1. 1.
    +9 -1
    @8 heee, sabırlı 20 kişi toplayın savaşın kazanacağnız diye ayet geliyo, sonra kaybedince, olum o topladıkların sabırlı değildi ki, onlardan 50 tane lazım diye ayet geliyo öyle mi? ilk 11'i saysaymış madem sol kanatta ebubekir sağ açıkta hamza falan diye.
    ···
  2. 2.
    +26 -21
    şimdi ayet gibertmesine başlıyorum her taku bildiğini sanan şakirtler cevap versinlerde görelim

    Müslüman arkadaşlar burada hep Allah varı ispatlamaya çalışıyorlar ama bence yola yarıdan başladılar.En başta şunu sormalılar Tanrı varmı yokmu sorusuna evet dedilerse işte o zaman acaba bizim tanrımız bizim kitabımız bizim peygamberimiz doğrumu? Aşağıda bir örnek var ve ben bunla ilgili mantıklı cevaplar bekliyorum kendilerinden. Saygılarımla...

    ENFAL-64. Ey Peygamber! Sana ve sana uyan müminlere Allah yeter.

    ENFAL-65. Ey Peygamber! Müminleri savaşa tesvik et. Eger sizden sabirli YiRMi kisi bulunursa, iKiYÜZ'E (KAFiRE) galip gelirler. Eger sizden YÜZ kisi olursa, kâfir olanlardan BiN kisiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir topluluktur.

    Fakat savaş olur ve yenilirler. Halk hani 20 ye 200 olursak 100kişiye 1000 kişi karşılaşırsak galip gelecektik? diye padırdanmaya başlar ve gardları düşer. Hemen imdada ayet yetişir. Allah yeniden hesap yapar ve derki:

    ENFAL-66. Simdi Allah, yükünüzü hafifletti; sizde zayiflik oldugunu bildi. O halde sizden sabirli 100 kisi bulunursa, (onlardan) 200 kisiye galip gelir. Ve eğer sizden 1000 kisi olursa, Allah'in izniyle (onlardan) 2000 kisiye galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

    Şimdi ne demek oluyor bu? Özellikle 66. ayetlerindeki SiZDE ZAYIFLIK OLDUĞUNU BiLDi sözlerine dikkatinizi çekmek istiyorum. Müslüman inancında Allahın sıfatlarında birisi AL-ALiM dir. Yani herşeyi bilen.
    Ama burada Allah önceden göremiyor ve kesin bir hükümle 1 e 10 karşı karşıya gelirseniz benim yardımımla kazanacaksınız diyor. Fakat yenilgi sonrası zaaf olduğunu biliyor ve 1 e 2 karşı karşıya gelirseniz galip gelirsiniz diyor. Burada 2 seçenek kalıyor: Ya Allah AL-ALiM değil yani herşeyi bilemiyor yada bu ayetler yanlış. Bana sakın şu savunma olmasın Allah orda müminleri denedi yenilince bakalım bana inanmayı bırakacaklarmı? diye baştan mahsuscuktan 1 e 10 kişi galip gelirsiniz dedi diye komik bir safsatayla savunmayın.Ne düşünüyorsunuz? Yorumları bekliyorum saygılarımla...
    ···
  3. 3.
    +5
    @1 panpa, öncelikle müslüman olduğumu söyleyerek başlayayım. babam emekli imam amk. menbağında yetiştim yani. öncelikle din başlı başına "saçma" bir olgu. bir kere sadece müslümanlar olarak değil bütün inananların bunu anlaması gerekir. yoksa hz. ibrahim'in, oğlu ishak’ı tanrı’nın isteği üzerine, nedenini dahi bilmediği halde, moria dağına kurban etmeye zütürmüş ancak son anda yine tanrı’nın isteğiyle bu eylemini gerçekleştirememiş olmasının mantıklı bir açıklaması olamaz. böyle bir paradoks da olamaz. bir baba öz oğlunu tanrısı istiyor diye kurban eder mi amk? ediyor işte. sebebi ne bunun? işte bu saçmalığın ve paradoksun tek cevabı iman kavramıdır, iman etmektir. çünkü iman, düşünmenin terk edildiği yerde başlar. mantık arayamazsın bu noktada. mesela "aşk" kavramı da iman kavrdıbına benzer. aşkta da gerçekleştirdiğin eylemlerin mantıklı bir açıklamasını yapamazsın. "n'apıyom la ben?" dersin bir an. sonra sana hissettirdiği şeyleri düşünürsün, onun yerini alabilecek başka bir şey olmadığını anlarsın ve bu saçmalıkları yapmaya devam edersin. daha sonra ise senin bu eylemlerinin saçmalık olduğunu düşünen insanlara kendince, mantığına sadece senin inandığın mantıklı açıklamalar yapmaya çalışırsın, gerekçelendirmeye çalışırsın -burada şakirt olduğunu iddia eden birçok öküzün yaptığı gibi dini ondan daha iyi çözmüş bir ateiste doğaüstü mucizelerden bahsetmesi gibi-.

    daha sonra dayanamaz, kafanda sorgulamaya başlarsın. "harbi lan, ne alaka şimdi panpa? ibrahim, neden oğlunu kendi elleriyle öldürüyor la? ay nasıl ikiye ayrılıyor amk? panpalar kader var mı la hakkaten? şimdi madem kader var o zaman... " diye kafanda gerçek anlamda sorgulamaya başlarsın. sonra, kafanda o kadar soruyla kendini huzurlu hissetmediğin için yavaş yavaş uzaklaşmaya başlarsın "iman"dan. ve imandan bir an vazgeçersin. ya da kafa olarak vazgeçmişsindir de toplum baskısı, aile baskısı vs. gibi etkenlerden dolayı vazgeçtiğini belli etmezsin. yokmuş gibi davranırsın. zina yapmanın en büyük günah olduğuna inanan biriyken ayda bir zina yapıyorsundur. devam edersin bir müddet bu şekilde. sonra o içindeki, sadece senin bildiğin boşluk hissini, hiçbir şeyin doldurmadığını fark edersin. yani o saçma eylemleri gerçekleştirmeden iç huzuru yakalayamadığını anlarsın. ama o iç huzuru bir şekilde yakalaman gerekir. zaten o iç huzuru yakalamak için kafandaki soruların cevabını bulmak için imandan uzaklaşmışsındır. ama bulamamışsındır. bu sefer yine saçma olan imana yönelirsin. ama bu kez, saçma olduğunu bilerek yönelirsin. yaptığın şeylerin saçma olduğunu, ama sana o saçma eylemlerden başka hiçbir şeyin iç huzuru getirmediğini anlarsın. dolayısıyla iç huzura erişebilmen için bu paradoksa dahil olman, saçma olduğunu bildiğin şeyleri yapman, bir noktada kendi oğlunu öldürmeyi tanrıyı memnun edecek bir cinayet seremonisine dönüştürmen gerekir. bu son aşamaya da "inayet" denir. saçmalığın inayeti. ve o noktada mantığa yer yoktur, düşünme çoktan terk edilmiştir. ve gerçekten mutlu olduğunu hissettiğin bir noktadır.

    özet: biraz karışık olmuş olabilir. ama din, aşk gibi saçma bir kavramdır. yaptığın eylemlerin mantıklı gerekçeleri yoktur. daha doğrusu olduğunu zannedersin ve o gerekçelerin mantıklı olduğunu sadece sen düşünürsün. ama bunu, senin yaptıklarının mantıksız olduğunu düşünen birini ikna edecek şekilde anlatamazsın. dolayısıyla, herkes kendini nasıl huzurlu hissediyorsa öyle yaşasın amk. ama erdemli bir insan olsun. ateist herif, dine inanmıyorum, dolayısıyla beni kontrol eden bir mekanizma yok diye huur çocukluğu yapmasın. inanan şakirtler de inanmayanları kendince ve babannesinden dinlediği dini hikayelerden çıkardığı ucuz ana fikirlerle zavallı olarak görmeye, onları din konusunda cahil görmeye falan çalışmasın, çünkü ateistler genelde kur'anı şakirt olduğunu iddia edenlerden daha iyi incelemiş oluyorlar. saygılar.

    liseliler için özet: -uyumuştur gerçi muallakler, gibtir et.-
    Tümünü Göster
    ···
  4. 4.
    +2
    müslümanların tek yenildiği savaş uhud savaşındadır
    bakalım uhud savaşını neden kaybettik
    özet olarak : hz. peygamber askerlerini mevzilere yerleştirdikten sonra, arkadan gelebilecek bir tehlikeye karşı, (daha sonra okçular tepesi olarak adlandırılacak olan) tepeye 50 okçu yerleştirerek onlara şu emri verdi: “müslüman askerlerinin cesetleri üzerinde leş kargaları dahi görseniz, bulunduğunuz mevziyi terk etmeyin!”
    -dağlarda bulunan okçuların sabır edemeyerek mevzilerini terketmesi sonucunda kaybedilen bi savaş.

    enfal-66. simdi allah, yükünüzü hafifletti; sizde zayiflik oldugunu bildi. o halde sizden sabirli 100 kisi bulunursa, (onlardan) 200 kisiye galip gelir. ve eğer sizden 1000 kisi olursa, allah'in izniyle (onlardan) 2000 kisiye galip gelirler. allah sabredenlerle beraberdir.
    ···
  5. 5.
    +3 -1
    dıbını gibtiğim ızdırabını gibeyim sen ne okudun da bilgilisin bin ! git ders al ayetleri yorumlaması gereken yorumlamış git ders al öğren oku burda gelip liseli ateist ayaklarına takılma
    ···
  6. 6.
    +2
    @1 ayetlerin indiriliş sebepleri vardır.. bi ayet yorumlanırken ilk ona bakılır.. sen böyle damdan düşme ayet getirirsen anca @7 gibi malları kendi safına dahil etmiş olursun başka da bi gibime yaramaz..
    ···
  7. 7.
    +2
    @25 cehennemde zebaniler zütünü giberken seni izlicem zevkle bin !
    ···
  8. 8.
    +2
    isteyen istediğine inansınmış. e be dıbına koyduklarım, günde beş vakit benim kulağımı gibmeyeceksiniz o zaman, uykumdan uyandırmayacaksınız beni. nasıl belli bi yaşa kadar çocuğunuzla cinsellik hakkında bir şeyler anlatmıyorsanız, 15 yaşına gelene kadar da dinle ilgili bir şey anlatmayacaksınız, aklı başına gelince kendi seçecek. madem hak din bu, madem her akıllı insan özgür seçim yaptığında bunu seçer, madem seçmeyen beyinsizdir(sizin kitabınıza göre, kutsal dediğiniz kitabı okurken bana hakaret ediyosunuz dıbına koyim, beni zerre kadar tanımadan, ahlağınıza gireyim sizin), o zaman bırakın aklı başına geldiğinde kendi seçsin. kaldırın sünni islam din derslerini madem isteyen istediğine inanacak.

    ha hem bunları yapıyosunuz, hem de adamın biri kendi dergisinin, kendi köşesinde, kendi karikatürünün bir köşesine "allah yok, din yalan" yazınca hakaret etti diyosunuz. ramazanda lokantaları kapatıyosunuz, sigara içenlere satırla saldırıyosunuz. gidip sanat galerilerini basıyorsunuz. insanları otellerde diri diri yakıyorsunuz.

    isteyen istediğine inansınmış. hem ilkokuldan itibaren din dersleriyle okullarda çocukların kafasına saçma sapan masalları, cehennem yalanlarını, bu pgibopatlıkları sokun; hem de öğrencisi sordu diye evrim anlatan öğretmen hakkında soruşturma açın.

    sizin alayınızın dıbına koyayım ben. sizin gibi ikiyüzlü ahlaksız aşağılık ilkel insanlar olmaz olsun bu dünyada. insanlığın yüz karaları. daha kendine saygısı olmayan köpekler sizi.
    ···
  9. 9.
    +2
    @58 olum müslümanların eylemleri yüzünden islam'a çamur attığımız doğru değil. belli koşullar oluştuğunda karıya vurabiliyo muyuz? vurabiliyoruz. hırsızın ellerini kesin diye ayet var mı? var. islam'a göre dinden dönenlerin cezası ölüm mü? evet. namazı bile oradan kaynak alarak kıldığınız sahih buhari hadislerinde bir dünya pislik rezillik var mı, muhafazid'in ayşe'yle 9 yaşında evlendiği 12 yaşında gerdeğe girdiği bilgisi var mı? var. daha ben niye işte müslümanlar terörist diye saldırayım? islam'ın kendisi zaten pislik içinde.
    ···
  10. 10.
    +2
    eğer tanrılarımızı ortaya koyacaksak, senin tanrın ve benim tanrım ortaya gelecekse, incinin üzerine yemin ederim ki senin tanrın benim tanrımın önünde diz çöker tövbe ister!!!
    ···
  11. 11.
    +2
    21. yüzyılda hala inanan insanlar varya ne desem az mınakoym.
    ···
  12. 12.
    +2
    insanlar bir sineğin kurdu nasıl yarattığını bilemez ancak gider düzinelerce tanrı yaratır...
    ccc montaigne giber ccc
    ···
  13. 13.
    +1
    reis sen dediğim dedik diosun cahillerle hiç tartışma galip gelemessin demişler. gibeyim başlığınıda senide gömdüm yazdıkları okuyanı gibsinler 3 sayfadır aynı şeyleri yazıosun kafam girsin sana
    ···
  14. 14.
    +1
    "dinsel bunalım, aynı zamanda hem gerçek bunalımın anlatımı hem de bu gerçek bunalıma karşı bir protestodur. din, tinsel olmayan bir durumun tini olduğu sürece, baskı altında tutulan bir yaratığın rahatça bir soluk alışı, kalpsiz bir dünyanın kalbidir de. o, kitlelerin afyonudur."

    "insanların mutluluk yanılsaması olan dinin ortadan kaldırılması, onların gerçek mutlulukları için gereklidir. koşuldan dolayı yanılsamalardan vazgeçme isteği," yanılsamalar gerektiren bir koşul'dan vazgeçme isteğidir. işte bu nedenle, gelişmemiş biçimiyle din eleştirisi, halesi din olan 'acı vadisi)nin bir eleştirisidir.

    "bu eleştirinin zincirden düşsel çiçekler derlemiş olması, insanın o zinciri düşgücü ya da avuntu olmaksızın taşıması için değil, zinciri silkip atarak yaşayan çiçeği seçmesi içindir. 'din eleştirisi,' insanı, yanılsamalardan kurtulmuş ve usu başına gelmiş bir adam gibi düşünecek; eylemde bulunacak ve kendi gerçekliğini biçimlendirecek, kendi çevresinde, bu nedenle de gerçek güneşin etrafında dönebilecek şekilde yanılsamalarından kurtarır. din yalnızca insan kendi çevresinde dönmediği sürece insanın çevresinde dönen, gerçek olmayan bir güneştir."

    karl marx reyiz

    BEN: dinin olduğu bir dünyada sayghı olamaz, din toplumları böler ve savaşa teşvik eder bu nedenle savaş denen insanlık ayıbının kaynağı bir virustur din
    ···
  15. 15.
    +1
    @47 elmalılı tefsirine de baktım şimdi farklı bişey yok.

    @50 kardeş sebep olduğu kötülükler pislikler o kadar fazla ki iyi kısmına gelene kadar... kaldı ki bana göre benim gözlemime göre dogmayla, korkuyla, tehditle oluşturulmuş bi ahlaktan hayır gelmez.
    ···
  16. 16.
    +1
    @356 mal mıyım ben hayvanmıyım ibadet edeyim hem sanki sen ibadet ediyon. ibadetle ne alakası var kendimi niye aşşağılayım secdelere kapanayım görmüyorum la. harbi çok pgibolojik rahatsızlık gibi geliyor penim pencereden bakınca
    ···
  17. 17.
    +1
    @426 bizim dinimiz yok... onu yahudilere ve hristiyanlara söyleyeceksin...
    ···
  18. 18.
    +1
    @166 yannan kürek konuşmuşsun panpa... islamın da, hristiyanlığın da, yahudiliğinde taa mına koyiim, hatta ben hariç tüm ateistlerin de dıbına koyiim tipsizsiniz ipneler... geçeceksin bıdı bıdı ayaklarını... ateizm din filan değildir, kuran'ı okuduktan sonra müslümanlıktan kurtuldum, tanrı fikrini sorgulayınca ateist oldum... Yok sırf şundan öğreniyonuz bundan öğreniyonuz ayağı züt ayağı yani... Farzet ki kurbağa kermitten öğreniyorum amk... sen şurada yanlışsın diyeceksin panpa... gibtir et kimden öğrendiğimi...
    ···
  19. 19.
    +1
    anlamadığınız şey bizim de bir zamanlar allaha, peygambere laf etme ecdadını giberim huur çocuğu zihniyetinde beyinleri yıkanmış müminler olduğumuz gerçeği... kendimi de eleştireyim lan zamanında "ölünce görürsün ebenin dıbını" diye saydırdığım ateist vardır... ey müminler anladığınız dilde kuran okuyun ve okutun... allah apaçık herkesin anlayacağı şekilde anlattım bu kitapta diyor(ayetleri noktasına virgülüne dokunmadan kopyalarım buraya itirazı olana) bazı pekekentler sizlere, sen anlamazsın fıkıh-gib sok alimlerinin ne dediğine bak diyorlar... allah iyi anlatamamış ben daha iyi anlatırım diye züt ayağı yapanlardan uzak durunuz nacizane tavsiyem...

    tamam bana inanmayın ben allahı reddediyorum, ama allaha şirk koşanları, allahın keldıbını sen anlamazsın ben anlarım gel sana anlatayım diyen yavşakları sorgulayın... allah apaçık anlattım diyor zütverenler tutturmuş sen anlamazsın ben üstün ırkım yalnız ben anlarım gel anlatayım diyerek insanları kafa kola alıyor...

    allah'ın kesin kelamı kurandır... kuranı by-pass etmeyiniz...
    ···
  20. 20.
    +1
    beyler size bir olay anlatmak istiyorum. vakti zamanında, milli eğitim bakanlığı'nın, üzerinde kabe fotografı olan; yanları fıstık yeşili çizgili bir din kültürü ve ahlak bilgisi kitabı vardı. bu kitap, ortaokul ve lisede sürekli okutulurdu. yıllar yılı bu kitap kullanıldı. bilen bilir.

    lisede, din hocası ile aram iyiydi. bilirdi ateist olduğumu, çokça da sohbet ederdi benimle. en azından altı dolu cümleler kurmam hoşuna gidiyordu. keşke bütün din eğitmenleri o adamcağız ile aynı kafada olsa...

    milli eğitim bakanlığı'nda, bu kitapların vs. basım işinden sorumlu bir adam vardı. ismini unuttum. bu adam, bizim din hocasının hem hemşerisi hem de okul arkadaşıymış. bir iş için antalya'ya geldiğinde, bizim okula uğramış. ben de o gün nöbetçi idim. öğretmenler odasına bir mesaj zütürdüğümde, din hocamız beni çağırdı. adamla tanıştırdı. "bu da" dedi "başımın belası biricik öğrencim"

    o şekilde başlayan muhabbet 1 saat kadar sürdü. konuşmanın bir yerinde yine bu inanma-inanmama durumlarına geldi konu."hocam" dedim "din kültürü kitabınızı alabilir miyim bir dakikalığına?" kitabı aldım ve bedir-uhud-hendek savaşlarının olduğu sayfayı açtım.(peygamberin savaşları konusu)

    "bakın" dedim "burada şöyle yazıyor" : "... peygamber efendimizin bu savaşta ön dişleri kırılmıştır"

    "şimdi" dedim "edebiyat dersinde de gördüğümüz üzere, arapça diş-dudak dillerindendir malum. ve yine bu kitapta yazıldığı üzere, hz. muhafazid, kur'an'ı güvendiği insanlara yazdırmıştır. kendisine gelen vahiyleri onlara aktarmış, onlar da yazmıştır. peki şunu sormak istiyorum. ön dişleri kırık olan bir insan, peltek konuşur. yani muhafazid füsüfefeüfeüsüf (peltekçe birşeyler dedim) dediğine, hiç mi bunların yanlış anlaşılma olasılığı yoktu? bir kelime bile hatalı anlaşılmış olamaz mı?"

    adam eliyle sus işareti yaptı. hocama döndü "işin zor" dedi.

    ertesi yıl din kültürü kitapları değişti. açık mavi kaplı, kuşe kapaklı bir kitap. ve orada yine aynı konuda şöyle yazıyordu. "... peygamber efendimizin, ön alt dişlerinden birisi kırılmıştır"

    karar sizin...
    ···