1. 14.
    0
    anca am züt meme kasın cahil bin kuruları
    ···
  2. 13.
    0
    @12 beynini gibtiğimin lavuğu
    ···
  3. 12.
    0
    Ananı yıldırım gibi gibtim
    ···
  4. 11.
    0
    artık timura da bayezid'e tak atıp durmayın. yazıklar olsun. ikisi de dava olacaklar bu cahil binlerden.
    ···
  5. 10.
    0
    şimdi erkek olan, zütü yiyen varsa bana gelip burada timur yıldırımın avradına hakaret etti desin. desin ki onu belgelerle gibeyim.

    araplar timuru günahları kadar sevmezler. bir kitapları vardır "acaibül makdür" diye ve timura hakaret doludur. bu timurun ayağına değen oka bile dua eder bu araplar o kitapta. yıldırım olayını da bu araplar uydurur. ne nizamüddin şaminin zafernamesinde, ne de osmanlı kroniklerinde bu hususta kayıt yoktur. sadece yukarıda bahsedilenler yazar.
    ···
  6. 9.
    0
    bakın olayın devamında olanları müellif aynen anlatıyor:

    Temur Han dahi gadaba gelüp ”Bre cellah sakallu keftehor Öyle
    mi ben meşrıkda sen mağribde olasın nene gerekdi kim dürlü dürlü mühmel
    haberler gönderesin edesün kim kaçanun eri: "Eger sen bana gelmezsen
    ve eger ben dahi varmaasam avratım boş olsun’’ didik. dahi bundan
    getüreydün." dedi. Aralarında hayli söz oldı. Şöyle dirler kim
    "çagatay arasında avrat kendü erine sagrak sürmek ayb degül idi"
    Yohsa Yıldırım Han’ a horluk kasd idüp avredin zütürmediler. Ve hem Yıldırım
    Hân’ın iki çatal kabasakalı varidi. Anınçün cellah sakallu dedi. Hele
    yine birbirin teselli ettiler.

    anladınız mı mevzuyu? çağatay elinde avrat kocasına sağrak sunar bu adettir. yıldırıma kasıtlı bir hakaret yoktur diyor. bunu diyen çağataylı tarihçi değil. osmanlı tarihçisi. adı da muhyiddin cemali. bunu yazan adam osmanlı türkü. yani eğer olay gerçek hakaret boyunda olsa hakareti yazardı.

    bu adamlar kitap yazmadan evvel kurana yemin eden adamlar. sizin bizim gibi kör müslüman değiller.
    ···
  7. 8.
    0
    @6 gerizekaı çalıntı yok. dönem kroniğinden örnek veriyorum ama sığır olduğun için anlamaman normal. hayatında kaç kere osmanlıca kronik okudun?
    ···
  8. 7.
    0
    bakın bu da bazı huur çocuklarının dediği timur'a atılan iftira. güya bu dıbına soktuğumun muallaklerine göre timur yıldırımın avredini oynatmış da falan da filan da. alın bakın olay nasıl sirayet ediyor:

    "Meğer bir gün Temir Han Bayezîd birle sohbet iderlerdi. Sultân
    Bayezîd’ ın bir kafire avratı vardı. Yılkoğlı kızı idi. Temur Han buyurdı
    kim: "yıldırım Han’ ın avratı sagrak süre" Yıldırım Han’ın avratın
    sohbet arasında göricek hayli melul oldı. Gadaba geldi Temur
    Han’ a küstehâne söz söyledi. Yıldırım Han katı gadablu kişi idi. Ol
    Yıldırım Han sözünden (timur) gayet incindi.

    yani diyor ki, "timur dedi ki, yıldırımın avradı gelsin, yıldırıma yani kocasına sağrak (kase) içinde kımız, sunsun. ona ikramda bulunsun." "yıldırım da bunu görünce kan beynine sıçradı kendine hakim olamadı sövdü" diyor.

    adam sebebini ilerde söyleyecek ama mevzu şu, "osmanlıda harem sistemi var idi. timur dönemi türkistan'da hala kadınlar hareme ait değillerdi, devlet yönetiminde söz sahibi idi. herifleri ile istedikleri zaman konuşabiliyordu. hatta onlarda kocalarına sağrak sunmak büyük saygı ibaresiydi. ortada bir kültür çarpışması var. iyi okuyun dıbına koduğumun cahilleri.
    ···
  9. 6.
    0
    (ç)alıntı yapıyor beyler rep vermeyin
    ···
  10. 5.
    0
    bu da esirliğin başlama anı. bakın timur nasıl davranıyor bayezide hain huur çocukları. anca iftira atmayı bilirsiniz:

    "Eger Yıldırım söz
    tutaydı başına ol hal gelmezdi. Ve hem biz dahi dutsak olup solmaz
    idik." Ye illâ ola ki takdîr-i ezelde olacak olur. Kimse mâni^ olamaz.'
    Çünki Yıldırım Han*ı dutdılar. Temur-Han’a iletdiler. Sultan Bayezîd
    karşu geldi. Tamam tanzimle gelüp aldı. Otağına iletdiler. Atından indirdiler.
    Temur Han kendü çadırına koydı. ikisi bir kalıça üzerine oturdılar.
    Bu olan güzeştleri söyleşdiler^ Birbiriyle sohbet etdiler.
    Sohbet arasında Temur Han aydur:” Ey Hani Hak Te'alaya şükürler olsun
    kim seninle bana padişahlık virdi. Ben bir aksakım ve sen bir kütürümsün.
    Ta Hindüstân sınırundan Sivas'a değin Padişahlığı ben zâife virdi.
    Ve Sivas'dan Üngürüs vilâyetine değin sana virmişdi. Eger Hak teâlânın katında dünyanın kadr-u kıymeti olsa idi bu ben aksağa ve sen
    kötürüme virmeyemiydi kim salim olaydı. îmdi dâimen Hak teâlânın
    şükrin bilmedik evvela, Anınçün sana guşmâl virdi" dedi.
    ···
  11. 4.
    +1
    yettigi kadarıyla özet:
    yeniçeriler ipnelik yapıp kaçmış
    ···
  12. 3.
    0
    öncelikle yıldırımın neden esir düştüğünü anlayın. tabii türkçeniz yeterse.

    "Andan Yıldırım Han'ın yanında leşger
    kalmadı. Yalnız kaldi Kendü kapusıyle kaldı. Ol vakit Yıldırım
    Han'un on bin yeniçerisi var idi. Anlardan ol ugraşda olan rivayet etdiler
    kim Yıldırım Han bizim ortalarımızda dururken geldiler, aytdılar:
    ” Ne durursın leşgerin hâyin oldı. Kaçup gitdiler" dediler.
    Heman kim bu haberi işitdi. Can başuna sıçrayup gadaba gelüp eli çomağa
    urup alaydan çıkup ol leşgerin ardınca düşmek istedi. ”Hay epsem
    ol alaydan çıkma" dedik. Çare olup yakalayamadık. Alaydan çıkup yani kim
    kaçanları döne. Yine alaya zütüre. Hemân kim alaydan çıkdı. Leşgerden
    hod kimse kalmadı "Tağlar kangı kuşende"dir. Kurtuluş deyüp (30 a) cümlesi
    kaçmağa yüz tutup kimse, kalmamış idi. Bir zamandan sonra gördük
    kim Yıldırım Han'ı tutmuşlar karşımıza getürdiler. Biz dahi na-çâr muti
    olduk. Eger aramızdan çıkmasa idi ümid vardı kim belki ele girmeyeydi
    ahşam oldugın alup bir yana kaçar giderdik.
    ···
  13. 2.
    0
    kıymalı savar
    ···
  14. 1.
    0
    dönem kronikleri ile yazıyorum. iki tarafa da tak atan huur çocukları gelsin.
    ···