1. 19.
    0
    ozet yuklenıyorrrrr
    ···
  2. 18.
    0
    reserved
    ···
  3. 17.
    0
    okumadım biriniz özet geçtin
    ···
  4. 16.
    0
    kör oldum
    ···
  5. 15.
    0
    bunu okuyacağıma suriye bize girsin amk
    ···
  6. 14.
    0
    özet geç bin
    ···
  7. 13.
    0
    bu nedir kardeşim bu ne ya
    ···
  8. 12.
    0
    usta sen naptın ya
    ···
  9. 11.
    0
    @10 ahlarla wahlarla trt yolda spıkerı aq
    ···
  10. 10.
    0
    ah be canım kardeşim, ah be güzel kardeşim. sen olsan bu yazıyı okur muydun? kendini bi benim yerime koy.
    ···
  11. 9.
    0
    panpa normalde okumayı seven bi insanım. ama bu da okunmaz ki canım kardeşim , güzel kardeşim benim.
    ···
  12. 8.
    0
    upzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
    ···
  13. 7.
    0
    normal olarak okumadım. Ama özet olarak bana burada nelerden bahsettiğini söylersen ve ilgi çekerse okuyacağım. Başlıktan bir halt anlaşılmıyor yani.
    ···
  14. 6.
    0
    bak güzel kardeşim,bak canım kardeşim
    ···
  15. 5.
    0
    bak canım kardeşim, bak güzel kardeşim...
    ···
  16. 4.
    0
    am züt meme
    ···
  17. 3.
    0
    Bu Dinozorlar Neden Bu Kadar Büyük ?

    Oyunda bir de yoğun bir şekilde birimlerin yön bulma problemi var. Birimlerin kimileri çok büyük, kimileri ise çok küçük olduğundan zaman zaman dediğinizi uygulamayabiliyorlar. Hatta küçük ve büyük birimlerden oluşan bir grup seçerseniz sonuç kesinlikle bu grubun bir yerde takılı kalması olabiliyor. Bu da savaşlarda insanı çileden çıkarabiliyor. Ama bu sorunlar bir yamayla düzeltilemeyecek problemler değiller. Çoğu stratejide es geçilen yapay zeka da bu oyunda çok başarılı bir şekilde hazırlanmış. Tüm zorluk seviyelerinde yapay zeka iyi savaşlar çıkarabiliyor. Zaman zaman da saçmalayabiliyor yapay zeka. Bunu yaşadığım iki örnekle hemen açıklayayım; bir haritada benim uzun menzilli silahlara sahip birimlerim vardı, karşımdaki düşmanların ise yakın dövüş silahlara sahip birimleri ve ben onların beni vuramayacağı bir yerden onlara ateş ediyordum. Düşman ise hiçbirşey yapmıyordu, kaçacağı yerde öyle ölmeyi bekliyordu. Diğer saçmalık ise düşmanlar duvarlara vb. binalara saldırırken oluyor. Duvara saldırıyorlar, ben ordumla yanlarına gelince de beni kale almayıp duvara saldırmaya devam ediyorlar. Ben de kolayca hepsini öldürüyorum. Bunlar yapay zekada gördüğüm aksaklıklar, bunlar da olmasa bu oyun gerçekten de klagib olabilirdi.

    Son sözlerime gelirsem; her ne kadar yapay zekada ve grafiklerde bazı küçük sorunları olsa da gene de ParaWorld bu sene çıkan en iyi RTS oyunlarından biri bana göre, tabi bunda dinozorlara aşırı derece ilgi duymamın etkisi de olabilir ama sonuçta bana Age Of Empires 2 günlerimi hatırlattı. O zamandan beri bu kadar dengeli ve mikro yapının bu kadar önemli olduğu bir RTS oyunu oynamamıştım. Eğer RTS türü oyunlardan hoşlanıyorsanız, bu oyunu mutlaka denemelisiniz, yoksa çok şey kaçırırsınız. Herkese iyi oyunlar.
    ···
  18. 2.
    0
    Üç kaynağın yanı sıra oyunda bir de dördüncü kaynak olarak kafatası yer alıyor. Kafatası oyundaki birimlerin rütbelerini arttırmaya ve bazı özel geliştirmeleri yapmanıza olanak tanıyor. Eğer yeterince kafatasına sahipseniz, birimlerinizin rütbelerini arttırıp, onlara daha fazla sağlık ve zırh puanı kazandırabiliyorsunuz. Hero birimlerinin rütbelerini dahi arttırıp yeni özellikler kazandırabiliyorsunuz. Kafatasını ise düşmanlarınızı veya haritada dolaşan dinozorları öldürerek elde ediyorsunuz. Haritada dolaşan dinozorlar 3 çeşide ayrılıyorlar; ilki sizi gördükleri anda ve onlara saldırınca kaçan dinozorlar, ikincisi eğer siz onlara saldırırsanız size karşılık veren dinozorlar, üçüncüsü ise sizi gördükleri anda size saldıran dinozorlar. Hangi dinozorun nasıl davranacağını dinozorun üzerine gelince çıkan menüden öğrenebilirsiniz.

    Oyundaki birimler ParaWorld"ü en zevkli yapan etmenlerin başında geliyor. Oyuna ilk başladığınızda okçu, mızrakçı gibi zayıf birimler üretebiliyorsunuz. Ama oyunda teknoloji atladıkça, Stegosaurus, Triceratops hatta T-Rex gibi dinozorlar üretebiliyorsunuz. Taverna binasını kurduğunuz zaman ise hero birimlerini üretme şansına erişiyorsunuz. Hero birimleri oyunun en güçlü birimleri ve hepsinin özellikleri de birbirinden farklı. Herolar ırkınıza özel yetenekler de kazandırabiliyorlar. Kimileri birimlerinizin zırhlarını güçlendiriyor, kimisi birimlerinizin hızını arttırıyor. Oyunda ürettiğiniz dinozorların hepsi de zırhlı ve üzerlerine silahlar takılmış bir şekilde karşınıza çıkıyorlar. Ayrıca oyunda makineli tüfek, ateş silahı gibi günümüzün silahları da bulunuyor. T-Rex ile bir tankın kapışmasını seyretmek bile insanı neşelendiriyor. Oyunda deniz birimleri de es geçilmemiş, zaman zaman denizlerde de hayli büyük çatışmalar yaşanabiliyor. Deniz savaşının olmasına çok sevindim diyebilirim, zamanın stratejileri deniz savaşlarına gereken önemi vermiyorlar ve çoğu RTS oyununda göremiyoruz. Ama ParaWorld bu yönden de benden artı puan almayı hak ediyor. Oyunda haritalarda Age Of Empires 2"nin reliclerine benzeyen itemler de var. Bu itemler ırkınıza bazı özellikler kazandırabiliyor. Bunları görürseniz kaçırmamaya dikkat edin.

    Biri Age Of Empires 2 mi dedi?

    ParaWorld"ü diğer strateji oyunlarından ayıran birkaç özelliği de var. Bunlar Army Controller ve Army Builder. Army Builder oyuna başlamadan, oyuna başlayacağınız birimleri seçebilmenize imkan tanıyor. Bunu yapabilmeniz için belirli bir puanınız var. Bu puanı kullanarak oyuna istediğiniz birimle başlayabiliyorsunuz; bu da oyundaki stratejinizi etkiliyor hemen örnek vereyim. Hemen gelişmek mi istiyorsunuz, o zaman puanlarınızı işçilere yatırın ve oyuna çok işçiyle başlayın. Düşmanınızı hemen haritadan silmek mi istiyorsunuz, o zaman oyuna bir orduyla başlayın. Puanlarınızı kaynak için de harcayabilirsiniz, eğer oyuna çok kaynak ile başlamak istiyorsanız puanlarınızı kaynaklarınıza yatırın. Bunlardan size uygun olanı bulup daha ileriki oyunlarda kullanmak için kayıt etme şansına da sahipsiniz. Diğer özellik olan Army Controller"a gelirsek; Army Controller"a kısaca ekranın sol tarafında birimlerinizi görebildiğiniz kutu diyebiliriz. Bu kutuda oyunda ürettiğiniz tüm birimleri görüp kontrol edebiliyorsunuz. Ayrıca herkesin ne işle meşgul olduğunu (yiyecek, odun, taş toplama, düşmana saldırma vb.) , sağlık puanlarını görebiliyorsunuz. Ve gördüğünüz birimlere iki kere tıklayarak kontrol edebiliyorsunuz. Hangi birimlerin rütbeli, hangilerinin rütbesiz olduğunu görebiliyorsunuz. Oynayış biçiminize gore birimlerinizi gruplandırabiliyorsunuz. Kısacası birimlerinizi haritada tek tek aramak yerine buradan rahatça yönetebiliyorsunuz. Bana göre tek kötü yanı ekranda çok fazla yer işgal etmesi, ama kapatma özelliği de var tabi ki.

    Oynanıştan bahsettik, gelelim oyunun teknik özelliklerine; oyunun grafik motoru genel olarak güzel gözüküyor. Ortam çok iyi yansıtılmış, ağaçların yapraklarının sallanması ve bitki örtüsü çok iyi yapılmış, milyonlarca yıl geride olduğunuzu hissedebiliyorsunuz. Oyundaki Fog Of War efektini de çok sevdiğimi söyleyebilirim, diğer RTS oyunlarındaki siyahlık yerine bu oyunda beyaz sis kullanılmış ve hayli de iyi olmuş. Oyunda gece-gündüz dönüşümü de var ve gerçekten görülmeye değer. Tüm gölgeler günün değişik saatlerine göre değişiyor. Su efektleri de bir hayli başarılı olarak yapılmış. Bu grafikleri tamamıyla görebilmek için en az Nvidia GeForce 6600GT ekran kartı şart. Oyundaki karakterlerin animasyonları ise çok kötü yapılmış. işçilerin koşması, kaynak toplaması vb. ilk gördüğünüzde gülesiniz geliyor. Oyunun senaryosundaki ara videolar da oyun motoru ile yapılmış ve buradaki karakter animasyonları da sırıtıyor. Keşke bu videolar da oyunun introsundaki gibi yapılsaydı, işte o zaman tadından yenmezdi. ParaWorld"de de diğer RTS oyunlarında olduğu gibi ekrana zoom yapabiliyor ve kamerayı 360 derece döndürebiliyorsunuz. Kısacası oyunun grafikleri birkaç ufak tefek ekgiblik dışında günümüzdeki strateji oyunlarının teknolojisinde. Oyunun ses efektleri zamana göre zayıf kalsa da yine de vasatın üstünde, seslerde tek beğenmediğim karakterlerin arasında olan dialoglar oldu, hepsi de çok amatörce yapılmışlar. Müzikler ise güzel olsa da bir süre sonra kendilerini tekrarlamaya başlıyorlar.
    Tümünü Göster
    ···
  19. 1.
    0
    Çocukken tüm yaşıtlarım gibi ben de dinozorlara karşı ilgi duyardım, onlar hakkında yapılmış belgeseller ve çizgi filmler izlerdim. 1993 yılında ise Jurassic Park adlı filmin gösterime girmesi ile adeta tüm hayallerime kavuşmuş oldum. Jurassic Park bana dinozorlarla ilgili istediğim her şeyi vermişti. Filmin zamanında ise alanların hatırlayacakları "Dinozorlar" isminde bir dergi satılıyordu. Bu derginin tüm sayılarını almışımdır, hatta derginin verdiği fosforlu T-Rex maketi hala odamın bir köşesinde durur. Neyse biz en iyisi film sektöründen oyunlara dönelim. içinde dinozorları bulunduran ve iyi denilebilecek oyun sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Aklıma şu anda aksiyon oyunları Dino Crisis ve Turok serisi geliyor. ParaWorld"e dönecek olursak; çıkmadan öyle çok da reklamı yapılmış bir oyun değildi, bu gerçekten çok garip bir durum. Neden derseniz, ParaWorld bu sene oynadığım en iyi RTS oyunlarından biri oldu. Eğer siz de Jurassic Park filmini sevdiyseniz ve strateji oyunlarından hoşlanıyorsanız, doğru yerdesiniz demektir, ParaWorld"e hoş geldiniz.

    Oyunun hikayesi kötü bilim adamlarını ve paralel dünyaları konu alıyor. Oyun hayli de ilginç bir hikayeye sahip. 19. yy."ın başlarında SEAS adı verilen gizli ve kötü bilim adamlarından oluşan bir grup, paralel dünyalar arasından seyahat etmenin yolunu bulurlar. ilk seyahat ettikleri dünya ise düşmanları yenebilmek için dinozorları eğiten ve üzerlerine modern teknoloji silahlar takan kabilelerin yaşadığı ParaWorld"dür. Bundan daha önemli olan ise ParaWorld"ü ziyaret eden bilim adamları orada kaldıkları sürece hiç yaşlanmadıklarını fark ederler. Anthony Cole, Stina Holmlund ve Bela Andras Benedek adlarındaki üç serbest bilim adamı ise kendi çabalarıyla bu dünyayı keşfederler. Bu durumdan endişe duyan SEAS"ın başındaki Jarvis Babbit, bu üç bilim addıbını gerçek dünyadaki merkezine çağırır ve onları araştırma yapma bahanesiyle ParaWorld"e gönderir ama asıl amacı onlardan kurtulmaktır. Bizim oyundaki amacımız ise, bu üç bilim adamıyla ParaWorld"ün tehlikelerine karşı koymak ve gerçek dünyaya dönmenin bir yolunu bulmak. Üç bilim adamı oyun süresince zaman zaman birlikte çalışacaklar, zaman zaman ise birbirlerinden ayrılacaklar. işte burada devreye oyunun oynanabilir üç ırkı giriyor; Norseman, Dustriders ve Dragon Clan. işte hikayenin burasında biraz kırılmalar gözüküyor. Nasıl oluyor da bu üç bilim adamı ParaWorld"e geldikleri zaman bu dünya hakkında bu kadar bilgili olabiliyorlar ve aslında savaşçı olmadıkları halde ırklarının en güçlü birimleriler? Kim bilir belki de eski yaşamlarında savaşçıydılar. Ayrıca oyundaki pek çok diyalog da özensiz hazırlanmış. Ama ne olursa olsun ParaWorld"ün hikayesi bir RTS oyununa göre bayağı güzel yapılmış.

    Paralel Evrende Sıkışıp Kalmak Böyle Olsa Gerek

    Oyunun oynanış açısından diğer RTS oyunlarından pek bir farkı yok, bu kötü bir şey mi, bana göre değil. Oyunda Senaryo, Skirmish ve Multiplayer modları var. Alıştırma bölümü ise senaryo bölümünün ilk bölümü olarak düşünülmüş, isterseniz geçebiliyorsunuz ama iyi bir RTS oyuncusuysanız bile, alıştırma bölümünü oyuna alışmak için oynamanızı tavsiye ederim. Tüm RTS oyunlarında olduğu gibi bu oyunda da bir ana binanız var, gelişip ve birimler üretip diğer ırklara saldırıyorsunuz. ParaWorld"de 3 tane ana kaynak var. Bunlar odun, yiyecek ve taş, bu kaynakları işçilerimizle topluyoruz. Yeteri kadar kaynak toplayınca ise ana binamızdan teknoloji atlıyoruz. Teknoloji atlamak bize yeni birimleri ve binaları açmamızı sağlıyor. Oyundaki 3 ırkın özellikleri de birbirinden farklı olarak hazırlanmış. Norsemen ırkı yakın savaşlarda etkililer, Dustriders ise oyunun en hızlı birimlerine sahip, Dragon Clan ise uzak mesafeden oldukça etkili birimlere sahip. Strateji oyunlarındaki en önemli özellik ırklar arası dengedir, bu oyundaki ırklar çok dengeli hazırlanmış. Zaman zaman kendimi Age Of Empires 2 oynuyormuş gibi hissettim, oyun yapısı Age Of Empires 2"ye oldukça benziyor.
    Tümünü Göster
    ···