1. 51.
    0
    okudum, şuku.
    ···
  2. 52.
    0
    Okurum bi ara
    ···
  3. 53.
    0
    Adreshini phuldhum ocè
    Allah u ebker 11!!!
    ···
  4. 54.
    0
    t den Sonrasını okumadım
    ···
  5. 55.
    0
    reserved
    ···
  6. 56.
    0
    reserved
    ···
  7. 57.
    0
    Up up up up
    ···
  8. 58.
    0
    Gelin beyler bilgi var
    ···
  9. 59.
    0
    @20 insanların neyi düşünüp düşünemeyecegine karar verebileceğini sanan beyni yıkanmış aptal bir şakirtsin
    ···
  10. 60.
    0
    @14 evrimin ofsaytlarından bir tanesi
    ···
  11. 61.
    0
    tamam şimdi huzur içinde ölebilirsin müritlerinde arkandan kamikaze yapıp geliyor
    ···
  12. 62.
    0
    @36
    sadece bu cümleyi
    (evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır)
    ele alsak dahi senin teorini çürütmüş oluyor, çünkü bu cümle senin teorini kusursuz ve mükemmel bir biçimde anlatabiliyor .

    edit: @36 panpa sen olayı tamamen yanlış anlamışsın derdim seninle değil
    ···
  13. 63.
    0
    @32 kısaca cevap vereceğim

    4- bunu söyleyen kimse bunu savunan tek bir bilim adamı göstersin (ki olduğunu sanmam) ona göre konuşayım, evrendeki şeyleri keşfetmeye devam ediyorsun zaten, tam olarak öğrenmedin ki daha iyisini düşünmekten bahsediyorsun

    evet bazı şeyleri daha güzel formlarda düşünebiliyorsun, bu evrenin daha iyisi var ama bu ahirette karşımıza çıkacak, yani bu alemdeki ekgiblik ahiret özlemi gibi çeşitli hikmetlerin ortaya çıkması gibi sebepler yüzünden yaratılmıştır, detaylara girmeyeceğim

    b.2) yaratmayı istemek daha doğrusu irade neden ekgiblik olsun, bunu kendisinin açıklaması ve ya kaynak göstermesi gerekir
    burada külli ve cüzi irade konusunu bilen bu konuda sıkıntı çekmez

    Çünkü Rabbin dilediğini yapandır.HÛD-107
    Şüphesiz Allah dilediğini yapar. HACC-14

    3-bu maddede sıkıntı yok, dediği doğru
    ama "iyiliğin değerinden kalkan kanıt" başlığında yaratıcıya melek sıfatı yükleniyor ve eğer yaratıcıya yaratılan bir şeyin sıfatını yüklersen tabi ki tanrı olmaktan çıkar

    melek kul olduğu için itaat etme fiili onlar için geçerli diğer tüm kullar gibi, ancak nefis olmadığı için kötülük işlemezler, seçim hakları olmadığından yükselemezler ve bu yüzden insanlar melekleri geçebilir ve ya onlardan düşük olabilirler

    allah'ın kötülüğü seçememesi gibi bir kısıtlılıktan bahsediyor, ancak kötülük etmemesinin sebebi kendisinde bulunan ve bize güzel ahlak diye yansıyan sıfatlardandır, kula zulmetmek ona yakışmaz, ama kahhar gibi isimlerine baktığında melek imajı kaybolur, bu sadece adil olduğundandır
    ···
  14. 64.
    0
    reserved
    ···
  15. 65.
    0
    şukela
    ···
  16. 66.
    0
    yarısında gülmeme engel olamadım bıraktım amk. ateizmin felsefi tek dayanagı materyalizmdir idealizme karşı baska bi gibimi yoktur. diger hersey ergen felsefesidir atayızlıgın felsefi dayanagı safsatadır büyük filozoflar arasında ateist yok denecek kadar azdır.
    ···
  17. 67.
    0
    bu işlerden anlıyorsun herhalde ben de bazı yerlere takıldım yardım et

    eylemsizlik kanıtı
    4- evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır

    kişisellik ve mükemmellik
    b.2) tanrı evreni yaratmayı istedi ise tanrı ekgibtir (ekgib olmayan bir şeyin istekleri olmaz)

    iyiliğin değerinden kalkan kanıt
    3-kötülüğe eğilimi olan bir varlığın yaptığı seçimler, tam anlamıyla iyi bir varlığın yaptığı seçimlerden daha değerlidir.

    bazı çıkarımları bu maddelere dayandırmışlar ama bu maddelerin nereden geldiği bellisiz , birisi sallapati yapmış gibi duruypr aydınaltırsan ?
    ···
  18. 68.
    0
    böyle şeyler yazıp sonra milleti ateist yaptırıyonuz. imana gelin tanrıya inanın kaybetcek bişeyiniz sonuç. günaha girmeyin. sevap kasın amk.
    ···
  19. 69.
    0
    okumayın beyler ateist oldum
    ···
  20. 70.
    0
    http://inciswf.com/1295302480.swf
    ···