1. 51.
    0
    RUHU ŞÂD OLSUN
    ···
  2. 52.
    0
    Bir kalbsin ki tereddütsüz, şüphesiz,
    Bir ruhsun ki iradeli, imanlı;
    Sen olmasan ihtimâl ki şimdi biz
    Kalacaktık Avrupa’da bühtanlı.

    Herkes mey’us iken sendin ümid-vâr,
    Bu millete ancak senden ümid var…

    Mağlûb idik, sen etmeden tereddüt,
    Dedin: “Bu il yine galib olacak.”
    Ordumuzda yaptın ânî teceddüd,
    Dedin: “Biziz harbe tâlib olacak.”

    Siyasette ittifaklar dokudun
    Yedi çara birden meydan okudun…

    Biz hepimiz şüphelerin içinde
    iken, vardı sende büyük itminan,
    Arş’tan sana ya ilâhî bir müjde
    Verilmişti, yahud kudsî bir ferman.

    Biliyordun nedir Hakk’ın muradı
    O imanla açtın büyük cihadı…

    Tarih diyor: “Bütün büyük fâtihler
    Milletleri gibi Hak’tan mülhemdir.”
    Bugün halk da senin gibi mübeşşer,
    Yalnız sana vâzıh, ona mübhemdir:

    Semalardan gelen gizli Hak sesi
    “Türkler artık kurtuluyor” müjdesi…
    ···
  3. 53.
    0
    Düşmanın ülkesi viran olacak Türkiye büyüyüp Turan olacak
    ···
  4. 54.
    0
    Durma, Yunan, durma kibrini artır!
    Türklüğün başına hakaret yağdır!
    Uyuyan bir kavme bu zillet azdır
    Vur, eski kölesi utandır onu!
    Bırakma uyusun, uyandır onu!
    ···
  5. 55.
    0
    Fikirlerimin babası
    ···
  6. 56.
    0
    ZiYA GÖKALP

    Ziya Gökalp sosyolojiyi üniversite’ye sokmuş, araştırma enstitüsü kurmuş , süreli yayın çıkararak sosyolojinin ülkemizde gelişmesini sağlamıştır.
    Ziya Gökalp Türkiye’de bugünde tartışılan kimlik,din ,laiklik , devletçi ekonomi, halkçılık , milliyetçilik ,sade dil gibi konuları sosyolojik boyutları ile ele alıp tartışmıştır. Devletçiliği , dayanışmacılığı, halkçılığı, korumacılığı savunan, düzen içinde ilerlemeden yana olan Ziya Gökalp , sosyalizme karşı olmuştur. Sosyalizmin ortaya çıkış ve gelişme koşulları Türkiye’de bulunmamaktadır. Sosyalizm ancak sanayileşmeye bağlı olarak gelişebilir. Sosyalizm Türkiye’nin ulusal çıkarlarına uygun düşmemektedir. Sınıfsal çatışmalara ve devrimci açılımlara karşı olan Gökalp, uyumlu ve düzen içerisinde ilerleye bir toplumdan yanadır. Ziya Gökalp’in sosyoloji anlayışında toplum , birey üzerinde her türlü üstünlüğe sahiptir. Birey , toplum için feda edilir. Ziya Gökalp’te bireycilik; insanı ülküsüz , inançsız bırakır ,ahlaki kararsızlığa , hayal kırıklığına , şüpheye, bunalıma sürükler .

    PRENS SABAHATTiN

    Prens Sabahattin II. Meşrutiyet döneminde Science Sociale ekolünün görüşlerini Türkiye’de savunmuş ve bu anlayışın sosyolojide yerleşmesi için çaba harcamıştır.
    Prens Sabahattin Türkiye’nin gündemine, toplumsal değişme ,özel girişgenlik ,idari yerinden yönetim ,bireyci eğitim ,bireyci ve eğitimli aile konularını taşımıştır.
    Prens Sabahattin , bireyci toplumsal yapıyı, merkez dışılığı savunan bir sosyoloji anlayışının temsilcisidir. Siyasal ve sosyolojik görüşleriyle Gökalp’i karşısına alan Prens Sabahattin , toplumun rol ve işlevlerini elden geldiğince öne çıkarmayı amaçlamaktadır.
    Prens Sabahattin’de bireycilik ; kendine güveni , kararlılığı , girişimciliği geliştirir. Bireyci toplumlar bütüncü toplumlardan ileri ve üstündür. Dünya Egemenliği , siyasal ve ekonomik üstünlük , bireyci Anglo-Sakson toplumların elindedir. Türkiye’yi kurtarmak eğitim ve yönetim alanlarında merkez dışılığı hayata geçirmekle mümkündür.

    KODLAMA YOLUYLA EZBER (KYE)

    • **Ziya Gökalp Türkiye’de =Sosyolojizm ekololü’nün = temsilciliğini yapmıştır.
    • **Prens Sabahaddin =Türkiye’de = Science Sociale ekolünün = temsilciliğini yapmıştır.
    • **Batı ve Türk kültür ve uygarlığı eşittir=ifadesi=Ziya Gökalp’in kültür uygarlık ayrımı ile ilgili yanlış ifade
    • **Prens Sabahaddin’in görüşleri =Sosyolog Mehmet Ali Şevki Sevündük =tarafından =ilk defa uygulamalı sosyoloji çalışmalarına taşınmıştır
    • **Ziya Gökalp’in dil konusundaki anlayışının esası=Türkçe halkın tümü tarafından anlaşılacak bir dil haline getirilmiştir.
    • **Prens Sabahattin’in ademi merkeziyetçi anlayışı =Siyasi Yapıyı =kapsamaz
    • **Türkiye’de sosyoloji kürsüsü’nün kurucusu =Ziya Gökalp’tir .
    • **Yerinden yönetim veya ademi merkeziyetçi yönetim =Türkiye’nin idari anlamda belirli bölgelere ayrılmasıdır.
    • **Ziya Gökalp’in milliyetçilik anlayışı =Irkı=içermez.
    • **Prens Sabahattin’in ekonomide esas aldığı sistem =Liberal Ekonomi
    Tümünü Göster
    ···
  7. 57.
    0
    Zaza veya suriye türkmeni olabilir. diyarbakırlı dır.
    ···
  8. 58.
    0
    Adam gibu adam
    ···
  9. 59.
    0
    Fikirlerinin izindeyiz.
    ···
  10. 60.
    0
    Aduğk@
    ···
  11. 61.
    0
    Kürt türkçü
    ···
  12. 62.
    0
    türkleşmek, islamlaşmak, muasırlaşmak.
    ···
  13. 63.
    0
    Vatan ne Türkiyedir Türklere, Ne Türkistan

    Vatan Büyük ve müebbet bir ülküdür, Turan

    demiş büyük reyiz.
    ···
  14. 64.
    0
    gün itibari ile ulu türkçü ziya gökalp'in ölüm yıldönümüdür. tini şad, mekanı uçmağ olsun.
    ···
  15. 65.
    0
    Vatan

    Ziya Gökalp

    Bir ülke ki camiinde Türkçe ezan okunur,
    Köylü anlar manasını namazdaki duânın...
    Bir ülke ki mektebinde Türkçe Kur'ân okunur.
    Küçük büyük herkes bilir buyruğunu Hüdâ'nın.
    Ey Türkoğlu, işte senin orasıdır vatanın!

    Bir ülke ki toprağında başka ilin gözü yok,
    Her ferdinde mefkure bir lisan âdet, din birdir.
    Meb'üsânı temiz, orda Boşolar'ın sözü yok,
    Hududunda evlatları seve seve can verir;
    Ey Türkoğlu, işte senin orasıdır vatanın!

    Bir ülke ki çarşısında dönen bütün sermaye,
    San'atına yol gösteren ilimle fen Türk'ündür;
    Hirfetleri birbirini daim eder himaye;
    Tersaneler, fabrikalar, vapur, tren Türk'ündür,
    Ey Türkoğlu, işte senin orasıdır vatanın!
    ···
  16. 66.
    0
    ateist değil lan bu giberün
    ···
  17. 67.
    0
    ata'mızın fikir babası.
    ···
  18. 68.
    0
    Atatürk'ü etkileyen , çok sevdiğim kişilik
    ···
  19. 69.
    0
    GÖKALP BEY
    ···
  20. 70.
    0
    düşmanın ülkesi viran olacak, türkiye büyüyüp turan olacak.. ziya gökalp
    ···