/i/Devlet

    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +116 -17
    Yılmaz Özdil'in 08.02.2017 tarihli yazısı:

    Asrın liderimiz açık açık 'tulumbada su bitti, tulumbaya su koymak lazım' diyor. Sen hala 'nedir acaba bu varlık fonu?' diye merak ediyorsun.
    Sarayın tulumbasıdır canım kardeşim.
    Bak mesela... Normalde kılına bile dokunamayacağın böylesine stratejik kuruluşların, olağanüstü hal dümeniyle, kanun hükmünde kararname ayağıyla, sorgusuz sualsiz, nooluyor demeye kalmadan, bir gecede ansızın, langırt diye varlık fonuna aktarılması nedir?
    Karga tulumba'dır.

    Seka gitti, Sümerbank gitti, limanlar komple gitti, madenler gitti, sen aferin deyip oy verdin. Tekel gitti, Telekom gitti, Telsim gitti, Tüpraş gitti, Erdemir gitti, Petkim gitti, Türkiye demir çelik işletmeleri gitti, sen bravo deyip oy verdin. Bankalar gitti, sigorta şirketleri gitti, araç muayene istasyonları gitti, şeker fabrikaları gitti, gübre sanayileri gitti, sen pek takdir ettin, oy verdin. Özel hastahaneler gitti, hipermarketler gitti, marinalar, feribotlar, oteller giti, tuzlalar gitti, ne porselen fabrikası kaldı, ne kundura fabrikası, devlete ait 135 binadet bina gitti, dereler gitti, ormanlar gitti, vatan toprağını satıyorlar vatan toprağını, sen aynen devam dedin, oy verdin.
    Verdin gitti, verdin gitti, verdin gitti...
    Emme basma tulumba değilmidir bu?

    Ve şimdi, Meclis'i devre dışı bırakarak, Sayıştay denetimini devre dışı bırakarak, Hazine'yi devre dışı bırakarak, devlet ihale kanunu, özelleştirme kanunu yok sayarak, THY'nin, Ziraat Bankası'nın Halkbank'ın TPAO'nun Botaş'ın PTT'nin Türksat'ın Borsa'nın Milli Piyango'nun Çaykur'un Savunma sanayi'nin tek adam'a verilmesi... Tek adam'ın bu kuruluşlara ait milyarları kafasına göre harcaması, kimseye hesap vermeden, keyfince, vergisiz mergisiz canının istediğini satması...
    Tulumba tatlısı değil de nedir?

    Özetle...
    Ekonomide yangın var diyorduk.
    Piyasa yanıyor diyorduk.
    inanmıyordun.
    Senden iyi 'tulumbacı' bulacak halleri yoktu heralde canım kardeşim!

    http://www.sozcu.com.tr/2...zdil/varlik-fonu-1666143/
    ···
  2. 2.
    +54 -2

    ···
    1. 1.
      +5
      çekirdekten yetişirsiniz işte daha ne.
      ···
    2. 2.
      0
      Sus lan gibik
      ···
  3. 3.
    +20
    Liselilere anlattıgın seye bak aq
    ···
    1. 1.
      +4
      ben lisedeyken gazete okuyordum panpa
      ···
  4. 4.
    -19
    böyle dayılananların bizzat programlara çıkıp bunları anlatması ne kadar yanlış? başkanna hakaret etmiyorsun ki neden bunu yapmıyorlar? önce bunu sormak isterim. doğruları anlatmak zor bir şey değildir eminim ki ama hiçbiri yapmıyor. sen basın özgürlüğünü kullanarak halkı aydınlatmaya çalışan bir siyaset yorumcususun gazetecisin neden yapmıyorsun bunu?

    gelmiş varlık fonunu eleştiriyor bir de. yolsuzluğa bunları da alet ettiler ya yuh diyorum
    ···
    1. 1.
      +2
      Hangi programa? Şahenk'in' ntv'sine mi, penguenci cnn'e mi yoksa korkak aydın doğan'ın kanal d'sine mi?
      Ha yok Uğur Dündar'ın Arena'sına diyorsan çıkıp ayda bir söylüyor zaten.
      https://www.youtube.com/watch?v=ZmOz9VZ1B6o
      ···
      1. 1.
        0
        herkesin duyabileceği bir yerde düzenli haftada 2-3 kez çıksın yeterli ama bunu yapamıyorlar nedense. çık bakalım trt habere anlat her şeyi taaa en başından başkannın başbakanın ailesine hakaret etmeden basın özgürlüğünü kullanarak. hiç kimsenin duygularını incitmeden anlatsın
        ···
      2. 2.
        0
        Sen trt habere muhalifleri alıyorlar falan sanıyorsun heralde...
        En son ne zaman trt izledin 2001 falan mı?

        edit: 'başbakan izmir'de muhalefetin dış politikasını eleştirdi' diye alt haber geçen kanal trt haber...
        (bkz: Louis Althusser)
        (bkz: devletin ideolojik aygıtları)
        ···
    2. 2.
      0
      Sen ciddi misin abi? TRT'ye kimi çıkartıyorlar? Bırak TRT'yi herhangi bir kanala bile çıkıp bunları anlatsa şirketin tüm yönetimini siler atarlar. Dalga mı geçiyorsun?
      ···
    3. 3.
      0
      Kardeş sen biraz mal mısın?
      ···
      1. 1.
        0
        kendileri anlatır kendileri gülerler o zaman hahahahhahahahahh
        ···
    4. diğerleri 1
  5. 5.
    +4 -10
    Bıkmadınız şu yılmaz özdil den alıntılamaya 10 lafının 10nu kısmen doğru bu adamın amk reklamcı olsa parayı kırardı yanlış sektörde
    ···
    1. 1.
      0
      Yersen huurçocuğu
      ···
  6. 6.
    +11 -2
    Çomarlar toplanmış gene... Tabi sadece kendi ahmak beyinlerini değil, ondan daha az ahmakça olmayan argümanlarınıda getirmişler. Çomarın teki "varlık fonunda yolsuzluk yok yeaaa" demeye çalışmış. Hemen açıklayalım; varlık fonunda 17/25'te ortaya çıkanlardan kat kat fazla yolsuzluk yapılır çünkü milyarlarca dolarlık şirketler sayıştay kontrolünden muaf.

    Öncelikle bu varlık fonu devletin bir kurumu değil, firma. Yani kar amacı güden özel bir ŞiRKET! (tam adı: Türkiye Varlık Fonu Yönetimi Anonim Şirketi) Peki neden kurumlarımız bu "şirkete" devredildi? Sebep belli. Özelleştirmeden kazanılan parayı istedikleri gibi harcayabilmek için. Normalde bu "özelleştirmeyi" bizzat devlette yapabilirdi. Ancak bu durumda kazanılan parayı (devlete ait olduğundan) sayıştay denetleyecekti. Denetlenen şeyler kısaca; Ne kadar gelir elde edildi? Bu gelir nerelere harcandı? Özelleştirmede usulsüzlük yapılmış mı? Vs...

    işte bu yüzden özel şirkete devredildi kurumlarımız. Bilindiği gibi sayıştay özel şirketleri denetleyemiyor. Ayrıca Yiğit Bulut (namı diğer jöleli) yönetim kurulu üyesi bu şirketin. Anlayın yani nasıl bir şirket (!) olduğunu... Bu kazanılan para artık devletin borçlarına mı, sosyal harcamalara mı yoksa bilal oğlan ve yandaşlara mı gidecek bilemiyoruz. Tıpkı geleceğimiz gibi. Bilemiyoruz. Her "bundan daha kötüsü olamaz" dediğimizde, sağolsun, hükümetimiz "daha kötüsünü" başarmayı iyi biliyor. işte istikrar (!)

    Elbette bu memlekette "yiyor ama çalışiyor abiii, yol yaptiii ya" diyen proleterya yığınları oldukça, onları koyun gibi güden bir "Büyük Biraderde" olacaktır. Ve elbette her başarısızlığın suçlusu olan bir de "Emmanuel Goldstein" Bu bereketli topraklar ise koyunlar baş kaldırmadığı sürece sadece 'birilerine' bereketli yüzünü gösterecek ve maalesef olan bizim gibi "Winston Smithlere" olacak!
    ···
    1. 1.
      0
      1984 kitabından bahsettiğin kısmı iyi oturtmuşsun yerinde olmuş. Dediklerinede aynen katılıyorum dostum
      ···
    2. 2.
      0
      8 yaşındayım ama anladım api
      ···
  7. 7.
    +8 -3
    Şşşş birazdan Allah diyeceğim ve herşeyi unutacaklar.
    ···
  8. 8.
    +6 -5
    Çomarlar okumaz ama genede bilgilendirici şuku
    ···
  9. 9.
    +4 -6
    Ulan Dünyada Gerileyen Tek Ülke Biziz,

    2002 Dış Borcu 170 Milyarken,

    2010 da 340 Milyar.

    Bu sayıları devletin Hazine.Gov sitesinden Aldım,


    Siz Evet Verin Hâlâ.
    ···
    1. 1.
      +5 -2
      Amerikanın 2011 de borcu 20 trilyondu ve her yıl artıyor. Sen neyi anlatıyorsun aq ?
      ···
    2. 2.
      +2 -1
      3 kuruşluk bilginle ekonomi yorumu yapıyor. Yazık amk
      ···
      1. 1.
        0
        Amerikadan Türkiyeye ne?
        ···
    3. 3.
      -1
      yol yaptılar panpa asfalt pahalı.
      ···
    4. 4.
      0
      Teyoc comari seniii
      ···
      1. 1.
        0
        Tabi birşey diyemiyorsun çomar diyorsun küfür ediyorsun. Çekemiyorsan defol, düzgün cevap ver veremiyorsan da sus.
        ···
      2. 2.
        0
        Ahshshabsjdhsb
        ···
      3. diğerleri 0
    5. 5.
      0
      Amerikanında ekonomisi açık veriyor yani, bizle alakası yok diyorum. Ama anlamazsın ki sen.
      ···
      1. 1.
        0
        Dolar 4 Lira, bizle alakası yoq hep ameriga değil mi çomar kardeşim?
        ···
    6. diğerleri 3
  10. 10.
    +9
    Beyler en çok buna kızıyorum işte boş şeylere para harcıyorlar sonra onu bunu sat bunu devret elimizde satacak bişey kalmayınca ne yapacaklar çok merak ediyorum.
    ···
  11. 11.
    +7 -2
    yazilimi ogrenin yakinda...
    Yallah bismillah başkanlık için +5 puan...
    ···
  12. 12.
    +7
    Kes ulan egonomimiz coh eyi
    ···
  13. 13.
    +3 -4
    Ülke güllük gülistanlık bile olsa bu yılmaz özdil denen adam illa laf atacak bişi bulur
    ···
    1. 1.
      +1 -2
      Bakıyorum da bir ay bomba patlamayınca ülkeyi güllük gülistanlık sanar olmuşuz.
      ···
    2. 2.
      +1 -1
      Yazdığımı dikkatli okursan varsayımda bulunduğumu görürsün. Gerçi nefretinden bişi görcek durumda mısın orası ayrı mesele
      ···
  14. 14.
    +1 -4
    Yeni projeler için kaynak oluşturmak için açıldı Varlık fonu nerde ne tak okudun bilmiyorum ama yanlış.
    ···
    1. 1.
      +1
      peki bana bunu nasıl ispatlayacaksın? Ben varolan projeleri özelleştirme ayağına yabancılara 3 kuruş paraya sattıklarını ispatlayabiliyorum ama...
      ···
      1. 1.
        -1
        Al oku amk http://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-38878761
        ···
      2. 2.
        -1
        sanırım seninle bu konuda tartışabilmemiz için önce ispat ile vaat arasında ki farkı öğrenmen gerekiyor.

        edit:bir vaatin gerçekleşebileceğini ispatlamak için tutarlı olman gerek.
        Ben diyorum ki halk açken kendine trilyonluk saray yapan adam halkı düşünmez.
        Örnek sayesinde tutarlı bir çıkarım oluyor
        Sen diyorsun ki Türkiye'nin kendine saray yaptıran ilk başkan halkı düşünür. Bence tutarsız
        ···
      3. 3.
        0
        Senin kafana sokiyim. Ekonomi taka giderken duzeltmek için hamle yapiliyor yok neymiş yabancilara sati! iyormuş birakin amk sozcu okumayi artik.
        ···
      4. diğerleri 1
  15. 15.
    -1
    Yılmaz bini Allah bir dese de inanmayacaksın. Bitti.
    ···
    1. 1.
      +1
      Tam da probleminiz burada denilenin ne olduğuna, içeriğine, doğru olma ihtimaline, yanlışsa eğer neden yanlış olduğuna değil. Sadece kimin söylediğine bakıyorsunuz.
      ···
      1. 1.
        -1
        Kardeşim varlık fonun ne olduğunu biliyoruz başına geçirilen şahsiyeti de biliyoruz fakat bazı insanlar var koray çalışkan, kemal kılıçdaroğlu, hdpliler, ve yılmaz özdil gibi. Bu şahsiyetlerin sözlerine inanmamalısın. Yandaş medya okumayı bırak ve objektif bir bakış açısı kazan.
        ···
      2. 2.
        +1
        yandaş medya deken? Muhalif medya demek istedin heralde.
        Kaldı ki yazıyı okudun mu bilmiyorum. Ama eğer okuduysan sen şimdi bana Yılmaz Özdil bu yazıda haksız mı diyorsun? Diyorsan neye dayanarak? Ha yok yazıda haklı diyorsan kendinle çelişmiş oluyorsun. O nasıl olacak?
        ···
  16. 16.
    +1
    onemli olan bunları uzun adamcılarin okumasi
    ···
  17. 17.
    0
    @13 cok iyiydi panpa
    ···
  18. 18.
    0
    Mal hepsi zaten elinde
    ···
  19. 19.
    0
    Bu kuruluşların bi yere gittiği yok. Zarer edenler ya devredidi yada kapatıldı
    ···
  20. 20.
    0
    http://incisozluk.com.tr/...de-benim-hikayemi-okuyun/
    ···