1. 26.
    +1 -1
    kendi varlığına inandıramayan birine
    tapmam normal mi amk
    ···
  2. 27.
    +2 -1
    dinler insanlar bozulduğu zaman
    başı bozukluk falan olduğu
    at izinin it izine karıştığı zaman inermiş
    haçlı seferleri diğer ufak savaşları falan saymıyorum
    2 tane dünya savaşı oldu
    neredeydi tanrı
    ···
  3. 28.
    +1 -1
    thank panpa
    gibertmeye devam
    ···
  4. 29.
    0
    @45 bunları yapabilen bir varlık
    1500 yıldır uyuyormu amk
    hem ne bileyim onun yaptığını
    ispatlasın tapalım amk
    ···
  5. 30.
    0
    @46 madem kader diye birşey var
    o yazdıysa benim geleceğimi
    ben niye suçlu olacağım amk
    ···
  6. 31.
    0
    @49 yannan kafalı ateistler de balık insanın atası derler
    o zaman ateistlerde haklı amk
    ···
  7. 32.
    0
    @53 senmisin tanrı
    ···
  8. 33.
    0
    ilk soruma hala nedenleri ile bir cevap yok amk
    ···
  9. 34.
    0
    orta asya'da yaşayan türk toplulukları arasında dünya ve insanın yaratılışı hakkında birçok efsane saptanmıştır. bu efsaneler yakın çağlarda derlendikleri için i̇slamlık, hıristiyanlık, budizm, maniheizm gibi dinlerden etkiler taşımaktadırlar. ancak bunlar genel yapısıyla erken dönem türk mitolojisinin izlerinin görüldüğü önemli ürünlerdir.
    aşağıda, altay türkleri'ne ait iki yaratılış efsanesi verilmiştir. bu iki efsane temel olarak birbirlerine benzerler; ama ayrıldıkları noktalar da vardır; aralarındaki farkları, okuyunca anlayacaksınız. i̇lk efsane w. radloff tarafından saptanmıştır; ikinci efsane ise v. verbitskiy tarafından saptanmış olup ilk efsaneden daha değişik bir söyleyişe sahiptir. i̇ki efsanede de tek bir yaratıcı tanrı vardır. birinci efsanede tanrı; kayra kan, kuday ve kurbustan adlarını taşırken, ikinci efsanede ülgen, bay-ülgen adlarına sahiptir. i̇ki efsane de dış etki (çin ve i̇ran) taşırlar.

    bu yaratılış efsanelerinde i̇ran mitolojisinin ile mani dininin etkisinin olduğu görülmektedir. i̇kili düşünce ilkesi (dualizm) i̇ran mitolojisinin en önemli özelliğidir. i̇ran mitolojisinde hürmüz, iyilik ilahıdır ve gökte oturur; ehrimen ise yeraltında karanlıkların ilahıdır. aynı durum altay türkleri'nin yaratılış destanlarında da vardır. altay yaratılış destanlarında da tanrı kuday gökte oturur, şeytan erlik ise yer altında. ama erlik, tanrı değildir; yalnızca güçlü bir körmös'tür (şeytan). türk tanrı düşüncesi, i̇ran mitolojisindeki ikili ilah sistemini tek ilahlı sisteme çevirmiştir.

    i̇ran mitolojisinde hürmüz, birçok yaratık yaratır ve ehrimen de bunların bir bölümünü kendisine vermesini ister; ama olumsuz yanıt alır. aynı durum altay yaratılış efsanesinde de söz konusudur. tanrı kuday (ülgen) da birçok yaratık yaratır ve erlik bunların bir kısmını kendine ister ama tanrı bunu reddeder.

    altay yaratılış destanlarında, herşeye gücü yeten ve günümüzdeki tanrı inancının aynısı olan bir inanış yoktur. altay yaratılış destanlarında tanrı'ya yaratma eyleminde kimi varlıklar yardım eder (mesela ak ene ve kişi yani erlik). bu yüzden bu efsanelerde her şeye kaadir bir tanrı imajı yerine, yaratma eyleminde çeşitli varlık ve nesnelere başvuran bir ilah portresi çizilmiştir.

    verbitskiy'in saptamış olduğu yaratılış efsanesinde (aşağıdaki ikinci efsane) balığın dünya ile ilgili simgeselliğine yer verilmiştir. bu efsaneye göre dünyanın altındaki üç balığın, dünyanın dengesini sağlamada rolü vardır. burada balığa kutsallık verilmiş ve dünyanın dengede durmasının simgesi olmuştur. bu özellik eski hint mitolojisinde de vardır. balığın burada kullanılması aynı zamanda onun insanın yaratılışının, yaşamın yeniden doğuşunun, bolluk ve bereketin simgesi olmasından ileri gelmiştir. kimi araştırmacılar göre kırım türkleri de benzer biçimde, dünya okyanusunda büyük bir balık bulunduğunu ve balığın üzerinde boynuzlarıyla dünyayı taşıyan bir boğa olduğunu ileri sürerlerdi.

    altay yaratılış efsanelerinin bazı kahramanları yabancı adlar taşırlar; mesela mangdaşire, şal-yime, may-tere vb. bu efsanelerin bazı motifleri de eski türk kültüründe bulunmamaktadır. mesela tanrı'nın gökte oturması, yaratma eyleminde nesne ve kişilere başvurması, ak-ana, tanrı'nın insanlarla doğrudan konuşması ... gibi. altay yaratılış efsanelerinde, türk destanlarındaki güçlü yapı ve görkem de yoktur. ergenekon destanı ile karşılaştırılmaları bile bunu kolayca gözler ö
    Tümünü Göster
    ···
  10. 35.
    0
    lan çemçük ağızlı insanlar
    sizin dinden öncede insanın sudan yaratıldığını söylüyordu
    söylemekle ispat arasındaki farkı da bilirsin herhalde gibtiğim embesili
    ···
  11. 36.
    0
    peki bir soru daha sorayım amk
    kabede tüm putlar yıkılırken
    ellah adlı put neden yıkılmamıştır
    ···
  12. 37.
    +1 -1
    i̇slam öncesinde kabe içerisindeki en büyük putun adı al-i̇lah tı. halk arasında allah olarak söylenen bu put ay tanrısı olarak geçerdi. kabedeki putunun sembolü ise şu an için kabenin içerisini süsleyen hacer ül-esved kara taşı'dır. ay tanrısı allahın 3 çocuğundan birisinin adı ise uzza'dır.

    şimdi muhamed'in babası ve amcasının isimlerine bakalım;

    birisinin adı abd allah
    diğerinin adı abd uzza

    yani allahın ve uzzanın kulu demek. yani islamiyetten 60-70 sene evvelinde allah diye bir put ismi var. bu da ne tesadüftür ki muhafazidin babasının adı. ve ne tesadüftür ki kurduğu dinin tanrısının adı. ve ne tesadüftür ki tüm müslümanların secde ettiği yerde bu put va
    ···
  13. 38.
    0
    ey peygamber, biz, özellikle sana şunlari helal kildik: mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, allah'in sana ganimet olarak verdiklerinden sahibi bulunduğun cariyeyi, amcanin kizlarindan, halalarinin kizlarindan, dayinin kizlarindan, teyzelerinin kizlarindan seninle birlikte hicret etmiş olanlari; birde inanan bir kadin eğer kendisini peygambere bağişlar da, peygamber de onunla evlenmek isterse onu, sadece sana, diğer mü'minlere değil. onlara eşleri ve cariyeleri hakkinda neleri farz kildiğimizi biliyoruz. bunlar, sana bir darlik olmamasi içindir. allah çok bağişlayan, çok merhamet edendir
    not: buna inanmamı beklemiyorsunuz herhalde
    ···
  14. 39.
    0
    "hani hem allah’ın nimet ve ihsanına, hem de senin iyiliğine nail olmuş olup da hanımını boşamaya karar vermiş olarak sana danışmaya gelmiş olan kişiye sen: “eşini yanında tut allah’tan kork!” demiştin. allah’ın açığa çıkaracağı bir durumu içinde saklamıştın, çünkü insanlardan çekinmiştin. halbuki asıl allah’tan çekinmen gerekirdi. neticede, zeyd eşini boşayıp onunla ilişkisini kestikten sonra, biz onu sana nikâhladık ki, bundan böyle evlatlıkları, eşleriyle ilişkilerini kestikleri, onları boşadıkları zaman, o kadınlarla evlenmek hususunda müminlere bir güçlük olmasın. allah’ın emri her zaman gerçekleşir." (ahzab suresi, 33/37)
    ···
  15. 40.
    0
    evlatlığının hanımıyla evlenmiş amk
    ···
  16. 41.
    0
    3. sayfa haberlerinde askere giden oğlunun hanımına sulanan
    babalara kızmayın amk
    ···
  17. 42.
    0
    neyse yarın devam amk
    ···
  18. 43.
    0
    ben geldim binler
    din dersi başlıyor
    ···
  19. 44.
    0
    @84 ne lan mühür falan
    esrarengiz takılmalar
    sen bu cümlelerle anca
    şakirt badelersin
    ···
  20. 45.
    0
    vay amk şakirtler bir tek cumartesi gecesimi takılıyor sözlüğe
    ···