-
1.
+12 -4imtihan adı altında yaşanan tüm acıların sorumlusudur. kötüdür.
-
-
1.
-2Sen kimsin de benim rabbime kötü dersin münafık. Çugu
-
1.
-
2.
+11 -1Ne iyidir ne kötüdür tarafsızdır
-
-
1.
+1Bir kavgaya/adaletsizliğe tarafsız kalmak ile kötülerin yanında olmanın ne farkı var peki
-
-
1.
0iyilikle kötülük görecelidir sana göre kötü olan bana göre iyidir.
-
2.
0Ufak bi çocuğun tecavüze uğraması herkes için kötü birşey olmalı bence değilse de insanlığımız da kayboluyor demek
-
3.
-1Şimdi çok yanlış bir örnek bu benim içinde kötü birşey yapanda net huur çocuğudur ama örnek olması için vericem o çocuğa tecavüz ediyor peki sen buna karşı olabildin mi dünyada belki günde kaç çocuğa tecavüz ediliyor sen hepsini görebiliyormusun ve bashettiğin kişi tanrı adam evreni yaratmış neden bizi gibine taksın ki
diğerleri 1 -
1.
-
2.
0Aklıma Nüktedanların kaplumbağalı videosu geldi
-
1.
-
3.
+9Ve ayrıca iyilik veya kötülük görecelidir
-
-
1.
0Haklı Şuku
-
1.
-
4.
+3 -4Tanrı / Allah (inancınız be yöndeyse işte) iyi midir kötü müdür ?
-
5.
+4olmayan birşeyin iyiliğinden söz edilemez
-
-
1.
+1eğer varsa kötüdür
-
2.
0Birsey simdiye kadar yoksa gelecekte cikmayacagini nerden bilebiliriz ? Suan baska bir element bulunmadi diye elemet tablosunun son hali bu diyebilirmisin ?
-
1.
-
6.
+1 -1Onun kurallarını ona mi uygulayacaz morUq
-
-
1.
0Böyle düşününce kendimi değersiz hissediyorum
-
-
1.
+1Zaten değersizsin panpa
-
2.
0Sağol amk ya
-
1.
-
1.
-
7.
0Iyilik ve kotuluk diye birer kavram varsa. Her seyin yaraticisi olan bu iki kavraminda yaraticisidir. Yani kotuluk varsa Allah var olsun istedi diye vardir.
Peki bu Onu kötü yapar mi? Kötü yapsa seni yuceltir mi?
Bana gore Allah'i iyi veya kotu ile nitelemek mantiksiz. Yine de nitelesem ve tum bu kotulukler varsa ancak O istedi diye vardir o zaman O da kotudur, desem bile bu durum benim aciz bir kul oldugum gercegini degistirmez. Benim zütüm "O iyi degilse bende olmak zorunda degilim. Oh ne ala butun kotuluklere sen izin ver bana da kotu olma azap var de, banane banane banane" demeye yemez.
Her halde olayi kavramissindir. -
8.
0Tanri adaketlidir
-
9.
0Barış dileyen bir insan kötü olabilir mi ?
Selamun aleyküm kardeşim. -
10.
0iyiliğide kötülüğüde yaratan o yani buna insan mantığı dışında bakabilirsek bu iyimi kötümü sorusu saçma gelecektir buna şöyle bir örnek verilebilir Allahı kim yarattı gibi sorular da aynı manyığa geliyor biz ve dünyadaki şeyler yaratıldık diye her şey yaratılmak zorunda mı? insan mantığı ile düşünürsek hatalı ve saçma olur
-
11.
0Çılgın moruk nabacagi belli olmaz
-
12.
0iyi kötü ahlak etik dinsiz temmelendirilemez bir satananiste göre tanrı kötüdür ama bu iyilik içindir semavi dinlere göre tanrı iyidir ateist agnostik vs vs ahlak ve etiği temellendiremez bi yargıda vulunamaz
-
13.
0Iyilik kotuluk kavrami yoktur o asamada aciklanamaz tanimlanamaz
-
14.
0Hem iyidir hem kötüdür
-
15.
0Kutsal kitaplara göre farklılık göstermekte ilk ahitte tanrı gaddar bir yapıda gözüküyor
-
16.
0Olması gerekendir. iyi veya kötü diye nitelendirilemez.
-
17.
0Onun kurallarına uyarsanız sizi cenneyw gönderir ödüllendirir ama köle gibi bağımlı kalmayı reddederseniz sizi yakar acı içinde kıvranana dek yakar azabı yaşatır ama korkma ÇÜNKÜ O SiZi SEViYORRR
-
-
1.
0george carlin. Değil mi pnp?
-
1.
-
18.
0Var olmak nasıl bi duyguysa öyledir heralde
-
19.
0Olmayan beyne göre değişir
-
20.
0Şimdi şöyle ki bu tanım sadece insanlar arası kullanılan ve Allah tarafından anlaşılabilen fakat Allah için geçerli olmayan bi tanım olabilir örn. Zaman
Yani o yüzden ne iyidir ne kötüdür bana göre -
-
1.
0Ortada kalmak da oy kullanmamak gibi ya da kötülüğü görüp baş çevirmek gibi geliyor
-
2.
0Alakası yok bu bir seçim ya da bir soru değil ki oyumu kullanıp tercihimi belli edeyim sorulan sorunun temeline bakmak lazım ki bence bu soru sorulmamalı bile
-
-
1.
+1Bence merak edilen herşey sorulmalı tartışılmalı aksine gelişim böyle olur her alanda
-
1.
-
3.
0Aynen katılıyorum ki gelişim de böyle gelir sen zaten yeteri bilgiye sahip değilsen cevabı vahiy yoluyla elde edemessin
-
4.
0Kendimle çelişiyorum amk yeter
diğerleri 2 -
1.