-
151.
0@38 aga ben sana masanın marangozun durumunu kavramasının imkansızlıgından , seninde yaratıcının varlığını tam anlamıyla kavrayabilmenin imkansızlığına vurgu yaptım. sen kendi içinde bulundugun şartlara göre seni var edeni kavrayıp anlayamazsın. onu anlatmaya ve senin sordugun soruların yanlış oldugunu ve yanlışa zütürdüğünü fark etmene sebep olmak istedim. Felsefe nin özeti ölürsün imam pamuğu tıkar flaşlar patlar. Başbaşa kaldıgında Zatına bu sorularla ulaşmaya çalıştıgını falan anlatırsın...
-
152.
0reserved
-
153.
0burada yapmaya çalıştığın şey allahın "zat"ını anlamaya çalışmak. değil sen dünyadaki bütün akılları üst üste koysan allahın zatını anlayamaz. yaratıcı "esma" ve "sıfat"larıyla bilinir. bir iki akıl yürüttüm bu sonuca vardım demekki tanrı falan yoktur ispatladım gibi düşüncelere kapılabilirsiniz ama sorun dediğim gibi yapamayacağın bir şeyi yapmaya uğraşmandan kaynaklanıyor. ha sen benim bu dediklerimi ciddiye alacak mısın almayacaksın tabiki. kendi bildiğini yapmaya devam edeceksin.ben bunları neden yazdım peki günün birinde doğruyu bulursan o zaman bunların önemini anlayacaksın.en azından birileri bir şeyler yazmış olsun diye yazdım...
-
154.
0up up up
-
155.
0ateist oldum panpa kafam karıstı şimdi
-
156.
0@ 50 anlayana sivri sinek saz anlamayana sazı soksan az demişler... bırak kafasına göre mantarlasın..
-
157.
0@34niye çarpıtıym ki?senin örneğin üzerinden konuştuk.sen allahı aklını göremiyosun ama var üzerinden kanıtladın ben de sana uçan spagetti canavarı isimli tanrıyı yine aynı örnekle kanıtladım.o örnek allah için geçerli de uçan spagetti canavarı için niye geçerli değil? bana uçan spagetti canavarı diye bi tanrı yok dersen ben sana niye ona inanmıyosun da allaha inanıyosun diye sorarım. ikisini de gören eden yok yanlışmıyım?
allahı nasıl bulduğunu bizimle de paylaşır mısın biz de aydınlanalım? hadi bizi bi yaratan var diyelim o neye dayanarak allah oluyo? kurana mı? peki diyelim kurana göre. bana söyler misin kuranı muhafazidin yazmadığını da allahın gönderdiğine neye dayanarak inanıyosun? varsa kimsenin bilmediği senin bildiğin bişey paylaş da biz de bilelim. neden bi tanrı varsa o tanrı atıyorum x diye bi tanrı olmasın veya o tanrı zeus olmasın.o tanrı neden allah? -
158.
0@48 ama sorun o değil masa tanrısının var olma durumu içinde olduğunu varsayarsa "nitekimde öyle" ki biz bunu inkar edemiyoruz o zaman yaratıcı var olma durumu içinde olur. sorun burda zaten.
edit: @47 yi okumaktayım. -
159.
0(bkz: sevgilimle geçirdiğim 4 yıl)
-
160.
0deist hayatımı sorgulamama neden olan soru
-
161.
-1buradan çıkan sonuç; insanoğlu o kıt aklıyla çelişkilerle dolu bir inanç sistemi oluşturmuş ve bu çelişkilere kendisini inandırmaya programlamış. düşünen, sorgulayan insan gerçekleri görüyor zaten.
ben de o aklı kıt insanlardanım tanrı'nın varlığına inanıyorum fakat aynen belirttiğin gibi bu varoluşun temelini çözemiyorum. varoluş felsefesine çözüm üretebilmek çok güç ayrıca. -
162.
-1amk inanmak için kendinizi zorluyosunuz çelişkiler olması normalmiş gibtir lan herşeyin yaratıcısı en yüce varlık ama çelişkileri var böyle birşey olabilirmi yıl 2012 oldu hala uydurma kitaplara inanıyosunuz amk
-
163.
-1muhafazid dediğin zatın 1400 sene evvelki sözlerinin bugünün teknolojisiyle ispatlanması onun mutlak bir güç tarafından yönderilmiş olmasının ispatıdır. BEn bunun la ilgili 8 10 yerde rastladıgım çeşitli bilgilerle hadislerinin uyumundan bu kişinin dogru söyleyen bir zat oluguna kani oldum. Ayrıca dünyada 1400 senedir. var olan bu sözler ve kitap ve din hakkında ki eger söylenen lerin bildirilenlerin aksi ispatlansaydı coktan yok olmuş ve ortadan kaldırılmıştı.Ama 1400 senedir kuran ve hadisler zerre değişim göstermeden orjinalliğiyle durmakta her sözü insanlığa yararlı hayatın kullanım kılavuzu gibi.
-
164.
-12 düşünce biçimini birbirine karıştırdıgın için çorba yapmışssın. Zira 1 yaratıcı yaratılan gibi olamaz. NE şartlar itibariyle nede benzerlik olarak. Yaratıcı dediğin güç mutlak var olan, varlığının sonu olmayan, muhteşem güç sahibi, herşeyi bilen ve takdir eden rabdır. Eger sonradan var olsaydı, yada bir sonu olsaydı(ölüm gibi) yada gücü herşeye yetemeseydi , her şeyi bilemeseydi acizlik göstergesi olacaktiki buda yaratıcı olma özelliğini kaldırır.2 yaratılan ise sonradan var olan dır. varlığının sonu vardır. güçsüzdür. herşeye ilmen malik değildir.var olmasını kendi belirleyemeyendir.sen yaratılanın sıfatlarını yaratanda arayarak zaten fikir çatışmasını kendi kendine yaşatıyorsun.
-
165.
-1özet: allah yok
adam haklı beyler -
166.
-2@1 inanmazsan inanma yarram gibtir git amk
-
iddaa oynanmaz artik
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 18 01 2025
-
gran torino saç ektirdiği kafasını paylaşıyor
-
gsi sende bipolarlık var mı
-
naber lan suç işleme potansiyeli olan tipler
-
şu karının tutuklanması
-
muslolar bu ulkeyi yasanmaz kildi
-
soyunu devam ettirmek
-
saat 22 de fena uykum gelmisti
-
esnaf lokantasına silahlı gidip
-
soldaki foto daha azdırıcı
-
ateyiz ahlakı capsli
-
zütten ciks
-
beyler yıkanıyorum capsli
-
31spor emmim sınavceğzin nasıl geçti
-
amkun lubunyası kimsın de
-
kendi özüne düşman bir millet
-
pgibolojik sorunları olanlara tavsiyeler
-
bu fotoya bakınca bir acayip oluyorum
-
daha fazla nefret gerekli
-
aga bak googla satanist ayin yazıyorum
-
ey ermeni gençliği
-
mustafa kemal ruhumuzu söküp aldı
- / 1