-
436.
0http://www.imgim.com/image/ivtvs.gif/
write drunk edit sober, ernest hemingway
m night shamalayadingdong -
435.
0birinci nesil kezban de bari.
-
434.
0kezbanın teki lan
-
433.
0katies revenge
scumbag scumbaggier -
432.
0The first few rounds were off-target, and gave the pirates a chance to change direction... which they did not. Due to the lack of immediate direction change, fire was re-directed onto target. Warning shots are not code for "let's talk", they're code for "you have merely seconds to convince me to let you live".
-
431.
0Stay with your pets when they are being put down. After you leave, they look for you."
bacagını yemek kurtulmalk ve yapış -
430.
0I'm actually comforted by my lack of belief in destiny or the meaning of things. You might think that if your friend had stayed 5 minutes later he would not have died. This is true, but there is probably another day in his life where if he had tarried 5 minutes or scratched his eye, he would have died for another reason. The web of cause and effect that makes up life is complex and chaotic, and ultimately meaningless. When I make a horrible mistake, I don't beat myself up if I did the right thing given the information I had at the time. I remind myself that I would have done nothing differently and I did my best.
I know that's not what you asked. But death is just something that happens. The concept is sad, but that sadness can't trouble you after death because the great game is over. -
429.
0isolation alienation kültürün bozucu öğeleri. frankfurt societyTümünü Göster
20 yy aslında yeni bir yy. endüstrilerşmeden bahsettik hep pre end. marx weber hepsi büyük toplumsal değişimi anlamaya çalışıyorlar. bu tarım t nin organik dayanışma yerine insanlar artık sıkı bağlar içinde değil. cemaat tpolumları sıkı bağlrı destekleri sanayi t de biraz geri plana düşmüş.
bu yabancılaşma olmuş. fabriga falan. doğadan da yaltılımş insanlar bir şekilde her türlü etkiye maruz. vulnarable.
propagandaya çok açıklar. faşizmi anlamaya çalışıyorlar. bütün bu yaklaşımlr faşizmi anlamaa yönelik. nasıl oldu da iyi insan bu kadar kötü olabildi.
insana yukardan bakma değil anlama çabası ön planda. bütün araştırmalar medya insanları nasıl etkiler ? iletişim buradan çıkyor.
hep doğrudan etkile varsayımı vardı. medyanını şırınga etkisi hyperbolic şırınga. magic bullet theory.
opnion leader ın rolu aslında medyadan daha iyi. seçimlerde ortaya çıkmış bu.
society theory in varsayımlaro
medyanın dorudan bir rolu avrdır.
medya mesajları endüstrileri bir toplumdaki kanserli hücreler benzer. tpolumu bozuyor ipne yapıyor denir. aslında tamamen ortadan kaldırılmalır derler 1930 un ortalarında
geçerli değil ama tabi bu.
avarage citizen diye bir varsayım var. vasat bir insan modeli üzerinden konuşuluyor. bireyler arasında afrklılık gozetilmeden. mass media teorisi saçma.
geleneksel toplumdan kopmaları yüzüdnden medya etkisine açık bu adamlar. mahalle baskısı. orada sürekli izlenirsiniz kontrol edilirsiniiz.
totatliterizm bireyselliği ortadan kaldırır
bunlar ekstrem teoriler.
en önemli grup mass media da frankfurt ekolu. gramsci. bunun has adamları frankfurt ekolunden. bir düşüne ekolu. adorno erich fromm.
marksizme inanmşlar ama onun muğlak bıraktıgı yerden devam edip bir anda da eleştriyor. ikiyüzlü ipnetorlar. marx kültüre dair bireşy yapmamış. kültür altyapnın ürünü demiş. bunlar marx ı buradada eleştiriyor kültür önemli diyor. critical theory eleştirel teorinin babaları bu f ekolu.
kapitalist sistemin ihtiyaç duyduğu fonrskiyonu devam ettirmek için kültür endüs ün çok önemli oldugunu düşnüyorlar. bir takım kenazmimalar.
commodity fetişizm. f ekolu anahtar kelimi. alienation kavramı ile bağlantılı. bireyin hem kendi emeğine hem üretim sürecine ürüne doğaya ve insanlara yabancılaşması. marx alienation kavrdıbını üretim üzerinden anlatıyor. f ekolu de commodity fetişi ise üretilen ürünün tüketimin üzerinde anlatıyor
bir malı satın alan kişi. bu rünün hangi süreçlerden geçerek üretildiğini hiç düşünmez. bunun günümüzdeki hem güzel örneği nike ayakkabııları.
standartizatio kavrdıbını kullanmışlar. herşey tekttip hiphop film kopyası herşey standart. bu benzerlik yaratıcılıgı öldürüyor. o da ince zevkleri öldürüyor. bu bozucu bir ögre ve kültür üzerindne oluyor
pseudo indivualism. sözde bireyselleşme. reklamlaeda temel mesaj sen özelsin sen bunu kullandıgın zaman dha farklı başka bir tak olucan. yeme bize hiç de bile. sen farklısın birşeyi tükeme üzerinden kurunca gibiş. gerçekten afrklı olmak istiyorsan o adamın dediğinine karşı çık. reklam bize böyle sölyüyor.
massification. adjustmend process. bu düzene uymasını sağlıyor. düzeni eleştirmesini değiştmeye çalışmasını değil kitle kültürünü ve insanlaın düzene uymasını devam ettirmelerini sağlıyor. bu açıdan bakarsak çok da haksızca değil.
commodification a bakarsak metalaşma bu da. her türlü kültreül üretiminin temel üretimin amacı kar. temel motif o. ortaya hep bozucu kültür şeyi çıkr diyor.
ama bunlar çok dandik şeyler
insan pasif değil. bireyler vasatdeil farklı.
conformism. klişe olarak dayatılan yaşam tarzını belirtmek. bu durum conformitisme itiyor. false neeeds diye bir kavram var yine f ekolun. false needs denilen sahte ihtiyaçlar. ihtiyaç duymadıkları şeyi gerek gibi görüyorlar. düşünmekten uzaklaştırıyor.
f ekolunu eleştirileri
bir kere insan dediğin ipnetor değil farklı .
totaliter ortamlar farklı ortamlardı. 2. dünya savaşı öncesi. sonrası gelişmeleri çok farklı.
semiotcis analiz falan. tentendeki mesajın altında yatan diğer anlamlar
retorik analiz. bireyi ikna etmede hangi kavramları kullanıyor. söylem analizi var. klişe örnek. aynı bireye ya pkk terörüisti yada gerilla yada özgürlük savaşçısı. hepsi aynı kişi ama söylem sizin nerede durdugunuzu gösterisi discourse analiyz söylem analizi
idelojik analiz. marxist feminist perspectives. beli bir ideolojik şeyi açıklamaya yönelik birşey.
pgibanalitik yöntem de bunlarda n biri.
retorik . bir siyasetçinin konuşmasını analiz ed. bu adam gündeme kanun teklifi 444 getiriyor. buna insanları ikna etmek için örnek ? ırak savaşı için abd de yürütülen op. oragdaki temel argümanlar kitle imha silahları, thread. aslında olmayan birşey. bir tehdit üerinden. bir de devilization var şeytanlaştırma. bir de evrensel değerleri vurgulamak. demokrasi getircez. bahane.
sonuçta topyekün ortak noktası denotative ve connotative süreçlerle alakalı. deno yüzeyde görünüe conno tattive ise ima edilen arkada yatan diyebiliriz. o tenten orneğinde deno olarak tenten var kpek var 4 siyah adam var. bu deno. ama connotativve bunn neyi ima ettiğini anlarsan emperyalizm beyazlık. batı hakimi.
pgibanaltik analiz iki yöntem var.
author centerede approach. roman film ise analizimz. roman yazarının neyi connotative neyi anlamaya çalışırız. altına yatan gizli mesaj saklı düşünceler nelerdir anlamaya çalışırız. yada okur üzerinde nanlatım geliştirim reader centerede approach yapabiliriz. bu romanı okuyan kişi ne gibi bir rahatlama sağlıyor nasıl bir özdeşletşrime katarsiz filan gibi piskoanliz kullanabilriz.
fetih recepç tr de aşagılık kompleksi var kahramanlıka hikayelerini izlemeli haz alır. bu pgibanalize örnek. byöeldir demiyor. analiz yapabilirsiniz.
haz almak maz almak. bilinç üstünde gerçekleşen bir süreç değil hormaonlar vasıtası ile . pgiboljidetemel etkenler bunlar. anında tatmim olma ihtiyacı vardır. id bunu yapar. id hiçbi şekilde mantıklı bir süreçten geiçirmez. bir mantık veya uyum sağla olur mu öyle. olmaz.
ego - süper ile id arasında karar veren yer. bazen idin dediğini topluma uyarlayarak yerine getirebiirü. haz alsın diye. bazen de bunu asla yapamaağına karr verir ona göre yöentir. id i gerçeğer uyarlamaya çalışır hop dur. 2 3 yaşında gelişir. 2 yaş altında cocuklar varsa onlar heen o şeyi yapsın isterler.
süperegoyu görelim. bu en büyük topplumsal insani değerleri zihinde barındıran yer. iyi kötü değerli bilen yer.
biz id ile doğarız. tatmin etmezsen bilinçaltına sokuyor. bri artık enerji ıkıyor. kaygı. doğruyro. laygı meselelesini soavunam mekanizması ile dengelemye çalışıyor
bastırma. denial . tepki oluşturma. yansıtma. isolation ratinaolaziton: ne hisssediyorsun ? ben ambulans çağırmayı düşündüm. ne hissettiğni düşünmemeye çalışıp fikir yürütmek. fuyguları yoksayıp düşünce düzeyinde tartışmak. yöneltme. öfkenizin başkasına.
abazalık enerjisini spora yöndlendirme. bunu yapmayan kız yada erkekler çeşitli farklı sosyal aktivitelerde boşaltmadıgı sürece sorunlu bireyler oluyor.
bilinaçtlı. orada hep var o. rüyalara önem veriyor. bilinaçltının en önemli göstergesi. en önemli nokta bizim içn. freud connota anlamak için rüyaya bakıyor biz de metinleri analiz etmek için rüyayı analzi ader gibi yapıorz. masalı filmi yonetmeninin rüyaı gibi görüyoruz.
dreamwork. rüya çalışmasını nasıl aparsın. dreamworks freudun bu kavraım ile ilişkiliendirilmiş.
condensation: sıkıştırma diyebilirsin buna. tek bir cvücuda hapsetme. ilkokul öğretmenini görcen ama sırt çantasını görüyorsun. sırt çantnı arıyorsun bulamıyorsun. freud bu ruyayı sen ogretmenini özelm yapıyon.
displacement. motor reno eski sevgilim.
symbolization. bastırılmış cinsellik. fallik imgler züt yannan görürüsn.
secondary revision. terapist analiz etmeye çalışıyor. ahasta o rüyayı anlatırken dile döktüğü zaman aslında bir filtre uygulamak demek .bazı yerde düşünyor sansür uyguluyor. bazı şeyleri analtıyor anlatmaıyor. bu secondary revision a da dikkat etmek lazım. nerede akıcı konuştu geri çekildi . sakladı düşündü. net tasvir etti muğlak tasvir etti.
roman incele mesela. odip dinamiği varmı mesela ona bakarsanın
burada ölüme dair saplantılı ihkayeler mi analtıyorl ?
bilinaçaltı çatışmaları tezahür edeiyor?
karakterlere tek tek bakabilirsinzi.
anneanna anne, kurt baba. kırmızı başlıklı kızın istedğii şey aslında krutun anneanneyi yemesi.
twiligth elmas ?
zzizek yutupta zizek on psycho belgeseli. tavsiy
a perverts guide to cinema. -
428.
0True leadership is acting like you know whats going on when no one else does
-
427.
0Perseverance. Be in it for the long haul. If left to your own devices, do you write rather than do anything else? Make it your go-to hobby. Keep writing. Every time you write anything, you get better. Before I struck lucky with FAQ I had written (all of these unpurchased by anyone); two screenplays, a six part mini-series, four TV pilots, two radio pilots and a stack of stand up. Writers are very rarely an overnight success.
scoped house and scam. -
426.
0ulus devletleşme. burjuvaların ulusallaşması ve sanayinn kendisi önemli bir süreç çünlü ihtyiaç duydugu şey merkeileşme ve standartlaşma. sanayaileşme şuna ihtiyaç duyar. o bireylere standart şekilide uygulanacak bir hukuk sistemine ihtiyaç duha.r merkezde berlielenir bu oyüzden berkezileşmeyie belirtir. tr ankara fransa paris ingland london. merkezileşme bu. bu sistemin uygulanabilirliğimni sağlayacak bir bürokratikileşme olmalı. feo zamanında yoku.Tümünü Göster
hukukun ulus devletin bir dili olcak. fransada 26 diyalek varken bu tek bir franszcaya evriliyor. ama daha önce yazılmayan bir dil bu latince var. latince yerine ulsal bir dil geliyor. bu ulusal dilin gelmesi sekülerleşmenin ta kendisi. o ruhani dil yerine ulus dili geliyor. bu dili kullanıcak admlar lazım. o zaman bu merkeze bağlı eğitim sistemleri gerek. eğtilikcek. doğru bilgiye kim sahip ? sekülerleşmeye bakıyoruz. bilgi dedğimiz zaman bilginin kaynağı tarih. ulus devlette ama bilginin kaynağı blim. bilim adamları. bu bilimi yayan bireyin zihni. bilginin sekülerleşmesi. din siyaset üzerinden sekülerleşne dedik ve tabi ki butun toplumsal örgütlenme dinden çıkıp sekülerleşmete başlyor. topyekün sekülerleşme de bunların hepsinn olması.
devletin ideolojik aygıtları. bir devletin devletin kurumları bireyleri vatandaşları yönetirken kullandıgı iki tür araç vardır. biri devletin baskı kurumları. althuser diyo. bir diğeri de idelojik araçlardır. biri somut diğeri sembolik. idelojik devlet araçlarının içine egitimi aileyi pop kültürü. baskıcı devlet araçlarına mahkeme ordu polis ve cezaevlerini koyabiliriz diyor. bu iki farklı araç üzerinden ciks yapıcaz. state power. devlet kendi için bir varrlık devletin somut varlıgı . hükümetler gelir ve kendi aracını yaratır falan değil . devlet iktidar. state apparatus araçlar. repressive ve idelojigical insititons . imaginary ve material olarak da idelojii ayrılır.
repressive state apparetus. polisin gücü, ordunun gücü, silahlı güç. hukk. mahkemeler. bu sistemin içinde yaşıyorasnız. ve aynı şekilde cezalar var.
deiolgical state apparaturs da ise ne var ? din, eğitim aile politika ticaret birlikleri medya, kültür. ,
althuser de sorar ? neden bu işçi devrim yapamıyor. idelojik süreçe maruz kaldıgı içn baskılanıyor sınıflar. bu sistemin devamı sağlanıyor. bu statüko korunmuş oluyor. çok da farklı değil. ama yapısal bir şeyi var. aslında şöyle var. iki farklı toplumsal veya kültürel analiz yapabilirsiniz. biri diakromik ve senkronik bakış açısı.
diakronik bakış açısı. toplumsal analiz ve çözümleri diakronik yaparsan tarihsel gelişmeye aşamayanın farklılıklarına bakarsın. geçmişte ne oldu ? sosyal formlar nasıldı. bugunkyle karşılaştırma yaparsın. örnek. feo ile pre industrial sociaety arasındaki afarkları anlamaya çalış. marx bunu yapmıştır diakronik.
senronik analiz var. orada da bir otplumu alırsınız ve belli bir zaman dilinde fixleyip oradan bakarsnı. geç işte neol dugu gelecekte ne olacagı kaygı landırmaz. althuser ve marxın ayrıldıgı temel melesele bu. . marx diakronik analiz yapar toplumsal formları giber. alhtuser structure dan bakıyor. beli bri toplumsal yapıyı fixe eder ona bakar anlamaya çalşır. tarihle ilgilenmez. ikiside genel bakıyor aslında.
gramsci gramşi. frankfurt ekolu. bunların tanıklık ettikleri biri süreç var. faşizm in geliişmi süreci. gramsşiyi de içine kat. temel meeselesei ne olduda insanlar kendini faşizme kaptırabilirdiler. nasıl desteklediler ne olduda bir otplum bu kdar acımazsız ırkçı olabildi. o dönemin aydınları hep buna bakıyorlar. onların dünyyı anlama biçimi yine çok tutarlı. bir dertleri var hep o dert üzerinden anlamaya çalşıyorlar. işçi sınıfn desteklemesi gereken düşünce faşizmin ucunda yer alan bir şey iken işçi sınıfı gibi bir sınıf naısl olurda faşizmin en büyük destekçisi olur. olmayacakbiriey olur. marsixt açıdan baktıklarında. why the working class yield to faşism. ? neden devrim yapcagına bunu yaptı. ? temel mesele bu
neyi görüyorlar. ? marksın bıraktıgı yerden devamediyorlar. o egemenin birideolojisi mekanizması var bunlar bilinçlienmeyei engelliyor. u noktada gramsci bakıyor bu noktadan bakınca onun uzerinde durdugu bir kavram var. hegemonya. ne bu ? marxa göre ideolji funcutainl egemen in çıkarına çalıpıyorç subordinet sınıfları gibiyor. indoctrine ediyor
gramsci buna gibtir git diyor başka birşey var diyor. hege diyor bir düşünceler bütünü. bu düşünceler bütünü aslında egenin yada diğer baskıcı grupların. ataerkil milliyetçi heterolük zart zurt. butun bu farklı gege biçimleri aslında aşagıdaki o alt sınıfları ve tabi olan sınıfları indoctinre etmez rızasını alır. temel mesele hegemonyada budur. hegemonya bir ruza alma sürecidir buna dayalıdır. indcotine oldugu için false canciuse gitmez rızasını alır.
sadece mode of production değil başka hege üzerinden de oluyor. o zaman . bu tabi sınıflar subordinate ler . egenin idelojisne tapar beause they have reason of thier of own. marxa göre bireylerin con u çok pasif. gramsci ise bilinçli aktif diyor. o yönde seçim kullanan bireyler var diyor. ve faşismiz de böyle açıklıyor. eğer tr de işçi sınıflarının ezilen sınıfların neden akp ye oy verdiğini anlamak istiorsanız gramsciye bak marxdan çok.
birand açıklaıd aslında biz 28 şubata sevindik. içselleştirdik kendi çıkarımızı orada görüdk şimdi bakıyorum şaşırıyırum.
birz amanlar kemalist ordu önplandaykn ön planda antı kemalıst dıncı
bu enteller hegenin ilerleyeşinde çok önemli. aslında toplumda bireylerin rıza göstermesinin sağlayan önemli insanlr. opinion leader. onların sözünü dinelrsiniz
gramsci ve marx farklılıgı. gramcide aslında mseleyi determinist şekilde ele almıyor. economic productiona indirgemiyor o da birz geniş bakıyor.
sınıf çatışması idelojik çatışma. its a prosses of a struggle. frankfurt değil gramsci
marxın yabancılaşma kavramı. commodity ve yanlış bilinç kavramı. bunlar temel olarak marxist bakış açısından medyayı anlama. bireye bakıyorum artık. industrializion da çalışan bir üretim bandı. modern times charlie chaplin. modern zamanlar. o da bu bakış açısıyla sanayi üertim bandına yaklaşan bir filmdir. yabancılaşmada üretim bandı niye önemli
işçi tek aktivite mekanikleşme. vidayı sıkma çiviyi çakma. marx daha önce derki zanaatkr bir at arabası üretirken tamdıbını üretir arkasındaki herşei ürtit. ürettigğini ne oldugunu bilir. aynı zamanda oradaki rüetim biçimi onun çevresine kendisine insnlara yabancılaşmasını getirmez beraerinde.
ama öbüründe ise fabrikadar bir birey var mesai saati çerçeviesine 1500 kere vida sıkmak zorunda ve 10 15 yıl boyunca her gün yapmak zprunda. bireyn emegine çevresine etrafına insnlar ve tpoluma yabancılaşmasını saglıyor. annihialtion. endürstri toplumnda birey nasıl bireşy . toplumsal hayattan ne baskı ve zorulıklara maruz kalıyor.
böle mallaşmış bir adamın yanlış bilinçlendirmesi çokkolay.n bir de metafeşizmi var. bir ürünebakarken birey o ürünün arkasındaki emeği sömrüyü göremez. görmüyor. onu düşünmüyor. bu bizim günlük hayatta olan çok birşey. nike arabası giyerken onların taianda çinde gibile gibile yapldıgı metaya bakıyoruz metanın arkasına bakmıyoruz.
ihtiyaç meselesi. girme buraya am sonuçta kullanım değerinin dışında ürünlerin birde statü gösteren degerleri vardır. çok girmicem degerlindirmce.
kitale toplumu
frank ekolu bilgi gibi deiğl marküs adorno falan. -
425.
0siyaset altyapı maltyapı.Tümünü Göster
reductionazim dederminizim. reductionism indirgemecilik marx toplumları sdece materyal zart zurta indirgiyor. farklı birsürü faktör de vardır dolayısıyla bu marxın indirgemeciliği ve marksist determinizim eleştirirek ortaya çıkan bir alan var. eleştiri var. marksizm bu alana adım atarken bilmemiz gereken marksistelerin topluma bakışı. althuser maltuzer.
what marx says about toplum ve analizi a new perspective. what marx says about society.
distrubiton of power sınıf paylaşımı.
altyapı daha önemli altyapı belirler. üretim araçları, biçiimi , tarım toplumlarında toprak bir üretim aracıdır onun dışında saba maba mı . kas gücü eemek gücü. üretim neyle yapılyor_ hammedde su ihtiyaç duyulan herşey birer üretim aracıdır.
bu üretim araçlarının etrafında nasıl bir üretim ilişkisi gerçekleşiyor temeli oluşturan şey marx a göre bu. üretim araçlarının sahibi kim ve emegi sömüren kim. ve bunu yaparak bu sahiplik ve emek sömrüsü üzerinden artı deüer ureten kim ? kimin elinde ibrikiyor başka bir soru. kapital accumaliton dediğimiz şey. sermaye birikimi bu sermaya kimin elinde birikiyor. emegi ile üreten admaın elinmde mi birikiyor yokas sahip olanıanı mı ? üretim aracıın sahibi elinde biriktiğini marx tarihsel bir analiz yaparak ortya koyuyor. geçmiş tarihsel aşamalara bakıyor. çeşitli dönemler vardır marxa göre. mesela ilkel toplmlarda primitive toplmlarda avcı toplayıcıdda feodel toplumlarda nelerdir ? . daha sorna sanayi toplmlarında nasıl belirlenir? en sonunda şimdi marxın bıraktıgı yerden enfarmosyon toplum anlaşlımaya çalışıyorlar. bunlar arasında nasıl iilişki varsa toplumun üstyapısının tamamen bunlar üzerinde kuruludr ve onalr tarfından belirlieni kültür de bunun bir parçasıdır.
tarım toplulmarını ele alallım. topragın sahibi üretim aracnın sahibi kim? derebeyi veya landlord. ağa . derebeylik eilişkisi nasıl kuruluyor ? kimin emeği sömürülüyor. soylu köylüyü sömürüyor. orada kuruluan üstyapıya bakrsak nasıl bir üstyapı var. oradaki siyaset nasıl bir siyaset? oradaki siyasetin kaynagı resom data dediğimiz şey ? tanrıda. feodal toplumlarda siyasetin kaynagı vatandaşta halkta. bireylerde değildir. resom datayı halka vemrişiz ama tarihsel olark baktıgımz zaman feodal toplumlarda iktidarın kaynagı tanrıdır. bu iktidar kaynagının yeryüzündeki temsilci kraldır. kralın sorgulanamz bir iktidarı vardır o ikidarın kaynagı sorgualanamz. tarım otplumlarının kenine has yönetim biçimi bu bağlamda mutliakiyet monarşi falandır. bunun kendine has bir eigitim sistemi avrdır. onun içinde bu düzenin devdıbını sağlayacak ideolojiler veriliy.r. statükonun korunması ile iilgili bir durumdur. oradaki aile ilişkilier gene bu üretim biçimleri çerçeviesinde belirlenir. böyle ataerkil bir yapıyı gertirir. ona göre bir aile çıkar ortaya. çekidrdek aile deildir büyük kabalık ailedir. ne kadar kalablıksan o kadar dha fazla üretirsin.
mass media dediğimiz feodaliteden deiğimiz zaman orada öyle birşey yok ama medya ürniden baktıgım zaman oradaki daha çok din kitaplarının etkinliğinmin bir iletişim ortmaıo luşturdugunu söylemeiz mümkünm. rivayetlere dayanan bir tak. kendine has bir sanat biçimleri vardır iletişim biçimleri vardır.
marksist konfilist model veya spencerin evolution modeli vardır. revolution ani değişiklikler konfiliktilerle class çatışması üzerindne değişen toplumsal yapılardan bahsedebiliri veya spenceruın evosundna bahsedebilirz.
marxın teorisinde hep bir kriz yaşanır. söyledi zaten 2008 de. marxın dönüşü diye tiy oyunları oynanmaya başladı. ani oluyor marxa göre. bütün kriz sınfçatışmasındna kaynakanıyor. feoya bak. aristokrat ın gücü ne taraından sarsıldı ? tüccarlar. daha sınırlı daha ulusal birpazar araıyor bu tüccarlar.
rule of the factory owners şimdi. kapitlism. feodan kapği ok. ama kapiden komi pek inandırıcı değl.
model production üst yapıyı belirler. önce nomadik ve göçebe toplumları görüyoruz. burada tarım toplumları hala devam etmekte. 1750 den itibaren sanayi. ondan sonra ise enfarmasyon medeniyet olduguna inanıyrlar. onlara baktıgımız zaman marxist anallizle bakarsak
nomdicte hunting üretim, agricultural mining. bir deü retim, bir de knowlodge ndustriy.
meşruiyet. blood, din, political, economic,
mode of regulatin. toprak üzerinden , çok uluslu tarım imp şehir devletler feo, toplumun düzenlenmesi, milli ulus devletler, superstate abd.
mode of comm. verbal, writing, metafizikeel, dinsel, endüsrtirede print seculer ulusal ve ideolojik, electornick cosmopolitan global ecological.
temel kavrmlar
karl marx. dominant ideology of ruling class by controlling concisneus of working calss and those other classes are subject to dominant class. yöneten sınıfın baskın idelojisi işçi sınfının zihinin ve bilinicni kontrol ederek onları yonetmesini sağlar. egemen sınıf. din toplumu kabul ettirir. false bilinç. bir de medyanın yaydıgı ikna. marxa göre sanatta hep bu altyapı tarafından belirlenen birşeydir hem egemen sınıfın çıkarına hizmet eder. aile de herşeyden önce.
sorucak
sorucak
sorucak aq
neden işçi sınıfı devrim yapmıyor ? sorusuna marx althuser ve gramşin nasıl yanıtlar verir. marx kısmını why do diye sorarım. false bilinçlik üzerinden anlatıcan. -
424.
0cikar mi lan harbiden? Ben de caliisayim sagol genco
-
423.
0Aminakoyim ibo ders notlarini buraya mi yaziyorsun:D
-
422.
0culture: cultivating the land cops animalsTümünü Göster
culture the cultivation of the mind the arts civilzation
ucultture a general process of social develpment culture as a universal process
culture the meaning values ways of life shared by particaular nations groups
bir gruba ait olan kültür. antropolojik.
cultre the practises which prodcue meaning
kültür anlam barındıran anlam bütünü.
bireyin aklına e
commite of union and progress
hreşey kültür işte.
popüler kültür ders 2
empty culture
pop cult 1 ekonomiden siyasetten ideolojiden bağımsız kurulamaz.
popüler kültür folk kültürü müdür ? otantik kültür müdür ? folk kültür popüler kültürdür ama pop kültür folk kültür değildir. pop daha geniş. kolbastı gibi bazen folk para kazandırırsa revize edilip tekrar verilyior.
pop sadece mass culture değildir. ama mass pop olabilir. sınırlandırılamaz. trt 1 zamanı kitle kültürün simgesi olabilir. merkezden birine bazı şeyleri üretir ve tüketmesine karar verirdi ve onları yayınlardı ve alternatifin yoktu. size sunulan dışında. şimdi mass culture dan dimassify culture geçtik. başka araçlar da ortaya çıktı. internet. user generated content.
bu kitle kültürü yzüünden alman toplumu bozulu ve o yüzden faşizm geldi. bugun faişzim gelseydi . bu kitle kültürünün bir sonucudur diyebilir miyiz? hayır. çünkü onun dışındada bir kültürel üretim de var. bugun öyle dğil işte. bir zamanlar öyleydi. bir dönem popüler kültür ve mas culture çok yakındı.
popüler kültür dominant cutlure mudur ? söylemeyiz. pop culture dan dışlananlar şimdi kendi pop kültürlerini yaratıyor.
subculture. popüler kültür başka bişrşeydir ve yüksek kültür başka birşeydir. yüksek kültür başka birşeydir. low culture. ayrımı vardı lan.
working class culture: işçi sınıfnı kültür farklı kültürdür. marks. kültür emperyalizmi. british school of culture bunu eleştiriyor. kültüre farklı alanlar belli bir toplumun kültüründede illa kültür emperyalizmi olarak yaklaşmıcan. sınısfsal arışmadan domaninat o yöneten admaın kütlrüü diyor gibtir git kendi kültürünü koy diyor. o üretim sistemindeki sınıflar bir şekilde kendi çıkarlarına ne uygun olacagını bilmedikleri için yollarını bulamıyorlar. bu çok eleştirildi.
şimdi başka ders. kültürel pratik çözümleme ideoloji mideoloji.
definition 1 - a ststematic body of ideas articulated by a particular group of people. islamis ülkücü gençlik britishler. muallakler tkp.
önemli olan bu yaymaya çalışma meselesi. komunizm. bu feminizm çevre hareketleri de buna girmeyte başaladı.
osmanlıcılık türkçülük islamclılk
her idelojinin kendine ait popüler kültürü var. kendi sub culture larını yapıyorlar sonra bir de pop cültürü etklierler. milliyetçilik ideolojisinin pop cültüre ile yayıldıgı örneği en iyi örneği kurtlar vardisi. bitmedi gitti aq.
definiton 2- marksın bakış açısı etkin. belli bir sosyal gurunb kendini merualştırmaya çalışması. dominasyon kurması. bu iktirdar sahip olmayan dominelerin de bunun etkisi altına girmesi durumu. kapitalist ideolojil bi örneğe baktıında bir btakım sınıfsal ilişkiler var bu ilişkiler doğrultursunda pop cültür kime hizmet ediyorsun diyosan kapitalist sistemi ve onun kaymagıın yiyenleri şey ediyor. ekonomi politige çok ykaın bir alanda duruyoruz. dizi şarkı film. ne gibi anlamlar üretiyor? kim tarafından üretildi ? hangi maçala ve kimin çıkarına üretildiği bakılır? .
belli konkontoruel durumlardan da etkilienir diyebiriz.
soguk savaş dönemi hollywood farklı iken şimdi bu farklı. çatışma sistemler arası oldugunu görürdük. rocky rambo sovyetleri. günümüzün idelojik avaşında kaptialist amerika ile islami terör. o ideloji doğrultusunda ibr takım iyiler kötüler anlamlar üretiliyor. butun bu soruların yanıtları aslında bakıtıgımı zaman gorebiliyoruz.
feminist açıdan bakıtıgımız zaman. feministler şunu diyor. bazı gerçekleri saklamaı hedefler. bazı gerçeklerin gölgelenmesini degistirilmesini çalışır. idelojik mesajlaşr içeren pop cültür ürünleri bazı şeyleri görmemeyi eleştirmemeyi amaçlar. sanki bu sistem gerçekten birinin çıkarına ataerkil kadınların yararınadır bunu kabullendirir. içselleştirirsn doğallaştırısan rolunu bilirsen başına birşey gelmez. maskelem süreciinn bir parçası.
ikditar
ekonomik iktidarın kurumu da çok büyük şirketler. sp mesela ekonomik iktidara sahiptir. apple ülke olsaydı dünyanın 23. büyük ekonomisi olurdu. aple aynı zamanda sembolik iktidara da sahip. sembolik iktidardan skastım bir takım araçaları kontrol edebilme gücünden bahsediyorz. gerşei belirliyor piyasayı ekonomi hareketleri falan belirliyor. trendeleri falan. siyasi iktidar ekonomik iktidar ile pekiştiginde çok başka birşey olur devleti yonetme gcüdür. devleti yonetmek dediğmiz de herşeyden once bu siyasi gücün burokrasi ve hukuku kontrol edeilmesi lazım. akparti bürokrasi ve hükühkü gerçekten çok iyi yönetiyor. ekonomik iktidar ile birşeişyor. çok büyük ekonik destek var. polis tsk yapılanmaları hukukun yapılanması. silahlı güç kullanma yetkisine sahip bir iktidar ile de mücadele etmesi. bu dört fakrlı iktidar biçimin de sahibi oldu ve konsolüde oldu. 3. dönemi ile iktidar oldu. daha önceki donemlerde ordunun gücünün çok daha büyük oldugu bir dönemi düşünün. bir siyasi ktidar var fakat ordu başka bir iktidar oalak daha etkili devleti yonetmede. baba gibi aslında bir şekilde
askeri vesayet. artık böyle bir durum tr de ok. sembolik iktidar tsk da medyadaa . sanki ordu adına konuşur gibiydi. onun söylemini yetniden yonetirdi. apoletli medya. bütün herşey ordunun bakış açısıydı. şimdi bu dğei, ştir. medyadaki temel bakış açısı değiştir.
bu fakrlı iktidar formlarnı ele geçirme mücadlesi izliyorzu. bunlartlın hepsin aldın mı ideloki işte.
ideology 3- ideolojik formlar. şarkı tv de romanda ki temsiller idelojik temsillerdir. bu örnekte hangi idelojinin temsil edildiğni söyleyebilriz.
ideolokg 4- mit yaratmak. obama. küresel umut. tarih değiştir. amerika. küresel umut. dünyanın başkanıdır. amerikan emperyalizmini kabullenip olumlama var. amerikan milliyetçiliğimi üretiyor. isa mesih imajı yaratılmış. barthes
ideolji 5- althusser. ideloji sadece fikirdeğildir somut pratiklerle üreyen birşeydir. en çok christams kutlamalarını vermiş. biz bunu bayramlar olarak genelleyebilriz. kapitalist ideloji kapitalist ideolojiyi şey eder onlarda kaymak yer. bu sisteme uyumlu insanlar ister kapitalizm. bu sistemi yıkmaaya çalışan isnasnı istemez. bu sistemi social order a biat eden bunun devamlılıgını kendi varlıgı için önemli bulan bir tkaım inasnlar yetiştirmek ister.
williams kriterleri
- pek çok insan tarafından sevilir. popüler kültür biröyle birşeydir diyebilriiz. sayının önemi var. sayısal bir veri izim için anlamaldırı diyebilir miyiz? ama bunu nasıl eleştiribliriz. bir kitap bir film bir konser popüler bi filmdir deriz. ama bunun eşiği ne ? muğlak bir kavram. twitterde popüler olan türkiyede popüler değildir belli bir twitter kitlesini temsil eder.
rating muallaktorluktur. kanalizasyona para verdim.
-düşüktür . pavorottinin konserlerini örnek veriyoruz. çok fazla insan izliyordu ve çok popüler oldu. figaro figaro.
-work deliberatly bilem ne. mass culture is more then just the culture of lots of people.
popüler culture aslında insanların kendileri için ürettikleri kültür müdür diye sorabiliriz 4. tanım.
popüler kültür nedir anlatın vize sorusu dedi. ama çıkmaz belki. bunu bu noktalaradeğinierek. ideolojiye pop cultur farklarına değinerek ayrı ayrı açıkla. böyle yap diyor. böyle bir soru sorulmaz belki ama sizce bu neden pop cültür ürünüdür diye anlatırsınız. önemli olan bu aq. -
421.
0Showers put you in a meditative state where you listen to your subconscious a bit more. The thoughts stressing you out come to the foreground and your conscious brain finds ways to process it all. For a more refreshing shower, don't humor the subconscious noise... just passively observe the thoughts and let them all go.
or remembering insults received as a child and coming up with the perfect comebacks you coulda/shoulda/woulda said, and thinking "oh hell yeah, that would have been perfect... fuck."
And then that moment of shame when you snap out of it and realize you were having a fictional argument in the shower for 20 minutes. - 420.
-
419.
0din seküler din. milliyetçilik seküler din. egeçmiş zamanın hakim lodugu toplumsal din. chp o da başk a bir geçmişi htırlatıyor. kemalizmi cumhuriyetin değerlerini. kurucu idelojoiyi. kurucu dediğn zman hep böyle gçmişin ağırlıgının atırlatıldıgı bir ülke. otonomiye çok uzak bir ülke. politikayı gerçeke anlamda hiç anlamamış. istanbulun feethi. peygambere atfedilen bir hadis ile başlıyor. bugunklu mevcudiyetimizi hep bütün bunlar geçmişin şeyi oldugu miraso ldugu aslında ve geleceğie de deiğl de geriye öndüğüTümünü Göster
istanbul alınmış kaç yıl önce ama hala onunla memnunsun. tanımadıgın bilmediğin adamlar gitmiş fethetmişt ama ruunhunu titretmesiyle memnun kalıyorsun. bir eleştiri. fatihi oynayan adam burnu estetitislik li. geçmiş daha önemli bugunden. ne kadar önemli. istanbul aldo suriyeyi alamıyoruz. geçmişin aglırıgı bugunun geçmiş. politika ise bugun demektir. . 500 yıl geçti sen hala fethettipğini mi düşünüyorsun. ? sen artık buralısın. öyle birşey mi var. insan bu kadar mı geçmişi şey eder. almışsın üstünden bilmm sen kaç geç miş 600 sene. artık böyle bir problem yok ki. kıbrıs hareketatı daha yakın. ama bu sen fethettin kendi memleketini fethediyorsun. sen kendi . yaşadıgı şehri fetheder mi insan.
toplum de ulus deme. ancak ne zaman olabilir ulusa sesleniş. seferberlik ilan edilmiştir. o zaman ulus oladugunu hatırlatmak gerekbilir. .geçmiş bizde baya rahat. politika şimdi ile ilgildiir.
toplumun yeniden konumlanma hali. dini düzen olarak tanımamaktan çok terzsyüz etme. iktirdar ile temelin dışarıda ve zamansal olarak ilerde oldugu din çagında. bu temelin insanlar arsındaki aracı olan siyasal araç üstün ise. zamanın farkında varmak insanın ne olduguna bakmak özerkliğin vektoru olan toplum ibr okadar üsütn gelecektir. toplumn öne çıkması. zaten oluşun üretici maaliyetinin keşfediliş sonucu olarak toplum kavrdıbının oluşması ve gelişmesidir. türkiyede toplum sözü yok. millet uluş seküler bir din. toplum demeliyiz ki toplumun cogunlugunu farklı çıkarları barındırdıgını. millet dediğn zaan birbirlerine benzeşmiş homojen bir yapı. millet dediğn zaman milletin içinde çatışma veya fakrlı menfaatlerden oluşan ibr üniter aklınıza gelmiyor. tek blok halinde bişrey gözünüde canlanıyor. politikacı toplum dediği zaman birşeyi varsaymış olyor. farklkı çıkarlarla donanmış çatışmalrın içinde olan toplum bir alana. politikacının . politika bölünmüşküğün bir çogunluguu. millet beraberce oturucak ayağa kalkaca sıksınıf ibi. zate
kimileri güzel kız der kimileri o kız kim.
toplum teriminin siyaset dünyamızdaki ihmal edilişi ve mutlaka bu sözclüğün kulanılmaya gebaşlanması geektiği. türokiye toplumu. türk toplumu diye birşey yok. türkiye halkı.
ama halkında bir çok anlamı var. halkoylaması falan filan. ama halkın bir de politize bir sol literatürü var halkların taku. halk dediğin zaman milleti de çağrıştırır. kürt halkı kürt milleti. türk milleti türk halkı halkta bir böyle kavram var. en başta sosylojoik toplum toplum sosyolojik bir terim ve bagaj fazla olan bir kavram degğil. halkta öyle bir çağrışım var. türkiye toplumu demek lazım. aslında. halk savaşı kruutluş savaşı. . halklar toplumun savaşı. halk gene birşey. halk . toplum tüm farklılıkarlı kapsıyor. halk deiğimiz zaman her tüden insan o da kapsıyor herşeyi. ama demin söylediğimiz anlamda o halk aslında bir politik özneye takbul ediyor. milet gibi homojen birşey değil. ama milelt farklı birşey. millet konu değil. ama içinde barındırdıgı halkçı parti cumhuriyet halk partisi. anlayıroun mu? o da aslında chp yi anlıyor olabilir. ondad da böyle bihomojenlikgi belirten atıfta bulunan bir kvram halkın sesi. bir özneymiş gibi. halkın sesleri olması lazım mesela. türiye toplumu demek çok daha mantjklı bence. halkın sesi. halkların sesleri. halkın içinde bişey çok vay ama halkı homojen tek sesli bir alet yapmış oluyoruz. milli riade gibi tek ses çıkıyor. halkın itradesi milletin iradesi. halk derken neyi anladıkları çok önemli
iktidar ve toplum aynı şey değildir. liberalizmin amentüsü. otoritezim totliterizm ise toplum ve iktiraın aynı tözden oldugu ileri sürülmesi çok tehlikeli bir proke. ikisi ayrı olucak. aralarında bir savaş da olucak. toplum dvaml alanını genişleticek. iktidarı sıkıştırıcak. sivil toplum örgütleri.
oplumu güvence altına alıcak oraya buraya uzanmasın garnti etsin. dogurus yanlışı nedir bunları farzetmiycek.
politika yeni doğuyor. geliyor yukarıdan. politika toplum ve yönetimi birbirine bağlıyor. yönetim toplum olucak otonom. yönetenlerin seçilmesi ve kollektif müzkare söz konus artık. toplumun kendi kendine oluşturabilecek birşeyi olucak. bakalım önümüzdeki derslerde neler olucak. -
418.
0siyasi inanış cumhuriyetde allah olmasada aşkınlık var milli irade var. meşrutiyetini milli iradeden alıyor. dini inaşıştan ideolojik inanışa geçiş aşaması. iki düşünce arasında zamanal ilişkin bir farklı anlayış var nedir bu meşru toplumsal zamanın geçmişten geleceğie kayması. dinden idelojoiye geçişte. dini inaşnç gelmişim ideolojisinde duyulan inanç. siyasi inanç ise geleceğin otoritesinie duyulan inanış. böyle bir geçiş aslında çok temel olrak zaman algılamasında veya zaman algımlamsını nasıl tsarrıf ediyor. .Tümünü Göster
heteronomin otnom. heteronomi de devamlı hep geçmiş olarak aslında. değişime tabi oldukları ölçüde tüm tarih boyunca toplumlar temel olrak sahip oldukları güçle tanımlanmş olduklarını düşünürler. dine yönelmek budur kendi kendini tanımlama ve kurma reddedilir. din otonomiye kendi kendine kurucu güçü reddeder ve bu güç doğaustu bir varlıktan kurucu atalar allah tan alır. tek tanrıya atfedilir. toplumun kendi kendi n ikurması fikri döneme yabancı. modrern toplumların ayırt edici düzenegği kopuş. bunlar kendi kendilerini düzenlemekten kaynaklarnı. bu koğuşa giden yol zaman için kolletkfk birşeyin yaratılmasından dolyu olur.
aydınlanma dönemi kopuşun ilk ayağıdır. özerliklik kendini oluş şeklinde tasarlar. kendi kendini yönetir. dinden çıkan tplum daha iyi olmak çin örgütlenen topluma denir. tplım geleceğe doğru yönelir. din geçmişe yönelik çözüm cevap arar. geleceğin hayal edilmesini öngörülmesini gizemini açıkğa çıkarılmasını ister. ideoloji bu sorulara isteğe cevap verir. böylece kendinde otonomiye yaklaştıgın için dinn geriye doğru bakışından farklı olursun.
din en eski tarihi ile heteronomi kavramında özetlenen dini inanç kollektifi yasayı yukardan koyar. bu şekilde gözle görünmeyene bağımlı olmak
heteron düzen temel olark geçmişlidir. yaşadığımız dünyada düzenlemenin faydası yoktur. bizden yukarda olandan dayatılmıştır. toplum olarak kurucu insiyatiften bahsetmek mümkün deiğl. bu düzene sahip olan irade insandan önce geldiği için belli eder kendini. bu düzen her zmaan insan iradesinden üzerine hakimiyet kurar. bizi birarada tutan düzeni dışardan alırız. bizim görevimiz onu aldıgı gibi aktarmaktadır. işte bu açıdan din toplumları gelenek toplumlarıdır. poliitika din arasında çok karmaşık bir ilişki var. tarihte birbiri ile nasıl karşılaştılar nasıl etkiliyorlar. bu ilişkiyi nasıl kırmaya çalışyolar.
kollektif bağın düzenlenmesinde ortaya çıkar. krallık bu iktiadar kovmunn en klaik örneği. yeryüzündeki tanrı adına hülüm sürüyor. bu heteronomi zaten insanları eişt olmayışları üzerine kuruluu. amerikan devrimi ve fransız devrimine karlrı. rreşit olmama durumu bunun çok doğal tabi sonucu. krallıgın yani.
insan dünyasınn zaman içinde kendini geliştirmesi. tarihsellik, kültürlük. tarihselliğn anlaşılması. insanın işinin sonucu olmasının anlamı ve bunun siyasete yansıması ve insanın geleceğini kendi bulmaya insansın siyaseteyn yükselmesi. önemli -
417.
0God sent you this challenge because he knows you can handle it.
Well fuck you very much God.
-
kayra panelden adres buluyor
-
kayra tek basina incicilerin ozeti hersey
-
hayat artigi yani deyyusi kebir öldürecem seni
-
cccrammsteinccc buraya gel acill
-
havuca saç ektim
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 18 01 2025
-
kayra burda uslu uslu takiliyodu
-
kayra valla mal amg
-
560binlik panpam gitti herkes birbirine düştü
-
nefret31 ayağını denk al
-
izmirde 60 yıllık boyozcuya çökmüşler
-
sözlükte çok fazla kafası gidik adam var
-
benim ya futbolcu ya da dovuscu fln olmam
-
nefret31in babası geberincee
-
mavi ruhlu adam selamün aleyküm kardeşş
-
ooo kavga mı var gençler
-
mını gibim herşeyim var
-
inceller sizi s
-
murat cemcir ayak bağıydı ayrıldığı iyi oldu
-
bir lyrica atıp kendime geleyim
-
ao smith su aritma cihazi
-
gram altın ne kadar olduğunu öğren
-
tas kafa elemanlara veren kadınlar
-
beyler allah peygamber aşkına bana yardım edin
-
abdullah ucmakdan gotcpsivarmi yorumu
-
az cok diyip
-
gotcapsivarmı nın karısı konstant tarafından
-
konstant birdir ve tektir
-
wow girle yazdıklarım kime dert olmuş la
-
makarasla bana asyadan tetikçi
- / 2