/i/Soru Cevap

Bilmemek değil başlık açmamak ayıptır...
  1. 1.
    +1 -1
    1) kader kavramı varken hür iradeden bahsetmek mümkün mü? kader kavrdıbının yaratıcısının şahısların hür iradesiyle kendine tapmasını beklemesi ne kadar doğru? ayrıca yarattığı kulları sınava sokup sonunda başarısız olanları sonsuza kadar cehennemde yakması allah’ın merhamet kavrdıbına ne kadar uygun? sonuçta kendi yarattığı kuluna bir kader bahşedip kaderini yaşayan kuluna ceza veriyor.

    2) ot kullanımın yasak olmasının mantıklı açıklaması nedir? bireyin kendi bedenini istediği gibi kullanma özgürlüğü yok mudur? kendisinden başka kimseye zarar vermediği eylemden dolayı bireylerin cezalandırılması ne kadar doğru?

    istediğiniz sorudan başlayabilirsin süreniz 20 dakika.
    ···
  2. 2.
    0
    1. Sorunun cevabı
    Sümercede nam ve namtar diye iki kelime vardır
    Nam demek Tanrının yazdığı değiştirilemez olandır yani Kader örn:ölüm
    Namtar ise insanın kendine tayin ettiği değiştirilebilir olandır yani Kısmet örn:bir işte başarılı olmak
    Yaratıcının, kulun tanrıya hür iradesiyle inanmasını beklemesi doğru çünkü insan inanıp inanmamyı kendi seçer yani Kısmet.
    Tanrı her kulu cehennemde sonsuza kadar yakmayacak
    ···
    1. 1.
      0
      peki sence Tanrı’nın durup dururken “ dur ben insan yaratayım bunları sınava sokayım başaramazlarsa cayır cayır yakayım” mantığı mazoşistçe değil mi? ne gerek var yani?
      ···
    2. 2.
      0
      Tanrı gizli bir hazineydi bilinmek istedi bu yüzden mahlukatı yarattı
      ···
    3. 3.
      0
      Cayır cayır yakmak hikaye
      ···
    4. diğerleri 1
  3. 3.
    0
    Ot kullanımı ceza kanununa göre yasaktır. Fakat ama lakin ancak sigara ot kullanımından daha zararlı olmasına rağmen yasaldir.
    ···
    1. 1.
      0
      tamam işte mantıklı mı sence bu?
      ···
    2. 2.
      0
      Elbette mantıklı değil fakat ciddi sermaye yapıları insanları yönlendirebiliyor. Avrupa ülkelerinde birey devlet ilişkisi , kesinlikle bireyin özgürlüğünü kisitlayamaz. Ama gelişmemiş veya az gelişmiş ülkelerde malesef siyasi iradeleri toplumu şekillendirme işine girisiyorlar buda malesef bireyin kendine ait olan şeylerin hakkını ariyamiyoralar. Özetle. Ot zararlı dahi olsa bakkalda satılan sigaradan daha az zararsız ve erişimi zor dur. Ve mantığın hatası zararlı olan şey serbest zararsız olan yasaktır.
      ···