-
45.
0ne ederse cennet için edenler, ne ederse Allah için edenlerin derdini anlayamaz panpa.
bu şirk mevzuları önemli mevzulardır. bir insana yazdığı bir şiirin, söylediği bir sözün, yaptığı herhangi bir eylemin öznel yorumu üzerinden şirk isnad etmek sakıncalıdır.
şirk elbet büyük günahtır ancak kul hakkı da yabana atılacak bir konu değildir. Allah bizim bilemediğimiz niyetlerin hepsine vakıftır. durduk yer şirk bahanesiyle insanların derisini diri diri yüzmeyelim tarihteki örnekleri gibi, veya günümüzdeki kafa kesenler gibi.
keşke herkes yunus emre gibi Allah aşkıyla yanıp tutuşsa demek en iyisi. -
44.
0arkadaş ben Allahım diyen müşrikleri savunabiliyorsunuz .siz onlardan daha aptalsınız hiç bir aşk ama hiç bir aşk ben Allahım herşey Allahtır dedirtmez .bunlar Allahı peygamberlerden daha çok mu seviyorlar sahaberlerden daha çok mu seviyorlar .Allah bu insanları peygamberi olan musadan daha çok mu seviyor ki Allah onlara görünüyor da HZ.Musaya görünmüyor .
BU EDEBiYATTIR BiLMEM NEDiR DiYENLERiN KAFASINI gibEYiM .SAHABELER GÖRSEYDi DERiLERiNi YÜZERDi BUNLARIN . -
43.
0Derin mevzular bunlar
-
42.
-3ya ben bu dıbına koduğumun çocuğu kadar cahil bir insan görmedim lan kaç tane başlığına denk geldim yazma artık Allah için yazma müslüman adamı ateist edersin lan sen bu kafayla
tek bu başlıkta değil onlarcasına denk geldim ya abi bu kadar cahillik olmaz ya sınırları zorluyorsun bırak Allah aşkına zirvede bırak yoksa tüm sözlüğü ateist edeceksin -
-
1.
+1 -1Allah mısın sen? Insanlar Allah mi? Cevap ver lan
-
1.
-
41.
+1güzelliği ile dillere destan HZ.Yusuf ,dünya hükümdarı HZ.Süleyman insanların atası HZ.Adem son peygamber son kurtarıcı Kur'an ı kerimde defalarca ben sadece bir beşerim ayeti ile sadeleşmenin en güzel örneği HZ.muhafazid bu aşka ulaşmamışta onlar ulaşmış .gel gör ki kuranda tamamen şirk sözler ve tağut yapılanmalar inkar edilirken onlar çıkıp bir düşünce akımı başlatarak HAŞA ben Allahım ete kemiğe büründüm Allah diye göründüm diyebiliyor .yazıklar olsun size ki sen Allahın oğlusun diyen kafirler gibi sözlerde bulunuyor kendinizi haklı çıkarmaya çalışıyorsunuz .halbuki hıritiyanlara sorsanız baba oğuldan kasıt nedir diye kesinlikle sizin gibi derin manalar yüklerler .O Allah ki oğul edinmemiştir sırf bu sıfatı yakıştıranları ebedi cehennemlikler olarak sınıflandırmıştır .Ama ermiş kişi ben allahın diyebiliyor sarığımın cübbemin altında allah var diyebiliyor imam rabbani gibi ben Allahı defalarca gördüm diyebiliyorlar ama koca peygamber HZ.musa bakamıyor .siz düşünüp akletmezsiniz .atalarınızdan gördüklerinizi terk edin.
-
40.
0Sekri çok olanın, sözlerindeki uygunsuzluk da çok olur..
sekr: sarhoşluk hali. ruhani sarhoşluk kastedilmektedir.. -
39.
+2Yorumlari okumadim, bizim ateistimiz de dincimiZde dogmatizmden kurtulamiyor la yazik.
Sufizm, sofilik, cemaatcilik, seyhlik adina ne derseniz diyin ben hic birine inanmiyorum. Allah, dinini tanitmak icin son peygberi ile birlikte bizzat kendi sozlerini gondermis. Kuran ap acik sekilde diye de ifade etmis. Ne icin gerek var seyhe hocaya dervise.
Seyhlerin degil, Allahin dinini yasayin.
Hayatind acip iki kelam okumayan adamlar ahlam kesiyor amk -
-
1.
0Kuran okumayip tasavvuf okusalar dicem ki tamam. Ne kuran okumus ne tasavvuf bir de gelmiş küfür ehlini savunuyorlar.
-
1.
-
38.
+1Sadece
"Âşık mı direm ben ona Tanrının uçmağın seve
Uçmak hod bir tuzak durur eblehler canın tutmağa"
yani demek istiyor ki:
"Allah'ın Cennetini sevenler aşık değildirler.
Cennet, özellikle ahmakların canını tutmak için kurulmuş bir tuzaktır."
kısmını okudum ve şu cümlelerde benim çıkardığım anlam şu;
Sevginiz cennet için değil Allah için olsun. Yani şöyle diyebiliriz: Bir şeyi çıkar için değilde sevmiş olmak için, sevmek için sevmek. Karşılık beklemeden sevmek. Yani Dini, Allah'ı veya yarattıklarını bir çıkar uğruna (Cümlede bahsedildiği gibi Cennet) sevmek Allah'ı değil, çıkarı sevmektir.
Yanlış yorumladıysam affola. -
-
1.
-1Kardeşim ben ayet de verdim. Ayete de bak. Cennet ahmaklar icin tuzak demek peygamber tuzak kurdu demek Allah tuzak kurdu muslumanlara cenneti isteyin dedi hakedin dedi kandirdi yani öyle mi???
-
2.
0Tamam işte benim çıkardığım anlama göre o tuzak kelimesi "çıkar" anldıbına geliyor. Yani Cennet çok iyi bahsedilir ve çoğu insan cennet hayali kurar, yanlış anlamadıysam yunus emre bunun yanlış olduğunu, hayalin Cennet değil Allah sevgisi ve birliği olması gerektiğine değiniyor.
Günümüzde çoğu insan ibadetini Cennet hayali için yapıyor. Allah sevgisi için yapan sayısı az. Bu konu hakkında olduğunu düşünüyorum ben. -
-
1.
0Güzel kardeşim Allah cenneti övüyor huriler köşkler ırmaklar var diyor isteyin cenneti diyor. Ibadeti Allah rizasi için yaparsin zaten bu şuurlu olmak demektir. Yoksa sagligina iyi geliyor diye namaza yatıp kalkarsan faydasi olmaz. Şuur kesin lazım. Herşey Allahtir biz Allahiz kainat Allah demek ayrı hepsi Allahtan demek ayrı. Allahi insanlari kandirmakla itham etmek ayrı
-
1.
-
1.
-
37.
+1uzun uzun okumadım ama şunu söyliyim
tasavvuf da cennet kavramında huri köşk güzellik vs yoktur bildiğim kadarıyla. orda Allah'ın tecellisi vardır. zira cennete girenler Allah'ı görecekler belli aralıklarla ama cennetin bazı yerlerinde hep görüyorlar. insanı cennette en çok zevk allacağı şey Allah'ın tecellisini görmektir.
Zaten yalan olmasın ama ayet vardı Cennet cehennem olmasaydı Allah kulluk yapılmaya layık değil miydi diye. anlamı bu oluyordu galiba
tasavvuf ayrı incelenir bence. ve çoğu muphem şeylerdir. gördüğüm kadarıyla. zaten bu tarz şeylere inanmamak insanı kafir etmez galiba. iman şartı değil bunlar
not iman şartlarını ve insanı kafir eden durumları iyi araştırın. mesela şeriatı kabul etmeden müslüman olamıyorsunuz. çünkü ayet var ve kitaplara iman iman şartlarından birisi. senin kurandaki herhangi bir ayeti kabul etmemen yada bunun zamanı geçmiş demen gib bir durum olamaz. fazilet yayınlarını bu konuda tavsiye ederim. süleymancıların yayınlarını yani
ve tasavvufta bu konuda mazur görülen durumları araştırın
çok ince meseleler. çok iyi ayet hadis bilmeden yorumlanması yanlıştır bence. yada o sözdeki şerhi iyi anlamadan yapılmaması gereken şeyler. -
-
1.
0Ete kemiğe büründüm... Yunus diye göründüm.
Sıyırın eti kemiği, işte onun sesi, işte onun kendisi.
Ol kadiri kün feye kün(ol deyince olduran), lutfedici sübhan benem.
Kesmeden rızkı veren cümlelere sultan benem.
Nutfeden Adem yaradan, yumurtadan kuş türeten.
Kudret dilini söyleten, zikreyleten sübhan benem.
Hem batinem hem zahirem, hem evvelem hem ahirem.
Bu cümlesini yaratıp tertib eden Yezdan benem.
Yoktur anda tercüman, andaki iş bana ayan..
Bin bir adı vardır bir adı da Yunus, ol sahibi Kur’an benem.
Bunun küfür olmadığını aciklayacak ayet var mı? Sadece ihlas okusan bu siirin nasil küfür oldugunu görürsün. Ahad ne demek bakiver. Tasavvuf temelde yanlış. Üstüne bina etmek zaten hata. Cihat ruhu yoktur tasavvufta. Kaynağı budizm -
-
1.
0Pek zannetmem. Dediğim gibi bu insanların kendinden geçme durumu var. Herif o kadar ilerliyor ki. Artık kendinden geçiyor. Zira bana seni gerek seni diyen biri için yapılmış iftiradir bu yaptığın. Tasavvufu iyi öğren derim. Ama mevlevihane de kalmadı ki memlekette. ayrıca orda bir sanat yapıldığı aşikar azcik bilginle karar verme. Git ehli sünnet bi hocaya sor
-
1.
-
2.
0Zannetmem dedigin nedir?
-
1.
-
36.
0kör oldum dıbına koduklarım
-
35.
+1 -1Hallac-ı Mansuru Ene'l-Hakk dediği için burnu kolları bacakları kesildikten sonra idam edenlerin zihniyetiyle aynı düşünceye sahip olan yazarın sıçmık başlığı..
-
-
1.
+1 -1konuyu oku amk
-
2.
0Hallac ben Allahim diyor sen de onu savunuyorsun. Lütfen biraz zeka!
-
-
1.
-1hacllac-ı mansur tanımıyorsan haklısın. düz mantık evet doğru..
adam diyor ki Allah'tan başka hiç bir şey yoktur, biz (bütün evren) onun vücut bulmuş haliyiz onun parçasıyız biz O'yuz. anlatabildim mi zeka pıtırcığı..
-
1.
-
3.
0Bu salak herif sectigi nickle zaten kapasitesini ortaya koyuyor. Güzel kardeşim Allah mısın sen? Yeryüzünde fesat cikaran gunah isleyen faiz yiyen cinayet isleyen biri Allah olabilir mi? Var mı mumkunati. Allah böyle birsey dedi mi? Yolladigi kitabi okudun mu? Biz en fazla kul olabiliriz. Hz peygamber bile kul olabilmis en fazla. En yüce insan makamı kulluktur. Neden sapkinlari destekliyorsun
diğerleri 1 -
1.
-
34.
0Bu dünyadan gider olduk
Kalanlara selam olsun
Bizim için hayır dua
Kılanlara selam olsun
Ecel büke belimizi
Söyletmeye dilimizi
Hasta iken halimizi
Soranlara selam olsun
Tenim ortaya açıla
Yakasız gömlek biçile
Bizi bir aşan vech-ile
Yunanlara selam olsun
Azrail alır canımız
Kurur damarda kanımız
Yuyacağın kefenimiz
Saranlara selam olsun
Sala verile kasdimize
Gider olduk dostumuza
Namaz için üstümüze
Duranlara selam olsun
Dünyaya gelenler gider
Hergiz gelmez yola gider
Bizim halimizden haber
Soranlara selam olsun
Miskin Yunus söyler sözün
Yaş doldurmuş iki gözün
Bizi bilmeyen ne bilsin
Bilenlere selam olsun
efsane şiirlerindendir Allah mekanını cennet eylesin -
33.
+1 -1ilim ilim bilmektir
ilim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsin
Ya nice okumaktır
Okumaktan murat ne
Kişi Hak'kı bilmektir
Çün okudun bilmezsin
Ha bir kuru emektir
Okudum bildim deme
Çok taat kıldım deme
Eğer Hak bilmez isen
Abes yere yelmektir
Dört kitabın ma'nisi
Bellidir bir elifte
Sen elifi bilmezsin
Bu nice okumaktır
Yiğirmi dokuz hece
Okursun uçtan uca
Sen elif dersin hoca
Ma'nisi ne demektir
Yunus Emre der hoca
Gerekse bin var hacca
Hepisinden iyice
Bir gönüle girmektir
burda yunus emre bu başlıgı açanın dıbına goyim diyor -
-
1.
0Güzel şiir. Baska yerlerde ete kemige büründüm yunus diye yürüdüm ilah oldum insan ilahtir hersey ilahtir manasindaki siirlerine arka çıkmış. Ilim kendin bilmektirden kasıt budur. Iyi oku iyi araştır.
-
-
1.
0Daha önceden hayatını konu alan bir kitap okumuştum"Od - Iskender Pala"
araştırdım sen deyince.
Kendini bilmek insanın evrendeki yerini bilmektir,bedenimiz aklımızın muazzamlığını bilmek allahın ilmini bilmek değilmidir,yani ilim kendini bilmektir.
Nobel Ödülü alan Pakistanlı Müslüman bilim adamı Abdüsselam ‘’Ben insanın beynindeki on milyar sinir hücresinin birbirleriyle bağlantılarını görünce iman etmekten başka çare bulamıyorum." Demek istediğim burda anlatılan ilim bilmek "okumaktan murat" kişinin hakk'ı bilmesidir.insan allahın en büyük eseridir.
Ayrıca bilmek önemlidir ; “Hiç bilenlerle
bilmeyenler bir olur mu? Ancak akıl sahipleri bundan öğüt alır” (Zümer Süresi, 9)
Ben iyi açıklayamamış olabilirim,sende bakabilirsin
1. http://www.sorularlaislam...cle/9218/el-musavvir.html
2. http://www.sizinti.com.tr.../ilim-ilim-bilmektir.html
-
1.
-
2.
0Baska yerde ilah oldugunu ilan etmese guzel şiir zaten lafim yok.
-
3.
-1kardeş o kadar dini dergi site okul müfredatı senin dediğini bilmiyormu :D hangi şiir senin dediğin allaha şükür imanımdan kuşkum yok öyle birşey olsa savunmam tartışalım araştıralım işin aslını
-
-
1.
0Kardeşim islamdan azıcık haberin var mi? Kac firka muslumanim diyecek kaçı müslüman ölecek haberin var mi? Sen diyaneti islama hizmet eden bir kurum olarak mı görüyorsun? Öyleyse imsakla ilgili ayeti oku ve diyanetin açıkladığı imsak vakti saatine bir bak. Bu sana yeter.
-
2.
0O konuyu biliyorum diyanet biraz ihtiyatlı davranıyor bu bana islamdan azıcık haberin var mı diye sorarak aşağılamanı gerektirmiyor sende kalsın bilgeliğin
. Artık şimdi (oruç gecesinde de) onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için takdîr ettiğini isteyin! Ve fecrin beyaz ipliği, siyah iplikten size belli oluncaya (imsak vaktine) kadar yiyin, için; sonra da geceye (iftar vaktine) kadar orucu tamamlayın!
diğerleri 0 -
1.
diğerleri 1 -
1.
-
32.
+2 -12014 cikisli Bi edebiyat ogretmeni olarak siirin onceki ve sonraki beyit yada dortluklerini okumadan yaptigin ahmakca tespitin taa amk cocuk duz mantikla is yapiyosun adamlarin mertebeleri senin aklina mantigina sigmaz o yuzdrn anlamiyorsun bari karalana oc.
-
-
1.
+1 -1adam edebiyat öğretmeniymiş haha
sadece güldüm
edit: tıp okuyorum -
-
1.
0Oncelikle eteklerinden ego fiskiriyo bu bir ikincisi krali olsan universite kazanacak kadar sinav gececek kadar biliyorsun biz bu isin egitimini aldik yunuslarla mevlanalarla fuzulilerle hemdem olduk sen kimsin oc yuzeysel osym denen gibimsonik sinavi alt edeck kadarlik mantiginla elestiriyorsun
eseklik baki derler yaa insan yasadikca gordukce hak veriyo ecdada...
-
1.
-
2.
0Cümle yaradılmışa bir gözle bakmayan
Şer'in evliyasıysa, hakikatta asidir.
Şeriatcilara ehli sunnete savas acmak icin seriati asagiliyor. Iman ve küfrü bir tutuyor ve Allaha savaş açmış firavunlari nemrutlari siyonistleri muslumanlarla ayni gostermeye çalışıyor. Peygamberimizden ve Allahtan daha merhametli haşa
-
1.
-
31.
-1Biraz michael gibkofield okuyun anlarsınız adamın ne demek istediğini
-
30.
0Dini ve tasavvufi halk şiirinde genel olarak mizahi manzumelere şathiye adı verilir. Tasavvufi konuları işleyenleri şathiyat-ı sûfiyâne adını alırlar, inançlardan alaylı bir dille söz eder gibi yazılan şiirlerdir. Görünüşte saçma sanılan bu sözlerin, yorumlandığında tasavvufla ilgili türlü kavramlara değindiği anlaşılır. Bu tür şiirlere genellikle Bektaşi şairlerinde rastlanır. Medrese hocalarına göre bu şathiyeler küfür sayılır bu türe şathiye adı verilir aslında yüceltir Allahı
-
-
1.
0Şakaciktan Allah oldugunu iddia etmek normal yani. Muslumansindir sen şimdi
-
2.
-1senin ufak bilginle o kelimlerdeki mânayı anlayamazsın
-
-
1.
0Herkes anlıyor manayi. Ben Allahim demek mecaz da olsa direk de olsa şirktir. Baskasinin dedigini aktarmiyor şiirde. Kendisi Allahmis. Cennet ahmaklari kandirmak icinmis. Yani Allah ve Hz muhafazid ahmaklari kandirmis
-
2.
0kardeşim bak ben bu adam peygamber her dedeği doğru demiyorum yukarda da yazmışım bazı din alimleri bunu yanlış buluyor. Orada asıl amaç Allah'ı yüceltmek orda kullandığı dil çok ağır ona göre doğru başkalarına göre yanlış. Sen bir kişinin yaptığını tüm dine mâl edemezsin
-
1.
-
1.
-
29.
+3Ete kemiğe büründüm... Yunus diye göründüm.
Sıyırın eti kemiği, işte onun sesi, işte onun kendisi.
Ol kadiri kün feye kün(ol deyince olduran), lutfedici sübhan benem.
Kesmeden rızkı veren cümlelere sultan benem.
Nutfeden Adem yaradan, yumurtadan kuş türeten.
Kudret dilini söyleten, zikreyleten sübhan benem.
Hem batinem hem zahirem, hem evvelem hem ahirem.
Bu cümlesini yaratıp tertib eden Yezdan benem.
Yoktur anda tercüman, andaki iş bana ayan..
Bin bir adı vardır bir adı da Yunus, ol sahibi Kur’an benem.
YUNUS EMRE
not:
http://michaelgibkofield....2B03:00&max-results=1 -
-
1.
0Şiir cok açık. Yeryüzünde pislik fitne cikaran cinayet işleyen zina eden faiz yiyen insan nasil Allah olabilir. He diyorsa ki ben ilim öğrendim batını ogrendim Allah oldum, o zaman buradan sonrasını bağnazlar yorumlasin. Insan Allah olabiliyorsa daha dogrusu O olmamış oldurulmamıstir da ezelden beri Yunus Allahsa ben Allahsam kainat Allahsa aciklasinlar nasil Allah mıs. Benim peygamberim bana böyle birşey demedi. Herşey Allahtir demedi. Herşeyi Allah yarattı dedi.
-
-
1.
+1 -2şiirler açık olmaz öncelikle ne kadar bilgilisin kuran tefsirinde bilmiyorum ama bu adam senin aklının alamayacağı kadar kendini aşmıştır dergah dergah gezmiştir bide şuna bir gözat
“Allah insana/Adem’e kendi ruhundan üfledi”(Secde, 32/9 -
2.
0hayır ve şer Allah'tandır
-
1.
-
1.
-
28.
+2birde bu yunus emre, mevlana gibi islamiyete siyonizmin bugüne kadar verdiği toplam zararın 3 katını tek başlarına verebilmiş adamları savunuyorlar enel hak cümlesini bile " ama yanlış yorümlüyosünüüüüzz aslında orda öyle demek istemiyüüüüüü" diyorlar allah kurtarsın önyargılarınız hiçbir zaman kırılmayacak bunun ne kadar büyük bir yanlış olduğunu çok geç öğreneceksiniz iyi niyetli olmanız şirke ortak olmayacağınız anldıbına gelmiyor zaten şirk koşan insanların büyük bir bölümü iyi niyetle giriyor bu olaya "uyyy mevlana, mmmm şemss, yunus emre," diye utandıkları dinlerini modernist bir koltuğa oturturmakta kullanıyor birde bu şirkçileri komik bunlarda yine bu kişilere sahip çıkan ama kabak hikayesini, şirk söylemlerini, diğer hikayeleri görmezden gelen muhafazakarlarda aynı sığırlıkta bizim ülkemizde bolca sığır bulunur ama sadece etiketleri farklıdır
-
27.
+2 -2Ses tellerine attırdığim şümuklu ergeni bu tasavvuf edebiyatında sathiye örneği sathiye ne demek bir arastir ha araştırdin ac bi sathiye yorumunu oku beyin kıvrımlarini gibtigim bin bunlar yüzünden
-
-
1.
0Peki öyleyse. Mesela sen de tasavvuf yapsan ilim ogrensen sonunda Allah olabilir misin? Cennet yok der misin? Müslüman birisindir diye soruyorum
-
2.
+1 -2Ulan düz beyinli arkadasim şiirin yüzeysel anlamina odaklisin asıl anlam daha derin
-
-
1.
0Peygamberimiz de sathiye yapmış zaten surekli yaparmis. Cennet ahmaklar icin tuzak dermis ben Allahim dermis ama şakacıktan yani
-
1.
-
1.
-
26.
0