-
26.
+1Yunus Emrenin Hiç Görmediginiz Fotografı
Edit: Zenginler ve Liseliler Anlamaz
http://c12.incisozluk.com.../11501/2/773012_oe3cc.jpg -
27.
-1kendisi alevidir . uzun sure haci bektas'i veli dergahina hizmet etmistir .
Taştın yine deli gönül
Sular gibi çağlar mısın
Aktın yine kanlı yaşım
Yollarımı bağlar mısın
Nidem elim ermez yâre
Bulunmaz derdime çare
Oldum ilimden avare
Beni bunda eğler misin
Yavı kıldım ben yoldaşı
Onulmaz bağrımın başı
Gözlerimin kanlı yaşı
Irmağ olup çağlar mısın
Ben toprak oldum yolunda
Sen aşırı gözetirsin
Şu karşıma göğüs geren
Taş bağırlı dağlar mısın
Harami gibi yoluma
Aykırı inen karlı dağ
Ben yârimden ayrı düştüm
Sen yolumu bağlar mısın
Karlı dağların başında
Salkım salkım olan bulut
Saçın çözüp benim içün
Yaşın yaşın ağlar mısın
Esridi Yunus'un canı
Yoldayım illerim kanı
Yunus düşte gördü seni
Sayru musun sağlar mısın
ferhat tunç : http://tinyurl.com/9yfhpqo -
28.
+1geldi geçti ömrüm benim
şol yel esip geçmiş gibi
hele bana şöyle gelir
şol göz yumup açmış gibi
iş bu söze hak tanıktır
bu can gövdeye konuktur
bir gün ola çıka gide
kafesten kuş uçmuş gibi
miskin adem-oğlanını
benzetmişler ekinciye
kimi biter kimi yiter
yere tohum saçmış gibi
bu dünyada bir nesneye
yanar içim göynür gibi
yiğit iken ölenlere
gök ekini biçmiş gibi
bir hastaya vardın ise
bir içim su verdin ise
yarın anda karşı gele
hak şarabın içmiş gibi
bir miskini gördün ise
bir eskice verdin ise
yarın anda sana gele
hulle donun biçmiş gibi
yunus emre bu dünyada
iki kişi kalır derler
meger hızır, ilyas ola
ãb-i hayat içmiş gibi -
29.
+1bir ben vardır bende benden içerü
-
30.
-1underground denilen olayın dıbına koymuş artık daha üstlerde olması gereken rapci
-
31.
0hümanist düşünceye sahip tasavvuf şairi (bkz: hümanizm)
-
32.
0ana kumandadan bağlanıyorum senin de dıbına koyim
-
33.
0boyle sozleri ancak haci bektas dergahlarinda hizmet goren birisi yazabilir . yani kendisi alevidir .
ilim ilim bilmektir
ilim kendin bilmektir
Sen kendin bilmezsin
Ya nice okumaktır
Okumaktan murat ne
Kişi Hak'kı bilmektir
Sen kendini bilmezsen
Ha bir kuru ekmektir
Adımız miskindir bizim
Düşmanımız kindir bizim
Biz kimseye kin tutmayız
Kamu alem birdir bize
Okudum bildim deme
Çok taat kıldım deme
Eğer Hak bilmez isen
Abes yere gelmektir
Yunus Emre der hoca
Ister var yüz bin hacca
Hepisinden iyice
Bir gönüle girmektir
Yavuz Top : https://www.youtube.com/watch?v=I6Zzi17YeoI#t=10 -
34.
0Aşkın aldı benden beni
Bana seni gerek seni
Ben yanarım dünü günü
Bana seni gerek seni
Ne varlığa sevinirim
Ne yokluğa yerinirim
Aşkın ile avunurum
Bana seni gerek seni
Aşkın aşıklar öldürür
Aşk denizine daldırır
Tecelli ile doldurur
Bana seni gerek seni
Aşkın şarabından içem
Mecnun olup dağa düşem
Sensin gün be gün endişem
Bana seni gerek seni
Sufilere sohbet gerek
Ahilere ahret gerek
Mecnunlara Leyla gerek
Bana seni gerek seni
Eğer beni öldüreler
Külüm göğe savuralar
Toprağım anda çağıra
Bana seni gerek seni
Yunus'dürür benim adım
Gün geçtikçe artar odum
iki cihanda maksudum
Bana seni gerek seni -
35.
0twitter'da bunu yapmıştım https://twitter.com/simor...status/568789565554733057
-
36.
0döneminde yaşamak isterdim.. oturup bir sohbet etmek isterdim
-
37.
0Acep bu benim canım, azat ola mı ya Rab
Yoksa yedi Tamu'da yana kala mı ya Rab -
38.
0Bu adam kim aq 200 tlnin üzerinde var
-
39.
0Anadolu'yu Anadolu yapan güzel insan.
-
40.
0Aşkım galip geldi yüreğim harlar
Aşık olan ar-ı namusu neyler
Behey yunus sana söyleme derler
Ya ben öleyimmi söylemeyince. -
41.
0Anma törenlerinin en büyüğü Yunus Emre’nin 650. ölüm yılı dolayısıyla yapıldı ve buna başka milletlerin Türkologları da çağrıldı. Bu da ciddi bir iş değildi. Bir kere Yunus Emre’nin 650. ölüm yılını anmak onun 1971–650 = 1321′de ölmüş olduğunun ispatı gerekirdi. Oysaki Yunus Emre’nin doğum ve ölüm yılları şöyle dursun; bir kişi mi, yoksa ad benzerliği sebebiyle birbirine karışmış iki, hatta üç kişi mi olduğu bile belli değildir. Yunus Emre törenine katılanlardan işittiğimize göre baştan sona hep onun hümanizmasından bahsedilmiş. Bir millet her şeyden önce bütün veçheleriyle kendisinden olanları anıp kutlar. Hümanist demek Türk’ü başkalarıyla eşit tutan demektir. Türkiye’nin bugünkü ortamı da gösteriyor ki bize hümanistler değil, Türkçüler lazımdır.Tümünü Göster
Garip bir yönümüz var: Birisini andık mı, onu göklere çıkarıyoruz. Kör ölüyor, badem gözlü; kel ölüyor, sırma saçlı oluyor. Hâlbuki anma törenleri, tevilin ve yalanın değil, gerçeğin dile getirilmesi olmalı, genç nesiller eskileri hem erdemleri, hem de ekgibleriyle öğrenmeye alışmalıdır.
Şimdi bu açıdan bakıp Yunus Emre’yi tarihin anatomi masasına koyarsak varacağımız sonuç şudur:
Yunus Emre, Türkçenin büyük bir sanatkârıdır. Türkçenin büyük bir şiir ve fikir dili olduğunu ortaya koyanlardan birisidir.
Fakat Yunus Emre’nin fikirleri Türk milletini zehirlemiş, onu uyuşturmuştur. Çünkü o da yaşadığı zamanın fikir ve duygu hastalıklarına kapılarak birbirini tutmaz sözleri “tasavvur’ diye ortaya atmış, savaşçı bir millet olan çevresinin düşmanlarla kaplı olmasından ötürü savaşçı olmaya mecbur bulunan Türk milletine bir dilencilik felsefesini telkin etmeye çalışmıştır. Onun:
Dövene elsiz gerek,
Sövene dilsiz gerek,
Derviş gönülsüz gerek.
Sen derviş olamazsın
demesi Türk ahlakına, yaratılışına uyan bir düşünce midir? Hatta Türk dervişleri böyle midir? Orhan Gazi ile birlikte savaşlara katılan dervişler derviş değil midir? Türkiye’nin ilk imparatoru olan Selçuklu Tuğrul Beğ’in kâtibi olan Arap iznü Hassul, Türkçeye de çevrilen eserinde Türkler’i böyle mi tarif etmiştir?
Yetmiş iki millete bir göz ile bakmayan Halka müderris olsa hakikatte asidir.
demekle Yunus Emre milliyet bakımından da, din bakımından da sapıklık içinde değil midir? “Millet” kelimesini Türkçedeki bugünkü anlamı ile “ulus” yerinde kullanıyorsa milliyetsiz, vatansız bir adamdır. Böyle değil de bunu Arapçadaki manası ile “din” yerinde kullanıyorsa o zaman da kâfirdir. Çünkü Müslümanlık öteki dinleri kendisiyle eşit saymaz. Zaten onun:
Oruç, namaz, zekât hac cürm ü cinayettürür;
Fakir bundan azaddır has-ı heves içinde
demesi de hiçbir tevil ve tefsire mahal bırakmayacak şekilde küfürden başka bir şey değildir. Bunları tasavvufla falan izaha çalışmak boşuna ve gülünç gayretlerdir. Halka evliya diye kabul ettirilen Yunus Emre’yi, tasavvufi herzelerinden dolayı büyük devlet adamı ve şeyhülislam Ebu suud tekfir etmiştir.
Şimdi soralım: Atatürk Türkiye’si, Atatürk milliyetçiliği diye her gün leylek gibi laklak eden çeneler jübilesini yapmak için koskoca Türk tarihinde bula bula sapık düşünceli, hasta ruhlu Yunus Emre’yi mi buldular? Ya hele o ölüm yılını nasıl uydurdular? Yunus Emre için tören yapılacaksa onun milli hizmet tarafı olan “Türkçesi” dururken ne diye milli ihanet olan hümanizmasını aldılar? Yunus Emre gerçekten büyük bir hümaniste o ilmi bir etütle uzmanların incelemesine sunulur. Bütün millete değil…
Milli bir gaflet içinde biz, kendi kendimizi yıkmaya çalışırken iran, kuruluşunun 2500 yıl dönümünü kutlamaya hazırlanıyor ve biz Malazgirt için üç beş milyon lira bulamazken onlar bir yıllık petrol gelirlerini, yani birkaç milyar lirayı bu işe ayırıyor.
Ötüken, 1971, Sayı: 10 -
42.
0Aşkın şarabından içem
Mecnun olup dağlara düşem
Biz- icki icem
sarap icem
satanist olam -
43.
0Tasavvufçuların hepsi gibi bu da şirk koşmuştur
-
44.
0adamın dibidir.
-
45.
0Tasavvufçuların hepsi gibi bu da şirk koşmuştur
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 13 01 2025
-
online listesinden bir yazari
-
erkek abisini gibenler listesi
-
610 bin tlsi olan adam adamın dibidir
-
gran torino ve gwynplaine adlı yazarlarr
-
kafkas man paranın kaynağı ne
-
apo itine saygı duyana saygı duymuyorum
-
memati uye aliminin acilmasini bekliyor
-
problemli incelleri silin amk
-
max osman benim aşkımdır
-
560klık adam gibi özgüvenim olsun isterdim
-
anlamak yerine yargıladılar
-
yaşama sebebim haki
-
kürt erkeklerini çok seviyorum
-
los angelesı yakanın incel olduğu tespit edildi
-
tarkan kuzu kuzu şarkısı
-
maxosman canım ki
-
dindar bir insan olmak için izole olmak gerek
- / 1