1. 1.
    +2 -1
    şimdi efendim sorum şu. fakir bir adam var. bir de çok zengin.

    fakir adam dünya hayatında ibadetlerini yapıp cennete gitti diyelim.

    zengin adamda ibadetlerini yapıp cennete gitti diyelim.

    cennete gittiler ama dünya hayatında birisi zütünü yırtarak para kazanıp 3 lokma yerken, zengin olan( doğuştan zengin, çalışarak değil) kılını kıpırdatmadan dünya hayatında sefa sürdü.

    peki fakir demez mi allahım ben neden acı çektiğim halde bu zengin adamla aynı yerdeyim. ben daha çok acı çektim. onun itibar etmediği miktarlar için ben günlerimi verdim.

    hemen biri diyecek ki cennetin de mertebeleri var. peki fakir zorluk çektiği için üst mertebede kaldı diyelim. zengin bu sefer demez mi allahım ben dünya hayatında bu adamdan üstün oldum evet ama dünya hayatı 70 yıl ortalama. o adam dünyada rahat değil diye cennette sonsuz şekilde benden üstte olacak. sizce bu haksızlık değil mi allahım ? neden beni fakir yaratmadınız ? 70 yıl acı çekerdim ama cennette rahat olurdum sonsuz şekilde.

    not: şimdi gelip o adam eğer fakir olsaydı diğeri zengin olsaydı cennete gidemezdi demeyin. insanoğlu kendine o hak verilmeden inanmaz. siz inanır mısınız ? hocanız size aten tembel bir öğrencisiniz diye düşük not verse sınava sokmadan naparsınız ?

    bana neden verin. kuranda yazılan sonuç olguları ile gelmeyin. açıklama istiyorum.

    özet: okuyun amk soru bu özet falan yok. anlamayan mallar oldu dün açıkça yazdım.
    ···
  2. 2.
    +1
    ya şimdi dünya hayatının zorluklarını yanlış düşünüyorsunuz. hani oyunların sonunda zorluk derecesine göre bir multiplier var ya, ne kadar zor seviyede oynamışsan puanın o kadar yüksek katsayıyla çarpılıyor, tam çarpma olmasa bile bu aynı şey. sadece ibadetlerin değil, amellerin de çok çok öenmli cennet cehennem hesabı yapılırken, ve zengin birinin iyi amel yapma şansı fakir birinden çok çok daha fazla. sen de söyledin biri çalışırken kendini yırtıyor diğeri oturduğu yerden yaşıyor diye. iyi amellerde bulunmak yerine sadece fakirle aynı derecede ibadet etmişse, kusura bakma ama, fakirin bu işe koyduğu çaba açık bir biçimde daha fazladır. şöyle düşün, fakir harcayabileceği 10 hayat biriminin 9'unu dine verirken, zengin 100 birimin 10'unu vermiş gibi olur.
    ···
  3. 3.
    +1
    Beyinsiz mahlukat 70 sene yaşamış bir fakir 70 sene yaşamış bir zengin allah zengini 70 sene sonra cennete koyduğu an bu olay çözülür al sana fikir yürütme ulan karşıma almış bir mala laf anlatıyorum. Bide demişki kurandan ayetlerle gelmeyin diye sığır allaha telefon açıp onamı sorcam. Ya olum hakketen bu internet işini bırak dışarıya çık beynine bi kan gitsin.
    ···
  4. 4.
    +1
    zengin olan malının kuruşu kuruşuna hesabını verecek fakirin malı az oldugu için ise verdiği hesap daha kolay olacak yani dünya hayatında sefa çekeni öbür hayatta uzunca bir sorgu bekliyor. dunya hayatında yokluk çekeni ise öbür tarafta daha kolay bir sorgu bekliyor. tabi bu demek değil adaletsizlik var bazen yaptırılan bir camiden, şükredilerek içilen bir tas tarhana daha değerlidir. yada malım yok diye isyan eden biri zengin olup şükredenin kat kat altındadır. Aslında herşey adaletli ve düzen içinde yaratılmıştır insan yaratıcının adaleti ile değil kendi adaleti ile hareket ettiği için bu problemler ortaya cıkıyor.
    ···
  5. 5.
    +1
    öncelikle zenginlik ve fakirlik kavramları insanlar tarafından suni olarak oluşturulmuştur. yaradan zenginlere malını fakirlere dağıtsın hak yolunda harcasın diye vermiştir. eğer her zengin malını mülkünü islamı esas olarak harcasa. toplumda zaten fakir ve zengin sınıf ayrımı oluşmaz.
    dediğin gibi zenginin de hesaptan kurtulmasının yolu parasını dağıtmaktır. Ama hak yolunda dağıtmaktır malının islami esaslara göre belli bölümünü fakirlere vermesidir bu esas uygulanırsa o miktar malın sorgusu ve suali kalkar. bu sualin kalktıgı gibi parayı alan fakirde mesul olur. ihtiyacı var mıydı daha fazla ihtiyacı olan bir kisiye verilebilirmiydi v.b. bu yüzden ilahi adalet insan aklı ile kavranabilecek ya da yorumlanabilecek bir şey değildir. bilinen tek şey yapılan bir kötülüğün , harcanan bir kuruşun, söylenen bir sözün ... hesabının muhakkak sorulacağıdır.
    ···
  6. 6.
    +1
    @3 işte beklediğim cevap. ancak bir şakirt bunu diyebilir. hiçbir fikir yürütme açıklama yok.
    ···
  7. 7.
    +1
    vay amk ateist oldum sayende teşekkürler *
    ···
  8. 8.
    0
    @30 yazdıkların ile beni desteklemişsin teşekkürler panpa ;)
    ···
  9. 9.
    0
    @36 anladığın şeye cevap veremedikten sonra insan kaçış için bu tür yollara başvurur. güzel taktik şakirtlerden destek toplar.

    hayır tabii. diyorum ki allah mal mülk veriyor. sonrada senin dediğine göre ibadeti fazla istiyor. yani verilen mal mülk ile istenen fazla ibadet eşit derecede mi ?
    ···
  10. 10.
    0
    @29 hayır tabii. diyorum ki ibadet allah mal mülk veriyor. sonrada senin dediğine göre ibadeti fazla istiyor. yani verilen mal mülk ile istenen fazla ibadet eşit derecede ?
    ···
  11. 11.
    0
    @35 demişsin zaten zekat verirlerse kazanacaklardı zekat vermezlerse kaybediceklerdi.
    soruyu soran sadakasını veren zengin kazandı.
    ···
  12. 12.
    +1 -1
    ahahaha naptın lan sen şakirtlerin kafayı açmıssın olm bu kadar üstlerine gitme hayır biride şunu düşünemiyor bu din oyunları zaten fakirleri gibmek üzerine kuruludur bakın hindistana bakın bir dünya aç ülkeye onların neye inandıklarına bakın eğer o aç insanlar hayata tekrar zengin olarak gelmeyeceklerini yada cennete gidemeyeceklerini bilseler ortaya kaos çıkar ekmek bulamayan adam zengine ayaklanır ve örnekleride vardır ama bu düzende parası olanda gücü elinde tutar bakınız orta doğunun hali zenginle fakir arasında ki uçurum her zaman açılmıştır ve ülkeler geri kalmıştır bunu bizde yaşıyoruz şimdide birkaç yüzyıl öncede
    ···
  13. 13.
    0
    bütün dinler çelişkilerle doludur kardeşim bu da bir çelişki ve sen yakalamışsın
    ···
  14. 14.
    0
    @33 güzel yazmışsın şuku. ancak şu var bu sefer zenginler diyecek bu fakir olarak yarattığın kulların eğer zengin olsaydı zekat erecek miydi ey allahım ?
    ···
  15. 15.
    0
    @39 panpa biraz beyinlerine oksijen gitsin dedim ;)

    bu arada çok güzel bir konuya değinmişsin.. evet din her zaman insanlara şükretmeyi öğütledi. neden ? çünkü birileri bunu istedi.

    din cehennem var dedi neden ? insanlar adaletsizlik karşısında onun cezalandırılacağını düşünsün ve adaletsizliğe karışmasın.

    zaten dinini tam yaşayan adam haram yemeden çok zengin olamaz. mantığa ters.
    ···
  16. 16.
    0
    olay şundan ibaret: hiçbir şey için değil, sen allah ın kulu olduğun için, seni o yarattığı için ibadet edeceksin, çıkar gözetmeksizin. allah aşkı için. O da size bunun mükafatını verecek.
    Muhakkak ki allah, her şeyi hakkıyla işiten ve bilendir.
    ···
  17. 17.
    0
    @52 o da benim kardeşim ;)
    ···
  18. 18.
    0
    http://www.uludagsozluk.com/e/24245486/

    Çalıntı sanki??
    ···
  19. 19.
    0
    kafalar karıştıı
    ···
  20. 20.
    0
    panpa fakirlik bir imtihan olduğu gibi zenginlik de imtihan. zengin olan kişi zekatını verecek ki bu çok önemli bir mevzu (yani o paranın içinde fakirlerin de hakkının olduğunu bilecek) ve parasını hayırlı olan şeyler için harcayacak fazla parası oldu diye haram olan eylemlerde bulunmayacak (örneğin karıya kıza gitme gibi). Ayrıca allah'a kendisine bunca nimeti verdiği için gerektiği gibi şükredecek.
    Zengin adam bunları başardığı için cennete gitmiş demek ki haketmiş. Fakir de çektiği sıkıntılar sayesinde haketmiş. belki o zengin kişinin yerinde olsaydı onun gibi davranamayacaktı yani onun geçebileceği imtihan fakir olmasıymış. allah dağına göre kar verir derler ya o hesap
    ···