1. 76.
    0
    adam ağır yemişinci amk ciksinciliğe terfi ettirin şunu
    ···
  2. 77.
    0
    son dörtlükle bitirelim;
    Vahdet sarayına girenler için,
    Hakkı hakkel yakın görenler için,
    Bu sırrı Harabi bilenler için,
    Birlik meydanında cevlan eyledik.
    ···
  3. 78.
    0
    adam güzel anlatıyor beyler. pek çıkmaz böyle anlayan. bravo valla.

    da, yanlış yerde anlatıyor. yine de belki bir işe yarar.
    ···
  4. 79.
    0
    @61 gibtir git boş insan. boş geldin boş gidecen.
    ···
  5. 80.
    0
    yemiş.jpg amk. başlığı açtığı siteye bak.
    ···
  6. 81.
    0
    @63 yani bir ümit. burada gerçekten bilgili, araştıran,akıllı adamlar var panpa. onlara yol gösteriyorum bir nevi. bende çok bilmiyorum yani bu konuları.
    ···
  7. 82.
    0
    @65 ya ne boş adamsınız ya,başlığı bitiriyorum beyler hadi dağılın artık hadi uza. yemişinciymiş.bu benim ikinci hesabım. diğerini pek kullanmadığım için bunu kullanıyorum. neyse gibtirip gidebilirsin.
    ···
  8. 83.
    0
    neyse son dörtlüğü anlatayım. daha fazlasını öğrenmek isteyen veya aklında soru olan varsa sorabilir özelden. cevaplamaya çalışırım. vahdet sarayına girmek, tevhid'i hakkıyla yerine getiren, yani imanın en üst mertebesine varanlara deniyor. hakkal yakin, imanın 3 derecesinden (daha fazla derecesi var bu daraltılmış anlamda.) en üstüdür.ve tarifi imkansızdır. bundan bahsetmiş.
    ···
  9. 84.
    0
    @66 edebiyattan girerek mi ilgilenmeye başladın bu konularla yoksa tassavvufun kendisini mi araştırıyordun zaten?
    ···
  10. 85.
    0
    reis harabi neden "yaptık ettik" şeklinde bahsediyor konudan. bana gerekli ayarı çekmiş 57-58. entride ama merak ediyorum yarın öbürgün boşuna sövüp saymayalım adama.

    yani belki önceki entrilerinde anlattın ama ben tatmin olamadım. sen burada hulul inancına sövüyorsun ama bu harabi de allah'ın yaptığı şeylere yaptık ettik demesinin sebebi nedir aradaki bu ince çizgi nedir
    ···
  11. 86.
    0
    @69 divan edebiyatı çok ilgimi çekiyordu. sonra tasavvuf edebiyatı ve tasavvufun kendisini tanıdım.
    ···
  12. 87.
    0
    @70 bunun manası "enel hak." sözünün manası ile aynı. mansur bunu dediğinde, ilahlık iddiası zannettiler. öyle değildi. mansur kamil bir insandı. kuran'ın tercümesi ile meali, meali ile tefsiri farklıdır değil mi?
    bu da aynı şekilde, çünkü harabi başka bir dörtlükte şöyle bahsediyor;
    Namim Edip idi Harabi oldum,
    Erenlerin ayak turabi oldum,
    Hakk'in bir mukaddes kitabi oldum,
    Askolsun okuyan ehli irfane. devam edeceğim.
    ···
  13. 88.
    0
    @71 :D var mı güzel gazel aklında?

    çok bilindiklerden ama; "ferman ı aşka can iledir inkıyadımız.
                                           hükm-i kazaya zerre yok inadımız." gibi mesela?
    ···
  14. 89.
    0
    tabi kuran ile eş değer değildir, harabi'nin sözleri.ama epey irfan gerektirir sözlerini doğru anlamak. enel hak lafzının tercümesi "ben hakk'ım." olur.ama manası farklıdır. önce meal edelim, açıklayalım sözü. vahdet-i şuhud yani Allah'ı kendinde bilmek, burada söz konusu. hakk Allah'ın isimlerinden yalnız biridir ve burada örnektir. dediğim gibi, allah'ın zatı ayrıdır, bazı sıfatları ve isimleri insan ile aynıdır.bu aynılık ise, esas olarak aynı, ölçü olarak farklıdır. allah'ın tüm isimleri Allah'ın zatında sonsuz hatta ölçüsüz derecede mevcutken, bizde daha az bir miktarda mevcuttur.bu yüzden ne Allah'ın parçasıyız,ne Allah'ın zatıyız. devam ediyorum.
    ···
  15. 90.
    0
    @73 tasavvufi değil ama;

    Sakın terk-i edepten, kûy-ü mahbub-u Hüdadır bu.
    Nazargah-ı ilahidir, makam-ı Mustafa'dır bu

    Ey bad-ı sabâ yolun uğrarsa Semt-i Haremeyn'e,
    Tazimimi arz eyle Rasul'üs- Sakaleyn'e
    ···
  16. 91.
    0
    @73 şu var nef'i'nin;
    Belâ budur ki alışdı belâlarunla gönül,
    Gamun da gelse bâ’is-i meserret olur.
    ···
  17. 92.
    0
    neyse devam edeyim arkadaşın sorusuna. allah'ın hakikati, yani Hakk'ı mansurda tecelli etmiştir, öyle yüksek bir tecelli ki bu,sekr haline sebep olmuş Mansur'da.bu yüzden "ben hakk'ım." demiş. bunu bir örnekle de tefsir edebiliriz, sudan hiç çıkmayan bir balık, denizin sonsuz olduğunu düşünür.ama daha büyük bir okyanus, daha büyük bir yeryüzü vardır. bunun gibi, mansur bu tecelliyi öyle büyük görmüş ki,kendini Hakk'ın zatıyla bir sanmış. aynı durum harabi'de de mevcut haliyle. mevlana celaleddin rumi daha güzel bir örnekle şöyle izah etmiş bu durumu;
    Enel hak kadehiyle,
    bir yudum içen sızdı,
    Tanrılık şarabından.
    Şişelerle, küplerle içtim ben, sızmadım,
    ben, sultanların aradığı sultan.
    ···
  18. 93.
    0
    @75 eyvallah fena değildir o. ama pek de bi numarası yoktur yani. edeb üzerine yazılmış vasat üstü bir gazel bence. bir @76 değil yani.

    @76 güzelmiş panpa teşekkür.
    ···
  19. 94.
    0
    çok merak ettim, eşcinsellik hakkındaki görüşlerin neler?
    ···
  20. 95.
    +1
    @79 neyi ima ettiğini anladım. kendini akıllı sanıyorsun ama malın tekisin kardeşim. ispatı olmadan her duyduğuna inanırsan böyle beynini yıkarlar.
    ···