1. 1.
    0
    şimdi geçen cuma sohbette hoca diyoki allah kaderi yazmadı, ama düşünün ki bir öğretmen nasıl öğrencisinin nasıl not alabileceğini tahmin ediyorsa allahta sizin ne yapacağınızı tahmin ediyor, ama sizin iradeniz var ve bunu değiştirmek sizin elinizde.
    mesela allah hastalığı vermemiştir, sen tedbir almazsan hasta olursun.

    son söylediği cümleye dikkat. ben doğuştan şeker hastasıyım. şimdi madem öyle ben bunu engellemek için ne yapabilirim ?

    2. sorum :

    yerlerin ve göklerin yaratıcısı allah-u teala nasıl oluyoda bi konuda yanılıyor ? yani o bizim a yapıcağımızı tahmin ederken biz nasıl b yapıyoruz ?
    ···
  1. 2.
    0
    upladım.
    ···
  2. 3.
    0
    açıklamayı geçtim de

    bu çelişkiler için zütüne kızgın bir kazık girmesi riskini alır mısın
    ···
  3. 4.
    0
    up up up
    ···
  4. 5.
    0
    lan cevap verin dıbınakoyduklarım. mantıklı bi açıklaması olmalı bu konunun.
    ···
  5. 6.
    0
    ateist olmak demek allahın varlığına inanmamak demek. eğer cani gönülden allahın var olmadığına inanıyorsan bunu kanıtlaman lazım kendince. mesela kum tanelerinin altına, yaprakların arasına, kuyuların dibine her yere bakman lazım.her yere baktıktan sonra diyeceksin ki allah yok.ama sen kanıtla dersen benim kanıtım kaşım gözük dalağım böbreğim. bunların her biri bir amaç için sorunsuz çalışıyorsa eğer kendiliğinden olmamıştır her bir eserin bir yaratıcısı vardır. fazla derine inmiyorum soruna gelince

    hastalık mevzusunda genelleme yapılmış elbette istisnalar çıkacak senin gibi. çünkü senin sınavında bu.kimisi çocuğuyla, kimisi namusuyla, kimisi parasıyla sınav edilir senin sınavında sağlığın.

    kader konusuna gelince:evet allah bizim ne yapacağımızı biliyor ama seninde bir iraden var. mesela şuan bu entryi okuduktan sonra kalkıp abdest alıp namaz kılacak iradeyede sahipsin 31 çekecek iradeyede..
    ···
  6. 7.
    0
    eger kurana inanmıyosan ateist oluyosun die bişi yok onların allahına inanmassın olur biter
    ···
  7. 8.
    0
    deist olursun. hiçbir dini ritüel ve ödev ve yükümlülüklerini kabul etmezsin. ama bir yaratıcıya da inanmış olursun.
    ···
  8. 9.
    +1
    @1 kendine gel putperest pekekent. atayız olup napcan. deist ol sen. gel bana doğru.
    ···
  9. 10.
    -1
    hem ülkücü hem ateist olunmaz.

    ya ülkücü olacaksın ya ateist.
    ···
  10. 11.
    0
    bende çok büyük boşluktayım allah varmı bilmiyorum ama din kesinlikle arapların siyaseti
    ···
  11. 12.
    0
    Olum aptal bi imamin kader kadar hassas bir konuyu aciklayamamasi hatta denerken sicip batirmasi cok olasi ve olmus.
    Birak onun dediklerini sacmalamis amk,al eline kuran oku ordan burdan duyduklarimiz yuzunden karigib geliyor hersey
    ···
  12. 13.
    0
    allah zamandan münezzehtir. sonsuz ilim sahibidir.
    şöyle de bir örnek verilebilir. astrofizikçiler 2150 yılında aya büyük bir meteorun çarpacağını ayın 3 e bölüneceğini ve dünyanın 3 tane uydusu olacağını söylüyorlar diyelim. bunun böyle olacağını astrofizikçiler belirlemedi. sadece edindikleri fizik matematik ve astronomi ilimleriyle bunu hesapladılar. eğer allah için sonsuz ilim sahibi diyorsak bütün olacakları biliyor olması gayet de mantıklı olur. zaten bilmezse o zaman tanrı diyemeyiz.
    o öğretmen örneği ise; hoca ders anlatırken dersi dinlemedin, seni uyardı ders çalış dedi sallamadın hocayı bildiğini okudun. şimdi senin diğer öğrencilerden bir farkın olması lazım. hoca demiyo mu kendi kendine bu çocuk ders çalışmıyo sınıfı geçemiyecek. allahın geleceği bilmesi de böyle işliyor.
    ···
  13. 14.
    0
    @13 çok iyi açıklamış panpa
    ···
  14. 15.
    0
    @13 la nicke bak dıbınakoyım kafayı yemiş adam mağdurluktan. TANRI DÜNYAYI YARATMAKTAN BAŞKA HiÇBiŞEYE KARIŞMADI, karışmıyor da. bi kafanızı kumdan kaldırıp da bakın dıbınakoyım şu an dünyaya, tanrı var gibi mi duruyor? evrenin yaratılması dışında tanrının bi mucizesi olduğunu söyleyebilirmisiniz? hayır. çünkü karışmıyor. ccc deist ferrari ccc
    ···
  15. 16.
    0
    @16 hemen kafayı yemiş, yok o yanlış, bu yanlış... lan sana ne ben neye inanırsam inanırım. istersem uçan spagetti canavarına inanırım.sen oraya 2 satır yazı yazdın diye ben dinimden vaz mı geçicem; sana müslüman ol diyen de yok arkadaşın sorduğu soruya cevap verdim sadece isterse satanist olsun.
    ···
  16. 17.
    0
    @6 ateizm kendi içinde 5 e ayrılır dostum
    1. Mutlak Ateizm
    Bazı Ateistlere göre "Ateizm", Tanrı'yı reddetmekten öte, zihinde Tanrı fikrine sahip olmamak demektir. Bu anlayışa göre insan, doğuştan Tanrı kavrdıbına sahip olmadığı için reddedecek bir şeyi de bulunmamaktadır. Bu tür bir Ateizm, Mutlak Ateizm olarak tanımlanmış ve taraftarlarına da "Mutlak Ateist" denmiştir. Bu anlayışı savunanların arasında Baron D'Holbach (1723-1789) ve Charles Bradlaugh gibi düşünürler bulunmaktadır.

    2. Teorik Ateizm
    Ateizmin birinci yaklaşımından biraz farklı olarak "Tanrı'nın varlığını reddetmek." şeklinde de tanımlanmıştır. Aslında Ateizm denilince akla bu tanım gelmektedir. Felsefede önemli olan ve Tanrı inancına ağır eleştiriler yönelten Ateizm biçimi de budur. Yani düşünerek tartışarak zihni bir çabayla Tanrı'nın varlığını reddetmek ve ilgili iddiaları çürütmeye çalışmaktır. Teorik ateizm de denen bu anlayış doğrultusunda dindârların iddiaları ve Tanrı'nın varlığı lehinde getirdikleri kanıtlar eleştiri konusu olmuş, bu süreçte Tanrı nın varlığını çürütmeye yönelik karşı tezler ileri sürülmüştür. Teorik ateizmde Tanrı'nın varlığı inkâr edilmekle kalınmamış, bu kavramla ilgili olarak gündeme gelen mucize, vahiy, peygamberlik, kutsal kitap, ölümsüzlük ve ahiret hayatı gibi inançlar da eleştirilmiş ve reddedilmiştir. Ayrıca bu tür bir ateizmde sadece teistik Tanrı kavramı hedef alınmamış, bunun yanı sıra mistik, mitolojik, transandantal (aşkın) veya antropomorfik anlayışlarla, panteizm ve Deizm gibi, bir şekilde Tanrı inancına yer veren diğer ekoller de reddedilmiştir.

    3. Pratik Ateizm
    "Sanki Tanrı yokmuş gibi yaşamak" veyâ "Tanrı'yı günlük yaşama sokmamak" biçiminde tanımlanmıştır. Bu tür bir Ateizmde kişi daha ziyâde günlük yaşamındaki tavır ve davranışlarıyla, hayat tarzı, ilke ve alışkanlıklarıyla, Tanrı'sız bir dünya ve Tanrı'sız bir yaşam kurmayı istemektedir. Bunun yanında Tanrı'yla alakalı olarak en ufak bir şey düşünmemekte, kendini dinden, ibâdetlerden ve bunlarla ilgili törenlerden de uzak tutmaya çalışmaktadır. Pratik Ateizm anlayışında, Tanrı'nın teorik tartışmalarla reddedilmesi ikinci planda kalmaktadır. Felsefede ki temsilcileri arasında L. A. Feuerbach (1804-1872), F. Nietzsche (1844-1900), S. Freud (1856-1940) ve K. Marx (1818-1883) gibi ünlü düşünürler de bulunmaktadır.

    4. ilgisizlerin Ateizmi

    Bir kısım düşünürler, Tanrı'nın varlığını veya yokluğunu tartışma konusu yapmadan, bu konulara uzak durmayı tercih etmişlerdir. Bu tür Ateistlere göre insan, sadece var olanla yetinmeli, görünen alemin ötesine ilgi duymamalıdır. Dolayısıyla dünyanın ötesindeki herhangi bir varlık hakkında olumlu ya da olumsuz bir yargıda bulunmaya ya da konuşmaya çalışmak anlamsız bir iş yapmak olacaktır.

    5. ideolojik (Materyalist)
    Ateizm Özünde felsefi bir problem olan Ateizm, bazen de ideolojik bir ilke olarak savunulmuş ve politik bir kabul haline gelmiştir. Özellikle Karl Marx, F. Engels (1820-1895) ve V. I. Lenin'in (1870-1924) görüşlerinden hareketle kurulan sosyalist yönetimlerde ateizm, komünist partilerin propaganda aracı olarak kullanılmıştır. Eski Sovyetler Birliği'nde ve halâ bâzı ülkelerde Ateizm, Marksist ve Leninist dünya görüşünün ayrılmaz bir parçası olarak görülmüş ve "ilmi Ateizm" adıyla takdim edilmiştir
    Tümünü Göster
    ···