-
26.
0aynı anda kabız ve ishal olmanın acısını yaşamamış konuşuyor amk.
-
27.
0@20 insanların neyi düşünüp düşünemeyecegine karar verebileceğini sanan beyni yıkanmış aptal bir şakirtsin
-
28.
0@14 evrimin ofsaytlarından bir tanesi
-
29.
0tamam şimdi huzur içinde ölebilirsin müritlerinde arkandan kamikaze yapıp geliyor
-
30.
0ateistim ve yazıyı okurken bu kadar saçmalık olamaz diye düşündüm, kusura bakma.
-
31.
+1okudum, tamamı için 'horse shit' diyebilirim
son maddeler ispatmış gibi gözüküyor
ancak bunun için ara maddelerin doğruluğunun şüpheli olmaması gerekir
ama bariz bi şekilde ara maddeler yanlış önyargılar
kendin çalıp kendin oynamışsın, eğer yaratıcıya ait olmayan şeyleri ona yüklersen
sonuç tabi ki istediğin gibi olur
edit: muhatabım bu yazının sahibidir - 32.
-
33.
0okumayın beyler ateist oldum
-
34.
+2şu an canım sıkıldığı için bu yazıdaki maddelere karşılık yazacağım (belki hepsini bitirmem)
eylemsizlik kanıtı
- yaratıcının kötülük etmesi yani yarattıklarına zulmetmesinden bahsedilmiş
ancak o kötü değil, adildir.
rahman dünyada bütün kullarına merhamet eden, rahim ise ahirette yanlızca inananlara merhamet edendir (şu anki dünya düzeni adaletsiz ama bu onun rahman sıfatıyla çelişmez,
çünkü çözüm ortadayken insanoğlu bu yolu kendi seçti)
-"tanrı daha iyisi düşünülemeyendir, daha iyisi düşünülemeyecek güç, daha iyisi düşünülemeyecek davranışlar sergilemelidlr" iddiasına gelince;
bir mühendisi tam olarak anlayabilmen için o mühendislik dalının tüm konularını öğrenmen gerekir
yaratıcıyı tam olarak anlaman için de onun gibi bir varlık olman gerekir, bunun imkansızlığında hemfikiriz sanırım
yarattığı şeylerin anlaşılması ,yarattığı akleden varlığın anlama kabiliyeti nispetindedir.
bir insan , dünyanın döndüğünü ispatlasan bile anlayacak kapasitede değilse yine kendi anladığı şeye inanır
tanrı yüce bir varlık olduğuna göre ispatlanması ve inanması da o nispette zorlaşır
1) henüz keşfedilmeyen belirsiz sayıda hakikatın varlığı ve bilim adamlarının acziyeti ortada, binlerce yıllık gelişim ortada ("evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır" zannedersem bu komik iddia hakkında açıklama yapmam gereksiz)
2) akletme gücünün farklı kapasitelerde olması anlaşılma konusunu hepten komplike yapar, örneğin "tam olarak anlaşılması imkansız olan bir varlığın her işinin de anlaşılmaz olması zorunluluğu"nu getiren kimsenin akletme derecesi yüksektir demek zor:)
zaten herkes farklı derecelerde anlıyor
bir hayvan senin yaptığın makinelerin mekanizmasını anlayamaz (bu seni onlar için anlaşılması imkansız bir varlık yapar), ama ona karşı merhametini anlar ve sevgiyle karşılık verir , tamamen bu iddiaya sahip kişinin mantığıyla hareket ettiğim üzere;
bazı işleri anlaşılmaz olan varlığın ve ya kendisinden anlaşılamayacak işler beklenen kimsenin tüm yaptıklarının anlaşılmaz olması gerekmez (komik bi iddiaydı zaten ama yine de uzunca cevap yazdım) -
35.
0böyle şeyler yazıp sonra milleti ateist yaptırıyonuz. imana gelin tanrıya inanın kaybetcek bişeyiniz sonuç. günaha girmeyin. sevap kasın amk.
-
36.
0bu işlerden anlıyorsun herhalde ben de bazı yerlere takıldım yardım et
eylemsizlik kanıtı
4- evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır
kişisellik ve mükemmellik
b.2) tanrı evreni yaratmayı istedi ise tanrı ekgibtir (ekgib olmayan bir şeyin istekleri olmaz)
iyiliğin değerinden kalkan kanıt
3-kötülüğe eğilimi olan bir varlığın yaptığı seçimler, tam anlamıyla iyi bir varlığın yaptığı seçimlerden daha değerlidir.
bazı çıkarımları bu maddelere dayandırmışlar ama bu maddelerin nereden geldiği bellisiz , birisi sallapati yapmış gibi duruypr aydınaltırsan ? -
37.
0yarısında gülmeme engel olamadım bıraktım amk. ateizmin felsefi tek dayanagı materyalizmdir idealizme karşı baska bi gibimi yoktur. diger hersey ergen felsefesidir atayızlıgın felsefi dayanagı safsatadır büyük filozoflar arasında ateist yok denecek kadar azdır.
-
38.
0şukela
-
39.
0reserved
-
40.
0@32 kısaca cevap vereceğim
4- bunu söyleyen kimse bunu savunan tek bir bilim adamı göstersin (ki olduğunu sanmam) ona göre konuşayım, evrendeki şeyleri keşfetmeye devam ediyorsun zaten, tam olarak öğrenmedin ki daha iyisini düşünmekten bahsediyorsun
evet bazı şeyleri daha güzel formlarda düşünebiliyorsun, bu evrenin daha iyisi var ama bu ahirette karşımıza çıkacak, yani bu alemdeki ekgiblik ahiret özlemi gibi çeşitli hikmetlerin ortaya çıkması gibi sebepler yüzünden yaratılmıştır, detaylara girmeyeceğim
b.2) yaratmayı istemek daha doğrusu irade neden ekgiblik olsun, bunu kendisinin açıklaması ve ya kaynak göstermesi gerekir
burada külli ve cüzi irade konusunu bilen bu konuda sıkıntı çekmez
Çünkü Rabbin dilediğini yapandır.HÛD-107
Şüphesiz Allah dilediğini yapar. HACC-14
3-bu maddede sıkıntı yok, dediği doğru
ama "iyiliğin değerinden kalkan kanıt" başlığında yaratıcıya melek sıfatı yükleniyor ve eğer yaratıcıya yaratılan bir şeyin sıfatını yüklersen tabi ki tanrı olmaktan çıkar
melek kul olduğu için itaat etme fiili onlar için geçerli diğer tüm kullar gibi, ancak nefis olmadığı için kötülük işlemezler, seçim hakları olmadığından yükselemezler ve bu yüzden insanlar melekleri geçebilir ve ya onlardan düşük olabilirler
allah'ın kötülüğü seçememesi gibi bir kısıtlılıktan bahsediyor, ancak kötülük etmemesinin sebebi kendisinde bulunan ve bize güzel ahlak diye yansıyan sıfatlardandır, kula zulmetmek ona yakışmaz, ama kahhar gibi isimlerine baktığında melek imajı kaybolur, bu sadece adil olduğundandır -
41.
0@36
sadece bu cümleyi
(evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır)
ele alsak dahi senin teorini çürütmüş oluyor, çünkü bu cümle senin teorini kusursuz ve mükemmel bir biçimde anlatabiliyor .
edit: @36 panpa sen olayı tamamen yanlış anlamışsın derdim seninle değil -
42.
0@30 şu ateistin aklından gelmişsin kardeşim ama ben bu tür kişileri pek önemsemem onlar kıyamette bizim kaklı olduğumuzu kabul edecek
büyük bir alim derki (imam gazali) cahillerle tartışmayın ben hiç yenemedim -
43.
0kişisellik ve mükemmellik
-burada (daha önce söylediğim gibi) bana karar vermenin, istemenin ve iradenin neden ekgiblik olduğunu açıklaması lazım
bunu ispatlayamazsa tüm o yazdıkları ispat olmaktan çıkar
değişmezlik ve yaratıcılık
- buradaki sıkıntı yaratıcıya zaman kavrdıbını yüklemekten doğmaktadır
zaman da bizim gibi bir yaratılandır ve allah zamandan münezzehtir
zamanı tam olarak tanımlayabilen yokken bir de allah katında zamanın nispetinden konuşmak aptalcadır
- değişmezlik de kendi atfettikleri bir sıfat, yaratıcı ezeli ve ebedi olduğundan söylediklerinde ve yaptıklarında çelişki olamaz
ama bunun adına değişmezlik koymak yanlıştır, mantıkça yetersizdir
iyiliğin değerinden kalkan kanıt
-bunu önceki entryde açıkladım -
44.
0
-
45.
0reserved
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 08 11 2024
-
travesti zütünü patlata patlata osurdu
-
mematinin cabbaradam dönemine yetişememesi
-
fosfor mudur flor mudur nedir
-
kıl koparmak abdesti bozar mı
-
osurmak neden abdesti bozar
-
mahkemeler adeleti tayin edemiyorsa
-
memati senin kafanı elektrikli testere ile
-
endonezyalı sevgilime aldığım hediye capsli
-
mutlu olmak istiyorsanız mutlu olduğunuz şeyleri
-
keşke taşaklarımız kemikli olsaydı
-
anadolu da yaşayan ermenilere ne oldu
-
memati sana bıçak cekseydim ne
- / 1