1. 26.
    0
    kişisellik ve mükemmellik dışındakiler aksi ispatlanabilir posulatlar olduğu kanaatindeyim
    ···
  2. 27.
    0
    up up up
    ···
  3. 28.
    0
    up up up
    ···
  4. 29.
    0
    up up up
    ···
  5. 30.
    0
    up up up
    ···
  6. 31.
    0
    up up up
    ···
  7. 32.
    0
    1- ulan salak, tanrinin mutlak iyi kapasitesinin olmasi evrendeki herseyi mutlak iyi yaratmasini gerektirmez. evrendeki yaratilislar mutlak iyi degildir. ancak kendi yaratilislari kapsaminda kusursuzdurlar yani gorevlerini en iyi sekilde yerine getirirler. mesela kalp. mutlak kusursuz degildir. ancak ortalama bir kalp yasama boyunca 1.5 milyar kere atabilecek sekilde dizayn edilmistir.
    ···
  8. 33.
    0
    saçmalamanin dibine vurmus o karikaetirtler amk
    ···
  9. 34.
    0
    pampa okumadım ama araştırmak isteyen orta çağ ve rönesans dönemine baksın çokca varlığına ve yokluğuna dair kanıtlamalar mevcut kozmolojik kanıt ontolojik kanıt vs. vs.
    ···
  10. 35.
    0
    Reserved
    ···
  11. 36.
    0
    @22 asosyal aptalın tekisin. bütün gün bilgisayar başında bunları düşünüyorsun. benim söylediğimle küçük ergen beyninin yazdıkları bile tutmuyor. herkes istediğine inanır sende gib gibi istediğini düşünürsün. bunca zaman bi baltaya sap olamayıp sözlük üzerinden prim yapma, duygu patlamalarını burda yaşama gibtiğim keko kürdü seni. kimin neye inanıp neye inanmayacağı tartışılır bir konu değildir. he yok ben koyunum sürü halinde hareket ederim o yüzden karışırım herkes benim gibi veya ben herkes gibi düşünmek zorundayım diyorsan o zaman başka. bana neden ateist olduğunu bile açıklayamayacak kadar beyinsizsin eminim buna. allah yok o yüzden ateistim buna inanıyorum falan gibi şeyleri geçeceksin adam olacaksın önce özünü bul sonra dini düşün.
    ···
  12. 37.
    0
    bence bütün dinler tek bir tanrıyı oluşturuyor..
    ···
  13. 38.
    0
    @32 kısaca cevap vereceğim

    4- bunu söyleyen kimse bunu savunan tek bir bilim adamı göstersin (ki olduğunu sanmam) ona göre konuşayım, evrendeki şeyleri keşfetmeye devam ediyorsun zaten, tam olarak öğrenmedin ki daha iyisini düşünmekten bahsediyorsun

    evet bazı şeyleri daha güzel formlarda düşünebiliyorsun, bu evrenin daha iyisi var ama bu ahirette karşımıza çıkacak, yani bu alemdeki ekgiblik ahiret özlemi gibi çeşitli hikmetlerin ortaya çıkması gibi sebepler yüzünden yaratılmıştır, detaylara girmeyeceğim

    b.2) yaratmayı istemek daha doğrusu irade neden ekgiblik olsun, bunu kendisinin açıklaması ve ya kaynak göstermesi gerekir
    burada külli ve cüzi irade konusunu bilen bu konuda sıkıntı çekmez

    Çünkü Rabbin dilediğini yapandır.HÛD-107
    Şüphesiz Allah dilediğini yapar. HACC-14

    3-bu maddede sıkıntı yok, dediği doğru
    ama "iyiliğin değerinden kalkan kanıt" başlığında yaratıcıya melek sıfatı yükleniyor ve eğer yaratıcıya yaratılan bir şeyin sıfatını yüklersen tabi ki tanrı olmaktan çıkar

    melek kul olduğu için itaat etme fiili onlar için geçerli diğer tüm kullar gibi, ancak nefis olmadığı için kötülük işlemezler, seçim hakları olmadığından yükselemezler ve bu yüzden insanlar melekleri geçebilir ve ya onlardan düşük olabilirler

    allah'ın kötülüğü seçememesi gibi bir kısıtlılıktan bahsediyor, ancak kötülük etmemesinin sebebi kendisinde bulunan ve bize güzel ahlak diye yansıyan sıfatlardandır, kula zulmetmek ona yakışmaz, ama kahhar gibi isimlerine baktığında melek imajı kaybolur, bu sadece adil olduğundandır
    ···
  14. 39.
    0
    reserved
    ···
  15. 40.
    0
    şukela
    ···
  16. 41.
    0
    okudum, şuku.
    ···
  17. 42.
    0
    Adreshini phuldhum ocè
    Allah u ebker 11!!!
    ···
  18. 43.
    0
    t den Sonrasını okumadım
    ···
  19. 44.
    0
    reserved
    ···
  20. 45.
    0
    reserved
    ···