-
476.
0
-
475.
0bu muallak nickaltıma yazıp kaçıyor, yakaladığım yerde gibicem.
-
474.
0way qnq yaşıyon mu amk
-
473.
0malın teki
-
472.
0
sabahı gören tayfa was here
-
471.
0
sabahı gören tayfa was here
-
470.
0iyi bir şakirtti göremiyoz artık
-
469.
0pazarlanmışın fışkırttığı seni nik altına bi yazan benim aq
-
468.
0neredesin dıbına yarağımı soktuğum
-
467.
0vay amk seni de hatırladım reyiz
-
466.
0hala tek göz ile secure chat yapıyor musun lan?
-
465.
0yannan yalamayı sever
-
464.
0ayar veremeyen adam
-
463.
0tanımlamaya gerek yok adamın 3. ve 4. harfi
-
462.
0China is what happens when you take a bunch of agrarian peasants, unchanged for thousands of years, kill the smartest and most educated among them, force the rest to pay lip service to complete bullshit for a couple of generations so nobody can even remember what sanity was, and then suddenly throw them into the 20th century. Not the 21st, mind you, the 20th.
EDIT: The best analogy would be if you took the US, killed everyone except Southerners with an IQ below 100, and then moved them to New York. -
461.
0The obvious, trite notion: in production the members of society appropriate (create, shape) the products of nature in accord with human needs; distribution determines the proportion in which the individual shares in the product; exchange delivers the particular products into which the individual desires to convert the portion which distribution has assigned to him; and finally, in consumption, the products become objects of gratification, of individual appropriation. Production creates the objects which correspond to the given needs; distribution divides them up according to social laws; exchange further parcels out the already divided shares in accord with individual needs; and finally, in consumption, the product steps outside this social movement and becomes a direct object and servant of individual need, and satisfies it in being consumed. Thus production appears as the point of departure, consumption as the conclusion, distribution and exchange as the middle, which is however itself twofold, since distribution is determined by society and exchange by individuals. The person objectifies himself in production, the thing subjectifies itself in the person; [9] in distribution, society mediates between production and consumption in the form of general, dominant determinants; in exchange the two are mediated by the chance characteristics of the individual.
-
460.
0hatundun sen değil mi?
-
459.
0naber la
-
458.
0şimdi onlar düşünsün!
-
457.
0bu adama nickaltının en uzunu,en detaylısı, en süper yakışır ama özet geçiyorum,
kral yazardır, giber.
-
kayra panelden adres buluyor
-
kayra tek basina incicilerin ozeti hersey
-
hayat artigi yani deyyusi kebir öldürecem seni
-
havuca saç ektim
-
cccrammsteinccc buraya gel acill
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 18 01 2025
-
kayra burda uslu uslu takiliyodu
-
kayra valla mal amg
-
560binlik panpam gitti herkes birbirine düştü
-
izmirde 60 yıllık boyozcuya çökmüşler
-
nefret31 ayağını denk al
-
benim ya futbolcu ya da dovuscu fln olmam
-
sözlükte çok fazla kafası gidik adam var
-
nefret31in babası geberincee
-
mavi ruhlu adam selamün aleyküm kardeşş
-
wow girle yazdıklarım kime dert olmuş la
-
tamam kayra videoyu çektiysen o meyve bıçağını
-
ooo kavga mı var gençler
-
mını gibim herşeyim var
-
inceller sizi s
-
bir lyrica atıp kendime geleyim
-
ao smith su aritma cihazi
-
murat cemcir ayak bağıydı ayrıldığı iyi oldu
-
gram altın ne kadar olduğunu öğren
-
gotcapsivarmı nın karısı konstant tarafından
-
az cok diyip
-
abdullah ucmakdan gotcpsivarmi yorumu
-
tas kafa elemanlara veren kadınlar
-
beyler allah peygamber aşkına bana yardım edin
-
konstant birdir ve tektir
- / 2