1. 1.
    -4
    beyler ne olmak istediğimi biliyorum ama hangi bölüm daha çok yardımcı olur bilmiyorum. bilgisayar oyunları yapmak istiyorum, büyük çaplı oyunlar ama.
    matematik mühendisliği mantık ve algoritma öğrenmek için daha iyi diye biliyorum, yazılıma az ağırlık veriyor ama bu bölüme gidersem yazılım ile alakalı kurslara gidecem (kendim de çalışacam tabi)
    yazılım mühendisliğinde ise çok az gereksiz şey var diye biliyorum, işin algoritma, mantık kısmı falan daha azdır ama yeterlidir yine de çok fazla değildir. ve adı üstünde yazılım ağırlıklı.
    hangisini tercih edeyim beyler?
    not:matematik mühendisliği yıldız teknikte, yazılım mühendisliği maltepe üniversitesinde.
    ···
  2. 2.
    +1 -2
    yazllılım mühendisliği ağır giber.
    ···
  3. 3.
    +1 -2
    @4 seçtiğim üniversiteye gelirsen gel bize belki alırız, şimdilik 3 kişiyiz ama sayımız düşebilir (daha ne kadar düşecek ise) ve üniversitede adam alacaz
    ···
  4. 4.
    -2
    upppppppppppppp
    ···
  5. 5.
    -2
    uppppppppppppppppp
    ···
  6. 6.
    -2
    upppppppppppppp
    ···
  7. 7.
    +1
    yazılım müh. git.
    ···
  8. 8.
    +1
    mat muh.un dedigin seyle alakası yok git bilgisayar muh oku ama onunda bi faydası dokunmaz fazla
    ···
  9. 9.
    -1
    http://vocaroo.com/i/s0b417pWVs9u
    ···
  10. 10.
    -1
    upppppppppppppppp
    ···
  11. 11.
    -1
    yeter amk ya gibtirin gidin nerde okursanız okuyun bize ne amk biz mi gibtik ananızı da üniversite tercihinizle uğraşacaz amk gibik bi üniversiteye gidip karı kız peşinde babanızın parasını yiyeceksiniz diye şurada üç kuruşluk eğlencemiz var gibtiniz attınız anket de anket diye gibtirin gidin nerde okursanız okuyun amk tamam sakinim
    ···
  12. 12.
    +1
    lan dıbına kodumun ergeni sen tercihini yapmışsın zaten gelip burda ne diye tavsiye veren adamları tersliyon gibtir git şurdan gözüm görmesin
    ···
  13. 13.
    +1
    amk adam uzun uzun yazan, bilgisi olan adamları bile terslemiş. senden bi tak olmaz. bide "herkesi kendiniz gibi gerizekalı sanmayın. banane sizde benim gibi hayallerle başlayıp beceremediyseniz" diyosun.

    daha adam akıllı üni kazanamamış. gibindirik biyerde okucak. zeka muhabbeti yapıyo. sen bogaziçinden mezun olsan bile crytek ubisoft gibi yerlerin karosuna giremezsin. bide gittigin gibik üninin diplomasıyla mı hayal ediyon bi de. pardon sen direk kendin yapcaktın. bu santa monica rockstar boşuna o kadar 100 kişi çalıştırıyo amk. sen hiç oyun bitirip creditsleri izlemedin heralde. sonu gelmiyor. bazı ada ülkelerinin nüfusu kadar adam çalışıyo bir oyun yapımında.

    burda uzun uzun yazan bu işin içinde olan adamları bile tersledin. biraz daha bilgi alman gerekirken tersledin ya milleti. çok net söylüyorum senden bi tak olmaz amk malı
    ···
  14. 14.
    +1
    @56 sana yardimci olmaya calisanda kabahat. once su liseli vizyonunuzdan bir kurtulun. ben de siz yaslarda sizin gibi dusunuyordum. kimse de gelip bize adam gibi bir aciklama yapmamisti sektore girince karsimiza cikabileceklerle ilgili. ben elimden geleni yapayim da sizin icin, karariniz yine sizin karariniz.

    5 yildir it sektorunde calisiyorum. su an tubitak ve bazi bakanliklarin ar-ge projelerini gelistiren buyuk bir firmada senior software engineer pozisyonundayim. bir seneye kadar takim lideri olacagim kismetse.

    simdi kafanin basmadigi kisimlari anlatayim.

    yazilim muhendisliginin asil amaci "programlama yapmak" degildir. yonetmektir. software lifecycle dedigimiz donugunun bir yazilimin uretim asamasindan post production asamasina hatta ve piyasa asamasinda duzgun yurutulmesidir. personel ve gorev yonetimi bunun cok onemli bir parcasidir mesela. modulleri ayirmak, takvimleme yapmak vs. bunun disinda cok ileri duzey programlama bilginin olmasi gerektigi zaten su goturmez bir gercektir. cunku yaninda ya da altinda calisan eleman bir yeri beceremedigi zaman sana gelecek, yol gostereceksin. bir modulu bitirdigi zaman sen kontrol edeceksin yanlisi var mi, koca sistemi nasil etkiler vs. diye.

    benim altimda calisan matematikciler, fizikciler, elektronik muhendislerini baz alarak soyluyorum; hepsi cok iyi programcilar. ama tasarim ve mimari konusundaki ekgibleri yuzunden bir modulu ya da duzeltmeyi acik acik anlatmayinca yaptirmakta zorlaniyorum.

    cok basit ornekler vereyim; bir dongu icerisinde gereksiz yere new'lemeleri, bir veri islerken data layer ve business layer'lari efektif kullanamamalari gibi ufak tefek ornekler, kodlama yaparak sonuca ulastiklarini ama efektif ve gecerli cozumlerin disinda olduklarini, sonuca ulasmis ama performansi dusurmus bir ciktiya neden olmalari gibi sonuclara guzel cok cok basit orneklerdir. sen oyun yapacagim diyorsun, atiyorum ios'a oyun yaptin. memmory leak'i (ki ios'ta cok karsilasilan bir problem) onlemek icin alman gereken onlemleri bilge adam bilgisayar kursu mu ogretecek sana? matematik muhendisligine dahil mufredattaki hangi ders gosterecek? farzedelim okul ogretti. peki bunlari ieee ya da iso standartlarina gore uygulamayi nereden ogreneceksin?

    simdi diyeceksin ki sen bunlari okulda mi ogrendin? cogu icin hayir demek zorundayim. ama okul bittiginde bunlari bir sekilde ogrenmem gerektigi bilincim vardi. hem teknik anlamda hem de prosedurel acidan bir yazilim urunu yaratma, gelistirme ve dagitim surecinde karsima cikabilecek, kodlamadan tut, piyasaya surme asamasina kadarki problemler hakkinda temkinli davranmam gerektigini biliyordum.

    yazilimla ugrasan bir matematik muhendisi olabilirsin. ama kodlamayi ogrenince olay bitiyor seklinde dar bir bakis acisindan cikman lazim. kendini gelistirmekle alakali tamamen. ben de sana sektorun tam ortasindaki bir birey olarak kisisel gelisimini en hizli tamamlayabilecegin sekilde bir tavsiyede bulunuyorum.

    bu arada hemen su soruna da baska sorularla doneyim; neden matematikciler yazilimla ugrasiyor?

    -neden fizikciler yazilimla ugrasiyor?
    -neden elektronik muhendisleri yazilimla ugrasiyor?
    -neden bilgisayar muhendisleri yazilimla ugrasiyor?
    -neden astronomi ve uzay bilimleri mezunlari yazilimla ugrasiyor?
    -neden xxx mezunlari yazilimla ugrasiyor?

    cevabini sen bul.
    Tümünü Göster
    ···
  15. 15.
    +1
    güzel kardeşim işin içinde tam kalbinden insanlar yazmışlar. benim sana tavsiyem matematiğin direkt olarak kullanabileceğin ve gerçekten sonsuz şeyler başarabileceğin kısmı data mining denen olaydır.( yazılımcı, bilgisiyarcı arkadaşlar gönül rahatlığı ile düzeltebilir.) bzatihi pek çok yakın arkadaşımız bu yola girmişken senin gibi hayallere sahip olur bu kötü değil yalnız milyonlarca lira gömüp çok iyi giderken hükümran senfoni gibi organizasyonlar bile para yetiştiremezken öle 3-5 kişi olayını bi geç.

    sen show mu yapmak istiyorsun?

    madem bu kadar oyun aşığısın yaşın ne olursun olsun warcraft ve diablo serilerini yemiş olduğunu varsayayıyorum. diablo ii ekibindeki elemanlar dünyanın sayılı ekiplerindendi. ve kendilerini kanıtlamışlardı altını çiziyorum. hayatta şunu aklından sakın çıkarma yetenek ve azim çok şeydir ama reputation dediğimiz olgu sadece oyunlarda değildir. o ekip sizin yapacağnız işi giberiz diyip torchlight a girişti. bütçelerine nazaran akışkan dinamikleriyle steam'de ortalıgın dıbına koydular. ha keza planescape tormented ekibinin, karakter olarak çok yavşak bulsam da, hep zamanla koyarak geldiğini ve bu güvenle neler yapableceğini en azında teorik olarak gördün. kickstarter da rekor bırakmadılar. tek bir şey sayesinde geçmişleri. ve hepsi arkadaşımızın bahsettiği gibi zamanın en önemli firmalarının takımlarının liderleriydiler.

    kendimden örnek veriyim mevzuyla en az alakalı olan yabancı dil mezunuyum teknik olarak bakarsan yapabileceğim en optimal iş yerelleştirme. lakin bir türk firmasının game content editorluğü ilanını görmüştüm. misal bu da benim hayalimdeki iştir. farklı alanlarda kendimi geliştirip sayısız yetenek biriktirirken tam umumudumu kesmişken yeterli doneleri topladıgımı gördüm. ama ben galaksinin öbür ucunda gelip belli bir plan çiziyorsam senin bunu görememen bir abin olarak bana göre geçiçi bir ahmaklıktır.

    tavisyelerim:

    - bi kere büyüklerinin dediği gibi okulda çok az şey öğreniceksiniz. nerede olursan ol eğer yaratıcı süreçler içinde bulunucaksan haftada 2 saat ingilizce dersiyle yetinirsen taklayı atarsın. diziler onlar bunlar diyen olursa kalbini kıracak kadar formasyon sahibi de oldum. *

    - sana sakince tavsiye veren mühendis abilerini tersleme. bu insanlar sadece senin hevesini görüp yardım etmek istiyorlar. unutma yer yüzünden hangi devirde olursa olsun bir alaylı olmak bir de ustadan el almak vardır. eğer akla yatan yolda yürümezsen ananın dıbını yırtsan istediğin kısa sürelerde o hedeflerine ulaşamazsın. denemesi bedava.

    bana sorarsan matematik bölümü daha güzel bir üniversitede ya da şehirde sen ona tav vaziyettesin. sebebini bilemem ama mat a gidersen dilini topla çık gibtir git yurt dışında data mining ten paranın dıbına koy. öteki türlü bile gideceksen bu sevdadan vazgeç. ha ayrılıkta sevdalara dahil diyorsan sonunda yannanı yersin.

    selametle.
    Tümünü Göster
    ···
  16. 16.
    -1
    @34 senin gibi huur çocuğu olmamam panpa
    ···
  17. 17.
    -1
    @38 üniversiteyi oyun yapımcısı olmak için okumayacam dıbına koyduğum, ergen ergen cevaplar vermem de senin seviyende konuşma amaçlı. şimdiden oyun yapıyorum zaten, sadece bilgimi arttırmak için üniversitede hangi bölüm daha çok işime yarar diye. sadece üniversite ile bi tak mu olunur sanki :D
    ···
  18. 18.
    -1
    upppppppppppppppppppp
    ···
  19. 19.
    -1
    uppppppppppppppppppppppppppppppppp
    ···
  20. 20.
    -1
    upppppppppppppppppppppppppp
    ···