-
6.
-1bu kadar evren mevren falan nasil yaratti kim yaratti demiş.. sanki amk evrenin her noktasını çözmüşüz de hiç bilinmez birşey kalmamışta gelmiş feyz atiyor. la bari evren mevren demeyin. istanbul deyin bursa deyin izmiri falan nasil yaratmiş deyin de azcik mantıklı olsun
-
5.
-1bırak aga anlamaz bu beyınsızler
-
4.
-1yalnız mı ayrı olacak
-
3.
+1hepsine bir cevap bulmuslar fizikciler matematikciler hep somut orneklemişin de ruha gelince beynin çalışmayan kısmıından örnek vermişsin şimdi ruhun varlıgını kabul edipte bir yaratıcının yoklugunu nasıl somut delillere dayanak ispat edersin. Bir şeyi görememen onun olmadıgını ispatlmaz. AYNI ruhu tarif ettigin gibi düşün amma bu sefer beynin çalışan kısmıyla dene.. çünkü insanları diger canlılardan ustun olması tesaduf ve olasılık hesabı ile basite indirgiyemesin. insanı diger canlılardan üstunkılan kılan sebep bir yaratıcının varlıgıdır.
-
2.
+2Barzo kardeşim açıklayayım tüm yazdıklarını:
1.Evrenin oluşumu için bilimsel oalrak tanrıya gerek yoktur bunu en büyük fizkçiler söylemektedir. Evrenle bir iğne aynı değildir. iğneyi yapan vardır doğru ama evren için aynısı geçerli değildir çünkü bambaşka kavramlardır
2.ateist karşıtı sayfalardaki komedi felsefelerle gelmişsin , hedonizmle ateizm arasında bağlantı yoktur. Hedonizm ahlak felsefesiyle alakalı bir kavramdı
3.Ölümden sonraki ödül iştahı ve ceza korkusu ile yaşamak akıl karı değildir , richard dawkins "sahte mutluluktansa gerçeği kucaklamak daha iyi değil midir" der
4.Ruh , cin , melek vs hepsi insan vucudu ile alakalıdır.Ruh egonun bedende olmamış hali gibi bir şeydir. Yani ruh beyindeki selebral kortextirde denebilir insan ölünce selebral kortexte ölür
5.Final:
Eğer bir tanrı varsa be beni sırf onu inanmadım ona yalkalık yapmadım diye yakıcaksa bu o tanrının ulu yüce vs olduğunu değil ilkokul bebesi gibi olduğunu egoist bir barzo olduğunu gösterir
Tanrı fikri gülünçtür, teizmin tanrı fikriyse komedidir. Bugün 2000 30000 yıl önce yaşayıp zeusa inanan onların adına tapınaklar yapanlara aptal diyoruz ve zeusla dalga geçiyoruz çok geçmeden aynısı islam ve bugünkü diğer dinler içinde geçerli olacak
extra:Bilimde peygamber hastalğı diye bir hastalık vardır -
1.
+1 -1aptalsınız. Bu evreni, göğü yaratan böyle muazzam bi düzen getiren bir ilaha inanmamak akıl kârı değil. Şimdi benim için çok mantıklı olan ve çok çok beğendiğim Pascalın din teorisine gelelim.
Pascal beklenen değer teorisini kullanarak hayatını dine adaması gerektiğini kanıtladı. Her matematikçi gibi o da, bu soruyu bir formüle indirgedi.
Hangisi daha büyüktür?
a) Beklenen değer (hedonizm yani fiziksel yaşamdan zevk alma)
Ya da
b) Beklenen değer (dini hayat)
Varsayım…
a) Olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (hedonizmden alınacak zevk) +
Olasılık (ölümden sonra hayat var) * (sonsuza dek lanetlenmek) Ve
b) Olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (dinden alınacak zevk)
Olasılık (ölümden sonra hayat var)* (sonsuz mutluluk)
Pascal’ın mantığı çok basitti: Eğer (a) (b)’den büyükse o zaman hedonizme devam edecekti, ama
eğer (a) (b)’den küçükse o zaman dindar olmalıydı.”
“Ama değişkenlerin değerlerini bilmeden bu denklemi nasıl çözdü?” diye sordu Michael.
“Birkaç varsayımda bulundu, örneğin, sonsuz mutluluğun değeri pozitif sonsuzdu ve sonsuza dek
lanetlenmenin değeri negatif sonsuzdu.”
Sonsuz mutluluk = +00
Sonsuza dek lanetlenmek =-00
“Eğer bir denklemde sonsuzu kullanırsanız bu diğer her şeyi etkiler, çünkü çok büyük bir sayıdır,
böylece (a) hedonizmin beklenen değeri negatif sonsuz ve (b) dini hayatın beklenen değeri pozitif
sonsuz.”
(a) hedonizm = -00 ve (b) din = +00
o zaman
{a)< (b) böylece...
(b) beklenen değer (hedonizm) < beklenen değer (dini hayat)
"Anladınız mı? Ölümden sonra insanın ruhunun yaşamasının veya her hangi bir şekilde bir hayat olmasının olasılığı ne kadar az olursa olsun, Pascal’ın dine bağlı bir hayat yaşamasından beklediği getiri, yine de dünyevi zevklerle hedonistik bir yaşam sürüp de sonsuza dek lanetlenmeyi göze alacağı bir durumun getirisinden daha büyüktür.”
Anlayacağınız inanın gençler, Sonsuzluk var. Sizin tabirinizle olmaya da bilir. Ama ya varsa ya biz hakklıysak o zaman ne olur düşünün biraz. Yanmayın be ne gerek var panpalarim.