+1
-8
dilimizdeki tecavüz içerikli küfürlerin temelinde genelde kadınlara doğrudan bir saldırı değil, erkeklerin malları olarak gördükleri 'kadınları' üzerinden birbirlerine saldırısı yatar. dolayısıyla tecavüz küfürleri, kadını metalaştırma ve köleleştirme kültürü üzerinden ortaya çıkmıştır. bu sebeple küfür;
1. tek bir erkeğin 'kadını' üzerinden kurulur: ana, avrat, bacı ve ebe gibilir. bu noktada kadın küfrün öznesi değil nesnesidir; özne erkektir.
2. tek bir erkeğin kadını olmadığına göre tüm erkeklere hizmet eden kadın tanımlaması üzerinden kurulur: huur, kaltak. bu noktada kadını küfür öznesi yapan nitelik, 'avrat'la aynı hizmeti veriyor olmasına rağmen kabul edilemez bir şekilde kimsenin mülkü olmamasıdır.
3. öznesi kadın olan küfrün kendisini nesneleştirerek yine erkek erkeğe saldırır: huur çocuğu.
buradan şöyle önemli bir sonuç çıkıyor; aslında erkekler de tecavüzü cinsel bir eylem değil bir şiddet eylemi olarak görüyorlar. dolayısıyla, her iki cins tarafından da birini dövmek ya da öldürmek gibi bile isteye yapılan bir şiddet eylemi olarak tanımlanıyor tecavüz.