1. 51.
    0
    @128 anadoluda bi laf vardır kendinden yaşlı kadınla evlenen erkek zengin olur diye. Hatice de zaten varlıklı bi kadın:) birde sadece 4 karısını yazdın!
    ···
  2. 52.
    0
    @142 lan gibtir git amk cahil şakirti bizim tanrı dediğimiz yaratıcıya siz allah diyorsunuz hepsi bu kadar amk salağı gidiyor olayı nerelere çekiyor tam mal ya
    ···
  3. 53.
    0
    ahahha eleman sonlara dogru dıbına kodugumun şakirtleri falan diye yardırmaya başladı hani kafası karışmış bi müslümandın lan
    ···
  4. 54.
    0
    @139 sevsinler seni * yaftala güzelim yaftala. ulan her dediğinze cevap verince sinir yapmış mı oluyoz tekrar oku bakayım kım en fazla kufur etmıs su baslıkta ? haa ben mı sızın tayfa mı ? sınırlenen kım bı cevapla tıpık ateist *
    ···
  5. 55.
    0
    @140 Allah sadece yaratan demek değil. neyse işte neden deist olduğun belli çünkü hiç bir gibimi bilmyiosun sana o kadar açıkladım allahı sen hala mal mal konuş ama cevap yok ? aptal ben de tanrı derim zaman zaman ama benim inandığım tanrı da allah. Ama senin inandığın tanrı Allah değil anladın mı? Her takun tanrısı var. Yani senin zekana göre açıklarsam her tanrı Allah değildir ama Allah tanrıdır. of amk of
    ···
  6. 56.
    0
    ayrıca @129 neden @128deki sorduklarımın cevabını alamadım yine ? hehe
    ···
  7. 57.
    0
    @136 ulan amk cahili senin gibi şakirtlere allah yaratan demek değil midir hem allahla tanrı ikiside aynı anlama gelir senin ne derece mal olduğunu bildiğim için öyle yazdım bi daha googledan deist neymiş agnostik neymiş iyice araştıoır öyle gel karşıma amk cahil şakirti
    ···
  8. 58.
    0
    dostoyevski1821
    melih gökçek terk amk hemen sinir yapmaya başladı tipik müslüman seni
    ···
  9. 59.
    0
    @116 müslümanım diyen insanların çoğunun kur'anı hiç okumadıkları doğru, sadece ordan buydan duydukları, abilernin ezberlettikleri şeylerle dini savunmaya çalıştıkları için ben de bunlarla tartışmaya girmiyorum zaten, zaten bence bi müslümanla kur'an ayetleri üzerinden tartışmaya girmek en başından mantıksız, adam kur'anı olduğu gibi kabul etmiş, inanmış zaten ordan bulduğun 3-5 ayetle din yok edilcek olsa binlerce yıldır olurdu zaten, benim dine inanmama sebebim temelinde yatan olgu dinlerin çıkış noktasındaki insanın acizliği kendinden üstün varlığa inanma ihtiyacından doğmuş olduğunu düşündüğüm için dinlere inanmıyorum,

    neyse araştırmama sorgulamama olayına geleyim, dediğim gibi tabiki araştıran, okuyan öğrenen okuyup anladıktan sonra evet ben bu dine inanabilirim, benm aklıma mantığıma uygundur bu. diyen insana hiç bi şekilde itirazım olamaz zaten benm, hakkında araştırma yapıp o şekilde kabul etmiş adam ben ne diyebilirim artık ona. ama ateistlerin müslümanlardan daha fazla araştıdığı konusunda da maalesef doğruluğu yadsınamaz bi durum var, sonuçta hiç kimse araştırma yapmadan, pat diye hop arkadaş ben dinden çıkıyorum demez herhalde ? he aynı şekilde dini abilerinden ablalarndan öğrenen müslüman gibi, ateistliği yada deistliği de arkadaşlarından, çevresinden duyduğu için popüler olma çabalarıyla seçmiş insanada aynı şekilde o müslümanlar kadar karşıyım.

    dediğim gibi tartışmayı gerçekten araştıran, okuyup kendi beyniyle müslümanlığı kabul eden ve aynı şekilde ateisliği ve deistliği seçen insan boyutuna çekersek bu 2 tarz insana da sonsuz saygım vardır, hiç bi şekilde düşündüğü şeyi değiştirmeye çalışmam, kendimde o hakkı da görmem zaten karşımdaki insanın benden salak olduğu düşüncesiyle hareket etmek olur bu insanlara karşı böyle davranmak o yüzden yanlış olur yani.
    ···
  10. 60.
    0
    Ayette geçen hitaptan, Hz. Peygamber'in amca, hala, dayı ve teyze kızlarıyla evlenmesinin farz hükmünde olduğu yönünde bir anlayışın doğru olmadığı sonucu çıkarılması gerekmektedir. Buradaki hitap görünüşte Hz. Peygamber'e özel olmakla beraber, hakikatte bütün ümmetini kapsamaktadır. Hz. Peygamber'e verilen izin geneldir. Ayette belirtilen sınıflardaki kadınlarla evlenme Hz. Peygamber için bir genişliktir. Evlenmesi gerektiği durumlarda akraba kızlarıyla evlenmenin kendisine mubah olduğunun bir işaretidir.

    Ahzab suresinin 37. ayetinde; Hz. Peygamber'in halasının kızı Hz. Zeyneb'le evlendiği ve bu evliliğin bizzat Allah tarafından gerçekleştirildiği açık olarak belirtilmektedir.

    Akraba evliliğinin, sosyal ve tıbbi bir takim sakıncaları olduğu yönünde Hz. Peygamber'e ait rivayetler muteber hadis kaynaklarında bulunmamaktadır. Aksine, Hz. Peygamber'in akraba evliliği yapma niyetinde olduğu Hz. Ali'den nakledilen rivayetten anlaşılmaktadır. (bk. Müslim, Rada’, 3; Nesai, Nikah, 50)

    Aynca Hz. Peygamber halasının kızı Zeyneb binti Cahş'la akraba evliliği yaparak, çocuklarını da akrabasıyla evlendirerek akraba evliliklerinin dini bir sakıncası olmadığını ortaya koymuştur. Bütün bunlara ilaveten sahabe ve tabiin de akraba evlilikleri yapmışlardır. Yapılan akraba evliliklerinin zamanın sosyal yaşantısıyla da ilgisi bulunmamaktadir.

    Hz. Peygamber'in ve çocuklarının yaptıkları akraba evliliklerinin herhangi bir hastalığa sebeb olduğu kaynaklarda belirtilmemektedir.

    Fıkhi mezhepler de genel olarak, akraba evliliğinin caiz olduğu; ancak evlenilecek kadının yabancı olmasının tercih sebebi olacağı belirtilmektedir.
    ···
  11. 61.
    0
    @146 zaten aklımda olanlar dedim dikkat edersen. diğerlerinden de bi tane 22 yaşında mı ne var gerisi yine dul ve 40lı yaşlarında ya da yaklaşmış kadınlar. zaten haticeyle evliyken başka eşi hiç olmadı. yani bu demek ki 50 yaşından sonra çokeşlilkler başladı. peki şimdi mantığını kullan. bu adam neden 50 yaşına kadar başka kadınlarla evlenmedi ? neden medinede güç elindeyken evlilik sayısını kısıtladı. o dönem dediğim gibi 30 kadınla bile evli olan insanlar vardı. neden 50 yaşından sonra bile hala 50 yaşında kadınlarla evlendi ? neden müşriklerin karı tekliflerini geri çevirdi ?
    ···
  12. 62.
    0
    biride yazmış "kuran da dörtten fazla kadın almak yalnız peygambere mahsus olduğu diğer müslümanların bu konuda onu örnek almalarının yanlış olduğu vurgulanmıştır"
    bunu bi açıklayın lan niye biz 4 ten fazla alamıyoz ?
    ···
  13. 63.
    0
    @158 zekaya bak amk hehe. bak koçum bilim nasıl sorusuna cevap verebilir. vermesi gayet normal ama asla neden sorusuna cevap veremez. o yüzden bilim asla tanrıyı yok edemez. Çünkü nasıl olduğunu açıklaması neden olduğunu açıklaması demek değil. yani bigbang şöyle oldu böyle oldu diyebilir. ama neden oldu amk? hangi iradeyle? nedene cevap verilmediği sürece tanrı inancı yok olamaz.
    ···
  14. 64.
    0
    @157 deizm denilen şey bir tanrı olduğuna ama onun dünyayı ve yaratmış olamayacağına inanmaktır tanrıyı bir doğaüstü varlık sadece varolmuş birşey olarak görürler
    ···
  15. 65.
    0
    @2 gibmiş
    ···
  16. 66.
    0
    50.ayette, Peygambere kendini (hem de mehirsiz olarak) verebilecek kadından söz edilince şu tepkiyi gösterdiğini belirtiyor:

    -”Olacak şey mi? Bir kadın utanmaz mı ki, kendini bir erkeğe armağan etsin?” (Tecrid, hadis no:1721) hz aişenin konu hakkındaki yorumu beyler
    ···
  17. 67.
    0
    yani diyorki; komşu kızı kardeştir kaldır kaldır yerleştir... içestlik serberst
    ···
  18. 68.
    0
    Evvela ayette; Hz. Peygamber (a.s.m)’e hususî bir muamelenin yapıldığı, dörtten fazla kadın almak yalnız ona mahsus olduğu, diğer Müslümanların bu konuda onu örnek almalarının yanlış olduğu hususu vurgulanmıştır.

    sen dedin bi araştırayım dedim burayı oku istersen reis .
    http://www.sorularlaislam...iz-dersler-var-midir.html
    ···
  19. 69.
    0
    sübhaalah
    ···
  20. 70.
    0
    @157 ben tanrıyı reddetmiyorum dinleri reddediyorum bi git googledan araştır deistlik neymiş amk malı
    ···