-
12.
0Kesin cevabını veriyorum kardeşim tatmin olacaksın emin ol. Özetleyerek anlatıyorum. Allah bu ayeti vermiş ama sonrasında başka bir ayette bu günah için tövbe edeni affedeceğini söylemiştir (hemen sonraki ayet olabilir hatırlamıyorum bakabilirsin). Kuran'da bildiğimiz üzere söz sanatları vardır. Mecaz kullanım da bunlardan birisidir. Ellerini kesmek bizi burada ilgilendiren kelime. Acaba bu kelime mecaz anlamda mı yoksa gerçek anlamda mı kullanılmış ? Eğer ki Allah, tövbe eden kulunu affedecekse elini kesmenin ne anlamı var ? Geri dönüşü olmayan bir şey bu. Zina cezası olsa sopa falan olabilirdi çünkü geri dönüşü var o geçici bir ceza ama eli kesilen bir insanın geri dönüşü olmaz. E madem gerçek anlamlısı mantıksız, o halde bir de mecaz düşünelim. Ellerini kesmek demek, hırsızlığa uzanan gücünü kesmek demek olabilir mi ? Mesela elden ayaktan düşmek deyimini düşün: güçsüzleşmek. Ya da benim elim uzundur gibi bir cümle düşünürsek burada gücümüzden bahsetmiş oluruz değil mi ? Kuran'da da aynen bu anlamda kullanılmıştır. Ellerini yani güçlerini kesersen hem o insan bir daha aynı günahı işleyemez, hem kendine ve başkasına zarar veremez hem de Allah onu affettiği zaman geri dönüşü olur. Güçlerini nasıl keseceğiz dersen, ona emir veren biri varsa onu cezalandırırsın ya da mensup olduğu örgütü dağıtırsın ve ya hapse atarsın vs.
-
11.
0Yarramun başı oku oku o eli kesebilmek için olan şartlara bakıyorlar adam açlıktıan mı çalmış meslek haline mi getirmiş yoksa hemen gel elini keselim muallakevladı demiyorlar
-
10.
0Selamun aleyküm bunu cami imdıbına sor o daha iyi bilir
-
9.
0Kesme kardeş yazık edersin ayetleri cımbızla çekme, hırsızlık yaptıysan elinden gelen tek şey tövbe edip bir daha yapmamak
-
8.
0Her şeyi mükemmel yarattık diyen tanrının insanlara sunduğu dini inançlarda sünnet var hocut böyle bir paradoksu çözebilirsen eğer birşeyleri aşarsın
-
7.
+1elini kesmekle allaha ortak koşmak arasında ne gıbı bır bag kurdun hıc anlamadım allah tan baskasından medet uman atese tapan seytana tapanlar sırk kosar senın dedın sırk kosmak degıl olsa olsa günah olur
-
-
1.
0panpa olay bildiğin gibi değil
-
1.
-
6.
+1şirk Allah'tan başkasını ilah edinmedir.. Allah hırsızlık yapanın elini kes diyorsa kesersin, şirk olmaz.. açıklayıcı oldu mu kardeşim?
-
-
1.
0Biz eğerki birini yargılayıp ceza kesmeye kalkarsak allahla kul arasına girmiş olmaz mıyız ne de olsa suçlu dediğimiz kişinin haklı haksızlığını bitek allah bilebilir kendimizde bunu bilip ceza kesebilecek yetkiyi nasıl buluyoruz sorum tam bu aslında
-
-
1.
0o yüzden en az iki şahit olmazsa kesemiyorsun kardeşim.. bir yerde durmak lazım di mi, yoksa toplum düzene giremez..
-
1.
-
2.
0iki şahit yetmez ki sonsuz allahtan bahsediyoruz adaleti sağlama cezalandırma yetkisi bizde olmamalı bence
-
-
1.
0herkes hırsızlık, tecavüz ve bilimum suç işler o zaman, onu nasıl engellemeyi düşünüyorsun?
-
1.
-
3.
0Bunun için devletler var yasaları var ve şuanda türkiyedeki yasalara göre verilen ceza kişiyi cezalandırmak için değil toplumu korumak içindir. Ama eli kegib bi adamın yaşamı asla tam olamaz ki bence bu kişiyi cezalandırmadır.
-
-
1.
0müebbet hücre cezası alan elleri sağlam adam veya kadının yaşamı tam mıdır ki?
-
1.
-
4.
0Haklısın orda da allahın verdiği özgürlüğü alıyosun
diğerleri 2 -
1.
-
5.
0Kardeşim Allahın kendi hükümleri böyle böyle emretmiş o yüzden Allahın isteği dogrusunda olduğundan herhangi bir günahı yoktur
-
4.
0Allahın "kusursuz" yarattığı çükü kesiyorsun ya mısır inancına göre sünnet olarak. O neden olmasın
-
-
1.
0kuranda sünnet yazmaz. hadis o.
-
2.
0Evet yazmaz biliyorum. Ama uygulama olarak dini ritüel ve hala var.
-
-
1.
0Sünnet dini bir ritüel değildir, bir adettir.
-
1.
-
1.
-
3.
0Hangi ayette yaziyor o
-
2.
0okumayın din oldum
-
1.
0Şu sorumu cevaplasın kafayı yicem malum kuranda bir ayette hırsızlık yapanın elini kesin diyor tamam kesilebilir onda sıkıntı yok da biz allahın yarattığı eli kesersek şirk koşmaz mıyız lan ?
başlık yok! burası bom boş!