1. 1.
    +26 -21
    şimdi ayet gibertmesine başlıyorum her taku bildiğini sanan şakirtler cevap versinlerde görelim

    Müslüman arkadaşlar burada hep Allah varı ispatlamaya çalışıyorlar ama bence yola yarıdan başladılar.En başta şunu sormalılar Tanrı varmı yokmu sorusuna evet dedilerse işte o zaman acaba bizim tanrımız bizim kitabımız bizim peygamberimiz doğrumu? Aşağıda bir örnek var ve ben bunla ilgili mantıklı cevaplar bekliyorum kendilerinden. Saygılarımla...

    ENFAL-64. Ey Peygamber! Sana ve sana uyan müminlere Allah yeter.

    ENFAL-65. Ey Peygamber! Müminleri savaşa tesvik et. Eger sizden sabirli YiRMi kisi bulunursa, iKiYÜZ'E (KAFiRE) galip gelirler. Eger sizden YÜZ kisi olursa, kâfir olanlardan BiN kisiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir topluluktur.

    Fakat savaş olur ve yenilirler. Halk hani 20 ye 200 olursak 100kişiye 1000 kişi karşılaşırsak galip gelecektik? diye padırdanmaya başlar ve gardları düşer. Hemen imdada ayet yetişir. Allah yeniden hesap yapar ve derki:

    ENFAL-66. Simdi Allah, yükünüzü hafifletti; sizde zayiflik oldugunu bildi. O halde sizden sabirli 100 kisi bulunursa, (onlardan) 200 kisiye galip gelir. Ve eğer sizden 1000 kisi olursa, Allah'in izniyle (onlardan) 2000 kisiye galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

    Şimdi ne demek oluyor bu? Özellikle 66. ayetlerindeki SiZDE ZAYIFLIK OLDUĞUNU BiLDi sözlerine dikkatinizi çekmek istiyorum. Müslüman inancında Allahın sıfatlarında birisi AL-ALiM dir. Yani herşeyi bilen.
    Ama burada Allah önceden göremiyor ve kesin bir hükümle 1 e 10 karşı karşıya gelirseniz benim yardımımla kazanacaksınız diyor. Fakat yenilgi sonrası zaaf olduğunu biliyor ve 1 e 2 karşı karşıya gelirseniz galip gelirsiniz diyor. Burada 2 seçenek kalıyor: Ya Allah AL-ALiM değil yani herşeyi bilemiyor yada bu ayetler yanlış. Bana sakın şu savunma olmasın Allah orda müminleri denedi yenilince bakalım bana inanmayı bırakacaklarmı? diye baştan mahsuscuktan 1 e 10 kişi galip gelirsiniz dedi diye komik bir safsatayla savunmayın.Ne düşünüyorsunuz? Yorumları bekliyorum saygılarımla...
    ···
  2. 2.
    +9 -1
    @8 heee, sabırlı 20 kişi toplayın savaşın kazanacağnız diye ayet geliyo, sonra kaybedince, olum o topladıkların sabırlı değildi ki, onlardan 50 tane lazım diye ayet geliyo öyle mi? ilk 11'i saysaymış madem sol kanatta ebubekir sağ açıkta hamza falan diye.
    ···
  3. 3.
    +3 -4
    @26 naber müslüman cinler nasıl? cin cin. adamlar bayaa cin diye melek diye bişeyin varlığına inanıyolar ya. bi adamın bi balığın içinde bi hafta yaşadığına, yanan çalıların yılanların falan konuştuğuna inanıyolar. sana ne laf anlatayım ben olum git biraz daha çizgifilm izle.
    ···
  4. 4.
    +2 -3
    @1 bini senin bu yazdıgın ayetin 1'e 1 türkçeye çevrildiğini nerden biliyosun? kahin misin sen amık..

    ulan kuran-ı kerimi bile tam meailini çeviren yokken bi yerden copy paste yapmıssın kafana göre takılıyosun.. bi oku araştır..

    madem bunları düşünecek kadar beynin var adama sorarlar bee anasını gibtiim çocugu sen araştırdın mı da burda bi ayet paylaşıyosun onun üzerinde kesin bi yargıya varıyosun diye.
    ···
  5. 5.
    +3 -2
    anlasılmyacak ne var burda arkadas sabırlı 20 kişi yokmus demek ki orada ve zayıf oldklarını göstermiş allah oradiklere
    ···
  6. 6.
    +5
    @1 panpa, öncelikle müslüman olduğumu söyleyerek başlayayım. babam emekli imam amk. menbağında yetiştim yani. öncelikle din başlı başına "saçma" bir olgu. bir kere sadece müslümanlar olarak değil bütün inananların bunu anlaması gerekir. yoksa hz. ibrahim'in, oğlu ishak’ı tanrı’nın isteği üzerine, nedenini dahi bilmediği halde, moria dağına kurban etmeye zütürmüş ancak son anda yine tanrı’nın isteğiyle bu eylemini gerçekleştirememiş olmasının mantıklı bir açıklaması olamaz. böyle bir paradoks da olamaz. bir baba öz oğlunu tanrısı istiyor diye kurban eder mi amk? ediyor işte. sebebi ne bunun? işte bu saçmalığın ve paradoksun tek cevabı iman kavramıdır, iman etmektir. çünkü iman, düşünmenin terk edildiği yerde başlar. mantık arayamazsın bu noktada. mesela "aşk" kavramı da iman kavrdıbına benzer. aşkta da gerçekleştirdiğin eylemlerin mantıklı bir açıklamasını yapamazsın. "n'apıyom la ben?" dersin bir an. sonra sana hissettirdiği şeyleri düşünürsün, onun yerini alabilecek başka bir şey olmadığını anlarsın ve bu saçmalıkları yapmaya devam edersin. daha sonra ise senin bu eylemlerinin saçmalık olduğunu düşünen insanlara kendince, mantığına sadece senin inandığın mantıklı açıklamalar yapmaya çalışırsın, gerekçelendirmeye çalışırsın -burada şakirt olduğunu iddia eden birçok öküzün yaptığı gibi dini ondan daha iyi çözmüş bir ateiste doğaüstü mucizelerden bahsetmesi gibi-.

    daha sonra dayanamaz, kafanda sorgulamaya başlarsın. "harbi lan, ne alaka şimdi panpa? ibrahim, neden oğlunu kendi elleriyle öldürüyor la? ay nasıl ikiye ayrılıyor amk? panpalar kader var mı la hakkaten? şimdi madem kader var o zaman... " diye kafanda gerçek anlamda sorgulamaya başlarsın. sonra, kafanda o kadar soruyla kendini huzurlu hissetmediğin için yavaş yavaş uzaklaşmaya başlarsın "iman"dan. ve imandan bir an vazgeçersin. ya da kafa olarak vazgeçmişsindir de toplum baskısı, aile baskısı vs. gibi etkenlerden dolayı vazgeçtiğini belli etmezsin. yokmuş gibi davranırsın. zina yapmanın en büyük günah olduğuna inanan biriyken ayda bir zina yapıyorsundur. devam edersin bir müddet bu şekilde. sonra o içindeki, sadece senin bildiğin boşluk hissini, hiçbir şeyin doldurmadığını fark edersin. yani o saçma eylemleri gerçekleştirmeden iç huzuru yakalayamadığını anlarsın. ama o iç huzuru bir şekilde yakalaman gerekir. zaten o iç huzuru yakalamak için kafandaki soruların cevabını bulmak için imandan uzaklaşmışsındır. ama bulamamışsındır. bu sefer yine saçma olan imana yönelirsin. ama bu kez, saçma olduğunu bilerek yönelirsin. yaptığın şeylerin saçma olduğunu, ama sana o saçma eylemlerden başka hiçbir şeyin iç huzuru getirmediğini anlarsın. dolayısıyla iç huzura erişebilmen için bu paradoksa dahil olman, saçma olduğunu bildiğin şeyleri yapman, bir noktada kendi oğlunu öldürmeyi tanrıyı memnun edecek bir cinayet seremonisine dönüştürmen gerekir. bu son aşamaya da "inayet" denir. saçmalığın inayeti. ve o noktada mantığa yer yoktur, düşünme çoktan terk edilmiştir. ve gerçekten mutlu olduğunu hissettiğin bir noktadır.

    özet: biraz karışık olmuş olabilir. ama din, aşk gibi saçma bir kavramdır. yaptığın eylemlerin mantıklı gerekçeleri yoktur. daha doğrusu olduğunu zannedersin ve o gerekçelerin mantıklı olduğunu sadece sen düşünürsün. ama bunu, senin yaptıklarının mantıksız olduğunu düşünen birini ikna edecek şekilde anlatamazsın. dolayısıyla, herkes kendini nasıl huzurlu hissediyorsa öyle yaşasın amk. ama erdemli bir insan olsun. ateist herif, dine inanmıyorum, dolayısıyla beni kontrol eden bir mekanizma yok diye huur çocukluğu yapmasın. inanan şakirtler de inanmayanları kendince ve babannesinden dinlediği dini hikayelerden çıkardığı ucuz ana fikirlerle zavallı olarak görmeye, onları din konusunda cahil görmeye falan çalışmasın, çünkü ateistler genelde kur'anı şakirt olduğunu iddia edenlerden daha iyi incelemiş oluyorlar. saygılar.

    liseliler için özet: -uyumuştur gerçi muallakler, gibtir et.-
    Tümünü Göster
    ···
  7. 7.
    +3 -1
    dıbını gibtiğim ızdırabını gibeyim sen ne okudun da bilgilisin bin ! git ders al ayetleri yorumlaması gereken yorumlamış git ders al öğren oku burda gelip liseli ateist ayaklarına takılma
    ···
  8. 8.
    +1 -3
    doğruluğunu bilmiyorum yazdıklarının kardeşim. ama okuyunca çok mantıklı geldi haklısın gibi
    ···
  9. 9.
    -4
    ayetler yanlıştır yada birileri değiştirmiştir.Biz babalarımızdan dedelerımızden yada onların ınandıı din e inanıyoz doğru olanda bu sanırsam
    ···
  10. 10.
    +2 -2
    az arastırmışsın. bi işe başlıyosan yarım yamalak yapma.
    enfaldekiler haricinde onlarca ayette çelişkiler var.
    onları da adam gibi bul ki şakirtlerin diyecek lafı kalmasın.
    ···
  11. 11.
    +1 -3
    kafam karıştı galiba ateist oluyorum
    ···
  12. 12.
    -4
    oha ben onu görmemişim lan. ahahaha
    ···
  13. 13.
    +2 -2
    @19 yarram Tek değiştirilmeyen Kutsal kitap Kuran-ı Kerim ha ben uyuyormuyum emirlere hayır atan deden neye inanıyor onuda sormak lazım çok bişey öğrenmek istiyorsanız Fıkıh Kelamcı Bulun ayet hadis tefsiri konusunda bu @1 bini kafa bulandıro bildiği bi tak da yok sanırsam
    ···
  14. 14.
    +2 -1
    @1 bini şakirt değilimde ben sana bi soru sorayım.

    Bu anasını gibtiim denizlerinde neden tatlı suyla tuzlu su tam bi noktada kesişiyoda birbirine karışmıyo?
    ···
  15. 15.
    +2 -1
    @26 yok olum adam haklı lan zaten bi kaç haftadır kafam karıştı artık iyice şey oldum. ayeti arattım aynen var bu ayet.
    ···
  16. 16.
    -3
    yorum yazmayın. şikayet edip çıkın
    ···
  17. 17.
    +1 -2
    @385 adam agnostik.eyi dayı önemli deil sen çocukların beyinlerini yıkama. gencecik çocukların üniversite haklarını çalma. kız kardeşin bacın sex yaptı diye öldürme. dinine inanmayanları öldürme sorun yok. gibimdemi neye inandıgın sanki. bilimin önünden çekil insanları istismar etme ne tak yersen ye.
    ···
  18. 18.
    +1 -2
    @1 ananın dıbına koyım
    not: liseli değilim tekrar ananı gibeyim
    ···
  19. 19.
    +1 -2
    mesele ayetin yorumlanıp yorumlanmaması değil ki. sonuçta bir tahmin var ve tahmin tutmamış geri alınmış gibi gözüküyor.
    ···
  20. 20.
    +1 -2
    @1 he baboş he. okumadan artıladım.
    ···