1. 26.
    0
    cennet söylediğin kadar ucuz değil bu 1.cennet tek düze yaşamın oldugu bir yerde değil bu2. herkes yaptıgı ibadetteki samimiyet ve fedakarlık capında farklı derecelerde ödüllendirilecek. herkese eşit miktarda ödül değil yaptıgının karşılığı kadar ödül verilecek. Fakir de zenginde imtihandaki başarısı kadar ödül alacak
    ···
  2. 27.
    0
    @88 güzel panpam yanlis yerden bakiyorsun be. bak, iki türlü sey var. birine rabbim müdahale ediyor, o da sana biçtigi aile, dogacagin yer, dogacagin zaman felan diyelim, bu tür seyler ve buna bagli olarak sana sunacagi sinavlar hayat yolunun üzerinde. müdahale etmedigi yer ise senin yapacagin seçenekler, sana irade veriyor. simdi ben sana bunu diyince sen diyorsun ki rabbim o zaman benim herseyi mi bilmiyor o zaman yaratici olamaz. iste tam burda, rabbim'in "zaman dan münezzeh tir" konusunu algilaman gerekiyor. onun için geçmis, simdi ve gelecek ayni ve tek bir an. o yüzden de iradene biraktigi seylerde senin ne seçecegini biliyor. bildigi için de seytan'a sen bilemezsin insan senden üstündür dedi, inanmiyorsan, kiyamet gününe kadar ugras ve gör dedi.
    ···
  3. 28.
    0
    @89 yunanlıların bi sözü var nato kafa nato mermer. @83 tam o sözün karşılığıdır.
    ···
  4. 29.
    0
    @71 al şukuyu panpa
    ···
  5. 30.
    0
    @68 sadece hz.muhafazid değil güzel kardeşim.hz musa da Allah'la konuşmuştur. ayrıca kanser ölümcül bir hastalık ama kanseri yenen bi çok insan biliyoruz. Allah istedi mi alır istedi mi verir. bunu açıklamaya aklımız yetmez.hz isa ile hızır aleyhiselam hikayesini oku güzeldir.şu ana kadar hiç alametlerden bahsetmedim.ama yaşamış olduğum bir çok olay bana Allah varlığına inanmamı sağlamlaştırdı.pm olarak atarım bi ara. ayrıca blaise pascal çok güzel bir sözü vardır. Bana Filozofların Bahsettiği Tanrı Değil, Peygamberlerin Bahsettiği ALLAH Gerek.
    ···
  6. 31.
    0
    @69 demişsinki allah seni imtihan ediyor hastalıkla sağlıkla zaten tanrı senin daha önceden ne yapacağını biliyo yani sonucunu bildiği bir imtihan arenasına sokuyor seni birde denetleme ihtiyacı hissediyor ya tanrı burda sıçıyosun yani tanrı ne yarattığını bilmiyorda denetleme ihtiyacı duyuyor
    @74 dine göre kuran allah peygamber tartışılamaz bırak allahın acaba allah varmı lan denmesini ahiret diye bir şey varmı acaba diyip en ufak bir şüpheye kapılırsan kafir olarak gidiyormuşsun kafirlerinde ahiretteki yerini biliyosun yani dine inanmış birisi allah varmı lan acaba diye düşünemez o sorgulamayı zaten kaybetmiş.
    ···
  7. 32.
    0
    @75 kanserle ilgili olayı @74 de açıkladım onu bi oku

    ve işte sizler o insanların bi tanrıyla konuştuğuna gerçekten inandığınız sürece dinler bitmeyecek ne diyebilirm...

    bunu açıklamaya aklımız yetmez diyosun yazık ki ne yazık.her şeye gücü yeten allah bunu anlamamızı sağlayamıyo demekki.bu senin tutumun teslimiyetçi tutumdur inasnın açıklayamadığı şeylerde o şeyin yüce bi gücün yapmış olabileceği görüşüdür işte bu yüzden insanlar dinlere tarntıya inanır..ama işte geçmişte yıldırımları gökün gürlemesini açıklayamayıp bunu tanrı diye bi kavramın yapmış olabilecği düşünen insanoğlu bu gün bu tür şeyleri bilimsel olarak açıklamış ve tanrı diye bişeyin yapmadığını buna gerek olmadğını kanıtlamıştır.ve hayat devam ettikçe yüzlerce belki binlerce yıl sonra belki daha yakın bilim geldiği noktaya göre kimsenin kafasında bi yaratıcıya gerek olmadığı düşüncesi kanıtlanacak ama şimdilik bazı insanlar için erken

    o blaise pascal dediğin adamın tanrı varsa ben inanarak bişey kaybetmem ama yoksa inanmayanlar çok şey kaybeder gibi tanrıya karşı iki yüzlü olunabileceğini söyleyen tanrıya menfaat için bağlı olan onunla ticaret yaptığı mantığıyla düşünen bi sözü de vardır.bu insanın peygamberlerin bi yaratıcı tarafından gönderildiğine inanması şaşırtıcı değildir.
    ···
  8. 33.
    0
    @78 entry nick yapmışsın panpada @47 ye ateizm görüşü üzernden cevap vereblrmyz? Araftayım amk
    ···
  9. 34.
    0
    @78 kamil dünyaya gelmeden direkt sorguya alınsan ve 15 mart 2012 de incide 13 18 de saçma salak düşüncelerle benle alay etmişsen dese ya ben öyle bişey yapmadım. bana şans bile vermedin, bana hayat verip bıraksaydın ben asla inkar etmez alay etmezdim diye zütünü yırtardın. Şimdi seni en baştan dünyaya göndermiş git nasıl bi pekekent oldugunu gör öyle demiş. Kabul et tanrı senden daha zeki...
    ···
  10. 35.
    0
    Ayrıca eşitlikten bahsediliyor kuranda huriler bir gerçeklikse kadınlar ne alacak? Ne biçim bi cezbettirmeki bu dinle yönetilmeye çalışıyoruz düşüncesi ister istemez oluyor ve erkeklern o zamanlar dünya üzerndeki egemenliğnle bir bağdaşıklık kuruluyor? O zaman tahmn edemedimi tanrı şmdiki doğacak eşitliği?
    ···
  11. 36.
    0
    @88 ateist misin?
    ···
  12. 37.
    0
    Up up up
    ···
  13. 38.
    0
    @83 rabbim yazip sen oynuyorsun degil. rabbim zaman'a bagli olmadigindan sadece geçmisi ve gelecegi görüyor ve biliyor. sen iradenle seçip yapiyorsun. @81 in dedigi ise, sana ben zaman'a bagli degilim senin böyle yapacagini biliyorum o yüzden hadi cennet'e veya cehenneme demiyor çünkü raabim adil'dir. sen yapacaksin, o sana yaptin bak diyecek ona göre yargiliyacak.
    ···
  14. 39.
    0
    @83 eger Dediğin gibi irade söz konusu olmasaydı yazar o.çocuguydu. ama irade söz konusu oldugu için otomatikmen kişi kendi rızasıyla huur cocugu olmaktadır. Kişi dogumunu ölümüne zengin yada fakir olmasına sağlık yada hastalığa ve çeşitli imtihanlarda secme hakkına sahip değildir. karşı karşıya kaldıgı bir olayda 2 secenekten birini secmede hürdür. kendi karar verir. ve sadece verdiği karar dan mesuldür. ALLAH yarın mahşerde sen neden zenci aileden dogdun demiyecek. neden içki içtin neden hırsıklık yaptın diyecek. az islamı araştırda kafanın içindeki et parçaları iş yapsın... işe yarasın...
    ···
  15. 40.
    0
    @ 85 eger bu @ 83 ü direkt olarak hayat şansı vermeden hesaba çekip sen bana küfür ettin deseydi. bu ipne ben yaşamadım bile öyle olay olmadı sen bana hayat vermedin ki diyecekti. ALLAH ben senin böyle yapacagını biliyorum Çünkü sen 5 krşluk nankörün tekisin deseydi buda O halde bana hayat sansı ver beni izle yaparsam cezalandır diyecekti. ALLAH Mutlak ilim sahibi oldugu için. Bu ipneye dünyada bi hayat şansı verip gitte ne mal oldugu gör sonra gel ki yapmazdım deme diye hayat vermiş... Demişler anlayana sivri sinek saz, anlamayana sazı soksan az...
    ···
  16. 41.
    0
    @85 canım panpam allah olmuş olabilecek herşeyi ama herşeyi bilir değil mi?sen doğmadan önce senin nasıl bi hayat süreceğini bilir yanlış mıyım? senin gelceğini görüdğüne senin nasıl bi hayat süreceğini bildiğine göre allah sana bi hayat çizmiş demektir. çünkü herşeyin sebebi allahtır o hayatı sana yaşatan başka bi güç değildir yani sebebi sorumlusu allahtır. buraya kadar hemfikir miyiz? kader budur eğer kader şöyle bişey olsaydı allah seni yaratır sana bi hayat çizmeden ve sen doğduktan sonra bütün herşeyi kendi iradenle yaaprsın ve buna göre ödül veya ceza alırsın yani bütün hareketlerinin sonucu kendi iradenden dolayıdır.e o zaman hayatı kendi iradenbe göre yaşıyosan allah senin gelcekte nasıl bi hayat yaşayacağınıbilmiyo demektir kararları kendi iradene göre alıyosun buna allah sen doğmadan önce karışmamıştır veya şimdide karşımaz demektir.ee böyle bi tanrı olabilir mi?sen yaptıklarını kendi iradenle yapıyosan allah herşeyi bilemiyo senin hayatına hakim değil demektir ve tanrı kavramı kendisiyle çelişir o yüzden.hem allah sana bi hayat yazıp hemde sana irade veremez. eğer sana hayat yazaresa senin iaden olmamış olursun sana layık görülen bi hayatı yaşarsın, eğer sana bi hayat yazılmamışi sadece dünyaya gelip kendi seçimlerini kendin vermen yani bi iradeye sahip olman allahın hayatına hiç bi şekilde müdahale etmemesi sağlanmışsa o zaman allah ın gücü kısıtlanır. anlatabildim mi bu anlattığım durumdan yalnız birisi aynı anda olabilir eğer ilki doğruysa anlattığım tiyatro örneği gibidir ha diyosan ikinci olay doğruysa zaten tanrı kavrdıbını çürütmüş olursun çelişki yaratırsın
    ···
  17. 42.
    0
    @87 zaten, "yapmadin ama yapardin" meselesi rabbim'in adil sifatina ters düserdi o zaman. raabim sadece (ilerde)yapmis oldugumuzu evvel'den görüyor. e yasamamis olsak yapmazdik, bu sefer de rabbim görmezdi, o zaman da cennet cehennem'e gitmek olmazdi.
    ···
  18. 43.
    0
    reserved alayım

    sonra birşeyler yazacam
    ···
  19. 44.
    0
    @2 şuku dıbına koduuum
    ···
  20. 45.
    0
    @97 panpa diğerlerini zaten açıkladım ve birazdan baştan alıp daha detaylı bilgi vericem şimdi zamandan münezzihtir olayına biraz değinmek istiyorum. tüm zamanların tek bir an olması neyi değiştirir. şimdi ben karşımda duran kardeşime anı bi refleksle bi yumruk attım bir anda oldu bu.ama ben bu bir anı durup geniş bi zaman olarak düşünebilirm. o anda kardeşime vururken kardeşimin ruh hali nasıldı benim nasıldı? kardeşimin canı çok mu yandı ben vicdan azabı çektim mi? ya da bu anın sonuçları ne olacak babam bana kızacak mı o da beni dövecek mi gibi anlatabildim mi demek istediğimi. allahın zaman kavramı farklı ise herşey bir anlıksa bu dediklerimi çürütmezki. sonuçta biz bu anı geniş bi zzaman dilimi olarak yaşıyoruz ve güya onun verdiği aklı kullanarak çıkarımlara varıyoruz.ve o da anlaşılamaz olma çabasında değildir heralde herşeyi anlayabilmemizi ister ki kendisine daha iyi iman edelim. yani allah herşeyden münezzihtir diyerek benim bazı şeylere aklımın yetmeyeceği çıkarımına ulaşılamaz ki böyle bi çıkarıma ulaşılırsa allah bana mükemmel bir beyin vermemiş demktir ki herşeye gücü yetmesine rağmen ve eğer kendisini aklımla bulmamı istiyorsa mükemmel bir akılla yaratırdı.

    şimdi şunu iyi oku panpam...

    Kaderimiz çiziliyse kararlarımızdan niye sorumlu tutuluyoruz?

    Yok eğer hür irademiz varsa, niye bazı şeyleri seçtiğimizde cehenneme atılıyoruz?

    Biz seçimlerimizde özgürüz, kader sadece Tanrı'nın bizim seçimlerimizi önceden bilip takdir etmesidir diyerek bu işin içinden çıkmaya kalkmayın. insan verdiği kararları çevresindeki koşullara ve faktörlere göre verir. Bu koşullar ve faktörler ise Tanrı'nın kontrolü altında, hatta onun sebep olduğu şeyler olduğundan, Tanrı eğer denilen vasıflara sahipse, insan gerçekten özgür olamaz. Durum bu olmasa ve Tanrı insanı gerçekten özgür kılabilecek (ve kılmış) olsa, yani insanın kararları konusunda Tanrı'nın hiçbir kontrolü olmasa, o zaman da bu durum Tanrı'nın özgürlüğünü kısıtlar. insanın özgürlüğü ve iradesi Tanrı'nın mutlak iradesiyle çelişir. insan gerçekten seçimlerinde özgürse ve Tanrı'nın bunda hiçbir rolü yoksa, fonksiyonu sadece bunları baştan bilmekten ibaretse, bu Tanrı'nın gücüne sınır koyar. Tanrı her şeye kadir olduğuna göre, bizim seçimlerimiz de onun onayı ve bilgisi dahilindedir. Hatta çevremizdeki her şeyi o yarattığından, seçimlerimiz de dolaylı olarak onun sebep olduğu şeylerdir. Dolayısıyla, hem Tanrı hem de insan bir arada özgür olamaz. Cüz-i irade ve külli irade ayrımı da bu işi çözmeye yetmez. Bu çelişki dinlerin doğasında vardır ve din adamları bunun içinden ağızlarıyla kuş tutsalar çıkamazlar. Kendilerine sorun, alacağınız hiçbir cevap sizi tatmin etmeyecektir

    Seçme yeteneğimiz var, fakat bazı şeyleri seçmememiz isteniyorsa bu yeteneğin ne kadar anlamı var?

    Tanrının gerçekten varolduğunu farz edelim. Benim niye ona tapınma zorunluluğum var? Eğer benim herhangi birine, bu biri benden çok daha güçlü bile olsa, tapınmayı reddetme yeteneğim varsa (eğer bunu seçebiliyorsam, böyle bir yeteneğim var demektir), o zaman bu yeteneği kullanmaktan dolayı neden ceza görmem gerekiyor? Eğer itaat istiyorsa, neden itaat etmeme yeteneğini de veriyor insana? Yok eğer başka türlüsünden zevk alamıyorsa, o zaman "Peki bu Tanrı sadist midir?" sorusu gündeme gelir.

    Tanrı her şeyi biliyorsa (geçmiş, gelecek, vs), o zaman geçmiş de, gelecek de daha yaratılış anında belli demektir. Belli olan bir şeyi değiştirmek için, kitap, peygamber, vs göndermenin mantığı ne o zaman?

    Jean Paul Sartre’a göre, Tanrı varsa bile ona savaş açıp yok etmeye çalışmalıyız, çünkü o bizim özgürlüğümüze engeldir. Tanrı varsa bile, eğer iddia edildiği gibi adilse, hür irade verdiği ve istediğini seçme yeteneğiyle donattığı kullarından, bu yeteneği kullanma hakkını esirgememelidir. O zaman kendisi iyi niyetli ve adil olmaz. Gaddar, despot ve adaletsiz olur.

    anlatabildim mi?
    Tümünü Göster
    ···