1. 1.
    +3
    1=öncelikle anaya bağırılmaz
    2=kuranda organ bağışı yasak iye birşey yoktur aksine ortada insan canı varsa zina bile serbesttir.
    3=bu annenin cahilliği muhtemelen senide cahilce büyüttü okuyup cahilliğini giderdin ama eşşekliğin baki.
    ···
  2. 2.
    +2
    okumadım ama anaya el kalkmaz şerefsiz
    ···
  3. 3.
    +2
    okumadım ama anaya ayak kalkmaz şerefsiz
    ···
  4. 4.
    +1 -1
    okumadım ama anaya yarak hiç kalkmaz şerefsiz
    ···
  5. 5.
    +1 -1
    annen ne diyorsa dogrudur pic. ekmek arasi kasar yap dedigin günleri ne cabuk unuttun yarraam..

    sonra kalkmis teoriden kitaptan bahsediyorsun.

    züt.
    ···
  6. 6.
    +1
    @30 da gerekli cevap verilmiştir konu kilit
    ···
  7. 7.
    -1
    Organ bağışını din tasvip ediyo amk cahili
    ···
  8. 8.
    -1
    @27 videoyu izlemedim ama senin de sadece öyle insanları(yaşlı yobaz) seçerek bu dini yorumladığın kanısına vardım.aç biraz tarihe bak bu din bilimle nasıl uğraşmış.

    Kıymetini bilin olum dininizin. adamlar dinleri, inançları için avrupadan kalkıp o kadar yolu yürüyüp kudüse haçlı seferi yapıyo ve orda 70.000 insan öldürüyolar.
    Bizimkiler gelmiş diyoki:Ayyy ne islamı yaae anca kafa kessinler.

    Olaya yalnızca bi açıdan bakmayın.
    ···
  9. 9.
    +1
    annesi dedi diye dinde organ bağışının yasak olduğunu kabul eden biri nasıl bilim adamı olabilir ki? aç kendin oku, ondan sonra karar ver.
    https://kurul . diyanet.gov.tr/SoruSor/SoruAra. aspx
    Organ bağışı caiz midir?

    Ana Konu: HELALLER VE HARAMLAR
    Alt Konu: Tıp ve Sağlık
    Soru Metni: Organ bağışı caiz midir?
    Cevap Metni: Kur’an-ı Kerim ve hadis-i şeriflerde, organ ve doku nakli konusunda sarih bir hüküm bulunmamaktadır. ilk müçtehit ve fakihler de, kendi devirlerinde böyle bir mesele söz konusu olmadığı için, bu bağışın hükmüne temas etmemişlerdir. Ancak dinimizde, Kitap ve Sünnet’in delaletlerinden çıkarılmış genel hükümler ve kaideler de vardır. Kitap ve Sünnet’te açık hükmü bulunmayan ve her devirde karşılaşılan yeni meselelerin hükümleri, fakihler tarafından bu genel kaideler ile hükmü bilinen benzer meselelere kıyas edilerek (tahriç yoluyla) çıkarılmıştır. Organ ve doku nakli konusundaki hükmün tayininde de aynı yola başvurulması uygun olacaktır. Bilindiği üzere, insan mükerrem bir varlıktır. Yaratıklar içinde Allah onu mümtaz kılmıştır. Bu itibarla normal durumlarda ölü ve diri kimselerden alınan parça ve organlardan faydalanılması, insanın saygınlık ve kerametine aykırı olduğu için, caiz görülmemiştir (Buhari, Libas, 83-87; Müslim, Libas, 33; Kasani, Bedaiu’s-sanai, V, 125; ibn Kudame, el-Muğni, I, 107; ibn Nüceym, el-Bahru’r-raik, VI, 88). Ancak, zaruret durumunda, zaruretin mahiyet ve miktarına göre bu hüküm değişmektedir. islam alimleri karnında canlı halde bulunan çocuğun kurtarılması için ölü annenin karnının yarılmasına başka yoldan tedavileri mümkün olmayan kimselerin kırılmış kemiklerinin yerine, başka kemiklerin nakline, bilinmeyen hastalıkların teşhis tedavilerinin sağlanabilmesi için, yakınlarının rızası alınmak suretiyle, ölüler üzerinde otopsi yapılmasının caiz olacağına fetva vermişler; canlı bir kimseyi kurtarmak için, ölünün bir parçasını itlaf etmeyi caiz görmüşlerdir (Şafii, el-Üm, VI, 165; ibn Kudame, el-Muğni, VIII, 356; Nevevi, el-Mecmu’, III, 138; Fetava-yı Hindiye, V, 360). Aynı şekilde açlık ve susuzluk gibi, hastalığı da haramı mübah kılan bir zaruret saymışlar, başka yoldan tedavileri mümkün olmayan hastaların haram ilaç ve maddelerle tedavilerini caiz görmüşlerdir. Günümüzde kan, doku ve organ nakli ve tedavi yolları arasına girmiş bulunmaktadır. O halde bazı şartlara uyulmak kaydıyla hayatı veya hayati bir uzvu kurtarmak için başka çare olmadığında, bazı şartlara uyularak kan, doku ve organ nakli yolu ile de tedavinin caiz olması gerekir. “Her kim bir hayatı kurtarırsa bütün insanları kurtarmış gibi olur.” (Maide 5/33) ayeti de buna ışık tutmaktadır. Bu bağlamda organ naklinin caiz olması için şu hususlara dikkat edilmelidir: a- Zaruret halinin bulunması, yani hastanın hayatını veya hayati bir uzvunu kurtarmak için, bundan başka çaresi olmadığının, mesleki ehliyet ve dürüstlüğüne güvenilen uzman doktorlar tarafından tespit edilmesi, b- Hastalığın bu yoldan tedavi edilebileceğine zann-ı galibinin bulunması, c- Organ veya dokusu alınan kişinin, bu işlemin yapıldığı esnada ölmüş olması; eğer organ canlı bir insandan alınacaksa bu organın alınan kişide (donör) temel bir hayati fonksiyonu devre dışı bırakmaması, d- Toplumun huzur ve düzeninin bozulmaması bakımından organ veya dokusu alınacak kişinin sağlığında (ölmeden önce) buna izin vermiş olması veya hayatta iken aksine bir beyanı olmamak şartıyla, yakınlarının rızasının sağlanması, e- Alınacak organ veya doku karşılığında hiçbir şekilde ücret alınmaması, f- Tedavisi yapılacak hastanın da kendisine yapılacak bu nakle razı olması gerekir.
    Tümünü Göster
    ···
  10. 10.
    -1
    abicim

    küçük bir toplu iğne bile kendi kendine olmuyorsa

    şu insan vücudu nasıl kendi kendine olabilir. okulda sen de görüyorsun. ufak bir processus olmasa, küçücük milimlik foramenler olmasa tüm vücut pert olacak.

    ateist buluş yaptı diye bunu inkar mı edeceğiz.

    sadece insan mı sanatlı bu kadar?

    kainattaki bütün yıldızlar bir sistem içerisinde

    yıldızlardan tut en ufak hücredeki ribozom organeline kadar hiçbir şey başıboş, tesadüf değil. bütün bunlar bir ustayı gösterirken ben ateist buluş yaptı diye bunların hepsini tesadüfe mi vereyim??
    ···
  11. 11.
    +1
    doktorun yaptığı herşey sevaptır amk o kişinin sağlığına kavuşmasına yardım ediyo kusura bakma ama annen katmerli yobazmış
    ···
  12. 12.
    +1
    @15 islam alimlerinin anasını gibiyim onlar şehzadelerede katli için ferman vs yazıyorlardı.
    genç osmanı yeniçerilere ispikleyen şeyhülislamdır.
    gibtimin arapları kim oluyor mk. madem onlar ini kuralları koyacaktı allah niçin peygamberi gönderdi madem peygamberi ve kitabı gönderdi onlar ne gibim oluyor.
    not:mezhebim yok tek mezhebim kuran.
    not2:islami görüşlerden ve iklimlerden bir tek enel hakk ı kabul ediyorum (oda kuranda geçiyor)
    s4:buda işin şakası
    ···
  13. 13.
    +1
    kardeşim annenin bu durumu anlaması için daha nazik ve açıklayıcı konuşmak gerek ben pgiboloji okuyorum pm den ulaş bana annenle bir de ben konuşayım. esen kal:)
    ···
  14. 14.
    +1
    yobaz anneni bende züt etmek isterdim
    ···
  15. 15.
    0
    @32 yav he amk he
    ···
  16. 16.
    0
    @25 ediyor
    ···
  17. 17.
    0
    alimden zalim , zalimden alim doğar diye boşuna dememişler a.q. *
    ···
  18. 18.
    0
    ya uzun uzun yazardımda gibtir git amk, bi yerlerden yanlış bilggileri duyuyolar size söylüyolar, sizede saçma geliyo dinden soğuyosunuz

    bu durumu bu hale getirenlerin allah belasını versin.
    ···
  19. 19.
    0
    newton sana tebrik yolladı öyle düşün,

    adam olacaksınız böyle olun lan.
    ···
  20. 20.
    0
    okumadım ama anneye bağırılmaz bin
    ···