1. 51.
    0
    olum bunların hepsi dini kitabımızda da geçiyo bu tanımların hepsi karabasana ait
    karabasan geceleri cenabet uyuyan ve ya yatağında kırıntı bırakanların ve ya yanlış pozizyonda yatanların göğsüne otrup nefes ve ses çıkarmalarını engelleyen şey. Kovmak için besmele çekmek ve yahut ayet el kürsi yeter. Bilimsel açıklaması ise insanın yüzüstü yatmasından oluşan göğüsün baskı altında kalıp nefes darlığı çekmesinden dolayı yaşanan panik anı
    ···
  2. 52.
    0
    katkı notu; eski türklere göre tabiatüstü varlıklar da insanlar gibi iyi ve kötü karakterlidir. inanışa göre "iyi cinler dağlarda kötü cinler sularda yaşarmış"
    ···
  3. 53.
    0
    evet @41 dedigin dogru ama ben baslıkla beraber dogru orantılı gidiyorum keza bu yazılanlar insanlarla 1e1 görsüsülüp yazılmıstır
    ···
  4. 54.
    0
    albastı: “al, alkarısı, alanası, alkızı, albasması, alarvadı, alacama, albıs, almış” gibi adlarla anılan, hemen hemen bütün türk dünyasında görülen olağanüstü varlıklardan biridir
    ···
  5. 55.
    0
    bu yaratık şamanizmdeki al ruhunun günümüzdeki temsilcisi sayılabilir. elazığda buna “elkarısı” da denmektedir keçi, tilki, kedi, köpek, buzağı, örümcek, kuş, gelin, kefenli ölü gibi çeşitli kılıklarda görünürse de daha çok, uzun boylu, uzun parmak ve tırnaklı, incin saçlı, yağlı vücutlu, el ve ayakları küçük, dişlek, bir bir dudağı yerde, bir dudağı gökte, çıplak gezen, göğüslerinden birini geriye atmış, tepesinde gözü olan çok çirkin, al gömlek giyen bu yaratık. muğla’da denizden çıkan ve yalnız bırakılan çocukları çalarak dalgaların dibindeki evine zütüren bir kadın olarak tasarlanmaktadır
    ···
  6. 56.
    0
    reservet
    ···
  7. 57.
    0
    dobruca türkleri onu sarışın ve şişman bir kadın, fergana özbekleri pejmürde kılıklı, incin saçlı bir kocakarı, gagavuzlar bir dev olarak tasvir ederler
    ···
  8. 58.
    0
    kırgız-kazak türklerinin inanışlarına göre kara albastı ve sarı albastı olmak üzere iki ruh vardır. kara albastı ciddi ve ağırbaşlı bir ruh olup sadece ocaklı insanlardan korkar. sarı albastı ise hoppa ve şarlatandır insanlara dokunmama sözü verebilir, fakat fırsatını bulunca mutlaka zarar verir
    ···
  9. 59.
    0
    albastı’nın en çok lohusalara ve bebeklere düşman olduğuna, lohusanın ciğerini sökerek suya attığına veya yediğine, bu yüzden elinde ciğer bulunan bir kadın görülürse hemen yakalanması ve üzerine iğne, çuvaldız gibi bir metal parçası takılması veya zift dökülmesi gerektiğine inanılır. onu yakalayan kişi ocaklı olur ve ‘alcı’ adını alır. al karısı, alcının soyundan gelen kadınlara zarar veremez.
    ···
  10. 60.
    0
    alkarısından korunmak için doğum yapan kadın kırk gün kırk gece dışarı çıkmaz. ayrıca evde de yalnız bırakılmaz. aynı zamanda baş ucuna kur’an asılır. yastığının altına bıçak, makas, demir para, iğne, çuvaldız, maşa gibi metal eşyalardan biri veya çörek otu, soğan, sarımsak kabuğu, süpürge konur. bu ruhu kandırıp, şaşırtmak için orta yere erkek elbiseleri de bırakılır
    ···
  11. 61.
    0
    devam devam devam.
    ···
  12. 62.
    0
    şayet anneyi değil çocuğu al basarsa bu çocuk ‘ayyaş’ olacağı yani kendinden geçip bayılacağı için ‘ayyaş aşı’ pişirilip dağıtılır. bu aş sokaktan geçenlerin yakılan ateşe bir odun atmasıyla pişirilmektedir. alkarısı kırmızı renkten korktuğundan lohusanın başına al tülbent örtülüp, yakasına kırmızı kurdela takılır. ziyarete gelenlere kırmızı renkli şekerden (nöbet şekeri)yapılan şerbet ikram edilir. gagavuzlar ise doğumdan üç gün önce ve üç gün sonra lohusaya su yerine rakı içirirler.(rakı icirmek güzel fikir heheh )
    ···
  13. 63.
    0
    alınan bütün bu tedbirlere rağmen lohusanın çok ağrısı varsa, morarıyor, sayıklıyor, bayılıyorsa al bastığına karar verilerek bir hoca veya ocaklı çağrılır. tüfek atılıp, tencere kapakları vurularak, gürültü yapılıp bu ruhu kovmak için uğraşılır.
    ···
  14. 64.
    0
    upupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupupup
    ···
  15. 65.
    0
    enkebit: iç anadoluda görülen bir varlıktır. anlatılara göre başında altın bir fesi vardır. sağ elinin ortası deliktir. uyuyan insanların boğazlarını sıkarak onları boğmaya çalışır. başından fesini kapan kişiye dokunma
    ···
  16. 66.
    0
    hınkır munkur: yakaladığı insanları önce boğarak öldüren sonra da yiyen bir yaratıktır. insana benzer, fakat göbeğinde bulunan bir torbanın içinde yavrusunu taşır. en korktuğu şey üzerine idrar yapılmasıdır. böyle tehdit edilirse ortadan kaybolur
    ···
  17. 67.
    0
    cadı: türk inanışındaki cadı kavramı hem olağanüstü varlıkların genel adlarından biri hem de kaynağını daha çok batılı efsanelerden alan özel bir varlığın adı olarak kullanılmaktadır. rumelideki türk yerleşim birimlerinde cadı kabulü, geceleri mezarından kalkıp dolaşan, saçı, başı incin, tırnakları uzamış, pis görünümlü, rastladıklarını öldüren bir kadın şeklindedir. “cadı gibi” sözleri de bu inanışı dile getirmektedir.
    ···
  18. 68.
    0
    efsanelere göre ölünün gömülmeden ışıksız bir odada bırakılması, üzerinden bir kedinin atlaması ölüyü hortlatır. bu durumdan kurtulmak için mezarın üstünde ateş yakmak gerekir türk masallarında ise;büyü yapan, küp üstünde uçan, bin yıllık yolu bir anda alan, sihirli bir hırkası olan, çirkin yaşlı kadın motifi cadı olarak adlandırılır
    ···
  19. 69.
    0
    cin ve peri padişahları: adaletlidir. şehir dışındaki ulu ağaçların altına mahkeme kurup, onların zarar verdiği insanların şikayetlerini dinlerler. cin muhafızı tarafından mahkemeye getirilen cin, yargılanır. şayet suçlu bulunursa ölüme bile mahkum edilebilir
    ···
  20. 70.
    0
    sizinde bildikleriniz varsa lütfen paylasın
    ···