/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +7 -1
    Dinden Çıkcam harbiden haklı amk
    ···
    1. 1.
      0
      Dinden çıkma meselesi değil bu, insanların dini yanlış kullanması, ha ben herhangi bir dine mensup değilim fakat diğer insanlar kendi dinlerinin emirlerinin dahi ne olduğunu bilmiyor, burada müslümanım diye takılanların %95'i islam şartlarını bilmez.
      ···
      1. 1.
        +1
        Yaa dıbına kodugum anlamadım erkek kadının sacını görünce azıyor kadın erkegin sacını görünce neden kapatmasın kadınlar erkeklerden daha ciks düşkünü bu kanıtlandı cok sorular var kafamda
        ···
      2. 2.
        +4 -2
        Ya nasıl azıyor lan, ne çeşit yokluklardasınız abi.
        Bir kadının saçından nasıl azıyorsunuz?
        "Offffff açık kestane rengi beni azdırıyor"
        "Ooofff saçları dalgalıymış, saçlarını ne giberim ama!"
        Böyle bir algı mı var la?
        ···
      3. 3.
        0
        sırf bunu yazmak için giriş yaptım bu malı 1 tane bile züt eden çıkamamış yazık size

        "Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59).

        "bu kelimenin çoğul şekli olan "celâbib" kur'ân'da ahzâb sûresi 59. âyette geçmektedir. âyette şöyle buyrulmaktadır: "ey peygamber! eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına söyle, üzerlerine cilbaplarını alsınlar. bu, onların tanınıp, böylece eziyet edilmemelerine en uygun olanıdır... "
        âyette geçen "celâbib"; kadınların dışarı çıkarken giyindikleri elbise etek, gömlek, pardösü vb. giysiler ve baş örtüsü demektir. (bk. tesettür) (i.k.)"

        kaynak: dini kavramlar sözlüğü.
        ···
      4. diğerleri 1
  2. 2.
    +5
    BiRi gibSiN LA ŞUNU
    ···
  3. 3.
    +7 -2
    Oku ondan sonra gel!

    Sual: Türban sonradan meydana çıkmadı mı? Sahabe türban mı taktı? Kur’anın emri olmadığına göre, türban bir töre, bir gelenek değil mi?
    CEVAP
    Saçların örtülmesi Kur’an-ı kerimde açıkça bildirilmektedir. Türban kelimesi Fransızcadan dilimize girmiştir. Başörtüsü demektir. Bu türban kelimesini de, yine türbana karşı olanlar çıkarmışlardır. Biz başörtüsüne değil, türbana karşıyız diyerek, güya maksatlarını gizlemeye çalışmışlardır. Biz giydiğimiz başörtüsüne yemeni, tülbent, çember gibi başka bir isim versek, bunlar yine karşı çıkacaklardır. Onlar, türbana, eşarba değil, Allah’ın (Başınızı örtün) emrine karşı çıkıyorlar. Türban kelimesi üzerinde durmaları aldatmacadan başka şey değildir. Kur’an-ı kerimde, (Hımar) kelimesi geçmektedir. Hımarın Türkçesi, başörtüsüdür. Fransızcası da, (Echarpe) yani eşarptır. Fransızlar eşarba, (Turban) yani türban da diyorlar. Türkler, Fransızca’dan gelen eşarp kelimesini kullandığı gibi, Farsçadan gelen tülbent kelimesini de kullanıyorlar. Yine Arapça’dan gelen yemeni kelimesi de kullanılmaktadır.

    Tesettür ayeti gelmeden önce, cahil Araplar açık saçık giyinirlerdi; hatta Kâbe-yi şerifi bile çırılçıplak tavaf ederlerdi. Tesettür ayet-i kerimesi indikten sonra, yeni bir medeniyet başlamış, bütün Müslüman hanımlar örtünmüşlerdi. Tesettür ayetinden önceki durumu anlatıp, sahabe hanımları açık gezerdi demek, kasıtlı değilse, çok cahilce bir sözdür.

    Bir âyet-i kerime meali şöyledir:
    (Mümin kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan]sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri] göstermesinler, hımarlarını [başörtülerini] yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]

    Peygamber efendimiz, Kur’an-ı kerimi açıklayarak buyuruyor ki:
    (Kadının [yüz ve iki elinden başka] bütün bedeni avrettir.)[Mecmaul-enhür, El-mugni]

    Hazret-i Âişe validemiz de buyuruyor ki:
    (ilk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti inince, hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttüler.) [Buhari, Nesai]
    ···
    1. 1.
      -1
      humur], “örtmek” anlamındaki hamr kökünden türetilmiş ve “örtü” demek olan hımar sözcüğünün çoğuludur. Lügatlerde,[18] hımar'ın “başörtüsü” anlamında olmayıp, genel “örtü” anlamında olduğu yer almakta ve başörtüsü anlamında da “mikna” ve “nasîf” sözcükleri gösterilmektedir.
      ···
      1. 1.
        +1
        onca yazıdan ona mı takıldın ?
        ···
      2. 2.
        -1
        Yazının bütün anlam bütünlüğünü bozan şey budur, ayette geçen şey "hımar"dır ve başörtüsü olarak algılanır ve hımar örtü anldıbına gelir, başörtüsü anldıbına değil, allah başörtüsünü farz kılmamıştır, başörtüsü islam dininde yoktur.
        ···
      3. 3.
        0
        Sünnü hadis ve kitabında inancında türban ve çarşaf vardır
        kuranda ise kadının özgürlüğü ve göğüslerini ve cinsel bölgelerini koruması emrediyor. Yoksa bir kadının saç kılını görünce ne olacak ki? beyin bedava
        ···
      4. 4.
        0
        Allah der ki ; Yalnızca kur'an'ı rehber alınız.
        ···
      5. diğerleri 2
  4. 4.
    +6 -1
    NÛR-31: inanan kadınlara da söyle, onlar da gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, iffet ve namuslarını korusunlar, süslerini göstermesinler, elde olmayarak açığa çıkan ve görünen kısımları hariç, cazibe ve güzelliklerini açığa vurarak dikkat çekmesinler ve bunun için başörtülerini, göğüsleri üzerine sarkıtsınlar ki, boyun ve gerdanlarından birşey görünmesin. Allah'ın açılmasını haram kıldığı, gizli zinet yerlerini yani cazibe ve güzelliklerini kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, oğullarından, üvey oğullarından, kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğulları ya da kız kardeşlerinin oğullarından veya müslüman kadınlardan veya yasal olarak sahip oldukları köle, cariye gibi kimselerden veya erkeklikten kesilmiş yemek isteyip karın doyurmaktan başka birşey düşünemeyen kadınlara meyil ve şehvet ihtiyacı olmayan erkeklerden veya kadınların mahrem yerlerine henüz ilgi duymayan çocuklardan başka kimselere açıp göstermesinle...

    Dinci değilim ama kuranda nur suresinde vardır yani yok diyemeyiz hı bize hediye paketi olda demiyor her tarafını açta demiyor @1 bence neyden bahsettiğini bir farkına var
    ···
    1. 1.
      0
      Attığın ayet yanlış çeviriye sahip bir ayet.

      V-elyedrinbne bi humuri hinne alaa cuyuubi hinne

      Orjinali bu olup, söylenmek istenen "örtülerinizi göğüslerinize kadar çekiniz" olmaktayken sana.
      bi humuri-hinne'yi başörtüsü olarak yediren mantalitenin işi bu, başörtüsünü göğüsün üstüne kadar çekmek mi?
      Nasıl oluyor tam olarak o iş?
      Burda bahsi geçen başörtüsü değildir, örtüdür.
      Örtü derken, çarşaf değildir.
      Vücudu kapatacak bir örtüdür, kıyafettir.

      Yani tanrı burada adabınızla giyinin demek ister, başınızı kapatın demek istemez.
      ···
    2. 2.
      +1
      süleyman ateşin tasfiri sen doğru söylediğini mi iddia ediyorsun onu anlamadım yada kuranı çözdüm mü diyorsun o zaman herkes farklı birşey diyor senin doğru söylediğin ne malum
      ···
    3. 3.
      0
      ‘KURAN’DA BAŞÖRTÜSÜ DEĞiL, HIMAR GEÇiYOR’

      Kuran da başörtüsü ifadesinin yer almadığını savunan Doç. Dr. Filiz, “Kuran-ı Kerim’de sadce ‘Hımar’ kelimesi giçiyor. ‘Hımar’ kelimesi, normal bir örtüyü ifade etmektedir. Başörtüsünü değil. Giysi sıkıntısının çekildiği, hatta çıplak ibadet edildiği dönemde, Kuran’ı Kerim’in söylediği şuydu: ‘Nasıl Hz. Adem ile Havva’nın cennet açıldığında ön ve arkaları açılınca, doğal olarak, kendi yaratılışları icabı örtündülerse, siz de öyle örtünün’ demektedir. Yoksa başınızı, saçınızı örtün, örtmediğiniz takdirde yaptığınız haramdır anldıbına gelmez.” dedi.
      ···
    4. 4.
      0
      Arkadas yeter da.Kuran var diyor sen yok diyorsun. gibecem ama fitne hesaplarini. isin gucun yokmu. ikindi yaklasiyo git abdest al namaza hazirlan. kiliyosan tabi.
      ···
    5. 5.
      -1
      Kur'an baş örtüsü var demiyor kardeşim, de-mi-yor!
      ···
    6. 6.
      0
      Müslüman olarak , dini yaymak ve Müslümanlığa davet etmek benim için sünnet. ben sadece Müslümanlığa geçmesi için , örneğin bir ateiste, Müslümanlığı cezbeden ifadeler kullanırım. sonrasında ise çükümde bile olmaz , sanki sırat köprüsünden beraber geçecez pekekentle derim. ama ataistler sanki sevap kazanıyolar arkadaş bu kadar ısrar nedir ?

      işte asıl anlamadığım mevzu ; ateistler neyi ispatlamanın peşinde. dini olarak hiç bir şeye inanmayan biri inanmadığı ve var olmayan bir şeye neden sahip çıkıyor ? aq sen hiç bir şeye inanmıyorsan ve ateist bir düşünceye sahip isen ; senin bakış açına göre de ben de hiç bir şeye , yani var olmayan bir şeye ( sana göre ) inanıyorum , diğer bir değişle senin gibi yokluğa inanıyorum. derdin ne mübarek ?

      ayrıca baş örtüsü olayı da ; inanmak zorunda değilsiniz , isteseniz takmazsınız basit. ayrıca farz olan şeyleri yerine getirmek için abdestinizin ve bi takım şartların olması gerekir bunun şartları da ; belirtilen ölçüde kapanmadan geçer. kısacası kapan veyahut kapanma güzel kardeşim , inan veya inanma . ama inanıyorsan bi işi de tam olarak yap kendine yorma.
      inanmadığın şeyleri de başkasına inandırmaya çalışma net.
      ···
    7. diğerleri 4
  5. 5.
    +13 -8
    Sen dini zekeriyya beyazdan ogreniyosan, kafana tanga tak, takke niyetine onla namaz kil.
    Turban turkce kelime degildir, Kenan evren picinin lafidir. ortunmek butun dinlerde olmasina ragmen ,sen hangi dine mensupsun bilemedim.bas ortusu kutsaldir, Allah bir cok ayetinde el bileklerinden ayak bileklerine kadar ortununuz der.sen tersten okuyosan soyunabilirsin. kimse yasayis tarzina karismiyorsa sende karisma.git adult izle onlarin basi acik
    ···
    1. 1.
      +2 -1
      Bebeğim, tanrı el bileğinden ayak bileğine örtün der bilirim bunu evvela.
      Bedeninizi, mahreminizi göstermeyiniz der.
      Fakat hiç "saçınızı" göstermeyiniz buyrulmamıştır.
      Kapanma emri yalnızca bedenin hatları içindir.
      Fakat türbanını takıp altına da daracık pantolonu giyen huurların da gezindiğini görmüyor değiliz..
      Dini çok yanlış algılıyorlar.

      Ve dediğim gibi, tanrı saçınızı kapatmanızı emretmez, vücudun kapatılmasını(yani)hatların belli olmaması şeklinde giyinilmesini emreder.
      ···
    2. 2.
      0
      Evvel Allah dogru yazdin.o huurlara peygamber soyle der.
      Basini deve horgucu gibi kapatipta, daracik giyinip hatlarini belli edenlerin vay haline, cehennemin en derin cukuru sekar onlara aittir.
      Fakat edebiyle ortunup mahremini ziynetini saklayana mujdeler olsun der. Kuran'i anlaman icin tefsir ve fikih bilmek gerek.duz okursak duz anlariz.may neym iz kare. bunun yazilisi nasil okunusu nasil anlami nasil. bilmem anlatabildimmi
      ···
    3. 3.
      -1
      Saç mahrem değil ki güzel kardeşim, yalnızca kocaya helal kılınan uzuvlardan bahsediliyor ziynet denirken, saçın bu olaylarla hiçbir alakası yok, bu yalnızca bağnaz insanların ortaya çıkarttığı bir şey.
      Kur'an hiçbir zaman çarşafı da emretmemiştir fakat bak daha yobaz olan insanlar çarşaf giyiyor, herkesin dininin kendisine olmasının dışında olaya bakacak olursak, defalarca dediğim gibi, dinde başörtüsü yoktur.
      ···
    4. diğerleri 1
  6. 6.
    +3
    zekeriya beyazı kaynak olarak alan mal.
    ···
  7. 7.
    +2
    Bunu da hoca diye dinleyenin aklına sasayim amk adam bildiğin dini dalgaya aliyo
    ···
    1. 1.
      -1
      Dini dalgaya almak ne alaka?
      Adam gerçekten mantıklı söylemiş, eğer saç tahrik ettiği için kapatılıyorsa ve onu kapatan örtü kutsalsa asıl tahrik sebebi olan am-züt-meme üçlüsünü kapatan örtüler überkutsaldır.
      ···
      1. 1.
        +1
        Genel yorumları için diyorum biraz sende o adamı dinlesen ne kadar lakayt olduğunu anlarsın
        ···
  8. 8.
    +1
    (24/NÛR-31: inanan kadınlara da söyle, onlar da gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, iffet ve namuslarını korusunlar, süslerini göstermesinler, elde olmayarak açığa çıkan ve görünen kısımları hariç, cazibe ve güzelliklerini açığa vurarak dikkat çekmesinler ve bunun için başörtülerini, göğüsleri üzerine sarkıtsınlar ki, boyun ve gerdanlarından birşey görünmesin. Allah'ın açılmasını haram kıldığı, gizli zinet yerlerini yani cazibe ve güzelliklerini kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, oğullarından, üvey oğullarından, kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğulları ya da kız kardeşlerinin oğullarından veya müslüman kadınlardan veya yasal olarak sahip oldukları köle, cariye gibi kimselerden veya erkeklikten kesilmiş yemek isteyip karın doyurmaktan başka birşey düşünemeyen kadınlara meyil ve şehvet ihtiyacı olmayan erkeklerden veya kadınların mahrem yerlerine henüz ilgi duymayan çocuklardan başka kimselere açıp göstermesinle...

    incilden: Eğer kadın örtünmüyorsa, saçını kestirsin. Ama kadının saçını kestirmesi ya da traş etmesi ayıpsa, başını örtsün. - 1 Korintliler:11: 6
    ···
  9. 9.
    +1
    madem farz değildi de o zaman niye Hz. muhafazid'in karısı ve kızları kapalıydı? farz olduğuna inanmak zorunda değilsin veya dindeki diğer şeylere de. hatta dine inanmayıp ateist bile olabilirsin. ama buna inanan kişiye saygı duymakta zorundasın. türbanla insana diniyle arası iyi olduğu için saygı duyman gerekir iken sen tam tersine laf bile atıyorsun. ayrıca aç Kuran-ı Kerim'i tamamiyle okuyup gör farz olduğuna dair bir sürü şey yazıyor. zekeriya beyaz gibi bir dangalağı koyupta bize kaynak gösterme.

    edit: başlıktaki şuku sayısı çuku sayısından fazla. yazık...
    ···
    1. 1.
      0
      Ne biliyorsun muhafazid'in kızlarını, karısını?
      Hadislere mi inanır oldunuz?
      Rabbınız size söylemedi mi; Tek rehberiniz kur'an diye?
      Sahih olmayan hadislere inanır olduğunuzdan beri sizi batıran karanlık arap baharı.

      Senin gözünde "türbanlı iyi müslüman" olabilir, türbanlı iyi müslüman, türbansız iyi müslüman, türbansız iyi ateist, türbansız iyi agnostik, türbansız iyi yahudi de var.
      Fakat türbanı bir paravan olarak kullanıp "dinine yakın müslümanım" dedikten sonra türbanına yakışmayan insanlar için ne diyeceksin?
      insanların gibtir et, zaten kur'an türbanı farz kılmıyor.
      Ulan koskoca tanrı'nın işi gücü yok, senin saçtan azmana mı takacak dingil.
      ···
  10. 10.
    0
    Kardeş sizin gibiler sayesinde kendimin kıymetini anlıyorum amk gereksizleri
    ···
  11. 11.
    0
    Kim türban kutsal diyor ki amk
    ···
  12. 12.
    0
    Kardeşim istedigini soyleyebilirsin ama ne zekeriya beyaz ne de sen bir Elmalili değilsiniz. Sen dedin diye kapanmak dinden çıkmıyor. Siz de bos yere agzinizi bozmayin arkadaşlar dogrudan yana oldugunuzu bilmek size yeter
    ···
  13. 13.
    0
    Birazdan alkolü ve sigaranın sağlığa faydaları hakkında başlık açabilirsin
    ···
  14. 14.
    0
    NUR Suresi 31. ayet meali, NUR-31. ayet-i kerimesi mailleri (24/NÛR-31: inanan kadınlara da söyle, onlar da gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, iffet ve namuslarını korusunlar, süslerini göstermesinler, elde olmayarak açığa çıkan ve görünen kısımları hariç, cazibe ve güzelliklerini açığa vurarak dikkat çekmesinler ve bunun için başörtülerini, göğüsleri üzerine sarkıtsınlar ki, boyun ve gerdanlarından birşey görünmesin. Ulan Kur-an'ı Kerim'i bilmeden delil gösterme huur çocuğu
    ···
    1. 1.
      0
      Üst entrylerden birinde bu ayete cevap yazdım, lütfen oraya bak, tekrar sana da yazamayacağım.
      ···
  15. 15.
    0
    BAŞÖRTÜSÜ KUR'ÂN'DA VARDIR
    "islâm'da başörtüsü vardır" diyecek yerde "Kur'ân'da vardır" dememizin sebebi, "Kur'ân'da olmayan islâm'da da yoktur" diyenlere itiraz payı/fırsatı bırakmamaktır. Doğrusu ise "Kur'ân'da, Sünnet'te, ictihadda ve ictihadların birleşmesi ile meydana gelen icmâda var olanın islâm'da da varolduğu" hükmü ve kaidesidir. Son günlerde meşhur deyişle 'it izi kurt izine karıştı', her kafadan bir ses geliyor. Cehaletten cesaret alanlarla bilgisini "nefsânî arzularına, menfaatine, taassubuna, peşin hükmüne" kurban edenler, Müslüman halkımızın kafasını karıştırıyorlar. Hergün bir mücevher yumurtluyor, sonra bunun üzerine oturarak fitne ve fesat civcivleri çıkarmaya çalışıyorlar. Ortaya attıkları yeni iddia -daha doğrusu yeniden ısıtıp sofraya getirdikleri temcit pilavı- "başörtüsünün Kur'ân'da bulunmadığı, başın ve saçın açılmasında dinî bir sakınca olmadığı" hükmüdür. Halbuki biraz Arapça bilenler, Nur sûresinin ilgili ayetinde (24/29) geçen "hımâr" (çoğulu humûr) kelimesinin "başörtüsü ve baş dahil vücudun üst kısmını kapatan örtü" mânasına geldiğini bilirler. Bu âyet gelmeden önce başlarındaki örtünün öndeki iki ucunu omuzlarından arkaya atan, boyunlarını ve gerdanlarını açıkta bırakan kadınlara "böyle yapmayın, bu iki ucu göğsünüzün (elbisenizin yakasının, gerdanınızın) üzerinden bağlayın" emrinin verildiğini de bilirler. Hadis okuyanlar, bu âyet gelince mescitte bulunan Ensar kadınlarının -ilâhî emri geciktirmeden yerine getirmek üzere- etekliklerini yırtarak başlarını, boyun ve gerdanlarını bununla bağladıklarını; keza Hz. Peygamber'in (s.a.) "Ergenlik çağına gelmiş bir kadın başörtüsü giymedikçe Allah onun namazını kabul etmez" buyurduğunu da bilirler. Bunları bilmeyenlerin fetva verme hakları yoktur. Bilip de bilmezden gelenlerin, güneşi nefsânî balçıklarıyla sıvamaya kalkışanların ise hesap günü gelip çatmadan akıllarını başlarına almaları gerekir.
    Bu vesile ile konuyu bir daha özetlemekte fayda görüyoruz:
    Nur sûresindeki âyetlerde kadınların avret (örtmeleri gereken) yerleri açıklanmış, hadisler de bu açıklamayı tamamlamıştır. Örtme, kapatma emri ve yabancıya (nâmahreme) gösterme yasağının, kadın başını ve saçını da içine alıp almadığı bütün devirlerde konuşulmuş, sorulmuş ve başın ve saçın avret olduğu, kapatılması gerektiğinde ittifak edilmiştir (icmâ meydana gelmiştir). Bizim tesbitimize göre sahâbeden günümüze kadar her asırda yapılan ve kısmen yazılan tefsirlerde hür, Müslüman kadınların el, yüz ve ayakları hariç, bütün vücutlarının avret olduğu, örtülmesi gerektiği konusunda sözbirliği ve görüş beraberliği vardır. Baş dahil avret yerlerinin örtülmesinin farz, açılmasının haram olması hükmü, açıklayıcı hadisler yanında bilhassa Nur sûresindeki âyete ve bu âyetin şu üslûp özelliğine dayandırılmıştır:
    a) Erkeklerin gözlerini haramdan korumaları, iffetlerine sahip olmaları istenmiş; ancak bu davranışın onları ruhen temiz kılacağı bildirilmiştir.
    b) Kadınların da gözlerini haramdan (cinsi arzuyu uyandıracak yerlere bakmaktan) sakınmaları, iffetlerini korumaları emredilmiş; hemen bunun arkasından zaruri olarak açıkta kalan yerler (eller, ayaklar ve yüz) müstesna bütün vücutlarını kapatmaları, güzel ve çekici yerlerini nâmahreme göstermemeleri istenmiştir.
    c) Başörtülerini (hımâr-humur) boyun ve göğüslerini örtecek şekilde bağlamaları açıkça ve özellikle emredilmiştir.
    d) Örtülecek ve açılacak yerler yanında kimlere karşı ne kadar açılabilecekleri de hükme bağlanmıştır.
    e) ilgili ayetlerin sonunda "Ey iman edenler! Hep birden Allah'a tövbe ediniz ki kurtulasınız" buyurulmuş, örtünmenin bir tavsiye değil, bağlayıcı emir olduğu hükmüne bir işaret göndermesi de bununla yapılmış, daha önceki ve bundan sonraki itaatsizlikler için tövbe edilmesi gerektiği vurgulanmıştır.
    Bu emir gelince Müslüman kadınlar derhal itaat etmişler, gerektiği gibi kapanmışlar, uygulama Hz. Peygamber (s.a.) tarafından titizlikle takip edilmiş ve asırlar boyunca da bu şekilde devam etmiştir.
    Bütün bu açıklama, karîne, delil ve işaretler konumuz olan, sınırları belirlenmiş örtünme emrinin -tavsiye değil- bağlayıcı olduğunu açıkça ortaya koymaktadır. Bu emir, âdete bağlı ve bu sebeple tarihî olan hükümler çerçevesine de sokulamaz; çünkü o zaman yürürlükte olan âdet ve uygulamayı olduğu gibi devam ettirmek için değil, değiştirmek ve düzeltmek için gelmiştir. Başlarına örtü aldıkları halde boyun ve gerdanlarını açıkta bırakan kadınlara yeni bir örtünme şekli öğretmiş, islâmî örtüyü tarif etmiştir.
    Başörtüsü islâm'da ve Kur'ân'da vardır. Ona uymak istemeyenler hiç değilse islâm'ı ve Kur'ân'ı kendilerine benzetmeye, kusurlarını meşrulaştırmak için Kur'ân'ı kullanmaya, bilgileri yetersiz olduğu halde fetva vermeye kalkışmasınlar. inanıyorlarsa Allah'tan çekinsinler! Alıntıdır ben sahsrn mantikli buldum
    Tümünü Göster
    ···
  16. 16.
    0
    sizin gibi salaklarla tartışmaya dahi gerek yok allah sizi bildiği gibi yapsın
    ···
  17. 17.
    0
    "Ey Esma! Şüphesiz kadın ergenlik cağına ulaşınca (yüzüne ve avuçlarına işaret ederek) onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir." Ebu Dâvud, libâs 31.
    Hadis-i Şerif
    Ayet gösterdik, hadis gösterdik, ictihad sahiplerinin de dedikleri var. El, yuz mustestna diger yerlerin örtünülmesi gerektigi Din de var.
    ···
    1. 1.
      0
      Ya sizin gibilere aişenin 6 yaşında olduğu hadisleri gösterince "bunlar sahih değğiiiiiillllll" diye haykırıyosunuz, hepiniz ama hepiniz.
      Tüm dindarlar için söylüyorum, dinleri işinize geldiği gibi şekillendiriyorsunuz.
      Eğer peygamberiniz ya da allahınız bir hata yapmışsa hemen çeviriyor, üstünü kapatıyorsunuz.
      Fakat hatasız yerleri gözümüze sokuyorsunuz.
      Hadislere inanıyor musunuz, inanmıyor musunuz?
      Bir karar verin artık.
      ···
    2. 2.
      0
      inaniyorum kardeşim ben ne zaman sahih değil diye bağırdım sen omu söyle
      ···
  18. 18.
    0
    gibtir git amk atayizi
    ···
  19. 19.
    0
    Mü'min kadınlara da söyle: gözlerini sakınsınlar, ırzlarını muhafaza etsinler, ziynetlerini açmasınlar, zâhir olanı başka ve baş örtülerini yakalarının üzerine vursunlar, ziynetlerini açmasınlar, ancak kendi kocalarına yâhud kendi babalarına kocalarının babalarına yâhud kendi oğullarına, yâhud kendi biraderlerine, yâhud kendi biraderlerinin oğullarına, yâhud hemşirelerinin oğullarına yâhud kendi kadınlarına yâhud kendi ellerindeki memlûklerine, yâhud ihtiyacı olmıyan erkeklerden uyuntulara, yahud henüz kadınların avretlerine muttali' olmıyan çocuklara, müstesna, gizledikleri ziynetleri bilin diye ayaklarını da vurmasınlar, hepiniz Allaha tevbe edin ey mü'minler ki felâh bulabilesiniz
    Elmalılı Hamdi Yazır:

    Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Zinetlerini, kocalarından, yahut babalarından, yahut kocalarının babalarından, yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut müslüman kadınlardan, yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey mü’minler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!
    Diyanet işleri

    bu adamın şaşı olduğunu biliyodumda kör olduğunu yeni öğrendim
    ···
  20. 20.
    0
    Bu arada namazin kilinisi Cebrail (A.s.) in Peygamberimiz (Sav) e kildirmasiyla ogretilmistir. Dolayisiyla O (Sav) da bize ogretmis oldugundan bu da hadis oluyo furious insanlara arastir demeden once sen arastir.
    ···
    1. 1.
      0
      Canım benim senin peygamberinin emir buyurduğu yatsı namazı kaç rekât?
      Peki sizin "alim"leriniz kaç rekât kıldırıyor?
      Yok vitiri, yok son sünneti, yok o'su, bu'su ve biraz da suyundan koy.
      67 rekât namaz kıldırıyorlar lan size, oku bakalım dininin gerektirdiklerini, alimleri, hocaları bir kenara atıp, sana 13 rekat kıl diyor mu yatsıyı.
      ···
    2. 2.
      0
      1. Si Vitir yatsi namazindan ayri bi namazdir .
      2. Si sunnet ve son sunnet adi ustunde sünnet tir yani Peygamber Efendimiz (SAV) in yaptigi be tavsiye ettigi kisimlardir ki kilan kazançlıdır kilmayan fazla sevaptan mahrum kalir farz olansa sadece 4 rekattir
      ···