-
1.
+1herşey doğadan geldi doğaya karışıyor.
bizler 1/∞ büyüklüğünde bir tanrının zaman içerisinde genişleyerek bugünlere gelmiş haliyiz ve bu tanrı ∞ büyüklüğe kadar sonsuza kadar büyümeye devam edecek (bkz: evrenin genişlemesi)
sonsuza kadar sürecek olan bir genişleme...
tanrının tek işlevi büyümek.
neyse beyler tek tavsiyem teoride ne olursanız olun pratikte ateist olun.
ben ki mutfakta aşçı yatakta jigolo teoride panteist pratikte ateist biri olarak son söyleyeceğim budur. -
2.
0@12 kuranda torunla evlilik yazmamış ama evlenilmemesi gerektiği, insan tarafından buunabilir çünkü kuran öz kızıyla, amca kızıyla ,işte kardeşle vs vs evlenmeyi yasaklamış. bu örneklerden yola çıakrak kız torunuyla evlenilmeyeceğini de anlayabiliriz. çünkü önümüzde bir örnek var. he olmasaydı örnek. ozaman tamam derdik. neye göre torunumuzla evlenip evlenmeyeceğimizi belirleriz. yani fikir yürütebileceğimiz bir argüman var elimizde
-
3.
0@14 hayvanlar o ayrımı yapamıyor ki zaten. yaptığını kim söyledi. hayvanlarda içest ilişkiler yaygındır. onu geç kendi çıkarları için rahatlıkla birbirlerine saldırıp yaralayabilirler hemen. insan kadar gelişmiş bir ahlaki anlayışları yok. çünkü insan kadar gelişmiş bir beyinleri yok. bazı incelikleri kavrayamıyorlar yani.
bu dediklerim ahlakın nasıl ortaya çıktığını açıklıyor tabii ki. yahu bir düşünsene bugünkü ahlaksız olarak gördüğümüz şeylere karşı gerekli tepkileri vermesek nasıl olurdu. mesela yalan söylemeyi ahlaksızlık olarak görürüz değil mi? eğer böyle görmeseydik neler olacağını bir düşün bakalım. herkesin yalancı olduğu bir dünyayı bir düşün. tak gibi bir dünya olurdu değil mi? heh işte ahlak bu yüzden var diyorum ben de.
isviçre'yi geç türkiye'de bile içest ilişki yasaklanmış değil. sadece evlilik yasak. reşit kişilerin rızası dahilinde yapacaklarına kimse müdahale edemez zaten ama bunların toplumda tabu olarak görülmesinin nedenleri vardır. bir ateist de içesti pekala tabu olarak görebilir. mesela ben aile yapısını bozacağı düşüncesinden ötürü içest ilişkiyi tabu olarak görebilirim tabii ki. hiç de bile ateist olmamla çelişmez bu.
@15 kuranda öz kızla evlenmenin günah olduğu yazmış ama neden günah olduğu yazmamış. yani torunla bağdaştırman doğru olmaz. hani sana öz kızınla evlenmenin neden günah olduğunu açıklasa toruna da aynı mantığı kurup günah diyebilirdin ama dediğim gibi mantığını açıklamamış kuran.
kaldı ki o ayete torun kelimesi de çok rahatlıkla yerleştirilebilirdi. -
4.
0@16 nerden araştırıyorsun bilmiyorum ama hayvanlarda içest kesinlikle yaygın değildir.bir çok evrimciyle tartıştım makalelerde okudum ama çok az bir zümre hariç hayvanlar arasında Ensestin yaygın olduğuna dair bir söylem görmedim.
ahlak insanların bulduğu bir şey değildir. doğuştan insanlarda var olan bir şeydir. yani biz icat etmedik bunu, keşfettik.tıpkı matematik gibi. icat değil, keşiftir. isviçrede içest ahlaksızlık olarak görülmüyorsa, insanın doğuştan gelen ahlak yapısını değiştirdiği ortaya çıkar.
kuranda açıklamaya gerek olduğunu sanmıyorum. bu bize doğuştan kodlanmış olan bilgiyi yineliyor. mesela bebek deneyleri var, iyi ve kötüyü seçebiliyor 3-4 yaşındaki bebekler araştırabilirsin. -
5.
0ayrıca şu da var.3 büyük dinde adem ve eşinin çocuklarının içest olduğu söyleniyor ve ateistler bunu uygun bulmuyor buna itiraz ediyor. ancak evrimi tartışırkan bi kaç kişi dedi ki,evrimin ilk zamanlarında içest olmuş olabilir, çoğalmak için ??
e şimdi bir tarafta içeste itiraz eden kişi, diğer tarafta olmuş olabilir diyor. buna ne diyorsun ?
edit: panpa sen yaz ,çıkmam lazım şimdi. -
6.
0@17 haklısın "yaygın" kelimesini kullanmamalıydım. yaygın derken her türde görülür demek istedim. tabi ki canlıların çoğu içest ilişkiyi tercih etmez. çünkü canlılar kalıtsal çeşitliliğini arttırmaya çalışır. bu evrimin sonucudur. kalıtsal çeşitliliğin artması daha dayanıklı nesiller üretmeye yardımcı olur. bu bitkilerde de var. mesela kendi kendilerini dölleyemeyen bitkiler var. kabul etmiyorlar kendi polenlerini.
yahu taktın isviçre'ye. isviçre'de sadece yasal bir düzenleme yapmışlar. yoksa sorsan oradaki insanlara çoğu içest ilişkiyi doğru bulmaz. ben sana güzel güzel anlatıyorum ahlakın nereden geldiğini ama yok sayıyorsun bu anlattıklarımı. hala doğuştan gelmiş falan diyorsun. iyiyi kötüyü bebek de seçebilir tabii ki bir yere kadar. çünkü bebeğin de bir beyni var herhalde.
@18 deki entry in beni ilgilendirmiyor. o sizin sorununuz. adem ile havva olayını nasıl yorumlarsanız yorumlayın. bana ne.
ayrıca şöyle de bir soru sorayım: islamda öz kızınla evlenmek günah peki neden günah? allah bunu neden yasaklamış sana göre? -
7.
0isviçreye takmadım. sadece sırf insan bazlı bir ahlak tanımı yaparsak(insan bazlıdan kastım, ahlakı insanın uydurduğu bir şey gibi düşünürsek, bunun doğruluğunu test edemeyiz. biride çıkar adam öldürür. benim ahlaki anlayışıma göre suç değil der.var böyle insanlar. ancak doğuştan gelen ahlaki değerler var saylırsa (ki bebekler üzerinde yapılan deneyler on ugsteriyor ) bu sorunlar rasyonel temele oturtulur
bebekler iyiyi kötüyü seçiyor ancak beyni olduğu için değil. bir bilgisayar beyni iyiyi kötüyü seçebilir mi ? seçerken insan gibi yargılayabilir mi ? tabikide seçemez. burda beyin değildir temel ölçüt. kötü ve iyi akılla değil hisle seçilir. doğuştan gelen hissiyatla
dedik ya adamın biri başka birini öldürse ,bunu da ahlaksız bulmasa biz o katile beyinsiz mi diyeceğiz ? yada beynini iyi kullanamadı mı diyeceğiz. asla bundan söz edemeyiz. o kişinin doğuştan gelen bir takım ahlak olgusu zamanla değiştiği için bunu söyler.
adem ve eşi meselesi beni ilgilendirmiyor diyorsun da, kaç başlıkta seni de gördüm bu içestle ilgili dalga geçerken. şimdi bana ne demen garip :D
ben bilmediğim bir konu hakkında ahkam kesmem, ancak sana göre dediğin için şöyle cevap verebilirim
allahın ,öz kızıyla evlenmeyi yasaklamış olması; insanların aile kavrdıbını bozmamaları ,aile kavrdıbının kutsallığını cinsel ilişkiyle bozmamaları gerektiği için olabilir. ama tam emin değilim. bilmediği konu hakkında yanlış konuşmak istemem. diyeceksin ki tamam işte bende bunu söylüyorum. toplum yapısına bu uygun olduğu için insanlar bunu üretmiştir diyeeceksin
ayrıldığımız nokta burda işte.ben üretmedik, doğuştan diyorum. kaldı ki evrimde de canlılar arasında içestin hoş karşılanmadığını göz önünde bulundurursak, ve eğer sonraki nesillere bu bilinç gelişimi aktarılıyorsa ,ahlak doğuştandır. her iki şekildede doğuştan oluyor deneyimlerimizi neye göre doğru yada yanlış diyoruz. mutluluk dersek, bizim mutlu olduğumuz şeyden mutlu olmayan insanlar da mevcut.
edit: ayrıca ilk defa bir tartışma hakaretsiz geçiyor ahahaha -
8.
0@20 tabii ki bizim doğuştan sahip olduğumuz bazı özellikler var ama ahlak gibi karmaşık bir kavram tecrübelerle edinilir daha çok. bu yüzden ahlaksız ortamlarda yetişen kişiler ahlaksız oluyor. ahlaklı ortamda yetişenler de ahlaklı oluyor.
verdiğin örnek yanlış. adam öldüren ve bunu ahlaksızlık olarak görmeyen adam yanılmış olur. çünkü herkes onun gibi bir düşünse bakalım, her yerde cinayet olmaz mı? cinayetler de mutsuzluk getirmez mi?
yani demek istediğim işin bir matematiği var. -
9.
0ayrıca adem ve havva'nın içest ilişki yaşamasının kuran'ı çürüteceğini düşünmem ki ben. "o zamanlar zorunluluktan ötürü allah serbest kıldı içesti. ama artık günah." diyip bu işten rahatlıkla kurtulabilirsiniz pekala. bu konuda dalga geçtiğimi hatırlamıyorum.
-
10.
0@21 tecrübelerle edinilir tabiki.bu tecrübeler bizde var olan bir iç güdü yada hissiyatla seçilir
peki kadınların kara çarşaf giydiği bir toplumda açık seçik giyinen bir kadın ne konumda oalcak ? o da yanılmş ı olacak o toplumun matematik çoğunluğuna göre ?? bence bu çıkarım yanlış olur panpa -
11.
0@23 işin matematiği var derken bir formülü var demek istedim. çoğunluktan bahsetmedim. bir şey mutlsuzluk getiriyorsa orada bir ahlaksızlıktan bahsedilebilir demek istedim.
yani mutsuzluk=ahlaksızlık. -
12.
0@24 anladım panpa da anlaşamayacağız :D mutluluk da var ancak bize mutluluk sağlayan şey doğuştan verilen bir olgu. neyse kapatalım bu mevzuyu bir yere varamayacağız.
-
13.
0@11 birincisi din kısmını katmadım. onu sen kattın . ikincisi ahlakın ortaya çıkış şekli @1 in bahsettiği gibi olursa insandan daha aşağıdaki bilinç düzeyindeki canlılar nasıl oluyorda bu ayrımı yapabiliyor.o zaman bunlar insandan farklı olmuyor. demek ki bilinç düzeyinde bir değişim yok
fiillere karşı mutlu olamadıkları için ahlak kuralları bizlere mutlu olmamızı sağlıyor ancak bu ahlakın nasıl ortaya çıktığını açıklamıyor maalesef. ayrıca verdiğim maymun örneği ap açık hayvanlarda da ahlaki değerlerin olduğunu gösteriyor
isviçrede içest ilişki suç olmaktan çıkartıldı.e şimdi ne olacak onca toplum ? o insanlar mutlu olmayacak mı şimdi ?
onlara göre de bu içest ahlaksız bir şey değilmiş demek ki ? bu mutlu olup olmamayı kim belirleyebilir ? onlar o şekilde mutluysa.
misal biri çıkabilir şunu der: size ne kardeşim ,biz aile içinde birbirimize derin sevgi duyuyoruz ve bunu ilişkiyle tamamlıyoruz.siz kimsiniz der. işte insanı baz alan bir bakış açısıyla ahlakın temeli insandır dersek bu sorular ortaya çıkıyor kardeş
edit: @13 maalesef yanlış değil panpa.en az birisinin akrabasıya olan evliliklerde sakat doğum oranı düşüyor. -
14.
0@9 kaldığım sitede yaşayan 4 tane farklı köpek var.
1i dişi biri erkek diğer 2si yavruları ve onlarda erkek.
bunlar analarınıda gibiyor. birbirlerinide gibiyor sanamı inanayım gördüklerimemi inanayım.
her köpek babasınıda anasınıda gibmeye çalışıyor.
o tam hatırlamadığın şey tamamen yanlış. akraba evliği yada içest birleşimde resesif genlerin birleşme ihtimali daha yüksek. yani anne veya babanın en az birinde enses ilişki olursa doğan çocukların kalıtsal bir hastalığa sahip olma ihtimali çok yüksek.
ayrıca bilinç düzeyi bu günkü insan kadar gelişmemiş (alt demiyeceğim) türlerin sakat çocuklarıdan iğrenip enses yapmama kararı diye birşey yok. bu tamamen tanrının geliştiği evrimsel bir süreç.
dinden uzak bir cevap istiyorsan cevabım yukardaki gibidir.
@10 dinsel konular zaten bilimden uzaktır.
bilimle açıklanmayan kısmları ise din doldurur (bkz: big bangten öncesi) -
15.
0bu tanrı (yani evren) bize neden ahlaklı olmamızı da açıklıyor mu ?
edit: daha doğrusu biz niye ahlaklıyız. hayvanlarda da var bu ? -
16.
0jigolo ne panpa
-
17.
0ahlak diye bir şey yok panpa bukadar basit :)
edit: ayrıca hayvanlarda ahlak yok. gözlerimle tren yapan 3 köpek gördüm. üçüde erkekti.
insanlar böyle birşey yapsa ahlaksız deriz değil mi ? tabiikide çoğu topluma göre öyle. fakat eşcinselliğin normal sayıldığı bir ülkede bu ahlaksız birşey değildir. ahlak bölgeden bölgeye göre değişen bir kavram. yani uzun lafın kısası ahlak insanın özünde olan birşey değil. sonradan yaşadığı topluma göre bilinçsizce gelişen alışılagelmişlikler bütünüdür.
oha amk seviye çok yükseldi
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme -
18.
0@4 eheheh olmadı güzel kardeşim. bu gereken cevap değildi. bunu ateistler bile söylemiyor eheh
edit: ahlakın olmadığını iddia ediyorsan direk şunu sorarım. neden aile içinden biriyle cinsel ilişkiye girmiyorsun ? -
19.
0@5 içestten veya eşcinsellikten tiksinmemizin sebebini evrimsel bir gelişim sonucu olduğunu düşünüyorum. çünkü bu tür cinsel birleşimlerde verimli döller elde edilemeyeceğinden beyin bunu iğrenç olarak algılıyor.
ayrıca şunu söylemek zorundayım. bilinçli yaratılış ne kadar mantıklıysa evrenin(tanrının) bilinçli şekilde kendini büyütmesi(gelişmesi, canlıların oluşması, türlerin devamı) en az bilinçli yaratılış teorisi kadar mantıklıdır. -
20.
0peki sonsuza dek yasiciz mi panteizimde panpa
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 13 02 2025
-
iyii akşşamlar sözlük
-
nasyonel sosyailizim bir tak biliyomuş gibi
-
mentalcel ve bakircan gibiler tedavi olmaz
-
vallahi yağlı saçı özledik
-
ypgyi destekleyen bir kürt olduğunu biliyoruz
-
reçel tahsin er
-
olm surda 10 kisi birbirimizin
-
bakircan çok kaşındın
-
berat kandili ne ya
-
şimdı yatıyorum
-
erdal özyağcılarr
-
gran torino ermeni miymiş
-
mentalcel neden başlık açmıyor
-
ümit özdağ tam şuan ne yapıyor acaba
-
bakircan ifşa ortadaki gözlüklü çocuk
-
resim yüklenmiyorken daha iyiydi
-
bunlar yüzünden millet tas tıraşlı
-
naranay naranay naranay naranay
-
2 dakkalık isi saatlerce ugrasan
-
beyler yurt dışına turla gidersem eğer
-
inci sözlük diye biyer varmis
-
işinde gücünde olan kürtlere laf eden en hafif
-
yakışıklısın diye işten atacaklardı aq
- / 1