler hemen imana geliyor liseli ergenleri cumaya zütürün ilk sonra ateistleri düşünün
-
59.
+1Musluman oldum oç
-
60.
0Ateist insanin topraktan yaratildigina neden inaniyor
-
-
1.
0Şeytanın varlığına ve ateşten yaratıldığına inanıyor da insanın topraktan yaratıldığına neden inanmasın amk
-
1.
-
61.
+1Boyle konularla dalga gecmeyin
-
62.
+1Hzsjsjkssjsj
-
63.
+1Jskwfnjscjskdkskfkskf
-
64.
+1Rezzzzzzarrrvatuar
-
65.
0Zeka kokan bi metin bunu okuyan ateist hemen müslüman olur kesin.
Birincisi orda bahsedilen şeriat nedir bırakın insanlar istediğini yapsından kasıt bişeylere zorlamayın dini açıdan anlatılmak istenen her isteyen her istediğini yapsın değil çarpıtma 200 iq -
66.
+1Modern tibbin yardimi ile gote giren kerpicin sinirleri tahrip etmesini gosterip aci cektigini ispatlayabilirsin
-
67.
0rezzzerce
-
68.
+1Babaaaa
-
69.
0Reserved
-
70.
0Bunun orjinali nasıldı aq
-
-
1.
0Bunun orjinalini bilmeyen mi var amk
-
2.
0Bir grup filozof, Mevlana Celaleddin Rumi’ye gelerek birkaç sual sormak istediklerini bildirdiler. Niyetleri, bir şeyler öğrenmek değil, Müslümanları dinleri hakkında şüpheye ve fitneye düşürmekti. Mevlana, adamların halini hiç beğenmedi, onları üstadı Şems-i Tebrizi’ye gönderdi. Bunun üzerine gruptakiler onun yanına gitti.Tümünü Göster
Şems-i Tebrizi mescitte talebelere ders veriyordu. Konu teyemmüm abdestiydi; talebelere bir kerbinle teyemmüm abdestinin nasıl alınacağını gösteriyordu. Gelen grup üç sual sormak istediğini belirtti.
Şems-i Tebrizi, “Sorun” dedi. Adamlar içlerinden birini sözcü seçtiler.
Adam ilk olarak şunu sordu: “Siz Müslümanlar Allah var dersiniz, ama Allah'ı göstermezsiniz; varsa gösterin, görelim ki inanalım, görmediğimiz bir şeyin varlığına neden hangi mantıkla inanalım ki?” dedi.
Şems-i Tebrizi, “Öbür sorunu da sor!” dedi.
Filozof, “Sizler şeytanın ateşten yaratıldığını söylüyor, sonra da onun ahirete cehenneme atılıp ateşle azap edileceğine inanıyorsunuz. Hiç ateş ateşe azap eder, acı verir mi?” diye sordu.
Şems-i Tebrizi, “Peki, diğer sorunu da sor!” dedi.
Filozof, “Sizler ‘Herkes dünyada yaptıklarının cezasını ahirette çekecek, orada mahkeme kurulacak, hesap sorulacak’ diyorsunuz. Bırakın insanları, nasıl isterlerse öyle özgür yaşasınlar, ne istiyorlarsa yapsınlar; mahkemeye ne gerek var?” dedi.
Adam sorularını tamamlamıştı. Şimdi bunların cevabını istiyordu. Kendine göre cevap verilmeyecek sorular sormuştu. Herkes Şems-i Tebrizi'ye bakıyordu. O ise gayet sakindi. Yerinden kalktı, filozofun yanına geldi ve elindeki kerpici adamın başına vurdu. Filozof “Vah başım” diyerek başına sarıldı. Şems-i Tebrizi çok şiddetli vurmamış olsa da adamın canı yanmış ve başı biraz şişmişti. Adam bir sağa bir sola baktı, bu kadar insana birkaç kişi ile yapacağı bir şey yoktu. Hemen dışarı çıktı, başını tutarak o bölgedeki Kadı'ya (Hakim'e) şikayete gitti. Şems-i Tebrizi’yi Kadı'ya şikâyet etti.
Kadı, “Bu nasıl olur” diyerek Şems-i Tebrizi’yi mahkemeye çağırttı. Durumu sordu. Şems-i
Tebrizi, “Ben ona kötülük etmedim, sadece sorduğu sorulara cevap verdim” dedi.
Kadı, “Bu nasıl cevap vermektir. Adam acı içinde kıvranıyor, senden şikâyetçidir, işin aslı nedir?" diye sordu.
Şems-i Tebrizi şöyle anlattı:
“Efendim, bu adam bana ‘Allah varsa göster, göreyim ki inanayım’ dedi. Ben de buna, ‘Olan her şey baş gözü ile gözükmez, işte misali’ dedim; başına darbe vurup acıttım. Şimdi bu felsefeci, başındaki acıyı göstersin de görelim. Eğer başında bir acı yoksa niçin beni şikâyete geldi? Varsa göstersin!” dedi.
Filozof, şaşırarak, “Başımda acı var ama gösteremem” dedi. Şems-i Tebrizi de, ‘işte bu acı gibi, Allah Teala da vardır, fakat kafa gözüyle görülmez, O ancak akılla bilinir, kalple tanınır, ruhla sevilir, ahirette nurla görülür” dedi.
Şems-i Tebrizi ikinci soruya verdiği yanıtı şöyle açıkladı:
“Bu adam, sizler ‘Şeytan ateşten yaratıldı, ahirette ateşe atılacak ve ateşle azap görecek’ diyorsunuz; ateş ateşe ne zarar verir ki?’ dedi. Ben de topraktan yaratılan bu insana topraktan yapılmış bir kerbinle vurdum. Ona, ‘Bak toprak toprağa nasıl acı veriyor, biraz daha hızlı vursaydım öldürürdü, demek ki ateş ateşe azap eder demek istedim’ dedi.
Şems-i Tebrizi üçüncü sorunun cevabını şöyle açıkladı:
“Bu adam bana, ‘Bırakın insanları dünyada herkes istediğini yapsın, niçin ahirette mahkeme, hesap ve ceza var?’ dedi. Ben de onun başını vurmak istedim ve vurdum. O niçin hemen mahkemeye koştu? Ben ona şunu demek istedim:
“Bu dünya da herkes istediğini yaparsa âlemi zulüm kaplar. Kendisine zulüm yapılan çok insan var ki zayıftır, zalimden hakkını alamaz. Herkes mahkeme bulamaz. işte Allah ahirette mahkeme kurup herkese yaptığının hesabını soracak, zalimden mazlumun hakkını alacak, gereken cezayı verecek ve adalet yerini bulacak” dedim.
Felsefeci bu güzel cevaplar karşısında hayret etti, mahcup oldu söz söyleyemez hale düştü. Hâkime dönüp,
“Ben sorduğum soruların cevaplarını şimdi anladım” dedi.
-
1.
-
acayip ve joseph çükünü komple kestirip kadın ol
-
mentalcelin gittiği escorta talibim
-
kız kankam kendine erkek arkadaş bulmuş
-
cagatay ulusoy senay gurler ciks sahnesi
-
david laneye ip ban istiyoruz
-
sanıyorlar diz çöker ask önümüze
-
mulk allahindir yazisi asanlar
-
beyler david laneye mekap ayakkabi aliyoruz
-
senay gurler sevisme sahnesi
-
cevremdeki gurbetcilere bakiyorum
-
zalinazurt bora abiniz ikindi yemegi yiyor
-
azeri karılar kokuyor diyorlar aga
-
mentalcel escortla öpüştün mü
-
inci taneleri serkanin yolu
-
sonunda bitti çaylağım
-
yalan söylüyor amk bir kumarbaz
-
gizli akpli gazeteci ugur dundar
-
türkiyede paralı jigololuk yapan var mı la
-
filtresiz wanda nara aynı izzet altınmeşe
-
aha vikings geldi gene
-
sözlüğün en iyi modu online olmuş
-
40 yaş üstü kadınlara hizmet veren
-
tam aklıma kaliteli espriler geliyor
-
evimin kadını yapıp çocuklarımı doğursun isderdim
-
gormedigim seylere inanmiyorum
-
panpalar gelin hadise ifşa
-
olum doğum oranları düştüyse
-
bi arkadasimin annesinin fahiselikleri
-
nasip olsun en güzel aşktan bize
-
gibismen
- / 2