1. 1.
    0
    ateist bi kızla tartışıyorum sen bana öyle bir şey söyle ki bu allahın var olduğunun kanıtı olsun ben de inanayım dedi amk ne diyim?
    edit:horozgiben kardeşim sayesinde kız tekrar düşünicem senin için düşünmekten bişey kaybetmem yanlış yoldaysam zarar almadan dönmem iyidir dedi teşekkürler
    ···
  1. 2.
    0
    upupupup
    ···
  2. 3.
    0
    upupupup
    ···
  3. 4.
    0
    upupupup
    ···
  4. 5.
    0
    upupupup
    ···
  5. 6.
    0
    upupupup
    ···
  6. 7.
    0
    upupupup
    ···
  7. 8.
    0
    upupupup
    ···
  8. 9.
    0
    upupupup
    ···
  9. 10.
    0
    upupupup
    ···
  10. 11.
    0
    upupupup
    ···
  11. 12.
    0
    upupupup
    ···
  12. 13.
    0
    upupupup
    ···
  13. 14.
    0
    mümin kardeşim

    bir sarayın kapılarından 999'u açık, biri kapalı olsa, kimse o saraya girilemeyeceğini iddia edemez. i̇şte inkarcı, devamlı surette kapalı olan o bir tek kapıyı nazara verip onu göstermek ister. aslında o kapı da, o inkarcı ve onun gibi olanların gözlerine çekilmiş perde sebebiyle onların ruh dünyalarına kapalıdır. mümin için kapalı kapı yoktur. yeter ki gözlerini yummasın!... zaten 999'u herkese açıktır. hem de ardına kadar..
    ···
  14. 15.
    0
    upupupup
    ···
  15. 16.
    0
    senin gibi inkar edene bile nimet verecek kadar. de kardeşim
    ···
  16. 17.
    0
    upupupup
    ···
  17. 18.
    0
    i̇mkân, birşeyin olması ile olmamasının eşit ihtimale sahip olması demektir. günlük konuşmalarımızda da mümkün derken olabilir de olmayabilir de manasını kast ederiz. yaratılmış olan her varlık bize şu gerçeği haykırır: benim olmamla olmamam eşit idi. şu an ben varsam, var olmamı yoklukta kalmama tercih eden biri var demektir. o ise ancak allahtır.
    ···
  18. 19.
    0
    hudus, sonradan olma demektir. hudusun en büyük delili değişmedir. bir varlıkta değişme varsa, bu hareketin bir ilk noktası olacaktır. i̇şte o noktadan önce o şey varlık sahasına çıkmamıştı. henüz yoklukta iken var olmayı kendi kendine irade edemeyeceğine ve buna güç yetiremeyeceğine göre bu var oluş allah’ın yaratmasıyla gerçekleşmiş demektir. maddenin termodinamik kanununa göre sürekli yokluğa doğru kayması, kainatın durmadan genişlemesi, güneşin süratle tükenişe doğru yol alması gibi hadiseler, bu varlık aleminin bir başlangıcı olduğunu gösteriyor kardeşim.
    ···
  19. 20.
    0
    atomdan insana, hücreden galaksilere kadar bütün kainatta, ince ve baş döndürücü bir sanat göze çarpmaktadır. evet, bir baştan bir başa kainattaki her eser şu özelliklere sahiptir:
    • büyük sanat değeri taşır.
    • çok kıymetlidir.
    • çok kısa zamanda ve çok kolay yapılmaktadır.
    • çok sayıda olmaktadır.
    • karışık ve çeşit çeşittir.
    • devamlıdır.

    halbuki, kısa zamanda, çok sayıda, kolay ve karışık yapılan işlerde san'at ve kıymet olmaması gerekir. ancak yapan allah (c.c.) olursa, o zaman her şey değişir ve zıtlar bir araya gelebilir!..
    ···