1. 51.
    0
    oha lan çok akıcı olmuş okurken ezberledim
    ···
  2. 52.
    0
    feyz alarak okudum
    ···
  3. 53.
    0
    okudum karşim ibretlik bi paylaşım
    ···
  4. 54.
    0
    okumalara doyamıyor insan eline yüreğine sağlık kardeşim
    ···
  5. 55.
    0
    @1 süphanallah ibretlik paylaşım kardeşim hepsini okudum. ama fazla özet olmuş.
    ···
  6. 56.
    0
    üzerinde yıllarca düşünülecek bir proje hay amısını yiyim aklıma gelmemişti

    Sağol Pampa
    ···
  7. 57.
    0
    işime yaradı paylasım için saol
    ···
  8. 58.
    0
    eyw kardeşim adamsın çok iyi olmuş bunu paylaşmn ne zamandır ilk defa kendimi bu kadar kaptırdım daldım okudum insanı alıp uzaklara zütürüo
    ···
  9. 59.
    0
    detay ver bin
    ···
  10. 60.
    0
    kod yapısı iyi özet geç bin
    ···
  11. 61.
    0
    özet geç bin.
    ···
  12. 62.
    0
    ya sizin dıbınızı yolunuzu gibeyim. bu kadarcık yazıya mı özet geç bin diyosunuz. kardeşim ayrıntılı metni bi pm at bakalım
    ···
  13. 63.
    0
    @1 çok kısa olmuş panpa konuyu biraz aç
    ···
  14. 64.
    0
    Bu makalemizde TCP protokolüyle basit bir Client/Server programı yapacağız, C# ile socket programlama yapabilmek için System.Net. Sockets isimalanı altında bulunan sınıfları kullanacağız. Yapacağımız programda server bir console uygulaması, client ise windows formlarını kullanarak yapacağımız windows uygulaması olacak. Amacımız basit bir Client/Server çatisi kurmak olduğu için uygulamamız çok basit olacaktır. Siz yazının tamdıbını dikkatlice incelediğinizde ve yaratıcılığınızı kullandığınızda çok daha gelişmiş uygulamalar yapabilirsiniz. Belki bir sunucu tabanlı script dili bile geliştirebilirsiniz * . şimdi yazacağımız programda kullanıcı Windows uygulaması vasıtası ile server olan programımıza bağlanacak. Form üzerinde bulunan butona tıkladığımızda yine form üzerinde bulunan textbox girişindeki yazıyı server programımız alacak ve yazıda kaç karakter olduğunu client progrdıbına gönderecek. Client program ise bir mesaj kutusu ile kullanıcıya bildirecek.Öncelikle client olan kullanıcıdan mesajın geldiğini düşünürek Server programımızı yazalım. Server programımızı yazmaya başlamadan önce programda Soket programlama için kullandığımız sınıflara ve onların üye fonksiyonlarına kullandığımız kadarıyla bir göz atalım.

    :::: TcpListener Sınıfı(System.Net. Sockets) ::::

    TcpListener sınıfı TCP protokolü ile çalışan servislere bağlanmamızı sağlar. Mesela HTTP ve FTP protokolleri TCP servislerini kullanırlar. TcpListener sınıfının kurucu fonksiyonunu 3 değişik şekilde çağırabiliriz.

    1- )IPEndPoint sınıfını kullanarak IP numarası ve port numarası içeren bir bilgiyi kullanma yolu ile
    2- )IP adresi ve port numarasını geçerek çağırma
    3- )Sadece Port numarası ile çağırma.Bu durumda varsayılan ağ arayüzünüz TCP servislerini sağlayacaktır.

    Biz bu programda 3. şıktaki gibi bir kullanımı tercih ettik.

    public void Start();

    TcpListener sınıfına ait bu metod network servislerinden ilgili port'u dinleyerek verileri almaya başlamamızı sağlar.

    public Socket AcceptSocket();

    TcpListener sınıfına ait bu metod veri transferi için geri dönüş değeri olarak bir Socket nesnesi döndürür.Bu geri dönen socket ilgili makinanın IP adresi ve port numarası ile kurulur.(kurucu işlev ile)

    Socket Sınıfı ile ilgili aşağıdaki örneği inceleyelim

    Socket s = new Socket(AddressFamily. InterNetwork, SocketType. Stream,ProtocolType.Tcp );

    Socket sınıfının bu kurucu işlevi parametre olarak AdressFamily dedigimiz adresleme semasi Soket tipi ve kullanacagimiz protokol tipini alir. Bu 3 paremtere de .NET Framework class kütüphanesinde Enum sabitleri olarak tanimlanmistir.

    Programimizda yazdigimiz "Socket IstemciSoketi = TcpDinleyicisi. AcceptSocket();" satiri ile geri dönen soket nesnesinde bu 3 parametrede tanimlanmistir.

    public bool Connected();

    Bu metod ile Soketin baglanip baglanmadigini geri dönen bool degeri ile anliyoruz. Eger soket hedef kaynaga bagliysa true degilse false degerine geri döner.

    Ön bilgileri aldığımıza göre server programımızı yazalım. Aşağıdaki ilk kaynak kod server.cs dir. Satır aralarına size yardımcı olabilecek yorumlar ekledim. Kaynak dosyayı özellikle makaleme dosya olarak eklemiyorumki siz aşağıdaki kodları tek tek yazıp daha iyi öğrenin.

    :::: TcpClient Sinifi(System.Net. Sockets) ::::

    Tcp servislerine bağlantı sağlamak için TcPClient sınıfı kullanılır. Istemci programımızda TcpClient sınıfının kurucu işlevini kullanıyoruz. ilk parametre bilgisayar adı ikincisi ise port numarasıdır.

    public NetworkStream GetStream();

    Bu metod ile belirtilen port tan gelen veriler bir NetworkStream nesnesine aktarılır. GetStream metodunun geri dönüş değeri NetworkStream olduğu için atama işlemini NetworkStream türünden bir nesneye yapmamız gerekir.

    Not: Yeşil ile yazılan satırlar yorum satırlarıdır. Html formatında bir alt satıra inmiş olan yorum satırlarını copy&paste ile progrdıbınıza aktarırken o satırları tekrar tek satır haline getirmeyi unutmayın, aksi halde progrdıbınız derlenemez.

    //Server.cs

    using System; // bunu her zaman eklememiz lazim
    using System.IO ; //StreamReader ve StreamWriter siniflari için
    using System.Net. Sockets; // Socket, TcpListener ve NetworkStrem siniflari için

    public class Server
    {

    public static void Main()
    {



    TcpListener TcpDinleyicisi = new TcpListener(1234);
    TcpDinleyicisi. Start();

    Console. WriteLine("Sunucu baslatildi... ") ;

    /
    if (!IstemciSoketi. Connected)
    {
    Console. WriteLine("Sunucu baslatilamiyor... ") ;
    }
    else
    {
    //Sonsuz döngü sayesinde AgAkimini sürekli okuyoruz
    while(true)
    {
    Console. WriteLine("Istemci baglantisi saglandi... ");

    //IstemciSoketi verilerini NetworkStream sinifi türünden nesneye aktariyoruz.
    NetworkStream AgAkimi = new NetworkStream(IstemciSoketi);

    //Soketteki bilgilerle islem yapabilmek için StreamReader ve StreamWriter siniflarini kullaniyoruz
    StreamWriter AkimYazici = new StreamWriter(AgAkimi);
    StreamReader AkimOkuyucu = new StreamReader(AgAkimi);

    //StreamReader ile String veri tipine aktarma islemi önceden bir hata olursa bunu handle etmek gerek
    try
    {
    string IstemciString = AkimOkuyucu. ReadLine();

    Console. WriteLine("Gelen Bilgi:" + IstemciString);

    //Istemciden gelen bilginin uzunlugu hesaplaniyor
    int uzunluk = IstemciString. Length;

    //AgAkimina, AkimYazını ile IstemciString inin uzunluğunu yazıyoruz
    AkimYazici. WriteLine(uzunluk. ToString());

    AkimYazici. Flush() ;
    }

    catch
    {
    Console. WriteLine("Sunucu kapatiliyor... ");
    return ;
    }
    }
    }

    IstemciSoketi. Close();
    Console. WriteLine("Sunucu Kapatiliyor... ");
    }
    }

    işte buda Istemci programımız. Öncelikle şunu belirtiyimki aşağıdaki kodların çoğunu Visual C# kendiliğinden hazırladı, o yüzden size Tavsiyem Visual C# kullanmanız. Öncelikle aşağıdaki şekilde gördüğünüz form yapısını benzer bir form hazırlayın. Sonra da buton_click metodunu form_kapatma metodunu ve using ifadelerini ekleyin. Yada zamanınız çoksa aşağıdaki kodları teker teker yazın. (isteyene kaynak kodu da gönderebilirim)

    //client.cs

    using System;
    using System.Net. Sockets;
    using System.IO ;
    using System. Drawing;
    using System. Collections;
    using System. ComponentModel;
    using System. Windows.Forms;
    using System. Data;

    public class Form1 : System. Windows.Forms. Form
    {
    //Burda server da tanımladıklarımızdan farklı olarak TcpClient sınıfı ile serverdan gelen bilgileri alıyoruz
    public TcpClient Istemci;
    private NetworkStream AgAkimi;
    private StreamReader AkimOkuyucu;
    private StreamWriter AkimYazici;

    private System. Windows.Forms. Button buton;
    private System. Windows.Forms. TextBox textbox;

    private System. ComponentModel.Container components = null;

    public Form1()
    {
    InitializeComponent();
    }

    protected override void Dispose( bool disposing )
    {
    if( disposing )
    {
    if (components != null)
    {
    components. Dispose();
    }
    }
    base. Dispose( disposing );
    }

    private void InitializeComponent()
    {
    //Bu satırları Visual C# oluşturdu.
    this. buton = new System. Windows.Forms. Button();
    this. textbox = new System. Windows.Forms. TextBox();
    this. SuspendLayout();

    this. buton.Location = new System. Drawing.Point(8, 40);
    this. buton.Name = "buton";
    this. buton.Size = new System. Drawing.Size(248, 23);
    this. buton.TabIndex = 0;
    this. buton.Text = "Sunucuya Baglan";
    this. buton.Click += new System. EventHandler(this. buton_Click);

    this. textbox.Location = new System. Drawing.Point(8, 8);
    this. textbox.Name = "textbox";
    this. textbox.Size = new System. Drawing.Size(248, 20);
    this. textbox.TabIndex = 1;
    this. textbox.Text = "Buraya Sunucuya göndereceginiz yaziyi yazin";

    this. AutoScaleBaseSize = new System. Drawing.Size(5, 13);
    this. ClientSize = new System. Drawing.Size(264, 69);
    this. Controls.AddRange(new System. Windows.Forms. Control[] {
    this. textbox,
    this. buton});
    this. MaximizeBox = false;
    this. Name = "Form1";
    this. Text = "C#nedir?com";
    this. Closing += new System. ComponentModel.CancelEventHandler(this. form1_kapatma);
    this. Load += new System. EventHandler(this. Form1_Load);
    this. ResumeLayout(false);
    }

    Application.Run(new Form1());
    }

    //From1 yüklendiğinde TcpClient nesnesi oluşturup AgAkımından(NetworkStream) verileri okuyoruz
    private void Form1_Load(object sender, System. EventArgs e)
    {
    try
    {

    MessageBox. Show("Sunucuya baglanmada hata oldu... ");
    }
    }

    //TVe bütün oluşturduğumuz nesneleri form kapatıldığında kapatıyoruz.
    public void form1_kapatma(object o , CancelEventArgs ec)
    {
    try
    {
    AkimYazici. Close();
    AkimOkuyucu. Close();
    AgAkimi. Close();
    }

    catch
    {
    MessageBox. Show("Düzgün kapatilamiyor");
    }
    }
    Tümünü Göster
    ···
  15. 65.
    0
    ellerin dert görmesin pampa hızır gibi yetiştin
    ···
  16. 66.
    0
    reserved, tekrar okumak için
    ···
  17. 67.
    0
    çok yararlıydı çok saol güzel kardeşim
    ···
  18. 68.
    0
    hepsini okudum panpa. çok sağol
    ···
  19. 69.
    0
    @1 özet geç bin
    ···
  20. 70.
    0
    noktası virgülüne kadar okudum amk.

    ben bi' nirvana'ya ulaşıp geliyorum.
    ···