1. 36.
    0
    @34 burdayım panpa. sana şuku. tanrı zaman olamaz çünkü zaman bizim için işliyor. zamanı yaratan yaratıcı o zamanın dışında olandır. tanrının zaman olduğunu düşünmek onun başlangıcı olduğunu düşünmektir. peki büyük patlama olmadan önce zaman var mıydı diye sorarlar
    ···
  2. 35.
    0
    bu kadar büyük bir şeyin bir kaç sayfa nereden çıktığı bilinmeyen bir kitapla anlatılması,ve bu kitaplarda sadece belirli bir ırkın konu alınması saçma değil mi ? allah tanrı her neyse neden bu yaratıcı diğer insanları ele almadı sözlerinde ? örneğin tek doğru dinini kitabı olan kuranda neden sadece araplardan söz edilir ? bu kitaplarda neden cehalet aşılanır kadınlar horgörülür? önce bunları sorgulamak lazım

    not:ateist değilim beyler deistim

    yaratıcı varsa herşeyi yaratıp gibtir etmiştir ve şuanda ilgilenmemektedir. bunun en büyük delili açlıktan ölen,10 yaşında asker yapılan, bebek yaşta tecavüze uğrayan çocuklardır.

    insanlar içgüdüsel olarak bi şeylere tapınmak ister ve bu isteklerini kitaplarındaki tanrıyla, kendi elleriyle yaptıkları putlarla, yada kutsallaştırdıkları bir hayvanla giderirler.bu istek o kadar açtır ki doymak bilmez ve bu yüzden din savaşları, dinden çıktığı için adam öldürme, dine uymadığı için insan öldürme vb. saçmalıklar ortaya çıkmıştır.bu insanlar yaptıkları bunlara benzer saçmalıkları örtbas etmek içinde bunları tanrı için yaptık derler
    ···
  3. 34.
    0
    ulan şiir gibi cevap vermişim başlık sahibi yok ortalıkta
    ···
  4. 33.
    +1
    yaratıcının olmadığının düşünülmesinin tek sebebi zaman kavrdıbının dışına çıkamıyor olmamızdır. eğer çıkabilseydik büyük ihtimal başlangıç gibi birşey düşünmezdik. zaman olduğu sürece sürekli bir tanrı arayışı olacaktır. fakat kimse bilmezki tanrı zaten zamandır.
    ···
  5. 32.
    0
    @32 bizler beynine çip yerleşirilen robotlar değiliz be kardeşim.her yaptığımızı o belirlemiyor sen kendi kararlarınla belirliyorsun. allah ceza ve ödül durumunda karar veriyor.oda zzerre hakısızlık olmadan. adil değil mi sence
    ···
  6. 31.
    0
    @30 ayarlanmış olan senin kaderin. yaratıcı bunu ayarlamıyor mu? sadece o biliyor diyorsun, zaten cennet-cehennem arasındaki ayrımı onun kararı belirlemiyor mu? kendi yazdığı kaderden dolayı kendi yarattığı canlıyı yargılaması saçmalıktan öte değil.
    ···
  7. 30.
    0
    soruyu bilmemde koskoca uzayda yalnız olduğumuzu düşünmüyom ben amk ha bide onların bi muhafazidide yok yazık la onlara
    ···
  8. 29.
    0
    @29 ayarlanmış olan ne? yaratıcı böyle bir sistem kurmuş olsa, yada diyelim ki peygamber yazmış olsa kuranı ,insanların bunu anlamayacak kadar aptal olmadıkalrını düşünemeyecek mi? sonuç belli ama sadece yaratıcı tarafından biliniyor. iradene engel olacak bir şey söz konusu değil
    ···
  9. 28.
    0
    @27 ve @28

    irade var seçim var diyorsunuz. yaratıcı bu seçimleri biliyor değil mi? eğer bilmiyorsa zaten sıfatıyla çelişir ve yaratıcı olmazdı. şimdi soruyorum size, sonucu belli hatta o şekilde 'ayarlanmış' olan seçimlerde iradeden söz edilebilir mi?
    ···
  10. 27.
    +1
    @23 zamana tek bir çizgi olarak bakıyorsun. yapılan her seçim iki farklı geleceğe yol açar ve sonsuz tane gelecek vardır. ideal tanrı bütün bu gelecekleri yaratmıştır ve tek, çizgisel bir zaman değil dallanıp budaklanan bir tanesini önüne sunar. tabi ki bu seçtiğin yol doğrusal görünür. çünkü ne kadar dallı budaklı olsa da senin gittiğin yol dümdüzdür. ama milyonlarca farklı gelecek vardır ve seçimlerimiz, başkalarının seçimleri hangi gelecekte yaşayacağımızı seçer. bir başka yerde de yapılan her seçimle iki tane ayrı evren oluştuğu ve birinin o yönden birinin diğer yönden gittiğini duymuştum.
    ···
  11. 26.
    0
    @26 ben seni anladım panpa ama sen onun sistemini yanlış anlamışsın yada sana yanlış aktarılmış. burda insaan iradesi var oyundan farklı olarak
    ···
  12. 25.
    0
    @25 dediğimi anlamadım sanırım. olayı programlayan sensin, aslında ortada seçim falan yok. ne yazdıysan o.
    ···
  13. 24.
    0
    @23 o yolu biliyor olmam yarattığım karakterin seçimini etkilemez ki.bilmek ile müdahele etmeyi iyi ayırt etmek önemli
    ···
  14. 23.
    0
    Tanrı olgusu ınsanların toplumları daha kanlı yonetme politikasıdır. bana peygamber olupta kral olmayan 10 peygamber sayın. sahsen bir musevi olarak. ciddi anlamda kitlelerin yönetimi,iç ve dış pazarın akılıgı veya devredilmesi vs. gibi olgularda tanrı unsuru çok fazla önem arz eder. birbirlerini kıran ınsanlara bakınız sahsen farkllı bir fine mensup insanlar oldurulmuyor. bu bağlamda tanrı fakirlerin ve aptallarin tek umut kaynağı olarak kalmalı yoksa ne yaşayabilirler nede para akışının süregenligi sağlanılabilir. hadi simdi gibtir git
    ···
  15. 22.
    0
    sana şöyle anlatayım kendi düşncemi

    bilgisayar programcısı olduğunu düşün ve bir oyun yapıyorsun. oyununda da karakterler var tabii. bir karakterin önüne 2 yol çıkıyor biri iyi biri kötü (kime göre neye göre) olmak üzere. oyunun içinden baktığın zaman, o karakterin yollardan birini seçme şansı var gibi gözükse de, oyunu yazan sen olduğun için senin ayarladığın yoldan gidecektir, yani gideceği yol bellidir ve sen bunu biliyorsundur, ayarlamışsındır. dolayısıyla o yolu seçtiği için karakterini suçlaman ve onu yoketmen, cezalandırman ne kadar akla yatkınsa, inançlar da o derece akla yatkındır.
    ···
  16. 21.
    +1
    @20 eyvallah panpa aradığım cevap buydu konu kilit.
    @21 gel panpa sende gel
    ···
  17. 20.
    +2
    ben gerizekalıyım ama geldim birader sorun olur mu
    ···
  18. 19.
    0
    @1 panpa ben bir deist/paganım. bence ateistlerin inancının(ya da inançsızlık?) asıl sebebi onların gözünde bir tanrı varsa onun dünyaya sırtını dönmüş olduğudur. çünkü her tarafta açlık haksızlıklar falan filan. bununla birlikte yavaş yavaş bir tanrıya ihtiyaç duymadıklarını düşünmeye başlıyorlar(haklıdırlar haksızdırlar şu an konumuzla alakalı değil). ihtiyaç duymadıkları bir tanrıya bağımlı duymak istemedikleri için belki de direk varlığını reddediyorlar. çoğu ateisti dinlersen sürekli toplumun tanrıya ihtiyacı olmadığını söyler. ateistler için tanrı uygarlık sürecinde insanlığın elinden tutmuş ve artık yerini bilip çekilmesi gereken bir şey. kendi çaplarında onlar da pratik ve pragmatik insanlar panpa. ihtiyaç duyulmayan şeylerden kurtulunması taraftarı.
    ···
  19. 18.
    0
    @15 tek yönden yardır gitsin hacı. senin egoist acımasız kayırmacı dediğin yaratıcı insanlara iyilik yapmayı, kadınlarımızı korumayı,kin beslememyi ,fakire muhtaca yardım etmeyi ve en önemlisi insanları sevmeyi öğütlüyor. acımasızlık kısmı ise zulüm edenler için
    ···
  20. 17.
    -1
    döl israfı bin sen şimdi burdaysan bu yazıları yazıyorsan rabbimiz vardır. imana gel bin herif
    ···