1. 1.
    +1
    teravih namazı yirmi rek'attır. erkekler ve kadınlar için sünnet-i müekkededir. ramazan ayında kılınır. hastalık veya yolculuk sebebiyle oruç tutamayan kimselerin de teravih namazını kılmaları sünnettir. teravih namazının câmide cemaatle kılınması sünnettir ve sevabı çoktur. evde de tek başına veya cemaatle kılınabilir. ancak câmide kılmak daha faziletlidir. peygamber efendimiz şöyle buyurmuştur:
    "faziletine inanarak ve mükâfatını umarak allah rızası için ramazan gecelerini ibadetle geçiren (teravih namazını kılan) kimsenin geçmiş günahları bağışlanır." (47)
    teravih namazının kılınışı:
    teravih namazı yatsı namazından sonra kılınır. yatsıdan önce kılınması caiz değildir. vitir namazı ramazan ayında teravihten sonra kılınır. teravihden önce de kılınabilir.
    yirmi rek'at olan teravih namazı her iki rek'atın sonunda selâm verilerek kılındığı gibi, dört rek'atta bir selâm verilerek de kılınır. her iki durumda da namaza devam edilir ve yirmi rek'at tamamlanır.
    i̇ki rek'atta bir selâm verilerek teravihin cemaatle kılınışı:
    yatsı namazının farzı ve son sünneti kılındıktan sonra teravih namazına başlanır.
    namaz kıldıracak imam: "niyet ettim allah rızası için teravih namazını kılmaya, bana uyanlara imam oldum" diye niyet ederek iftitah tekbirini alıp ellerini bağlar.
    i̇mam'ın arkasında kılan cemaat da "niyet ettim allah rızası için teravih namazını kılmaya, uydum imama" diyerek niyet eder ve imamın tekbirinden sonra "allahü ekber" diyerek tekbir alır ve ellerini bağlar.
    bundan sonra imam ve cemaat gizlice "sübhâneke"yi okur. sübhaneke'nin okunması bitince, (cemaat ayakta başka bir şey okumaz) imam gizlice eûzü-besmele, açıktan fatiha ve bir sûre okur. cemaatle birlikte rükû ve secdeleri yaptıktan sonra ikinci rek'ata kalkılır.
    burada yine imam gizlice besmele, açıktan da fatiha ve bir sûre okuyup cemaatle birlikte rükû ve secdeleri yaparak oturulur.
    bu oturuşta imam ve cemaat "ettehiyyatü, allâhümme salli, allâhümme bârik ile rabbenâ âtina... " duasını okuyarak selâm verirler. böylece iki rek'at kılınmış olur.
    ayağa kalkılarak tarif ettiğimiz şekilde ikişer rek'at kılınmaya devam edilerek yirmi rek'at tamamlanır. bundan sonra üç rek'atlı vitir namazı da cemaatle kılınır.
    i̇ki rek'atte bir selâm verilerek teravihin tek başına kılınışı:
    "niyet ettim allah rızası için teravih namazını kılmaya" diyerek niyet edilir ve aynen sabah namazının iki rek'at sünneti gibi kılınır.
    yirmi rek'at tamamlanıncaya kadar ikişer rek'at kılmaya devam edilir, teravih bitince de vitir namazı kılınır.
    dört rek'atta bir selâm verilerek teravihin cemaatle kılınışı:
    namazı kıldıracak imam ve cemaat yukarıda tarif ettiğimiz gibi niyet ederek iftitah tekbirini alır ve ellerini bağlar. i̇mam ve cemaat gizlice sübhaneke'yi okuduktan sonra (cemaat başka birşey okumaz) imam gizlice eûzü-besmele, açıktan fatiha ve bir sûre okuyup rükû ve secdeleri yaparak ikinci rek'ata kalkılır.
    burada imam gizlice besmele'yi, açıktan fatiha ve bir sûre okuyup rükû ve secdeleri yapar ve otururlar. i̇kinci rek'atın sonundaki bu ilk oturuşta imam ve cemaat "ettehiyyatü, allâhümme salli ve allâhümme barik" okur ve üçüncü rek'ata kalkarlar.
    üçüncü rek'atın başında hem imam, hem de cemaat gizilce sübhaneke'yi okur. sonra imam gizlice eûzü-besmele, açıktan fatiha ve bir sure okur. sonra rükû ve secdeleri yaparak dördüncü rek'ata kalkarlar.
    i̇mam gizlice besmele'yi, açıktan da fatiha ve bir sure okuyarak yine rükû ve secdeler yapılıp oturulur.
    bu oturuşta da imam ve cemaat "ettehiyyatü, allâhüme salli, allâhümme barik, rabbenâ âtina... " okuduktan sonra selâm verirler. böylece teravih namazının ilk dört rek'atı kılınmış olur.
    bundan sonra ayağa kalkılarak tıpkı tarif ettiğimiz gibi dörder rek'at kılınmaya devam edilerek yirmi rek'at tamamlanır.
    sonra da cemaatle vitir namazı kılınır.
    dört rek'atta bir selâm verilerek teravihin tek başına kılınışı:
    "niyet ettim allah rızası için teravih namazını kılmaya" diye niyet edilir ve aynen ikindi namazının sünneti gibi kılınır. aradaki fark sadece niyetin değişik olmasıdır. böylece dörder rek'at kılınarak yirmi rek'at tamamlanır. bunun peşinden de vitir namazı k
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    0
    ben bilmem beyim bilir.
    ···
  3. 3.
    0
    yatsıdan sonra kılınır güzzel kardeşim *
    ···
  4. 4.
    0
    teravihi en faziletli kılma şekli, 10 selâm ile ikişer rekatlar halinde kılmaktır yaygın olan kılma şekli ise 4 rekatta bir selâm vermek suretiyle kılmaktır. 6 rekatta bir selâm vererek de kılınabilir teravihi iki rekatta bir oturmak suretiyle tek selâmla 20 rekat birden kılmak da mümkündür ancak gece namazlarını 8 rekattan çok olarak bir selâmla kılmak mekruh olduğundan teravihi de bu tarzda kılmamalıdır. teravih kaç selâmla kılınırsa kılınsın, iki rekatta bir mutlaka oturarak kılınmalıdır eğer iki rekattan sonra oturmayıp 4 rekatta bir oturulmuş ise o 4 rekatlar iki rekat sayılır selâm verilmese bile her iki rekat sonunda mutlaka oturulmalıdır.

    • teravih kelimesinde rahatlama mânası vardır. bu sebeble 4 rek`at başında selâmdan sonra biraz oturularak rahatlanmalıdır. bu süre içinde istiyen kendi kendine bir şeyler okur. yahut tefekkür eder. yahut da tesbihte bulunur. bunlarda, namaz kılan kimse muhayyerdir. memleketimizde ise, ekseriya müezzinler, cemaatın da iştirâkiyle sesli olarak salâvat okur, cehrî zikir yaparlar.

    • teravih namazı dörder dörder kılınıyorsa ilk oturuşta tehıyyatdan sonra salâvatlar da okunur bu sünnet i müekkededir hattâ bâzı müctehidlere göre farzdır cemaat usansa bile imam bunları terkedemez ayrıca 3 rekatın başında da fâtiha`dan önce yine sübhâneke okunur.

    • teravihi hatim ile kılmak da sünnettir. cemaate ağır gelmesi sebebiyle hatimle kılmak sünneti terkedilmez. bir beldenin bir camiinde bu sünnet mutlaka yerine getirilmelidir.

    • yatsı namazında cemaatı terk etmiş olan kimse, teravih ve vitir namazlarında imama uyabilir. bunun için bir kimse, imam yatsı namazını kıldırıp teravihe başlamış olduğu sırada mescide gelse, önce yatsı namazını kendi başına kılar sonra teravih için imama uyar. noksan kalan rekatları da sonra kendi başına tamamlar. yine teravih namazını imam ile kılmayan kimse, vitir namazını imam ile kılabilir. sahih olan görüş budur. fakat hem imam, hem de cemaat, yatsı namazını cemaatla kılmamış olursa, yalnız teravih namazını cemaatla kılamazlar. çünkü teravihin cemaatı, farzın cemaatına bağlıdır. teravihin müstakil olarak cemaatla kılınması nafileler hakkındaki din esaslarına uygun düşmez.

    • cemaatin memnun olması için imamın kırâet ve rükünleri süratle yapması mekruhtur mesûliyet duygusu taşıyan bir imam, çabuk kıldırayım diye kırâeti anlaşılmaz hâle getirmekten, ta`dîl-i erkânı terkten, tesbih sayılarını üçten az yapmaktan kaçınır.

    • hatimle namaz kıldıran imam, hatmi ramazan-ı şerîfin 27 gecesi tamamlamalıdır hatimle kılınmıyorsa fîl sûresinden aşağısını okumak tek sûre ve karışık âyetler okumaktan daha faziletlidir böylece rekat sayısı da daha kolay bilinir.

    • bir özür olmaksızın teravihi oturarak kılmak câiz ise de, fazilet ve sevabını azaltır. i̇mam kendisinde özür olsun olmasın teravihi oturarak kıldırabilir. cemaat ise ayakta kılarlar. ancak ayrılık olmasın diye cemaatın da oturarak kılmaları müstehab olur.

    • teravihi ve vitri başka başka imamlarla kılmak câizdir.

    • uyku iyice bastırmış halde teravih kılmak mekruhtur.

    • vitir ile teravih arasında biraz oturmak da müstehabdır.

    • teravihi cemaatle kılan, vitri de cemaatle kılacağı gibi, yalnız başına da kılabilir.

    • teravih namazının her iki rekatında teravih namazına niyet etmek gerekmez çünkü 20 rekattan ibaret teravih namazı, bir tek namaz hükmündedir. bunun için namaza başlarken yapılan niyet kâfidir. * *
    Tümünü Göster
    ···
  5. 5.
    0
    özet:yatsıdan sonra kılınız
    ···
  6. 6.
    0
    http://www.izlesene.com/t...azi-var-mi-yok-mu/4274903 öle bi namaz yok diyorlar panpa
    ···