1. 51.
    +2
    bak bak. aydın ve çağdaş ateistimiz bizi aydınlatmaya gelmiş. 124.000 peygamber gönderildiğine inanıyoruz. saydın mı lan hepsini tek tek? nerden biliyorsun gönderilmediğini? seni inandırmamızı falan mı bekliyorsun? biz inanıyoruz birader, istediğin kadar yırtın burda. senin inanıp inanmaman da kimsenin gibinde değil.
    ···
  2. 52.
    -2
    sadece 3 peygamber bildiğin için aynı bölgeden çıktıklarını sanıyorsun kafir efendi
    124 bin peygamber var ve bunlar bir çok kavme çeşitli zamanlarda gönderildi
    ···
  3. 53.
    -2
    @imal kuran'ı öğrenmek için arapça öğreneceğine yada iki fizik bilgisini bizlere satıp yaratancılığı o gerici dininizle bahdaştırcağına az turan dursun okusaydın..
    ···
  4. 54.
    +1 -1
    hep o ayetlerde daha gizli şeyler var anlamı farklı derler Allah anlatmak istediklerini neden gizlesin?
    ···
  5. 55.
    +2
    insanları madem yargılayıp sonuca varıyorsunuz, daha ne gibime bir köprüden geçirip düşecek mi düşmeyecek mi diye m.ali erbil'in yarışmalarına benzeyen bir mevzu var diye?
    ···
  6. 56.
    +1 -1
    @24 124 000 tane gönderilmiş ama sen bir tanesi ile bile tanışamadın, işte bu kadar gibleniliyorsun.

    ayrıca delinin teki zütünden sallamış, 124.000'e kadar sayamaz bile o namussuz ta ki 124.000 tane karı görene kadar.
    ···
  7. 57.
    -2
    eşeğin ziginden dolayı
    ···
  8. 58.
    +2
    @77 türk toplumuna gelen peygamberin ismi nedir ?
    ···
  9. 59.
    -1
    @174 ahahah şampiyon sakin ol :D entrylerimi okursan bu cok eşliliği daha once anlattım ama goruyorum ki okuma alışkanlıgın yok. muhafazidin 79 kölesinin oldugunu gosteren bir tane sahih kaynak ver bana? muhafazid her fırsatta köleleri azad etmeyi emretti. veda hutbesinde bile bundan bahseder. hatta ilk azad kölesi de zeyd'ti.
    ···
  10. 60.
    -1
    @100 pilot kalem örneği bu dediğin bilimsel kanıttan daha iyi ve etkili. bir şey yoktan nasıl var olabilir yahu diyen adıyamanın kenar köylerindeki adamı biraz okutsan o da senin verdiğin örneği verebilirdi, senin vermene şaşıyorum.

    biz burda tartışırken eloğlu maddenin, aslında neredeyse olmadığını bildiğimiz şeyin nasıl hacim kazandığını çözmeye çalışıyor.
    ···
  11. 61.
    +1
    her şey bir kenara, sığır tüccarı karıyı aldıktan sonra domuz yemek yasaktır diyen adamın elinden öpmek lazım.
    ···
  12. 62.
    +1
    Prof. Celal Yeniçeri'nin "Hz.muhafazid ve Yaşadığı Hayat" isimli kitabından derlenmiştir.

    KADIN KÖLELERi (Cariyeleri)

    1-- Emetullah: Sadece hizmetçi olarak gösteriliyor

    2-- Ümeyme : muhafazid'in abdest alma işlerine bakıyor

    3-- Bereket (Ümm-ü Eymen) : muhafazid'e babasından miras olarak kalmış ve ona dadılık yapmış. muhafazid onu Zeyd b. Harise ile evlendirmiş ve ondan Üsame'yi doğurmuştur. ilginç olan Ümmü Eymen'in Zeyd ile evlendiğinde oldukça yaşlı olmasına rağmen ondan bir çocuk dünyaya getirmesi. Zeyd yaşlı hanımı Ümmü Eymen'den nasıl bir çocuk yaptı anlamak mümkün değil. Çünkü Ümmü Eymen muhafazid'e dadılık yapmış . muhafazid onun için "annemden sonraki annem" demiş. Zeyd muhafazid'in üvey oğlu, Ümmü Eymen'de annesi gibi kabul ettiği baba mirası köle-dadısı. Aradaki yaş farkı had safhada...

    4-- Hadra : Hakkıda fazla bilgi yok. Azad edildiği söyleniyor

    5-- Huleysa: muhafazid'in hanımı Hafza'nın mevlâsı (bu kelime bazı yerde köle bazı yerde azadlı köle veya hizmetçi, sırdaş, dost vb. anlamlar veriyor)

    6-- Havle: muhafazid'in hizmetçisi (evinini süpürüyormuş)

    7-- Rezine (veya Ruzeyne): muhafazid'in Hayber'de ganimet olarak esir alıp evlendiği yahudi asıllı eşi Safiyye'ye ait. Birinci sıradaki Emetullah'ın annesi aynı zamanda.

    8-- Radva: Hakkında bilgi yok sadece isim olarak geçmiş

    9-- Saibe: Bilgi yok..

    10--Sedise: Hafza'ya ait olduğu söyleniyor

    11--Sellâme : muhafazid'in cariyelerinden Marya'dan olan oğlu ibrahim'e dadılık yapmış

    12--Selmâ: muhafazid'in bir defada azad ettiği dört kölesinden birisi. ibn-i Kesir'e göre aile içinde önemli bir yeri varmış. iyi bir ahçıymış ve muhafazid ile çarşıya da çıkarmış. Hakkında geniş bilgi var ama burada yazmaya gerek yok.

    13--Şirin el-Kopti: muhafazid'in çocuk yaptığı cariye Marya'nın kızkardeşi. Mısır kralı Muvakkıs tarafından hediye olarak gönderildi. muhafazid de onu ünlü şairi Hasan b. Sabit'e hediye olarak vermiş.

    14--Unkûde: Aişe'ye ait bir cariye

    15--Meymune bint Sad: muhafazid'in azadlı cariyelerinden. Pek çok hadis rivayet etmiş

    16--Meymune bint Uneyse : muhafazid'in azadlı cariyelerinden

    17--Dumayra : muhafazid'in bir defada azad ettiği dört kölesinden birisi.

    18--Ümm-ü Ayyaş: muhafazid onu Osman ile evlendirdiği kızına vermiş.

    19- Meymune b. Ebi Abis: Bilgi yok

    20--Marya el-Kopti (zevce cariye): Mısır kralı Muvakkıs tarafından hediye edildi. muhafazid'in zevce-cariyesi ondan bir çocuğu oldu adı ibrahim.

    21- Nefise (zevce-cariye): muhafazid bir ara Zeyneb'ten üç aylığına ilişkiyi kesiyor. Üç ay sonra onunla barışınca Zeyneb kendisine bu cariyeyi hediye ediyor. Bu cariyenin güzelliğinden dolayı muhafazid ona "nefis" anldıbına gelen "nefise" (yani 'nefis'in dişil olanı) ismi veriyor .muhafazid onu cinsel amaçlı olarakta kullanıyordu.

    22- Cemile (zevce-cariye): Bir harpte ganimet olarak hissesine düşüyor ama hangi harp olduğu belli değil imiş (Bence Kureyza esirleri arasındaydı) muhafazid onu da cinsel ihtiyaçları için kullanıyordu. Tarihçiler bu konuda ittifak etmişlerdir.

    Not 1: Kureyza baskınında muhafazid Kureyza kabilesinin erkeklerinin boyunlarını vurdurmuş kadınlarınıda esir almıştı. muhafazid'in payına 1/5 humus hissesi olarak 150-200 civarında kadın ve çocuk ganimet olarak düşmüş muhafazid de onları Şam esir pazarında sattırıp onların parasıyla savaş için at ve silah almıştır. (Not: Anneler ve çocukları ayrı ayrı satılmış ve çocuklar hem annesiz bırakılmış hem de köle olarak meçhul bir yaşama itilmiştir; akîbetleri bilinmemektedir. Zannımca ufak yaştaki kız çocukları yeni sahiplerinin cinsel istismarına uğramıştır.)

    Not 2: Kureyza'da esir alınan Reyhane'yi bu listeye dahil etmedim çünkü onu muhafazid'in hanımları listesine ekleyeceğim. Tabii Reyhane'nin cariye olarak m kaldığı yoksa muhafazid'in hanımı mı olduğu daima tartışmalı bir konu olmuştur. Prof. Celal Yeniçeri onu zevce-cariye olarak değerlendirmiş.

    ERKEK KÖLELERi

    1-- Usâme: Zeyd'in oğlu. Bu listeye dahil edilmeyebilir. (Prof. Celal Yeniçeri almış) tabii Zeyd yaşlı hanımı Ümmü Eymen'den nasl bu çocuğu yaptı anlamak mümkün değil. muhafazid son günlerinde Usame'yi islam orduları başkomutanlığına getirdiğinde yaşı 18-19 idi.

    2-- Eslem: Gazvelerde muhafazid'in eşyalarını taşıyormuş.

    3-- Enese b. Ziyad: Bedir ve Uhud harbinde muhafazid'in mevlası olarak yer almış

    4-- Eymen : Ümmü Eymen'in oğlu Usame'nin anadan bir kardeşi .muhafazid'in abdest suyunu hazırlarmış. Hüneyn savaşında ölmüş

    5-- Bâzam : Bilgi yok. Adı Tahman olarak da geçiyormuş

    6-- Sevbân: Seferde olsun pazarda olsun muhafazid'in yanından hiç ayrılmazmış. Daha sonra Humus şehirne yerleşmiş ve Hicri 54 yılında orada vefat etmiş.

    7-- Huneyn: O da muhafazid'in abdest alma işlerine yardımcı olur ve su temin edermiş. Ondan kalan suyu da sahabeye takdim edermiş.

    8-- Zekvân: Bilgi yok..

    9-- Râfi (Ebu Râfi): muhafazid'in Benü Nadir arazilerindeki kahyası olarak görev yapmış. muhafazidE turfanda meyve ve zebzeyi buradan o getirirmiş

    10- Rebâh: muhafazid'i ziyaret edenlerle ilgilenirmiş.

    11- Ruveyfa: Kendisi hakkında bilgi yok.

    12- Zeyd b. Harise: Çok aşina olduğumuz bir isim. Kuran'da bile ismi geçiyor. muhafazid'in hanımı Zeyneb'i aldıktan sonra sürekli komutan olarak sefere çıkarttığı eski kölesi, sonraki üvey oğlu ve başkumandanı

    13-- Zeyd Ebu Yesâr : Bilgi yok

    14-- Sefîne: muhafazid'n hanımı Ümmü Seleme'nin kölesi. Asıl adı Mehran. muhafazid'e hizmet etmesi şartı ile Ümmü Seleme onu azad etmiş. Gazve ve seriyyelerde eşyaları onun sırtına yüklerlermiş.

    15-- Selmanu'l Farisi: muhafazid onu ehl-i beytine dahil etmiş. Hendek savaşında hendek kazılması önerisi ondan gelir. Oldukça ünlü bir isimdir. Heryerde detaylı bilgi bulabilrisiniz.

    16-- Şakrân : muhafazid'e babasından miras olarak kalmıştır. Mureysi (Ben-i Mustalık) gavzesinde elde edilen ganimetlerden yolda dökülenleri toplamakla görevlendirilmiş.

    17-- Dumayra: Cahilliye öneminde köle yapılmış. muhafazid onu satın alıp azad etmiş.

    18-- Tahmân (Mervan): muhafazid'in Hayber'deki arazilerine bakan kahya-kölesi

    19-- Ubeyd: Bilgi yok

    20-- Fadâle Yemani: ismi ibn Hazm tarafından halife II. Ömer için hazırlanan listede geçiyormuş.

    21-- Kafîz: Bilgi yok

    22-- Kirkere: Savaşlarda muhafazid'in eşyalarını taşıyormuş. Ganimetlerden elbise çaldığı için muhafazid trafından cehennemlik olarak etiketlenmiş. Sahih hadis kaynaklarında geçer bu olay.

    23-- Keysan: muhafazid'in azadlı kölesi. muhafazid onu azad ettikten sonra mevlası olarak zekattan bir şe yiyemeyeceğini söylemiş.

    24-- Mebur el-Kopti: Mısır kralı Mukavkısın muhafazid'e hediye ettiği 3 kardeşten erkek olanı.

    25-- Midam: Hayber ganimetlerinden mal aşırması nedeni ile muhafazid tarafından ölüm cezasına çarptırılmış ve cezası infaz edilmiştir.

    26-- Nâfi: Bilgi yok

    27-- Nufay: Cemel ve Sıffın harplerine katıldığı söyleniyor ama muhafazid'in yanındaki pozisyonu belli değil.

    28-- Vâkıd: Bilgi yok

    29-- Hürmüz Ebû Keysân: Bedr savaşına katılmış. muhafazid onu azad etmiş ve zekat malından yiyemeyeceğini söylemiş

    30-- Hişâm: Bilgi yok

    31- Yesâr: Gatafan ve Süleym harbi sırasında muhafazid'in eline geçmiş. Güzel namaz kıldığı için muhafazid onu azad etti. muhafazid'in zekat sürülerinin çobanlığını yapıyordu. Ureyne kabilesinden bazı kimseler tarafından gözleri oyularak vahşice öldürülmüş daha sonra da muhafazid onlara misilleme olarak aynı işleme taabi tutmuştur. (Not: Maide 33 ayetinin bu olay nedeni ile indiği (!) söylenir)

    32-- Ebû el-Hamrâ: muhafazid'in hizmetçisi olarak geçiyor ama ne hizmetinde bulunduğu belirtilmiyor.

    33-- Ebû Seleme: muhafazid'in çobanı

    34-- Ebû Safiyye : Bilgi yok

    35- Ebû Dumayra: Daha önce adı geçen Dumayra'nın babası. Cahilliye döneminde köle yapılmış ve daha sonra muhafazid tarafından satın alınmıştır. muhafazid daha sonra onu ehl-i beytine almıştır.

    36- Ebû Ubeyde : Azadlı köle. Ahçılık yapıyormuş

    37-- Ebû Asîb: Azadlı köle olarak geçiyor.

    38-- Ebû Kebşe Süleym el-Enmârî: Uhud ve sonraki diğer harplere katılmış. muhafazid'den çokca hadis rivayet etmiş.

    39-- Ebû Muveyhibe: Ben-i Mustalık gazvesinde Aişe'nin devesini sürenlerden. Zannımca o da Aişe'nin kölesi idi. muhafazid onu daha sonra azad etmiştir.

    Hürlerden hizmetçileri

    1--Enes b. Malik 2--Esla b. Şerîk 3--Esma b. Harise 4--Bukeyra 5--Bilal b. Rebâh el Habeşî 6--Habbe ve Sevâ 7--Zu-Mıhmar 8--Rabî'a b. Ka'b el-Eslemi 9--Sa'd 10--Abdullah Revâha 11--Abdullah b. Mesûd 12--Ukbe b. Âmir 13--Kays b. Sa'd 14--Mugîra b. Şu'be 15--Mikdâd b. Esved 16--Mûhacir 17--Ebu's-Sehm 18- Ebu Bekr : ilginç ama ibn Kesir onu da muhafazid'in hizmetçisi olarak göstermiş

    Toplam: 22+ 39+18 =79 köle

    Bu konuda en geniş bilgi ibn Seyyidi'n-Nas (Seyiddünnas)'da. Toplam 53 erkek köle 15 cariye ve 18 sahabelerden hür hizmetçi ismi geçiyormuş. (Bu bilgi Arif Tekin'de geçiyor) ibn-i Kesir'in (el-sira) siretinde de muhafazid'in kölelerinin 40 kadarınının ismi hayat hikayesi dahil verilmekteymiş. ibnu'l Kayyum da ise 45 köle ismi geçiyormuş. ibn Sad (ö. 230) ise sadece 17 köleden bahsediyormuş. Ayrıca; Hammâd (ö 267 h. )---Teriketû'n Nebi Hakim-Müstedrek Moğultay-el-işare ibnu'l Cevzi-Telkih bu konuda kaynaklar arasında.
    Tümünü Göster
    ···
  13. 63.
    -1
    @91 ben ne mantıkla boyle bir şey yaptı bilmiyoru elimizde de bunu acıklayan bi ayet yok.
    ···
  14. 64.
    +1
    @133 kalu belada ilk musluman muhafazid,

    Araf 143: Mûsa, belirlediğimiz yere (Tûr’a) gelip Rabbi de ona konuşunca, “Rabbim! Bana (kendini) göster, sana bakayım” dedi. Allah da, “Beni (dünyada) katiyen göremezsin. Fakat (şu) dağa bak, eğer o yerinde durursa sen de beni görebilirsin.” dedi. Rabbi dağa tecelli edince onu darmadağın ediverdi. Mûsâ da baygın düştü. Ayılınca, “Seni ekgibliklerden uzak tutarım Allah’ım! Sana tövbe ettim. Ben inananların ilkiyim” dedi.

    burda da gördüğün üzere müslüman demiyor.

    kaldı ki müslüman, islam kelime kökünden gelir, islamın bir manası yol demektir. müslüman da gösterilen yoldan giden. tüm dinler islamdır. din tektir. ama insanoğlu ona farklı isimler takmıstır.

    @136 şeytan cin taifesinden'dir.

    bakara-34. hani meleklere, “âdem için saygı ile eğilin” demiştik de iblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, iblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu.

    kehf-50. hani biz meleklere, “âdem için saygı ile eğilin” demiştik de iblis’ten başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. iblis ise cinlerdendi de rabbinin emri dışına çıktı. şimdi siz, beni bırakıp da iblis’i ve neslini, kendinize dostlar mı ediniyorsunuz? hâlbuki onlar sizin için birer düşmandırlar. bu, zalimler için ne kötü bir bedeldir!

    burda melek oldugunu söyleyen bi yer var mı?

    ha dersen ki "iblis hariç bütün melekler " cumlesine uyarak melek diyorsun, imal haric tum kamyoncular dersen ve ben kamyoncu deilsem cumleden kamyoncu oldugumu mu anlamamıyım. bütün kelimesi coklugu ve butunlugu ifade etmek için kullanılmıs.

    bakara-106. “herhangi bir ayet’in hukmunu yururlukten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz. allah’in herseye gucunun yettigini bilmezmisin? “
    bakara-106 da böyle söylenirken, aşağıdaki ayet’lerde farklı söylenir;

    fatır-43. “… hayır! sen allah’ın kanununda değişiklik bulamazsın. sen allah’ın kanununda asla bir döneklik bulamazsın. “

    feth-23. “… allah kanununda hicbir degişiklik bulamazsınız. “

    Allah zamanlara göre hükümler getirebilir.

    "Elmalılı (sadeleştirilmiş) : Bu, yeryüzünde bir büyüklük taslamak ve suikast düzenlemek istediklerindendir. Oysa kötü tuzak, yalnızca sahibinin başına geçer. O halde öncekilerin kanunundan başka ne gözetirler?! Sen Allah'ın kanununda asla bir değişiklik bulamazsın, Allah'ın kanununda asla bir sapma da bulamazsın!" elmalılı cevirisi bu fatr 43.

    Allahın kuralları celişmez demek istiyor. yukarda da anlattıgım gibi. eger bi ayet bugune ışık tutmuyorsa o gunden bugune kıyas yapılır, icma yapılır. kanununda deişilik bulamazsın derken de geçmişten bugune aynı emirleri verdiğini anlatmaya çalışıyor. ayet cımbızlamak yerine kurana butunsel bir kitap olarak bakman gerekir.
    Tümünü Göster
    ···
  15. 65.
    +1
    liseli mod on:
    ananı fiske vurarak gibtim
    liseli mod off
    ···
  16. 66.
    -1
    @138 mertcanking misin ne gibimsin amk biraz insan içine çık konuş biraz insanlarla konuş amk asoosyali ne kadar cok ve gereksiz konuşuyon.amk bi sktir git içindekileri başka yere yaz
    ···
  17. 67.
    -1
    @90 alaskadan çıkarmaya züt yemezdi, votka yasak diyen adamın bi tarafını keserlerdi çünkü.
    ···
  18. 68.
    +1
    @89 allah yardımcısı olursa kadın erkek farketmez. zorluklarla başa çıkmakla alakası yok.
    ···
  19. 69.
    +1
    https://fbcdn-sphotos-g-a...103191777_339395623_o.jpg
    ···
  20. 70.
    -1
    @77 bana japon bir peygamberden bahset, tarih 4. muratın oğlancılığını bile yazmış, onu mu yazmamış amk?

    kaldı ki müslümanlıktan önce araplar cahiliye dönemindeydi yeaaa diyecekseniz hiç ağzınızı açmayın. kız çocuklarının diri diri gömülmesi, toplumda kadının yerinin yerin dibi olması falan külliyen yalandır. öyle olsaydı hatice kadın tek başına nasıl tüccarlık yapardı? iyi düşünün, gerçekleri uç uca koyduğunuzda ışığı gerçekten göreceksiniz.
    ···