-
26.
0reserve
-
27.
0varmı devamı inanası güç ama ilginç şukunu verdim panpa
-
28.
0rezerve
-
29.
0rezerere
-
30.
0sizinde bildikleriniz varsa lütfen paylasın
-
31.
0cin ve peri padişahları: adaletlidir. şehir dışındaki ulu ağaçların altına mahkeme kurup, onların zarar verdiği insanların şikayetlerini dinlerler. cin muhafızı tarafından mahkemeye getirilen cin, yargılanır. şayet suçlu bulunursa ölüme bile mahkum edilebilir
-
32.
0efsanelere göre ölünün gömülmeden ışıksız bir odada bırakılması, üzerinden bir kedinin atlaması ölüyü hortlatır. bu durumdan kurtulmak için mezarın üstünde ateş yakmak gerekir türk masallarında ise;büyü yapan, küp üstünde uçan, bin yıllık yolu bir anda alan, sihirli bir hırkası olan, çirkin yaşlı kadın motifi cadı olarak adlandırılır
-
33.
0cadı: türk inanışındaki cadı kavramı hem olağanüstü varlıkların genel adlarından biri hem de kaynağını daha çok batılı efsanelerden alan özel bir varlığın adı olarak kullanılmaktadır. rumelideki türk yerleşim birimlerinde cadı kabulü, geceleri mezarından kalkıp dolaşan, saçı, başı incin, tırnakları uzamış, pis görünümlü, rastladıklarını öldüren bir kadın şeklindedir. “cadı gibi” sözleri de bu inanışı dile getirmektedir.
-
34.
0hınkır munkur: yakaladığı insanları önce boğarak öldüren sonra da yiyen bir yaratıktır. insana benzer, fakat göbeğinde bulunan bir torbanın içinde yavrusunu taşır. en korktuğu şey üzerine idrar yapılmasıdır. böyle tehdit edilirse ortadan kaybolur
-
35.
0enkebit: iç anadoluda görülen bir varlıktır. anlatılara göre başında altın bir fesi vardır. sağ elinin ortası deliktir. uyuyan insanların boğazlarını sıkarak onları boğmaya çalışır. başından fesini kapan kişiye dokunma
-
36.
0upupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupup
-
37.
0alınan bütün bu tedbirlere rağmen lohusanın çok ağrısı varsa, morarıyor, sayıklıyor, bayılıyorsa al bastığına karar verilerek bir hoca veya ocaklı çağrılır. tüfek atılıp, tencere kapakları vurularak, gürültü yapılıp bu ruhu kovmak için uğraşılır.
-
38.
0şayet anneyi değil çocuğu al basarsa bu çocuk ‘ayyaş’ olacağı yani kendinden geçip bayılacağı için ‘ayyaş aşı’ pişirilip dağıtılır. bu aş sokaktan geçenlerin yakılan ateşe bir odun atmasıyla pişirilmektedir. alkarısı kırmızı renkten korktuğundan lohusanın başına al tülbent örtülüp, yakasına kırmızı kurdela takılır. ziyarete gelenlere kırmızı renkli şekerden (nöbet şekeri)yapılan şerbet ikram edilir. gagavuzlar ise doğumdan üç gün önce ve üç gün sonra lohusaya su yerine rakı içirirler.(rakı icirmek güzel fikir heheh )
-
39.
0bu cini yakalamak için atın yelesine zift sürülür, onun buraya yapışması sağlanırmış. bu şekilde yakalanan cinler yakasına bir iğne takılarak esir edilir, her işte kullanılırmış. fakat esir cin bir gün elindeki ekmeği bir çocuğa verir, onu kandırıp, iğneyi çıkarttırır, kaçarmış
-
40.
0reserved
-
41.
0gün ışığından korkar, güneş doğunca kımıldayamaz, ancak o zaman yakalanabilir. ona yemin ettirdikten sonra köle gibi kullanmak mümkün olurmuş. kara-kura yatağında ekmek kırıntısı olan insanları da çok severmiş. böyle yataklarda uyuyanlar kara-kura tarafından bastırılır, kabus görür sıkıntı çekerlermiş
-
42.
0kara-kura: erzurum ve erzincan yöresindeki inanışlara göre bu tabiat üstü güç, albastı gibi lohusalara musallat olan, onları korkutarak, ciğerlerini söküp zütüren bir varlıktır konya civarında anlatıldığına göre, bu cin, keçiye benzeyen fakat kedi büyüklüğünde olan, insanların üstüne çökerek onları boğmaya çalışan bir yaratık şeklinde düşünülür.
-
43.
0bu yolla hastalığa yakalanan insanlara ise ‘marazlı’ denmektedir. congolos bazen de uyuyan insanı, yakınlarından birinin sesini taklit ederek çağırır, uyanmazsa alıp zütürür, dışarıda soğuktan donmaya terk edermiş. pancar olan evlere gelmeyeceğine inanılan congolosun evlere uğramaması için pancar pişirilip, eşiklere gömülür veya lohusalara, dünürlere, sevilen kimselere verilirmiş. bu varlığa yuırdumuzun değişik bölgelerinde koncolos, karakoncolos gibi adlar da verilmektedir.
-
44.
0congolos: yozgat civarında karakoncolos’un adı congolos’tur. evlere kışın ortasında, soğukların en fazla arttığı zamanlarda (10 ocak- 17 ocak) uğradığı için yozgat’ta bu günlere “congolos ayı” denir. mevsim tarifleri “congolos girdi, congolostan sonra” şeklinde yapılır. bu yaratık, açıkta duran yiyecek küplerine tükürür, idrarını yapar, böylece hastalıklara sebep olurmuş.
-
45.
0takip eden varmı beyler ?
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 04 01 2025
-
mkultravictim31 ve gwynplaine adlı yazarlarr
-
7 aylık koreli sevgilimden az önce aldığım mesaj
-
market alışverişine 1200 lira verdim
-
michael scofield ananın ağzınaa
-
beyler kırgız bir kadin bana numarasını
-
wow girl youtube kanalı link aşağıda
-
kumpir ayrı bir lezzettir atatürk
-
gwanypline
-
su içen musluk videoları
-
mkultravictim31 seninn kafana orakla vura vuraa
-
onlisans diplomasi ise yarar mi siizce
-
bunu güreşte yeneceksiniz
-
bazı şeyler çocuklukta belli oluyor
-
telefondan google sildim simdi diceksinizki
-
bugün online sayısı çok az
-
nerdesiniz lan yazar müsveddeleri
-
suriyeliler gittiğine göre
-
sözlükte benimle uğraşmaya çalışanlar var
-
insanlığın yüz karası yine gelmiş
-
beyler neden benden nefret ediyorsunuz
-
kediyi aç bırakarak terbiye etmek
-
04 01 2025 tyler dursun bacınıı
-
keşke tarkan kadar güzel bir sesim olsaydı
-
beyler zütümüzdeki kıllar nasıl oluyorda
-
wow girl olarak kasık traşım
-
wow girl olarak amima sinek girmesi
-
bu ibrahim tatlıses neden asenayı
-
herkes bıçaklamak istediği kişiyi yazıyor
- / 1