-
176.
0@146 olm yapıp yapıp af diliyorsan ne anladım ben o işten? ben bişey yapıyorsam arkasında duruyorum en azından. yakacaksa yaksın ne diyeyim. günah dökünce müslüman, günah çıkarınca hristiyan oluyoruz demek ki haha. ben günah topluyorum bol bol, biz atayizler öyle yaparız.
evet öyleyim, yeni keşfetmiş gibi söyleme, ben onu söyleyeli çok oldu zaten. -
177.
0@146 olm yapıp yapıp af diliyorsan ne anladım ben o işten? ben bişey yapıyorsam arkasında duruyorum en azından. yakacaksa yaksın ne diyeyim. günah dökünce müslüman, günah çıkarınca hristiyan oluyoruz demek ki haha. ben günah topluyorum bol bol, biz atayizler öyle yaparız.
evet öyleyim, yeni keşfetmiş gibi söyleme, ben onu söyleyeli çok oldu zaten. -
178.
0seviyenin yükselmesinden rahatsız olanlar başka başlıklara gitsinler, @1 şukunu verdim.
-
179.
0çok malsınız la
gerçi alayınız liselisiniz amk durum normal -
180.
0@148 gizli olsun bizim olsun diyor. mantıklı
@147 yazdıklarımı oku, sonra bu başlığı en çok ciddiye alanın kim olduğunu anlarsın. -
181.
0@152 günah işlemeyen, kusursuz bir insan olmayacağına göre af dilemek de gayet normal bir şey, önemli olan samimi olarak pişmanlık duymak panpa.
-
182.
0@151 herşey inanç meselesi. neyse bu tartışma bitmez.
-
183.
0@156 pişmanlık duyabilirsin de bunun için birinden af dilemem gerekmiyor. kendimle hesaplaşabilirim. af dilemediğim için mi kötü oldum?
-
184.
0@157 evet başlığı açan da kaçtı zaten *
-
185.
0ananı yaradılarak gibtim zaa xd xd
-
186.
0@158 eğer inanıyorsan af dilemen gerekiyor, ama inanmadığını söylüyorsun bu kendi seçimin tabi. ben onu müslüman olunca günah işleyemezsin şeklindeki sözlerine cevaben söyledim. yani müslüman olduğunda da hata yaparsın ve af dilersin, bu doğal bir şey.
-
187.
0tabi amk benim dedemde prens çars
-
188.
0@155 bak birader sende burda binsin sende burda anladım ki bişeyler söylemeye çalışıosun ama boş konuşuosun. Panpa bak şincik şu amk dünyasında içerisinde çürük elma olmayan bi sepet söyle bana ? varmı amk.En güvenilir dediğimiz kurumlarda bile bişeyler çıkıo Mit Olsun, Polis olsun, asker olsun. itfaiye olsun.Amk kerhanelerde bile namuslu huurların olduğu bi dünyada yaşıyoruz. Adam karıları gibip gibip tövbe ediosa, kubarı basıp basıp tövbe ediyorsa kendine binlik yapıyor demektir. Tövbe demek yaptığı işten pişman olup af dilemektir. Allah yüce ilmiyle kişinin tövbedeki samimiyetini anlayacak güçtedir.Amk müslümanların içinde de elbette çürük elmalar olacaktır. Mesela bizim dexer adamın dilinden Allah elinden Kur'an düşmüyor ama adam huurçocuğu naparsın. Bunda Yaratıcının ne suçu var(haşa)
-
189.
0@162 nin kafası çok güzel.
-
190.
0@163 boş konuşuyorsam cevap vermiyorum madem.
-
191.
0NE MUTLU MÜSLÜMANIM DiYENETümünü Göster
1-Hudûs (sonradan varolma) delilleriyle Allah`ın varlığını ispat.
Bu âlem, yok iken sonradan var olmuştur. O halde, başlangıcı olmayan bir var ediciye muhtaçtır. Varlığı ve yokluğu kendinden olmayan bu âlemin, varlığını yokluğuna tercih eden bir mucide ihtiyacı vardır. O mucidin de varlığının kendinden olması; Vâcibul vücud olması gerekir bir başka yaratıcıya muhtaç olmadan varlığı kendinden olan tek varlık ise allah teâlâdır. bu halde bu âlem vâcibu`l vücud olan bir yaratıcıya muhtaçtır. Bu delîli de iki maddede inceleyebiliriz:
a) Cisimlerin sonradan yaratılması esasına dayanan delil. Kelâm âlimleri bu delîli şöyle açıklarlar: Bu âlem, suretiyle ve maddesiyle hâdistir (sonradan varolmuştur). Her hâdis (sonradan varolan) mutlaka bir muhdise (mucide) muhtaçtır. O halde bu âlem de bir muhdise muhtaçtır. O da yüce Allahtır bu âlemin sonradan yaratıldığı gözlem ve aklî delillerle ispat edilmiştir Şöyle ki Âlem evren cevher ve arazlardan meydana gelmiştir Ârâz cisimlere ârız olan hareket sükûn ictima birleşme iftirâk ayrılma hâlleridir bu hâllere quot ekvân ı erbaa dört oluş denir ekvân ı erbaa cisimlere değişik hâl ve şekiller veren sıfatlardır bu sıfatların hepsi sonradan varolmuştur sükûndan sonra hareket karanlıktan sonra aydınlık beyazlıktan sonra siyahlık hâllerinin oluştuğu gibi bu ârâzlar yok olduktan sonra görülmezler görülmemeleri hâdis olduklarının yani sonradan yaratıldıklarının delilidir hâdis olmasaydılar vacip varlığı kendinden olmaları gerekirdi vacip olsaydılar bu defa da zıdlarının gelmesiyle yok olmamaları gerekirdi halbuki zıdları gelince yok oluyorlar o halde vacip değil hâdistirler hâdis oldukları sabit olan ârâzlar kendileriyle birleştikleri cevherlerin de hâdis olduklarının delilidir Çünkü hâdis ancak kendisi gibi hâdis olan cisimle birlikte olur cevherler cisimler de mutlaka bu dört durumdan birisiyle birliktedirler o halde cevher ve ârâzlardan ibaret olan bu evren hâdistir sonradan yaratılmıştır her hadisin de bir muhdise ihtiyacı vardır o muhdis ise bu âlem cinsinden olmayan varlığı zatının icabı yani vâcibul-Vücud olan mutlak kemâl sahibi Allah Tebârek ve Teâlâ`dır.
Bu âlemi yaratan varlık; Vâcibul vücud değilse mümkiniul-Vücudtur yani vücudu sonradan yaratılmıştır o hâlde o da varlığında başka bir yaratıcıya muhtaçtır Şayet o yaratıcı da bu mucit gibi başka bir yaratıcıya muhtaç ise yaratıcılar zincirinin böylece sonsuzluğa doğru silsile hâlinde devam edip gitmesi gerekir böyle bir teselsül ise batıldır mümkün değildir varlığı farzedilen bu yaratıcılar silsilesinin bir noktada durması ve başkasına muhtaç olmayan her bakımdan mükemmel varlığı zâtının gereği olan bir yaratıcıya dayanması şarttır bu varlık âlemin yaratıcısı olan allahtır.
b) ihtirâ (icat Etme) delîli. Gökler ve yer, bitki ve hayvanlar yoktan var edilmiştir. Her yoktan var olunana da bir var edici gerekir. Bu âlemin de bir var edicisi vardır. O da Allahtır Âlemde gördüğümüz herhangi bir bitki veya hayvan sonradan varolmuştur her birinin varlığının bir başlangıcı vardır cisimlerde zamanla hayat idrak akıl gibi hâller icat olunuyor illiyet kanununa göre her icat olunan şeye bir icat eden gerekir Çünkü hayat idrawek ve akıl gibi durumlar kendiliğinden var olmazlar mutlaka bir yaratıcıya muhtaçtırlar o da varlığının başlangıcı ve sonu olmayan herşeyi bilen ve herşeye güç yetiren allahtır
c) Terkip delili. Bu âlem mürekkep (parçaları bir araya getirilmiş olan) bir varlıktır. Terkip olunan her varlık, kendinden önce varolan bir terkip ediciye muhtaçtır. Terkip olunan varlık, parçalardan meydana gelir. Parçalar, bütününden önce vardır ve ondan ayrı şeylerdir. O halde, terkip bulunan varlık yok iken, daha sonra parçalarının birleştirilmesiyle sonradan yaratılmıştır. Her sonradan yaratılan gibi o da bir yaratıcıya muhtaçtır. Bu yaratıcı, terkip edilen ve kendinden başkasına muhtaç olan bu âlem cinsinden olamaz. Aksi halde yaratıcıların teselsülü gerekir. Teselsül ise batıldır. O hâlde bu yaratıcı, varlığında başkasına muhtaç olmayan ezelî bir varlıktır. O da, Vâcibul vücud olan allahtır.
2-imkân Delîli
a) Bu âlem, varlığı da, yokluğu da mümkün olan bir varlıktır. Her mümkün, varlığını yokluğuna tercih eden bir kuvvete muhtaçtır. Bu âlem de, var olabilmek için böyle bir müessir kuvvete muhtaçtır. O kuvvet de bu âlemin dışında, vücudu zatından olan bir varlıktır. O da Allah`tır.
b) Hakîkatta bir mevcut vardır. Bu mevcut, ya varlığı zatındandır ya da varlığı ve yokluğu mümkün olandır. Varlığı zatından ise; bu özelliğe sahip olan yalnız Allahtır bu mevcut varlığı mümkün olan ise mümkün olan varlığın mevcûdiyeti zatının icabı olmadığından var olabilmesi için varlığını yokluğuna tercih eden bir müreccihe yaratıcıya ihtiyaç vardır o yaratıcı müreccih ise allahtır.
c) Âlemde görülen madde daima hareket hâlindedir. Maddenin hareket hâlinde olması ilmen ispat edilmiştir. Madde ve maddedeki hareketin mucidi kimdir? Maddeciler, madde ve ondaki hareketin ezelî olduğunu söylerler. Oysa maddedeki bu hareket, bir evvelki hareketin neticesidir. O da bir evvelkinin... Bu hareketler silsilesi sonsuzluğa doğru devam edip gidemez. Bu hareket silsileşinin bir noktada durması ve ilk hareketin, vücûdu vâcip olan bir illete, bir hareket ettiriciye dayanması zarûrîdir. O da herşeyin yaratıcısı olan Allah`tır.
3- ibdâve illet i gâiyye delîli içinde bulunduğumuz âleme dikkatle bakacak olursak onun çok güzel ve çok mükemmel olarak ve daha önce bir benzeri olmadan vücuda getirildiğini görürüz gökyüzü güneş ay hülâsa canlı cansız her varlık bir amaç için yaratılmıştır Âlemde varolan hiçbir eşya faydasız maksatsız ve boş yere yaratılmamıştır bu âlem bir güzellik gaye ve vesîleler toplumudur Âlemde en değerli varlık olan insan rastgele vücuda gelmiş sebepsiz ve gayesiz bir varlık değildir her azasıyla güzel mükemmel faydalı ve maksatlıdır insanın yaratılışı güzel ve mükemmel olduğu gibi yaratılış gayesi de allahı bilmek, tanımak ve Ona ibadet etmektir insanın olduğu gibi canlı cansız her mevcudun da varlığının bir gayesi hikmet ve faydası vardır işte âlemde görülen canlı ve cansız varlıklardaki ibdâ ve gayeler manzumesi bütün bunları icat edip yaratan bir yaratıcının varlığını aynı zamanda o varlığın ilim ve kudret sahibi bir ilâh olduğunu isbat eder her şeyi bir maksada göre yaratan bu varlık vâcibul-Vücud olan Yüce Allahtır kuran-ı Kerîmde bu delîli dile getiren bir çok ayet vardır bakara 2/22 nebe, 78/6-16, ... )
Netice olarak diyebiliriz ki; inat ve garazdan uzak her sâlim akıl sahibi, Allahın kendisine lûtfettiği aklı kullanarak esere bakıp müessiri binaya bakıp bânîsini yaratılmışlara bakıp yaratıcısını keşfedebilir bunun için allah kuran`ın bir çok yerinde, zatının varlığına delil olabilecek eserlere bakmalarını, onun üzerinde düşünmelerini, akletmelerini istemektedir. -
192.
0@166 sende sıçma amk
-
193.
0@1 panpa 1. maddede dediğin esasında din denen şeyin temeli dıbına koyayım açıklamazlık ve bilinmezlik bir nevi cehalet ve buna bağlı korkutmadır din
gerçekten neden sadece açıklanamaz şeyleri allah yarattı dendiğini neden sadece açıklayamadıklarımızı yada şöyle söyliyim neden birşeyi allahın yarattığının kanıtı bizim onu açıklayamamız oluyor birşeyin açıklanamaması nasıl bir kanıt ve bu kadar emin olunabilecek bişey olabilir hiçmi durup düşünmüyorsun bunu -
194.
0Bu âlem, yok iken sonradan var olmuştur.
nerden biliyorsun ki? münaccim yarağı mı yedin sen? kainatın yok olduğu hiç bir zaman yoktur ve olamaz da: var olan madde, yok olamaz: termodinamik kanunu. -
195.
0> 1.madde , o ağzınızdan düşürmediğiniz big bang nasıl oluştu ? bu maddelerin tepkimeye girmesini , mevcut enerjinin oluşmasını sağlayan etmen neydi ?
big bang var olan maddenin bir eylemiydi: büyük patlama. olmayan şey patlamaz. madde ve enerji aynı şeydir zaten. şurada duran demir neden paslanıyorsa, işte tepkimede aynen o sebepten olur.
> 2.bu gezegen tesadüfi bir şekilde varolmuşsa , bu kadar ilerlemiş bir bilinci , mantığı ve yeteneği nasıl edindik ?
evrimle. 50 yıl önce cep telefonu nerdedyi? ilk çıkan telefonlar böyle miydi? bir bak bakalım. ufak bir şey öğrenip biriktiriyoruz boyuna. işte olay bu.
eğer güneşin etrafında bir tek gezegen olsa, o da tam burada olsa dur der düşünürdük. ama tespih gibi dizilmiş bir sürü gezegenden biri elbette dünya gibi yaşama uygun yere olacaktı.
> 3.bir düşün ; milyonlarca spermin içinde yumurtaya ulaşan ilk sen oldun ve birkaç yumurta hücresi döllenmek için mücadele etti ve biri ile birleşti sperm. velhasılkelam milyonlarca spermi geçip yumurtaya ilk ulaşan sen oldun.
öbür 499.999.999 tanesi ne oldu, ne anlamı vardı onların?
> 4.karmakarışık dna ve ilk hücre nasıl oluştu ?
daha basit dna ve daha ilkel hücrelerden: birikim. dna iyi olan şeyleri biriktirir: mutasyon, kötüleri doğal seleksiyon eler.
-
hakikimall vardi aga be
-
cok konusma wow girlcik
-
ramstein nobete misin
-
başı açık kadın görmekten gına geldi
-
topal odlek ordek hayırlı sabahlardiler 25 11 2024
-
ulan birfoto atsan nolur
-
videom yuklenmiyo sozluge
-
hayatımda hiç bir kız bana bakmadı
-
pümberte abim
-
adam filistindeki çocuklara bile acımıyor
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 26 11 2024
-
29 11 2024 cumaya gelmiyenlerr
-
anada
-
böcek eti yiyceksiniz nakit para kulanmıcaksınız
-
strs nobetleri
-
wow girl nude bir fotonu pm kutuma
-
pehh yine akşamı ettik pehh 25 11 2024 19 05
-
hani inci disk yanınca 2020 ye ışınlandı ya
-
allahtan başka tanrı olmadığına
-
nıdya
-
ulob
-
kadinlar niye içine alıyor
-
ırğa
-
yıldırım ataç
-
noyfa
-
birgün ateist hocaya hoca hoca ben
-
namayıda
-
bana 10 yıl önce bir o çocuğu
-
aylatna
-
zalinazurt ablana selam söyle
- / 3