-
101.
0son olarak tanrı "bilimsel" olarak kanıtlanmıştır diyen birini adam yerine koyma
-
102.
0@40 hangi inançtansın panpa ?
-
103.
0@41 alakası bile yok bu kadar büyük bir oluşumun kendi kendine olması mantıksız.
-
104.
0kardeşim ben iyi bir insan olmaya bakarım diğer tarafa gidipte dönen yok sonuçta her ne olursa olsun ordakiler benden hesap soracaklar...
-
105.
0tez zamanda atayiz olursun inşallah
-
106.
0@44 kardeşim sen iyi bir insan olmaya bak öldükten sonra kimsede hakkın kalmasın kimseye kötülüğün dokunmasın bence diğer taraftakiler sana ne suç atacaklar, hem tanrı bu kadar iyiyse haaa sen müslüman değilsin hadi cehenneme mi diyecek ?
-
107.
0agnostik daha iyi panpa
-
108.
0@50 yok kardeşim ben almayayım ama saygı gösteriyorum inancına..
-
109.
0@46 o zaman panpa, mutlak ahlak (absolute morality) denen şeyi oku araştır. tüm ateist panpalarım okusun, tavsiye ederim. semavi dinlerin ahlak anlayışının ne kadar taraflı, ekgib ve kıt olduğunu görürsünüz. insan yapısı gereği sosyal bir varlıktır. bu sosyallik beraberinde bir ahlak anlayışını getirir. buna mutlak ahlak denir. mutlak ahlak dinden bağımsızdır ve dinlerdeki ahlak anlayışının çok üzerindedir.
-
110.
+2 -2tanrı, zaten bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
fakat bu tanrı;ne ailevi bağlara sahiptir,ne yahudi ırkçısıdır,ne de kitabında huri tarifi vermektedir.
tanrı, dünyada yaşamı başlatandır.
bilimsel olarak hala yaşam nasıl başladı? sorusu cevaplanamamıştır.
ateistler bu konu ile ilgili evrim tanrıya ihtiyaç olmadığını kanıtlar der, fakat andaval yaşamın başlangıcının evrim'in konusu olmadığını bilmez.
abiyogenez teorisi,bu konuyla uğraşır.
abiyogenez teorisi için yapılan miller-urey deneylerinden tut, miller-urey deneylerinden sonra yapılan deneylerde doğru düzgün elde edilen tek şey aminoasitlerdir.
evrim teorisi, canlıların nasıl evrilip günümüze kadar geldiğini çok iyi açıklar.
fakat abiyogenez teorisi,ve bu teoriyi kanıtlamak için yapılan deneyler hüsranla sonuçlanmıştır.
tanrı, bilimsel bir olgudur.
eğer müslümanlarla tartışmalarda nikola tesla, stephen hawking gibi bilim adamlarının ateistliğiyle övünüp, biyolojik sorulara evrim, abiyogenez diye cevaplayıp ve bir kaç video ve site atıp tartışmalarda üstün gelip egonu tatmin etmek istiyorsan;ateist olabilirsin.
fakat gerçeği arıyorsan, zaten deist olursun. - 111.
-
112.
0@53 ateyizsin sanırım panpa dıbına koyim kafam allak bullak oldu giberim ya herkes iyi insan olmaya baksın ne olacağını gidip görüceğiz..
-
113.
0ateist olduğunu söylemeye korktuğun için kendini deistim diyerek kandırmaya çalışıyorsun ama gerçekliğin ateistlik olduğunu biliyorsun
-
114.
0konuyu okuyanların yarısı deist olacak amk
-
115.
0edit : beni müslümanlığa döndürün amk, sağlam mantıklı bişeyler söyleyinde beyler kurtulayım şu din derdinden aq
-
116.
0gibimde bile değil ne olduğun dıbına kodumun çocuğu seni
-
117.
0@31 o yüzden ateist ol dıbına koyim olucaksanda. Bende müslümanım ama (bkz: islamiyette ki mantık hatası/#132705865) böyle bi müslümanım dıbına koyim. Yani kuran değişmemiştir, hristiyanlar cennete giremicektir gibi saçmalıklara inanamıyorum.
-
118.
-1ne tak olursan ol ama ilk önce şu dıbına kodumun 'adalet' in ne demek olduğunu araştır sonra sorgula ne tak olursan ol.
-
119.
-1hâdisata dair hadîslerin bir kısmı müteşabihat-ı Kur'aniye gibi derin manaları var. Muhkemat gibi tefsir edilmez ve herkes bilemez. Belki tefsir yerinde te'vil ederler. وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ اِلاَّ اللّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِى الْعِلْمِ sırrıyla, vukuundan sonra te'villeri anlaşılır ve murad ne olduğu bilinir ki, ilimde râsih olanTümünü Göster
(Orjinal Sayfa:455)
lar آمَنّا بِهِ كُلّ ٌ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا deyip o gizli hakikatları izhar ederler.
Bu Beşinci Şua'ın bir mukaddimesi ve yirmiüç mes'elesi vardır. Mukaddime beş noktadır.
Birinci Nokta: iman ve teklif ihtiyar dairesinde bir imtihan, bir tecrübe, bir müsabaka olduğundan, perdeli ve derin ve tedkik ve tecrübeye muhtaç olan nazarî mes'eleleri elbette bedihî olmaz. Ve herkes ister istemez tasdik edecek derecede zarurî olmaz. Tâ ki Ebu Bekirler a'lâ-yı illiyyîne çıksınlar ve Ebu Cehiller esfel-i sâfilîne düşsünler. ihtiyar kalmazsa teklif olamaz. Ve bu sır ve hikmet içindir ki, mu'cizeler seyrek ve nâdir verilir. Hem dâr-ı teklifte gözle görünecek olan alâmet-i kıyamet ve eşrat-ı saat, bir kısım müteşabihat-ı Kur'aniye gibi kapalı ve te'villi oluyor. Yalnız, Güneş'in mağribden çıkması bedahet derecesinde herkesi tasdike mecbur ettiğinden, tevbe kapısı kapanır; daha tevbe ve îman makbul olmaz. Çünki Ebu Bekirler, Ebu Cehiller ile tasdikte beraber olurlar. Hattâ Hazret-i isa Aleyhisselâm'ın nüzulü dahi ve kendisi isa Aleyhisselâm olduğu, nur-u îmanın dikkatiyle bilinir; herkes bilemez. Hattâ Deccal ve Süfyan gibi eşhas-ı müdhişe, kendileri dahi kendilerini bilmiyorlar.
ikinci Nokta: Peygambere bildirilen umûr-u gaybiye, bir kısmı tafsil ile bildirilir. Bu kısımda hiç tasarruf edilmez ve karışamaz. Kur'anın ve hadîs-i kudsînin muhkematı gibi. Ve diğer bir kısmı icmal ile bildirilir, tafsilât ve tasviratı onun içtihadına havale edilir. imana girmeyen hâdisat-ı kevniyeye ve vukuat-ı istikbaliyeye dair hadîsler gibi. Bu kısımda, Peygamberimiz (A.S.M.) belâgatıyla -temsiller suretinde- sırr-ı teklif hikmetine muvafık tafsil ve tasvir eder. Meselâ: Bir sohbette derin bir gürültü işitildi. Ferman etti ki: "Bu gürültü, yetmiş seneden beri Cehennem tarafına yuvarlanan bir taşın bu dakikada Cehennem'in dibine yetişip düşmesinin gürültüsüdür." Bu garib haberden beş-altı dakika sonra birisi geldi dedi: "Ya Resûlallah! Yetmiş yaşında bulunan filan münafık vefat etti, Cehennem'e gitti." Peygamber'in yüksek belîgane kelâmının te'vilini gösterdi.
ihtar: Hakaik-i îmaniyeye girmeyen cüz'î hâdisat-ı istikbaliye, nazar-ı nübüvvette ehemmiyetsizdir.
Üçüncü Nokta: iki Nükte'dir.
Birincisi: Teşbihler ve temsiller suretinde rivayet edilen bir kısım hadîsler, mürur-u zamanla avamın nazarında hakikat telakki
(Orjinal Sayfa:456)
edildiğinden vakıa mutabık çıkmıyor. Ayn-ı hakikat olduğu halde vakıa mutabakatı görünmüyor. Meselâ: Hamele-i Arş gibi arzın hamelesinden olan Sevr ve Hut namında ve misalinde iki melaike, koca bir öküz ve pek büyük bir balık tasavvur edilmiş.
ikincisi: Bir kısım hadîsler islâmların ekseriyeti noktasında veya hükûmet-i islâmiyenin veya merkez-i hilafetin nokta-i nazarında vürûd ettiği halde, umum ehl-i dünyaya şamil zannedilmiş ve bir cihette hususî bulunduğu halde, küllî ve âmm telakki edilmiş. Meselâ, rivayette vardır ki: "Bir zaman gelecek, Allah Allah diyen kalmayacak." Yani, zikirhaneler kapanacak ve Türkçe ezan ve kamet okunacak demektir.
Dördüncü Nokta: Ecel ve mevt gibi umûr-u gaybiye çok hikmet ve maslahat cihetiyle gizli kaldığı misillü, dünyanın sekeratı ve mevti ve nev'-i beşerin ve cins-i hayvanın eceli ve vefatı olan kıyamet dahi çok maslahatlar için gizlenilmiş. Evet, eğer ecel vakti muayyen olsaydı, -yarı ömür gaflet-i mutlaka içinde ve yarıdan sonra, darağacına asılmak için her gün bir ayak daha onun tarafına atılmakla dehşet-i mutlaka içinde- havf ve recanın müvazene-i maslahatkârane ve hakîmanesi bozulduğu gibi, aynen öyle de: Dünyanın eceli ve sekeratı olan kıyamet vakti muayyen olsaydı, kurûn-u ûlâ ve vustâ fikr-i âhiretten pek az müteessir olacaktı. Ve kurûn-u uhrâ, dehşet-i mutlaka içinde bulunup ne hayat-ı dünyeviyenin lezzeti ve kıymeti kalır ve ne de havf ve reca içinde ihtiyar ile itaatkârane olan ubudiyetin ehemmiyeti ve hikmeti bulunurdu. Hem eğer muayyen olsa, bir kısım hakaik-i îmaniye bedahet derecesine girer, herkes ister istemez tasdik eder. ihtiyar ve irade ile bağlı olan sırr-ı teklif ve hikmet-i îman bozulur. işte bunun gibi çok maslahatlar için umûr-u gaybiye gizli kaldığından herkes her dakikada hem ecelini, hem bekasını düşündüğü için hem dünyaya, hem âhiretine çalışabildiği gibi, her asırda dahi hem kıyamet kopacağını, hem dünyanın devdıbını düşünebildiği için; hem dünyanın fâniliğinde hayat-ı bâkiyeye, hem hiç ölmeyecek gibi imaret-i dünyaya çalışabilir.
Hem de musibetlerin vakti muayyen olsaydı, musibet başına gelen adam, musibetin intizarında o gelen musibetin belki on mislinden ziyade manevî bir musibet -o intizardan- çekmemesi için, hikmet ve rahmet-i ilahiye tarafından gizli, perdeli bırakılmış. Ve ekser hâdisat-ı kevniye-i gaybiye böyle hikmetleri bulunduğundandır ki, gaibden haber vermek yasak edilmiş. لاَ يَعْلَمُ الْغَيْبَ اِلاَّ اللّهُ düsturuna karşı hürmetsizlik ve itaatsiz
(Orjinal Sayfa:457)
lik etmemek içindir ki, medar-ı teklif ve hakaik-i îmaniyeden başka olan umûr-u gaybiyeden izn-i Rabbanî ile haber verenler dahi, yalnız işaret suretinde perdeli ve kapalı ihbar etmişler. Hattâ Tevrat ve incil ve Zebur'da Peygamberimiz hakkında gelen müjdeler ve haberler dahi bir derece perdeli ve kapalı gelmiş ki; o kitabların bir kısım tâbileri te'vil edip îman etmediler. Fakat itikadat-ı îmaniyeye giren mes'eleleri tasrih ile ve tekrar ile ihbar etmek ve açık bir surette tebliğ etmek hikmet-i teklifin muktezası olduğundan, Kur'an-ı Mu'ciz-ül Beyan ve Tercüman-ı Zîşan'ı (A.S.M.) umûr-u uhreviyeden tafsilen ve hâdisat-ı istikbaliye-i dünyeviyeden icmalen haber vermişler.
Beşinci Nokta: Hem her iki Deccal'ın asırlarına ait olan hârikaları, onların bahsiyle ve münasebetiyle rivayet edildiğinden onların şahıslarından sudûr edeceği telakki ve tevehhüm edilmesinden, o rivayet müteşabih olmuş, manası gizlenmiş. Meselâ, tayyare ve şimendiferle gezmesi...
Hem meselâ, meşhur olmuş ki; islâm Deccalı öldüğü vakit ona hizmet eden şeytan, istanbul'da Dikili Taş'ta bütün dünyaya bağıracak ve herkes o sesi işitecek ki: "O öldü." Yani pek acib ve şeytanları dahi hayrette bırakan radyo ile bağırılacak, haber verilecek.
Hem Deccal'ın rejimine ve teşkil ettiği komitesine ve hükûmetine ait garib halleri ve dehşetli icraatı, onun şahsıyla münasebetdar rivayet edilmesi cihetiyle manası gizlenmiş. Meselâ: "O kadar kuvvetlidir ve devam eder; yalnız Hazret-i isa (A.S.) onu öldürebilir, başka çare olamaz." rivayet edilmiş. Yani, onun mesleğini ve yırtıcı rejimini bozacak, öldürecek; ancak semavî ve ulvî, hâlis bir din isevîlerde zuhur edecek ve hakikat-ı Kur'aniyeye iktida ve ittihad eden bu isevî dinidir ki, Hazret-i isa Aleyhisselâm'ın nüzulü ile o dinsiz meslek mahvolur ölür. Yoksa onun şahsı bir mikrop, bir nezle ile öldürülebilir. -
120.
-1Deistlik ateistlikten daha kötü dıbına koyim.
Biraz daha salaklığa kaçıyo. Yani tanrı herşeyi yaratmış sonra izlemiş mi dıbına koyim? Hiç müdahale etmemiş mi
kök tengri daha mantıklı dıbına koyim
-
wow ve motto girlin bu gece online olmaması
-
ınternet herkes anonimken daha güzeldi
-
560 bin kimse senin basligina yazmahinca
-
kaptan kirk alay konusu oluyor musun
-
herkes yardimi gökten bekliyor
-
2 tane pc var
-
duvardaki king size tablo
-
feminist ruh 7delikli tombalagin aşk
-
o lahana sarmasini kim sardiysa
-
kutluyor müyuz beley
-
bu adamı kıskanmayın
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 01 01 2025
-
incisözlüğü 10 milyon tl ye satın almak
-
reddit üye olmadan içerikleri görmeyi
-
uncivilized online
-
eğer kayra gibi tipiniz yoksa
-
keyifleriniz nasıl sözlük
-
1 gecede yaşlanırsın 10 yılda anlamazsın
-
ünlüler yaş kriterlerini hiçe sayıp
-
kanala ait bir video atiyorum
-
cübbeli hem bu dünyada kral gibi yaşadi
-
en yüksek faiz veren banka
-
birisi havuca sorabilir mi neden saç ektirmediğini
-
2025 yılınızı kutluyorum sevgili sözlük
-
iyi geceler pelinn
-
12 üzüm olayi ne
-
10bin septime satın aldığım ev
-
gwynplaine seni takip etmeyi bıraktı
-
turkiyeli kebabinin ustune yemek yok
-
atam yılbaşı sabahları hangover olurdu
- / 2