-
101.
-1hâdisata dair hadîslerin bir kısmı müteşabihat-ı Kur'aniye gibi derin manaları var. Muhkemat gibi tefsir edilmez ve herkes bilemez. Belki tefsir yerinde te'vil ederler. وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ اِلاَّ اللّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِى الْعِلْمِ sırrıyla, vukuundan sonra te'villeri anlaşılır ve murad ne olduğu bilinir ki, ilimde râsih olanTümünü Göster
(Orjinal Sayfa:455)
lar آمَنّا بِهِ كُلّ ٌ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا deyip o gizli hakikatları izhar ederler.
Bu Beşinci Şua'ın bir mukaddimesi ve yirmiüç mes'elesi vardır. Mukaddime beş noktadır.
Birinci Nokta: iman ve teklif ihtiyar dairesinde bir imtihan, bir tecrübe, bir müsabaka olduğundan, perdeli ve derin ve tedkik ve tecrübeye muhtaç olan nazarî mes'eleleri elbette bedihî olmaz. Ve herkes ister istemez tasdik edecek derecede zarurî olmaz. Tâ ki Ebu Bekirler a'lâ-yı illiyyîne çıksınlar ve Ebu Cehiller esfel-i sâfilîne düşsünler. ihtiyar kalmazsa teklif olamaz. Ve bu sır ve hikmet içindir ki, mu'cizeler seyrek ve nâdir verilir. Hem dâr-ı teklifte gözle görünecek olan alâmet-i kıyamet ve eşrat-ı saat, bir kısım müteşabihat-ı Kur'aniye gibi kapalı ve te'villi oluyor. Yalnız, Güneş'in mağribden çıkması bedahet derecesinde herkesi tasdike mecbur ettiğinden, tevbe kapısı kapanır; daha tevbe ve îman makbul olmaz. Çünki Ebu Bekirler, Ebu Cehiller ile tasdikte beraber olurlar. Hattâ Hazret-i isa Aleyhisselâm'ın nüzulü dahi ve kendisi isa Aleyhisselâm olduğu, nur-u îmanın dikkatiyle bilinir; herkes bilemez. Hattâ Deccal ve Süfyan gibi eşhas-ı müdhişe, kendileri dahi kendilerini bilmiyorlar.
ikinci Nokta: Peygambere bildirilen umûr-u gaybiye, bir kısmı tafsil ile bildirilir. Bu kısımda hiç tasarruf edilmez ve karışamaz. Kur'anın ve hadîs-i kudsînin muhkematı gibi. Ve diğer bir kısmı icmal ile bildirilir, tafsilât ve tasviratı onun içtihadına havale edilir. imana girmeyen hâdisat-ı kevniyeye ve vukuat-ı istikbaliyeye dair hadîsler gibi. Bu kısımda, Peygamberimiz (A.S.M.) belâgatıyla -temsiller suretinde- sırr-ı teklif hikmetine muvafık tafsil ve tasvir eder. Meselâ: Bir sohbette derin bir gürültü işitildi. Ferman etti ki: "Bu gürültü, yetmiş seneden beri Cehennem tarafına yuvarlanan bir taşın bu dakikada Cehennem'in dibine yetişip düşmesinin gürültüsüdür." Bu garib haberden beş-altı dakika sonra birisi geldi dedi: "Ya Resûlallah! Yetmiş yaşında bulunan filan münafık vefat etti, Cehennem'e gitti." Peygamber'in yüksek belîgane kelâmının te'vilini gösterdi.
ihtar: Hakaik-i îmaniyeye girmeyen cüz'î hâdisat-ı istikbaliye, nazar-ı nübüvvette ehemmiyetsizdir.
Üçüncü Nokta: iki Nükte'dir.
Birincisi: Teşbihler ve temsiller suretinde rivayet edilen bir kısım hadîsler, mürur-u zamanla avamın nazarında hakikat telakki
(Orjinal Sayfa:456)
edildiğinden vakıa mutabık çıkmıyor. Ayn-ı hakikat olduğu halde vakıa mutabakatı görünmüyor. Meselâ: Hamele-i Arş gibi arzın hamelesinden olan Sevr ve Hut namında ve misalinde iki melaike, koca bir öküz ve pek büyük bir balık tasavvur edilmiş.
ikincisi: Bir kısım hadîsler islâmların ekseriyeti noktasında veya hükûmet-i islâmiyenin veya merkez-i hilafetin nokta-i nazarında vürûd ettiği halde, umum ehl-i dünyaya şamil zannedilmiş ve bir cihette hususî bulunduğu halde, küllî ve âmm telakki edilmiş. Meselâ, rivayette vardır ki: "Bir zaman gelecek, Allah Allah diyen kalmayacak." Yani, zikirhaneler kapanacak ve Türkçe ezan ve kamet okunacak demektir.
Dördüncü Nokta: Ecel ve mevt gibi umûr-u gaybiye çok hikmet ve maslahat cihetiyle gizli kaldığı misillü, dünyanın sekeratı ve mevti ve nev'-i beşerin ve cins-i hayvanın eceli ve vefatı olan kıyamet dahi çok maslahatlar için gizlenilmiş. Evet, eğer ecel vakti muayyen olsaydı, -yarı ömür gaflet-i mutlaka içinde ve yarıdan sonra, darağacına asılmak için her gün bir ayak daha onun tarafına atılmakla dehşet-i mutlaka içinde- havf ve recanın müvazene-i maslahatkârane ve hakîmanesi bozulduğu gibi, aynen öyle de: Dünyanın eceli ve sekeratı olan kıyamet vakti muayyen olsaydı, kurûn-u ûlâ ve vustâ fikr-i âhiretten pek az müteessir olacaktı. Ve kurûn-u uhrâ, dehşet-i mutlaka içinde bulunup ne hayat-ı dünyeviyenin lezzeti ve kıymeti kalır ve ne de havf ve reca içinde ihtiyar ile itaatkârane olan ubudiyetin ehemmiyeti ve hikmeti bulunurdu. Hem eğer muayyen olsa, bir kısım hakaik-i îmaniye bedahet derecesine girer, herkes ister istemez tasdik eder. ihtiyar ve irade ile bağlı olan sırr-ı teklif ve hikmet-i îman bozulur. işte bunun gibi çok maslahatlar için umûr-u gaybiye gizli kaldığından herkes her dakikada hem ecelini, hem bekasını düşündüğü için hem dünyaya, hem âhiretine çalışabildiği gibi, her asırda dahi hem kıyamet kopacağını, hem dünyanın devdıbını düşünebildiği için; hem dünyanın fâniliğinde hayat-ı bâkiyeye, hem hiç ölmeyecek gibi imaret-i dünyaya çalışabilir.
Hem de musibetlerin vakti muayyen olsaydı, musibet başına gelen adam, musibetin intizarında o gelen musibetin belki on mislinden ziyade manevî bir musibet -o intizardan- çekmemesi için, hikmet ve rahmet-i ilahiye tarafından gizli, perdeli bırakılmış. Ve ekser hâdisat-ı kevniye-i gaybiye böyle hikmetleri bulunduğundandır ki, gaibden haber vermek yasak edilmiş. لاَ يَعْلَمُ الْغَيْبَ اِلاَّ اللّهُ düsturuna karşı hürmetsizlik ve itaatsiz
(Orjinal Sayfa:457)
lik etmemek içindir ki, medar-ı teklif ve hakaik-i îmaniyeden başka olan umûr-u gaybiyeden izn-i Rabbanî ile haber verenler dahi, yalnız işaret suretinde perdeli ve kapalı ihbar etmişler. Hattâ Tevrat ve incil ve Zebur'da Peygamberimiz hakkında gelen müjdeler ve haberler dahi bir derece perdeli ve kapalı gelmiş ki; o kitabların bir kısım tâbileri te'vil edip îman etmediler. Fakat itikadat-ı îmaniyeye giren mes'eleleri tasrih ile ve tekrar ile ihbar etmek ve açık bir surette tebliğ etmek hikmet-i teklifin muktezası olduğundan, Kur'an-ı Mu'ciz-ül Beyan ve Tercüman-ı Zîşan'ı (A.S.M.) umûr-u uhreviyeden tafsilen ve hâdisat-ı istikbaliye-i dünyeviyeden icmalen haber vermişler.
Beşinci Nokta: Hem her iki Deccal'ın asırlarına ait olan hârikaları, onların bahsiyle ve münasebetiyle rivayet edildiğinden onların şahıslarından sudûr edeceği telakki ve tevehhüm edilmesinden, o rivayet müteşabih olmuş, manası gizlenmiş. Meselâ, tayyare ve şimendiferle gezmesi...
Hem meselâ, meşhur olmuş ki; islâm Deccalı öldüğü vakit ona hizmet eden şeytan, istanbul'da Dikili Taş'ta bütün dünyaya bağıracak ve herkes o sesi işitecek ki: "O öldü." Yani pek acib ve şeytanları dahi hayrette bırakan radyo ile bağırılacak, haber verilecek.
Hem Deccal'ın rejimine ve teşkil ettiği komitesine ve hükûmetine ait garib halleri ve dehşetli icraatı, onun şahsıyla münasebetdar rivayet edilmesi cihetiyle manası gizlenmiş. Meselâ: "O kadar kuvvetlidir ve devam eder; yalnız Hazret-i isa (A.S.) onu öldürebilir, başka çare olamaz." rivayet edilmiş. Yani, onun mesleğini ve yırtıcı rejimini bozacak, öldürecek; ancak semavî ve ulvî, hâlis bir din isevîlerde zuhur edecek ve hakikat-ı Kur'aniyeye iktida ve ittihad eden bu isevî dinidir ki, Hazret-i isa Aleyhisselâm'ın nüzulü ile o dinsiz meslek mahvolur ölür. Yoksa onun şahsı bir mikrop, bir nezle ile öldürülebilir. -
102.
0@76 sevindim kardeşim.
@77 benzer sayılır zaten kardeş yani deizm olmasa bende agnostizmi benimserdim
@78 kardeş dediğin gibiyse çok gibimsonik bir yerde yaşıyoruz.. -
103.
-1@80 yok kardeşim işaret felan yok gel deistliğe kafan rahat olsun amk
edit : sen kendi düşüncene göre davran ben seni deizme sürüklemiş olmayayım amk.
@81 az kaldı ırzına geçicem züt destan yazmışın bide türkçe yazsaydın + din üzerinden pirim yapma amk -
104.
0@ateyiz, agnostiz, panteiz kardeşlerim bişey sorucam mesela birşey olduğunda ne yapıyorsunuz kötü bi olay felan hani dua felan etmiyoruz ya (hoş amk benim hiç dualar kabul olmuyor) siz kendiniz mi sorunu çözmeye çalışıyorsunuz ?
-
105.
0@84 dua edince kötü olay iptal mi ediliyo? öyleyse müslüman olalım panpa
-
106.
+1ilk defa bu kadar samimi birini gördüm amk
-
107.
0@82 benim kişisel yorumum değil bu bilimin söylediği doğru olan bu ama biri çıkıp derse ki ölümden sonra yaşam var, olmadığını kanıtlayamazsın ama olduğunu da kanıtlayamazsın en azından şimdilik. Bu biraz tanrının "varlık yokluk"una benziyor ama bilim tanrı olmadan da bütün bu evren ve yaşam sürecini açıklayabiliyor farkı bu yani yaşam için evren için tanrıya ihtiyaç yok diyor tabiki yokluğunun kesin kanıtı değil fakat olay budur.
-
108.
0@85 aynen kardeşim ya gibeyim böyle işi, insanın doğasında var diyolar ya inanç felan ondan sordum.
-
109.
-1git kuranın mealini oku. hiç bi bilgiye sahip değilsin deistim diyorsun liseli
-
110.
-1yok abi illuminati'yi araştırırsan müslümanlığa gelebilirsin inşallah. olaylar tamamen islam'a dayanıyo araştır, bilgilen, aydınlan.
edit: niye böyle başlıklarda ekgibleniyorum amk ne biçim bi yapı bu eksileyenlerdeki -
111.
-1"salak" , yemin ediyorum gerizekalı bu çocuk
-
112.
0panpa ben de tanrının dünya işlerine karışmadığını düşünüyorum. dünyada bu kadar adaletsizlik pislik yozlaşmışlık varken tanrı bunlara göz yumuyorsa ben inanmamayı seçerim
-
113.
-2http://www.youtube.com/watch?v=v345v_uOKAM Dualarımız Neden Kabul Olmuyor? - Mehmet Yıldız
http://www.youtube.com/watch?v=ngmp1WcElOQ Aşk Neden Can Yakar 2
http://www.youtube.com/watch?v=Yg_RZTG-IRs Yahudi ve Hristiyanların Cevap Veremediği Enfes Bir Konuşma
http://www.youtube.com/watch?v=Xp18cH9BA5o ALLAH Kâinatı Yarattıysa, ALLAH'ı Kim Yarattı?- Mehmet Yıldız
http://www.youtube.com/watch?v=WP-mWRUVESc Ve Bir Gün Sözler Köşkü - Mehmet Yıldız
http://www.youtube.com/watch?v=W7MCC-6mFLg Bilek Kesmek Hikaye, Sen Hiç UMUT Kestin mi ? - Mehmet Yıldız
http://www.youtube.com/watch?v=mvXOe6wkG8w Deli Kızım Uyan Söylenenler Yalan - Mehmet Yıldız
http://www.youtube.com/watch?v=213ynnnNYFQ Rabbinizi Hiç Böyle Tanımış Mıydınız? - Mehmet Yıldız
http://www.youtube.com/watch?v=ixUdehUTRdM Neden Allah Bana Sormadan Beni Yarattı? - Mehmet Yıldız
bu videoları izleyin beyler
özellikle ateist ve deistler... -
114.
0@89 tabi ya kesin cemaattensin dıbına koyim.
-
115.
0@93 aynen kardeşim dünya işlerine karışsa bu kadar zütveren ne gezsin dünyada.
-
116.
+2Başlatma lan deizmine
Ateist olmayan cehenneme gider
Ccc Darwin ccc - 117.
-
118.
0@84 eğer kendini telkin edeceksen yararı olacağını düşünüyorsan edebilirsin. Ben kendi adıma söyleyeyim etmiyorum ve saçma buluyorum. Ama mesela bir insan düşün çok hasta, tanrı olsun ya da olmasın önemli değil kendi dininin tanrısına büyük bir inançla bağlıysa gerçekten dualarının onu iyileştireceğine inanıyorsa iyileşme sürecine girebilir bunun dolaylı sebebi duadır evet burda duası kabul olmuş işte diyebilirsin ama olay ne tanrıdır ne duadır olay insanın pgibolojisidir. Klagib bir örnek vereyim aynı hasta doktor bu ilaç seni kesin iyileştirecek derse (hastalıkla alakasız bir ilaç) hasta yine iyileşme sürecine girebilir. Verdiğim örnekleri sonuçlandırırsak aslolan insan pgibolojisidir ne dua ne tanrı bunun tekelindedir.
Not: normalde kimseye böyle ciddi yazmam samimiyetine inandım yardımcı oluyorum. -
119.
0@97 güldürdün nays bin :D
-
120.
0@99 yok kardeşim bende ciddiyim teşekkürler bilgin için mantıklı geldi..
-
greta huursu free kurdistan istemiş
-
allah bulunduğu konumu hak etmiyor
-
wowgirl boobs capsi için fiyat belirliyoruz
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 28 11 2024
-
ferreoooooooooooooooooooooooooooo
-
cccrammsteinccc nicki
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 29 11 2024
-
koyu mavi ruhlu adam nickii
-
nereye bakıyor filminde ki hıyarlar
-
belki hata yapıyoruz
-
operasyon çocuğu nedemek
-
saçının teli bile gözüken kadın
-
çok sinirliyim baba
-
bizim derdimiz allahla
-
slavia prag fener maci
-
tarık mengüç te keçi bakanı olsun
-
herkes uyuduysa bende gideyim artık
-
tekniğin güzel ama geliştirmen lazım
-
2 adet terörist başlığımı cugulamış
-
1 milyon altı 0 araba önerisi
-
yarı keçi yarı insanım
-
melisaya bastım sonra agama pasladım
-
kapatsaniza bu siteyi oglum
-
mod şikayetlerinizi
-
erkeklerin hak ettiği anca bu
- / 1